Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2002, 10:52
Isa
Isa is offline
Uit de Gelderlander-voorpagina.

Citaat:

Ontuchtige directeur vraagt om castratie

Door onze redactie economie

's-HERTOGENBOSCH - De van verkrachting, ontucht en mishandeling verdachte directeur van de stichting Time Out in Sint-Anthonis heeft gisteren bij de Bossche rechter gevraagd om castratie, om herhaling te voorkomen.

De officier van justitie eiste vijf jaar onvoorwaardelijke celstraf en onder meer een beroepsverbod voor vijf jaar. De 48-jarige man uit Hoensbroek moest zich gisteren verantwoorden voor seks met drie jongens van twaalf jaar oud, die bij Time Out waren geplaatst.

Bovendien zou hij een vierde jongen hebben mishandeld. Dat speelde zich allemaal af in de eerste helft van vorig jaar in vier huisjes op een camping in Sint-Anthonis, die de stichting in gebruik heeft als opvangplek voor kinderen in de leeftijd van 10 tot 16 jaar die nergens anders meer terechtkunnen. De officier van justitie wil dat de verdachte eerst een psychologisch onderzoek ondergaat.
wat moet je hier nou van denken?

edit:voor verdere info klik hier
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2002, 13:19
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Als hij denkt dat hij zich niet meer in kan houden, en hij wil het zelf, is het wel verstandig....

Ik vind het wel dapper van hem
Oud 10-04-2002, 13:21
autodropje
autodropje is offline
als hij daardoor van kinderen afblijft lijkt het mij een goede oplossing
Oud 10-04-2002, 13:26
Ianto
Ianto is offline
Of hij denkt met deze 'mea culpa' sympathie te krijgen bij de rechter en zodoende een mildere straf te krijgen.
Is castratie eigenlijk wel toegestaan als vonnis? (ook al is het een eigen verzoek?)
Oud 10-04-2002, 13:29
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:
als hij daardoor van kinderen afblijft lijkt het mij een goede oplossing
Inderdaad, maar die eestelijke drang zal daardoor toch niet weg gaan? Zo hij er niet juist gefrustreerder door raken?

Maaroged, zo'n idioot zouden ze eigenlijk levenslang moeten opsluiten.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 14:07
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Maaroged, zo'n idioot zouden ze eigenlijk levenslang moeten opsluiten.
of er moeten van die medicijnen komen die lust onderdrukken
Oud 10-04-2002, 14:41
Shrappers
Shrappers is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Inderdaad, maar die Geestelijke drang zal daardoor toch niet weg gaan? Zo hij er niet juist gefrustreerder door raken?
Nou, ik geloof dat hakkie-takkie-weg-zakkie de productie van testosteron tegengaat, en dat zou dus betekenen dat zijn lust af zou nemen.....
Oud 10-04-2002, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Shrappers schreef:

Nou, ik geloof dat hakkie-takkie-weg-zakkie de productie van testosteron tegengaat, en dat zou dus betekenen dat zijn lust af zou nemen.....
Whehehe lol

Heeft het dan niks te maken met de geest?! Het is volgens mij echt niet alleen maar happie-tappie-volg-het-zakkie...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 14:58
FLH
FLH is offline
Citaat:
Shrappers schreef:

Ik heb het ff nagezocht.

Citaat:
http://www.klinefelter.nl/testosteron.HTM

Testosteron is het mannelijk geslachtorgaan dat in de zaadballen word gemaakt. Het zorgt voor typisch mannelijke kenmerken als baardgroei, spiermassa, spierkracht en een zwaar stemgeluid.
De zin naar seks wordt mede door dit hormoon opgewekt en zorgt voor de productie van sperma.Verder geeft het energie en helpt het de botten sterk en gezond te maken.
Volgens mij zijn er een boel kinderen veiliger na dat hakkie-takkie-weg-zakkie (hoe kom je erop )

Die directeur heeft wel lef dat hij vrijwillig naar de rechter stapt met zo'n verzoek.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 14:59
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Whehehe lol

Heeft het dan niks te maken met de geest?! Het is volgens mij echt niet alleen maar happie-tappie-volg-het-zakkie...
ehm dat speelt wel een rol, er worden daar namelijk bepaalde hormonen aangemaakt die je dan niet meer zo veel hebt
Oud 10-04-2002, 15:02
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:

ehm dat speelt wel een rol, er worden daar namelijk bepaalde hormonen aangemaakt die je dan niet meer zo veel hebt
Ja dat weet ik nu, zie de reply van FLH.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 15:21
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Ja dat weet ik nu, zie de reply van FLH.
die stond er nog niet toen ik op beantwoorden drukte
Oud 10-04-2002, 16:09
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Ianto schreef:
Of hij denkt met deze 'mea culpa' sympathie te krijgen bij de rechter en zodoende een mildere straf te krijgen.
Is castratie eigenlijk wel toegestaan als vonnis? (ook al is het een eigen verzoek?)

Ik denk inderdaad datt hij zo sympsthie van de rechter probeert te krijgen via een, IMHO, een wanhoopsdaad. Ik vind dat hij de normaale straf hiervoor moet krijgen.
Oud 10-04-2002, 16:36
Verwijderd
Ik vind het een beetje vreemd. Waarom zou je bij de rechter om castratie moeten vragen? Dat is geen aparte hoofdstraf en ik kan me niet voorstellen dat de rechter het als maatregel zou opleggen. Het is dus de eigen beslissing van die man. Ik krijg wel de indruk dat hij dit inderdaad zegt om er met een mildere straf vanaf te komen. Berouw heeft soms zin, en zal ook zeker wel worden overwogen bij het bepalen van de strafmaar, maar of het een substantiëel verschil zal maken betwijfel ik.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 17:10
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik vind het een beetje vreemd. Waarom zou je bij de rechter om castratie moeten vragen? Dat is geen aparte hoofdstraf en ik kan me niet voorstellen dat de rechter het als maatregel zou opleggen.
Idd.. zo'n directeur zal dat toch ook uit eigen zak kunnen betalen..? Bovendien... dat als enige straf is imho grote onzin.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 17:14
AGH
AGH is offline
Inderdaad, gewoon de normale straf.
Dat hij daarna ervoor kiest zichzelf te laten castreren om de fout niet nog een keer in te gaan is heel erg netjes en coulant, maar heeft natuurlijk niets te maken met de dingen die hij eerder heeft gedaan.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 17:37
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:

die stond er nog niet toen ik op beantwoorden drukte
Ja wat denk jij nou Ik dacht straks word ik in verband gebracht met meneer de veroordeelde
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 19:38
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:

Idd.. zo'n directeur zal dat toch ook uit eigen zak kunnen betalen..? Bovendien... dat als enige straf is imho grote onzin.
daar ben ik het wel mee eens, als hij echt zelf wat wil doen om het goed te maken moet ie dat gewoon doen zonder te vragen en van zn eigen geld.
Oud 10-04-2002, 19:39
FLH
FLH is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Ja wat denk jij nou Ik dacht straks word ik in verband gebracht met meneer de veroordeelde
Met jouw naam (halve banaan) ga je inderdaad nadenken over verbanden en eventuele eigen (mislukte) castratie

Als die man dat nou gewoon wil vind ik het best, maar dan niet in ruil voor strafvermindering.
Hij heeft iets gedaan wat absoluut niet kan, verboden is en ontzettend vuil.
Daarvoor moet hij gestraft worden. Met of zonder leuter!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 19:55
onzinnigegothic
onzinnigegothic is offline
dat hij straks geen sperma heeft wil nog niet betekenen dat hij van de jongetjes afblijft
Oud 10-04-2002, 20:07
UnknoWn EntiTy
Citaat:
onzinnigegothic schreef:
dat hij straks geen sperma heeft wil nog niet betekenen dat hij van de jongetjes afblijft
hij heeft dan minder lust, dus minder kans op herhaling

Ik ben blij dat ik gewoon op meisjes van mijn leeftijd val
Oud 10-04-2002, 20:24
waaromniet?
waaromniet? is offline
Getuigt van berouw, en medewerking om in toekomst te voorkomen. Ben van mening dat hij hierdoor wel voor strafvermindering in aanmerking moet komen, uiteraard geen kwijtschelding.
Oud 10-04-2002, 20:25
Channie
Channie is offline
Lastig gevallen ? Eraf die ballen !

(ooit gezien op zo'n kabelkasje bij een station)
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 20:27
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Channie schreef:
Lastig gevallen ? Eraf die ballen !

(ooit gezien op zo'n kabelkasje bij een station)
en je kan niets anders dan dat na praten?
Oud 10-04-2002, 20:28
Channie
Channie is offline
Citaat:
autodropje schreef:

en je kan niets anders dan dat na praten?

snik snik...jij doet niet lief tegen mij!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2002, 20:30
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Channie schreef:

snik snik...jij doet niet lief tegen mij!
ik vraag alleen of je hier ook nog een eigen mening heb, dat vind ik interesanter dan een of ander kabelkastje if you don't mind
Oud 10-04-2002, 21:14
onzinnigegothic
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

hij heeft dan minder lust, dus minder kans op herhaling

Ik ben blij dat ik gewoon op meisjes van mijn leeftijd val
minder is niet genoeg, geen kans op herhaling moeten we naar streven
Oud 10-04-2002, 21:15
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
onzinnigegothic schreef:

je kunt hem toch een kans geven (na wel eerst een straf omdat ik niet vind dta je dit zomaar kunt tollereren), stel dat het hierdoor over is dan kan hij toch weer gewoon de maatschappij in, bespaart boel geld! Blijkt het niet te helpen, ja dan zijn zn kansen dus op.
Oud 10-04-2002, 21:21
onzinnigegothic
Citaat:
autodropje schreef:

je kunt hem toch een kans geven (na wel eerst een straf omdat ik niet vind dta je dit zomaar kunt tollereren), stel dat het hierdoor over is dan kan hij toch weer gewoon de maatschappij in, bespaart boel geld! Blijkt het niet te helpen, ja dan zijn zn kansen dus op.
blijkt het niet de helpen zijn weer de levens van een paar jongentjes verkankert
Oud 10-04-2002, 23:41
UnknoWn EntiTy
Citaat:
onzinnigegothic schreef:

blijkt het niet de helpen zijn weer de levens van een paar jongentjes verkankert
Ja, als je tasjesdieven weer loslaat stelen ze weer een paar tasjes als het fout gaat.....
Alle misdadigers levenslang of de doodstraf dan maar...?

iedereen verdient een 2e kans, met een minimalisering van het risico voor de maatschappij uiteraard.....
Oud 11-04-2002, 09:04
agnosticus
agnosticus is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

Ja, als je tasjesdieven weer loslaat stelen ze weer een paar tasjes als het fout gaat.....
Alle misdadigers levenslang of de doodstraf dan maar...?

tasjesroof is niet zo'n traumatiserende ervaring als misbruikt worden.

iedereen verdient een 2e kans, met een minimalisering van het risico voor de maatschappij uiteraard.....
niet iedereen. dan heb ik het niet eens over deze man.
wie herrinert zich nog dat topic maanden geleden over een of andere tante met een labiele vriend die een meisje van 8 een paar jaar lang (dood)gemarteld hebben? dat soort mensen verdient dus echt geen 2de kans.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Conan the Librarian schreef:

Hij zal het wel zelf kunnen betalen, maar hij zal nu wel in voorlopige hechtenis zitten en dus niet zomaar even de cel uit kunnen wandelen, daar zal hij toestemming voor moeten hebben. En die geven ze 'm waarschijnlijk niet, tenzij het om spoedeisende hulp gaat.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 20:17
zjempoow
zjempoow is offline
Citaat:
autodropje schreef:

of er moeten van die medicijnen komen die lust onderdrukken
medicijnen? fock da! al die gasten moeten gewoon dood! denk nou es aan die kinderen man. de verschrikking van aangifte, soa- onderzoek, de rechtzaak, en al de tijd die daarover heengaan, zou als ik het voor het zeggen had gehad voor mij al genoeg zijn om zoon gasten fockin levenslang te geven. (dat is dan ook precies wat die kinderen krijgen)
Oud 14-04-2002, 20:21
zjempoow
zjempoow is offline
Citaat:
onzinnigegothic schreef:

en nou bied ik me dus als vrijwilliger aan om daar voor te zorgen
Oud 14-04-2002, 21:06
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
nare man schreef:
Hij zal het wel zelf kunnen betalen, maar hij zal nu wel in voorlopige hechtenis zitten en dus niet zomaar even de cel uit kunnen wandelen, daar zal hij toestemming voor moeten hebben. En die geven ze 'm waarschijnlijk niet, tenzij het om spoedeisende hulp gaat.
Zit wat in...
Goed, dan doet-ie dat als hij de gevangenis weer uit is, heeft-ie alle tijd van de wereld...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 21:16
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
onzinnigegothic schreef:

blijkt het wel te helpen (die kans schijnt ook veel groter te zijn) heb je weer het leven van een ander mens gered
Reageren

Regels voor berichten