Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Het willen van studeren verschilt heel erg. In een sombere bui zie wil ik de kans om te studeren niet zien. In een positieve bui wil ik niet graag gaan studeren, maar ben wel van plan te gaan met de gedachte: " Tis nou niet het leukste wat er is, maar ik moet toch wat van mijn leven maken." bedankt voor uw replay
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als je psych denkt dat je het kan...dat zal toch ook wel ergens op gebaseerd zijn? Heb je wel enig idee wat je zou willen gaan studeren? |
![]() |
||
Citaat:
Zat op mijn bed wat gitaar te spelen en zag mijn eigen spiegelbeeld in de tv. De enige gedachte die bij me opkwam was:"Die persoon daar moet dood". En aangezien het een spiegelbeeld was, was ik die persoon. Heb me al wel ingeschreven voor een studie. Communicatie- Informatiewetenschappen aan de UU. Het lijkt me wel een leuke studie, denk ik, maar ik weet nog niet eens of ik wil studeren, of uberhaupt wel wil leven. Tenminste niet in deze huidige condities, dat weet ik wel. Het probleem is hoe ik deze situatie verander. Dat gaat niet tot nauwelijks. Zolang er aan de situatie, vooral fysiek, maar daardoor ook gelijk mentaal, niks verandert, zal niet met enige zekerheid kunnen zeggen dat ik wil leven. Da's vast geen correct nederlands die laatste zin... : \
|
Verwijderd
|
'k snap wel wat je bedoeld (niet 100% natuurlijk, dat zal niemand)...maar ik denk ook dat als je met iets bezig bent, je je leven een beetje een bepaald doel geeft... Door niks te doen, verandert je leven en ook je gevoel ed niet. En of je nou wel of niet wilt leven, kun je dan niet beter iets doen wat je op zich wel leuk lijkt en wat misschien nog nut heeft ook (voor het geval je besluit wel te willen leven)? Aan iets fysieks kan je helaas niet altijd iets veranderen, psychisch kun je dit wel. En ik denk dat fysiek-psyche zeker invloed heeft op elkaar.
|
![]() |
||
Offtopic:
Pfrt. Laat het bij mij nou eens omgekeerd zijn. ![]() Citaat:
op mezelf om te kunnen zeggen wat wel en niet goed voor me is. Uiteindelijk ben ěk degene die het maar moet doen, (of het nou studeren of de opname is), en kan ik het beste aanvoelen wat ik wel en niet aankan. Zou dus naar m'n gevoel luisteren, nadat ik alle kanten zo goed mogelijk heb bekeken.. Maar goed, aan de andere kant heeft m'n psych er wel een andere kijk op, en bekijkt ze de dingen van meer kanten dan ik meestal doe. Plus dat ze wel vaker keuze's voor me heeft gemaakt waar ik tegen was, en die achteraf heel goed bleken te zijn. Mja, niet iedereen is gezegend met een 'vooruitziende' psych, dus denk ik dat je het van meerdere kanten moet bekijken. Vraag waarom jouw psych denkt/vind dat je volgend jaar kan studeren, en zeg zelf waarom je opgenomen wilt worden. Denk dat je in zo'n gesprek goed de voors en tegens kan zien, zodat je misschien ook redenen ziet om juist wčl te gaan studeren. Of is er wel een hele andere oplossing.. Hmpf, ben de draad halverwege een beetje kwijt geraakt, hoop dat je er iets aan hebt. ![]() Sterkte ermee..! ![]()
|
Sounds like me...
Vlak voor mijn ontslag van de opname van van de zomer begonnen ze ook de hele tijd over die kut toekomst. Iedereen zei: "Straks als je weer naar school gaat, of gaat werken..." Ik kon ze wel killen, want ik was er nog lang niet klaar voor! Ik raakte enorm in paniek, kreeg ook een enorme terugval. Maar die opname, als jij die wilt, dan moet je m krijgen, vind ik... Ik heb binnekort weer een intake voor mn vijfde opname. Nu gaan ze veel doen met mijn emoties en zo. Ik ben er doodsbang voor, het zijn precies de dingen waar ik eeuwig voor weg ben blijven lopen. Majah...ik zou door blijven zeuren en weet je wat ook een truc is? Met doelen aan komen zetten waar je aan wilt gaan werken! Doelen zijn zo belangrijk! Ik heb al gemerkt, dat als je echte goeie doelen hebt, je eerder aangenomen wordt, dan dat je zelf niet eens weet wat je wilt. Gewoon een lijstje maken en er met een therapeut of zo mee gaan zitten en dan vertellen waarom je wilt en waaraan je wilt werken. Liefs Eendje P.S. Die tip is uit eigen ervaring, keb het min of meer uitgetest ![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Wie van de twee moet ik nou kiezen??! WANHOPIG 3gg!3*4ng3rf!5t | 122 | 01-06-2005 01:43 | |
Eten & Drinken |
"wat" ben jij? Verwijderd | 83 | 21-04-2004 20:19 | |
Liefde & Relatie |
Algemeen topic: Leeftijdsverschil Somebody Special | 284 | 14-07-2003 09:14 | |
Algemene schoolzaken |
Studeren in Amerika rianne3006 | 14 | 09-01-2002 00:44 |