Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dan heb je een klokvormige kromme, maar dan bestaat die uit rechthoekjes. door de middens van de bovenste zijden kun je dan een lijn trekken en dan heb je de normale kromme. dat is dus voor gevallen als dit, ik weet alleen niet meer precies hoe je er aan rekent, want in het boek werd dit niet echt behandeld... |
![]() |
|
Verwijderd
|
het heilige antwoord op al uw vragen volgt hier:
a) zoals mathfreak al terecht opmerkte moet je een groter gebied nemen en bijvoorbeeld -100 invullen. dit is fysisch onmogelijk natuurlijk ( je kan immers niet -23 keer het woordje 'zie' tegenkomen op een pagina..) maar deze restrictie geldt niet voor de normale verdeling zoals hier opgegeven, deze loopt tot in het oneindige door zelfs. door de grenzen -100 en 12.5 te nemen krijg je net nog een iets groter antwoord, wat dus wel klopt. b) dit is een beetje een flauwe vraag... ik vind dat hij zelfs niet helemaal juist is. er wordt om PRECIES 10 gevraagd, maar je moet het gebied van 9.5 tot 10.5 nemen ![]() PS; ik heb wel een gevoel dat als je echt op precies 10 zou kijken hoe groot de kans is dat je dan bij zo'n normale verdeling in een limiet situatie terecht kom, waarin de kans naar 0 gaat omdat het interval oneindig klein is. maar dat weet ik niet zeker. met de bovenstaande uitleg klopt het antwoord iig wel. greetz, FoX |
![]() |
||
Citaat:
@*FoX*: zoals ik al aangaf is de voorwaarde Z=10 gelijkwaardig met Z groter dan of gelijk aan 10 en Z kleiner dan of gelijk aan 10. Voor de gegeven normale verdeling geeft dat dan: P(Z=10)=P(Z groter dan of gelijk aan 10)*P(Z kleiner dan of gelijk aan 10)=(1-P(Z kleiner dan of gelijk aan 10)))*P(Z kleiner dan of gelijk aan 10) =(1-fi[(10-9,8)/3,6])*fi[(10-9,8)/3,6]=(1-fi[02,/3,6])*fi[02,/3,6].
|
![]() |
|
|