Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2003, 22:17
loetje
loetje is offline
hey,
ik had ff een vraagje:
ik ben een tijd geleden naar mijn vertrouwenspersoon op school geweest, hij had beloofd dat ie nix tegen mijn ouders zou zeggen ofzow....
maar nou hebben mijn vriendinnen toestemming gegeven om dat wel te doen, en heeft ie mijn ouders opgebeld
maar hij heeft daar toch mijn toestemming voor nodig??
Oud 07-06-2003, 22:35
Fantôme
Fantôme is offline
JA cker!
dit kan echt niet hoor!
het zou toch wat worden...
jeej, voel je je nu niet kut erom?!
Pff, ik zal echt flink kwaad worden (sorry) s
sterkte hiermee!
-xxx-
Oud 07-06-2003, 22:40
loetje
loetje is offline
ja, ik vin het ook best kut, het ging al slecht met me en nou ben ik nog vertrouwen in mensen kwijt ook...
Oud 07-06-2003, 22:40
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Hej dat is echt fout!

Ga naar de schoolleiding want die man mag geen vertrouwenspersoon meer zijn!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 22:42
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
loetje schreef op 07-06-2003 @ 23:40:
ja, ik vin het ook best kut, het ging al slecht met me en nou ben ik nog vertrouwen in mensen kwijt ook...
dus je ouders zijn nu op de hoogte van iets waarvan je dat niet wilde? lijkt me verschrikkelijk......

En ga nooit meer met die vertrouwenspersoon spreken, er zijn vast wel andere personen/instanties die je kunnen helpen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 23:04
yliek
yliek is offline
dat mag echt niet! Dan is't toch geen vertrouwens persoon meer?
Als je ouders het mochten weten had je het toch wel zelf verteld
Oud 07-06-2003, 23:15
loetje
loetje is offline
neej ik ga zeker niemeer met hem praten, ik praat nou met een lerares! maarja mijn ouders weten het nog steeds..is idd niej fijn
Oud 08-06-2003, 09:33
Verwijderd
dat hangt er maar net vanaf of dat mag. tis natuurlijk niet zon slimme zet van um, maar als jij in gevaarlijke situaties verkeerd mag hij daar zeker jou ouders van op de hoogte stellen.
mijn vertrouwenspersoon heeft dat in der tijd ook gedaan maar hij heeft het wel van te voren tegen mij gezegd. en natuurlijk was ik flink pissig, en dat begreep hij ook wel, maar uiteindelijk ben ik toch weer met hem gaan praten en toen heeftie mij alles uitgelegd. hij zat in een moeilijke positie, aan de ene kant wou hij mijn vertrouwen niet schenden, aan de andere kant kon hij het natuurlijk niet verantwoorden tegen mijn ouders als ik ineens dood was en hij er allang van wist dat het niet goed ging maar geen actie heeft ondernomen. snap je?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 10:46
wilco984
wilco984 is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 08-06-2003 @ 10:33:
dat hangt er maar net vanaf of dat mag. tis natuurlijk niet zon slimme zet van um, maar als jij in gevaarlijke situaties verkeerd mag hij daar zeker jou ouders van op de hoogte stellen.
mijn vertrouwenspersoon heeft dat in der tijd ook gedaan maar hij heeft het wel van te voren tegen mij gezegd. en natuurlijk was ik flink pissig, en dat begreep hij ook wel, maar uiteindelijk ben ik toch weer met hem gaan praten en toen heeftie mij alles uitgelegd. hij zat in een moeilijke positie, aan de ene kant wou hij mijn vertrouwen niet schenden, aan de andere kant kon hij het natuurlijk niet verantwoorden tegen mijn ouders als ik ineens dood was en hij er allang van wist dat het niet goed ging maar geen actie heeft ondernomen. snap je?
In dat geval is een vertrouwenspersoon misschien inderdaad verplicht dingen door te geven aan de verzorgers. Maar zoals je al aangeeft is dat gedaan in overleg emt JOU.. Bij Loetje is het gedaan in overleg met haar vriendinnen.. Dat vind ik dus heel erg fout!
Oud 08-06-2003, 10:49
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
wilco984 schreef op 08-06-2003 @ 11:46:
In dat geval is een vertrouwenspersoon misschien inderdaad verplicht dingen door te geven aan de verzorgers. Maar zoals je al aangeeft is dat gedaan in overleg emt JOU.. Bij Loetje is het gedaan in overleg met haar vriendinnen.. Dat vind ik dus heel erg fout!
idd dat is erg
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Keyser Saus schreef op 08-06-2003 @ 11:49:
idd dat is erg
ja ik vind ook dat hij dat eerst aan loetje had moeten vertellen dat ie dat ging doen. niet dat er bij mij veel overleg was ofzo, hij heeft er toen veel druk achter gezet en al meteen gebeld en savonds langsgekomen. maar toch, dat geeft je toch een beter gevoel dan dat het achter je rug om gedaan wordt.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 11:58
wilco984
wilco984 is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 08-06-2003 @ 12:57:
ja ik vind ook dat hij dat eerst aan loetje had moeten vertellen dat ie dat ging doen. niet dat er bij mij veel overleg was ofzo, hij heeft er toen veel druk achter gezet en al meteen gebeld en savonds langsgekomen. maar toch, dat geeft je toch een beter gevoel dan dat het achter je rug om gedaan wordt.
Idd.. achter iemands rug om is gewoon een van de ergste dingen!
Oud 08-06-2003, 11:58
loetje
loetje is offline
tja...misschien moest hij het ook wel vertellen, maarja dan had hij da wel eerst tegen mij kunnen zeggen, dat vin ik nog het ergste van alles dat het allemaal buiten mij om gebeurt is.... maarja

allemaal thnx voor jullie reagties!! echt lief
Oud 08-06-2003, 12:01
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
hij had beloofd dat ie nix tegen mijn ouders zou zeggen ofzow....
wat een klote streek zeg!!!
pff.. hij had dat zeker eerst moeten zeggen!!! nou, verder heb ik niks zinnigs te zegggen..
kuzzies
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 12:02
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
loetje schreef op 08-06-2003 @ 12:58:
tja...misschien moest hij het ook wel vertellen, maarja dan had hij da wel eerst tegen mij kunnen zeggen, dat vin ik nog het ergste van alles dat het allemaal buiten mij om gebeurt is.... maarja

allemaal thnx voor jullie reagties!! echt lief
graag gedaan hoor

tsja wat vind je er achteraf van dat je ouders het nu weten?

achteraf bezien toch wel goed of had het toch beter niet moeten gebeuren?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 12:08
loetje
loetje is offline
nee ik denk nog steeds dat ie beter niks had kunnen zeggen, ik heb gewoon geen goede relatie met mijn ouders, en er is alleen maar ruzie van gekomen, en alleen van die dingen zoals ' je stelt je aan' en ze vinden het gewoon belachelijk dat ik zo denk enzo... en verder nix alleen boosheid dus
Oud 08-06-2003, 12:12
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Dan is het dubbel vervelend, als eht acheteraf gezien beter was geweest had je er nog wat aan gehad.

Ik hoop dat het met die lerares waar je nu mee praat beter gaat.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 12:16
loetje
loetje is offline
ja dat gelukig wel,
zij is dan wel geen vertrouwenspersoon maar ze helpt me heel goed! en ze vind het ook belachelijk wat hij gedaan heeft!
Oud 08-06-2003, 19:25
Verwijderd
dat mag absoluut niet en je moet het zeker er zeker niet bij laten zitten. die persoon heeft iets gedaan wat niet mag, dus is z'n titel als vertrouwens persoon niet waardig.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 20:05
Fantôme
Fantôme is offline
loetje,
wat iemand anders dus zei... dat hij het wel mag vertellen als je een gevaar vormt voor jezelf / je omgeving, dat is misschien wel zo. Maar ik hoeverre vormde jij een 'gevaar' dan.
en cker, wat de anderen zeggen, hij had je wel eens op de hoogte mogen stellen!!! (van te voren dan!)

kuzzz Wendy
Oud 09-06-2003, 00:14
loetje
loetje is offline
hey wendy,
tja gevaar voor mezelf, snijden, ZM-gedachten/nijgingen.......maar dat wist hij niet, hij wist alleen de gedachtes, maar het is nou eigenlijk alleen maar erger geworden
Oud 09-06-2003, 07:57
Verwijderd
Citaat:
loetje schreef op 09-06-2003 @ 01:14:
hey wendy,
tja gevaar voor mezelf, snijden, ZM-gedachten/nijgingen.......maar dat wist hij niet, hij wist alleen de gedachtes, maar het is nou eigenlijk alleen maar erger geworden
Ik snap dat je niet meet met hem wilt en gaat praten, maar misschien zou je hem wel duidelijk kunnen maken dat hij je op deze manier niet heeft geholpen en dat hij anderen op deze manier waarschijnlijk ook niet zal helpen. En ik zou het idd tegen je mentor of tegen de directie van je school zeggen, want wat zoveel al zeiden, het kan en mag niet. En 'met toestemming van vriendinnen' vind ik helemaal onzin, nog meer dan dat hij het gewoon gedaan zou hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 18:56
loetje
loetje is offline
ik ga donderdag als ik durf tenminste naar hem toe en vragen waarom hij het gezegt heeft.....
Oud 09-06-2003, 19:23
Verwijderd
wow, als ik wist dat ''mijn'' vertrouwenspersoon dat deed zou ik direct weglopen en nooit meer terugkomen
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 19:53
Tourniquet-
Tourniquet- is offline
egt Debiel gewoon!. dat is bij een vriend van me ook gebeurt. Die praatte met een vertrouwens persoon over zijn problemen thuis enzo (moeder is half alcoholist, vader is altijd aan het werk, vaak ruzie blabla) heeft die vertrouwenspersoon dus gewoon even op een dag besloten naar zijn moeder te bellen en even te rvagen hoe het met haar drankprobleem zat enzo. Egt stom want daardoor kreeg die vriend van mij natuurlijk ook weer ruzie met zijn moeder..njaa hij had dus besloten dat hij die vrouw niet meer wilde spreken, en hij heeft dat aan haar ook uitgelegd dmv een brief..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2003, 20:33
loetje
loetje is offline
thnx voor jullie reacties!!
maar ik twijfel nog of ik wel naar hem toe zal gaan om te vragen waarom...want hij kent mijn ouders nou dus dan meld ie da meteen en dan heb ik weer ruzie
Oud 10-06-2003, 09:44
diane
diane is offline
Boos zijn dat kan ik begrijpen dta was ik ook.
Nu weet ik dat ze geen keus hadden.
Die vertrouwenspersonen zijn ook mensen en als je weet dta als jij plotseling dood gaat hun verantwoordelijk worden gehouden zou ik vreselijk vinden.Mijn 2 vertrouwens personen hebben me altijd willen helpen en toch is het fout gegaan.Hun werden veranwoordelijk gehouden door mijn ouders.Wat natuurlijk niet eerlijk is.Tuurlijk ik was woest toen mijn ouders alles wisten later heb ik nog met ze gepraat en ik begrijp hun situatie ook wel.Ik zou zeggen praat nog eens met je vertrouwenspersoon waarom dan weet je het enige echte antwoord.

sterkte
Oud 10-06-2003, 15:21
Verwijderd
Citaat:
diane schreef op 10-06-2003 @ 10:44:
Boos zijn dat kan ik begrijpen dta was ik ook.
Nu weet ik dat ze geen keus hadden.
Die vertrouwenspersonen zijn ook mensen en als je weet dta als jij plotseling dood gaat hun verantwoordelijk worden gehouden zou ik vreselijk vinden.Mijn 2 vertrouwens personen hebben me altijd willen helpen en toch is het fout gegaan.Hun werden veranwoordelijk gehouden door mijn ouders.Wat natuurlijk niet eerlijk is.Tuurlijk ik was woest toen mijn ouders alles wisten later heb ik nog met ze gepraat en ik begrijp hun situatie ook wel.Ik zou zeggen praat nog eens met je vertrouwenspersoon waarom dan weet je het enige echte antwoord.

sterkte
ja precies. probeer even in zijn schoenen te staan. jij weet dat iemand die jij helpt zm-gedachtes heeft. als je niks tegen de ouders zegt en ze pleegt toch zm weet je wel hoe klote je je dan voelt? dan voel je je schuldig, want je had het de ouders moeten vertellen en die ouders zijn boos op jou terwijl je alleen maar iemand wou helpen.
natuurlijk is het niet netjes om dat achter jou rug om te doen maar ieder mens maakt fouten, en als je die leraar nou iets vertelt ofzo, dan heeftie er nog iets aan voor later.

zoals ik al zei heeft mijn vertrouwenspersoon het ook aan mijn ouders veteld. ik ben boos op hem geweest, wou niet meer naar hem toe en hij maakte zich super veel zorgen en heeft half gesmeekt of ik weer eventjes met hem wou praten, tis zon lieve man. echt, die vertrouwenspersoon bedoelt het heus niet verkeerd, hij wil je graag helpen maar hij heeft dat misschien op een domme manier aangepakt maar moet je hem daarvoor meteen afstraffen?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 16:37
loetje
loetje is offline
ja je hebt wel gelijk, ik denk dat ik neit meer met hem kan praten maar ik snap nou wel dat hij wel moest....thnx
Oud 10-06-2003, 18:51
Verwijderd
Citaat:
loetje schreef op 10-06-2003 @ 17:37:
ja je hebt wel gelijk, ik denk dat ik neit meer met hem kan praten maar ik snap nou wel dat hij wel moest....thnx
keej.
sorry, misschien reageerde ik een beetje heftig maar ik bedacht me dat ik zonder hem waarschijnlijk echt niet meer zou leven en ik besefte dat als ik niet meer met hem was gaan praten ik een hele goede man pijn had gedaan en een grote steun zou missen. als ik bedenk wat hij allemaal voor me gedaan heeft en zelfs nog steeds doet, terwijl ik al niet meer bij hem op school zit en al 2 jaar professionele hulp heb, ben ik zo blij dat ik die keer toch met hem ben gaan praten weer.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 22:13
loetje
loetje is offline
ik snap het wel hoor...... geeft niet!
Reageren

Regels voor berichten