Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik begrijp wat je bedoelt, ik dacht dat ook, zelfs tijdens de hele verkeringrelatie met mijn ex-vriend, maar nu eigenlijk niet meer, sinds een halfjaartje- ik wil gewoon zo voortdurend bij mijn vriend zijn dat het vanzelfsprekend is dat we ooit gaan samenwonen. Het afgelopen weekend is mijn vriend steeds bij me geweest, of ik bij hem, of wij samen in de stad, een avond, drie nachten, twee dagen en een ochtend lang, en dat was helemaal fantastisch. Bovendien, als je samenwoont dan werk je, dus je zit echt niet de hele dag op elkaars lip. Daarnaast kun je natuurlijk altijd op bezoek bij vrienden, en dat hoeft toch ook niet samen, of je gaat in je eentje een weekje op reis of uit logeren als het je te veel wordt.
Mijn vriend en ik willen in Schotland wonen in een zelfgebouwd hobbithol-achtig huis in een heuvel, samen met mijn beste vriendin en haar vriend, en dan begin ik een mobiele huisartsenpost voor de hele omgeving daar, mocht iemand psychische problemen hebben van mijn patienten dan verwijs ik ze door naar mijn vriend, mijn beste vriendin wordt opticien en haar vriend is elektricien dus veel kan er ook al niet misgaan in het hobbithol. Op de heuvel planten we appelbomen en als die hoog genoeg zijn hangen we er een schommel in, mijn vriend gaat kilts dragen en ik ga doedelzak leren spelen. Buiten een grote ren vol met konijnen en cavia's, die we weggeven aan de kinderen in de omgeving, want cavia's planten zich net zo snel voort als konijnen. Niet trouwen, liever geen kinderen (tenzij ik ongepland zwanger raak). Als ik genoeg geld heb verdiend ga ik vrijwilligen voor artsen zonder grenzen. Huisje boompje beestje zou je het kunnen noemen, want van alle elementen is sprake... |
![]() |
|
Het lijkt me vreselijk om elke avond dan weer in een leeg appartement thuis te komen..
![]() En ik denk dat als jij een jongen tegen komt waarvan je echt denkt ''wow *zwijmel*'' dat je dan maar al te graag samen met hem in een huisje oud wilt worden.. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou ook pas samen willen wonen als ik zou merken dat het absoluut nog niet saai is. Dat we elkaar bijv. al 5x per week zien en het op die manier ontzettend naar onze zin hebben en steeds weer naar elkaars gezelschap verlangen. Op het moment dat je de ander 1 a 2 keer per week ziet en je krijgt al opmerkingen als "ik wil nu ff tijd voor mezelf, ff een week niet afspreken en daarna zien we wel" moet je natuurlijk nog niet eens aan samenwonen denken, want dan zou het een ramp worden. Het hangt denkt ik echt van je relatie af. Ik hoop echt dat ik ooit nog een relatie krijg waarin alles spannend blijft, ookal ken je elkaar al een tijd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je nog gewoon leuke dingen met elkaar doet lijkt het me dat het niet snel saai wordt.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Saai is ook een nogal moeilijk te omschrijven begrip...in ieder geval niet meer de heftige verliefdheid van het begin. Dat sowieso niet. Maar dat gaat zelfs in de meeste 'jonge' relaties al na een paar maanden weg, of we hebben het over hoge uitzonderingen.
Dus wat is saai in een relatie? Moeilijk te zeggen...ik denk als je op zondag een eind gaat fietsen met zo'n mooie kaarthouder op het stuur of met de kinderen naar Center Parcs gaat (c) Youp ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Heeee, wat leuk, iemand die er (bijna) hetzelfde over denkt als ik!
![]() Dat van dat apartementje en niet te vast zitten heb ik ook in mijn toekomstplannen! Echt precies zoals jij het zegt! Ik wil later namelijk graag een baan waarin ik veel met mensen te maken heb (studeer psychologie, dus dat gaat wel lukken!), en dan is het juist zo lekker om 's avonds na je werk thuis te komen, en helemaal niets aan je hoofd te hebben. Gewoon lekker je spullen neergooien en relaxen, af en toe eens iets leuks afspreken met een vriendin etc. Voorwaarde is natuurlijk wel dat het een mooi apartement is waarin goed te leven valt, en dat ik een autootje heb (niet eens duur, gewoon tweedehands). En ja, af en toe eens een flirt, dat natuurlijk wel, en geen verantwoording aan iemand hoeven afleggen. Ik zie kinderen dan ook niet zo zitten. In mijn toekomst hoop ik dat mijn baan een belangrijke, en prettige rol in mijn leven zal gaan spelen, dat is het belangrijkste, een baan waarin ik me goed voel, en mezelf kan ontwikkelen. Hoeft niet eens super te verdienen, als het maar genoeg is. En een 'permanente vent' ![]() Ja, als ik dat allemaal voorelkaar krijg, dan zal ik een gelukkig mens zijn! ![]()
||
Citaat:
Of zie ik t nou helemaal verkeerd? Jij weet ook al hoe je toekomst dr later uit moet komen te zien. Inclusief vriend, kinderen, carriere en huis. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zou me in haar ideaalbeeld echter niet kunnen vinden.. Ik zou me erg eenzaam gaan voelen denk ik, en na verloop van tijd houden die flirts ook wel een keertje op denk ik... ![]()
|
Verwijderd
|
Als je samenwoont, betekent dat niet dat je 24/7 op elkaars lip hoeft te zitten. Volgens mij denk je dat een beetje. Je kan nog steeds je eigen plekjes hebben, je eigen privacy maar toch intimiteit.. en dus bij elkaar wonen.
Ik woon nu precies 1 jaar samen, het is niet officieel ofzo, maar zo is het gegroeid. Eerst moesten we telkens heen en weer reizen, maar het werd echt serieus... Ik wilde vaker bij hem zijn, hij vaker bij mij... Dus tja, toen kwam ik hier maar erg vaak logeren... en opeens woonde ik bij hem. Natuurlijk moet je je aanpassen, maar echt spijt heb ik er - als heel erg alleen-persoon (ik hou wel van mensen, maar ben ook graag op mezelf) - nooit van gehad. Als ik alleen wil zijn, trek ik me terug met mijn bezigheden. We doen samen dingen wanneer we dat willen, als we dat niet willen dan niet... Soms slaap ik bijvoorbeeld liever een nachtje alleen, nou, dan doe ik dat toch? Lekker even alleen in een bedje... bijkomen van dingen. Irritaties zijn er natuurlijk, zo af en toe, maar die zal je ook hebben wanneer je een lat-relatie hebt én kinderen opvoedt binnen die lat-relatie, op een bepaald punt ben je het eens niet met elkaar eens. En een sleur? Nee, absoluut niet. We kunnen afzonderlijk nog veel dingen ontdekken en met elkaar ook. Ik verwachte ook een sleur, maar nu heb ik bijvoorbeeld al weer super veel zin in vanavond, lekker samen eten... en samen praten over dingen die we vandaag gedaan hebben. Samenwonen/trouwen etc hoeft natuurlijk niet jouw ideaal te zijn, maar een schrikbeeld is het toch ook niet? |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien vind jij de gemiddelde relatie saai wanneer me samenwoont, maar zodra jezelf samenwoont vind je het alles behalve saai... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat ik samenwonen prima zou uithouden. Als ik de reacties hier zo lees, is er dan ook een kenmerkend verschil tussen mij en degenen die er moeite mee hebben: ik hecht niet zoveel waarde eraan steeds 'spanning' in de relatie te houden.
Ik hou dingen liever rustig en vertrouwd, zeker als ze een groot deel van mijn leven gaan uitmaken. Dat komt ws ook omdat mijn leven an sich hectisch genoeg kan worden en dan kom ik het liefst in een veilige haven thuis :/ |
![]() |
|
Je hebt samenwonen en samenwonen.
Als ik met m'n vriend ga samenwonen, weet ik dat we allebei voldoende vrijheid voor onszelf kunnen behouden. Ik heb m'n vrienden en hij heeft z'n vrienden, we blijven uit tot zolang we willen enzovoort. We zijn allebei niet afhankelijk, dus ik denk dat die sleur er niet automatisch in hoeft te komen. Ik vind het gewoon handig om 's nachts bij elkaar te liggen, een nieuwe thuis (zou voor mij wel welkom zijn). Het is binnenkort misschien zover mensen. |
![]() |
||
Citaat:
joe sed it samenwonen is gewoon makkelijk en je hebt juist meer vrijheid. zo zie ik het
||
Citaat:
"woop ik moet binnen 3 uurtjes weg, wanneer hebben we dan seks?" en van die dingen. Of: "Gohh we moeten nu vlug seks hebben want daarna zien we elkaar zoveel dagen niet" enzovoort. Ik zie hem wel bijna elke dag, dus eigenlijk ben ik aan het overdrijven, maar toch... |
![]() |
|
![]() |
Ik heb al samengewoond, was niet helemaal wat ik er van verwacht had (duh,anders woonde ik wel nog steeds samen). Al dat gezeur over het huishouden, over wie er nu moet koken, wat je gaat eten. Nee, doe mij maar een flatje voor mij alleen!
Maar over een paar jaar, met de juiste man... Dan zal ik het vast wel weer proberen....
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je moet namelijk om de goede reden samen gaan wonen en de goede reden is als je de ander constant om je heen wilt hebben. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast wil iedereen wel eens zijn of haar rust, ongeacht hoe graag je iemand mag. Citaat:
Ik ken heel wat mensen die samen wonen en geen van hen wil continu met de ander optrekken. Het is normaal dat ze ook tijd voor zichzelf hebben en dan gebeurt het ook dat de 1 gaat winkelen, terwijl de ander lekker op de bank blijft liggen. Of dat ze beiden thuis zijn, maar elk iets anders doen voor zichzelf. Dat moet ook wel, anders zou je echt tot niks meer komen. Als ik naar mezelf kijk: ik ga nou eenmaal sporten en ik moet nou eenmaal naast mijn werk nog leren voor een opleiding. Dan heb ik nou eenmaal eens de behoefte lekker alleen te zijn en voor mezelf te werken. En dat zou ik bij iedereen hebben, dus het zegt absoluut niks. |
![]() |
|
Verwijderd
|
@ ********: (ik had net een heel verhaal, maar het komt ongeveer hier op neer
![]() Maar als je elkaar 1x per week zien al teveel vindt, zou samenwonen belachelijk zijn, want dan zie je elkaar elke dag. Dat probeer ik uit te leggen, maar het komt geloof ik niet zo aan. Ik probeer te vertellen dat samenwonen voor mij een kwestie van verlangen is.. en zoals jij het opschrijft lijkt het net zo'n zakelijke overeenkomst als bij Ned & Stacey. |
![]() |
|
ik snap wat je bedoelt Alicia Silverstone en ik vind dat je daar gelijk in hebt.
Als je met iemand samen gaat wonen uit zakelijke overwegingen of als je niet echt de behoefte hebt om elkaar vaak te zien dan denk ik niet dat het echt werkt, dan heb je al snel het gevoel dat je te veel op elkaars lip zit en dan probeer je na verloop van tijd alles aan te grijpen om elkaar even niet te hoeven zien.. Je gaat toch samen wonen omdat je graag en veel bij elkaar wilt zijn, omdat je samen een toekomst wilt hebben enzo..
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Als jij in de buurt zou wonen en ik zou je elke dag kunnen zien, dan zou ik 's avonds altijd wel ff langs komen als dat mogelijk is, denk ik, al is het maar voor even. Maar nuchter gezien is het logisch dat ik niet elke dag naar Leiden ga rijden, dus dan kom je al snel uit op 2 keer per week ofzo. Is toch niet vreemd? Citaat:
Citaat:
![]() Maar nu we het toch over ontmoeten enzo hebben, ik heb je gister een smsje gestuurd! ![]() En euhm, Ned & Stacey zijn ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Vroeger kon ik m'n vriend alleen maar om het weekend zien, wanneer ik hem niet zag was ik continu met hem bezig. Nu wonen we samen en is hij altijd in de buurt ergens, waardoor ik nu niet meer zo met hem bezig hoef te zijn (aangezien ik toch naast hem wakker word en 's avonds naast hem in bed kruip) en daardoor ben ik dus geruster wanneer ik iets voor mezelf doe.. Ik zou op dit moment niets anders willen, 't is echt heerlijk ![]() (Nu is hij bijvoorbeeld naar een feestje van zijn werk, ik zit lekker thuis en weet dat ik hem straks weer zie ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik ben nog zo jong dus het is nog lang niet mogelijk bij mij, heel misschien over een jaar of 2 maar ik ben dus jaloers, grrr |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
America as the last man standing Love & Peace | 188 | 03-11-2008 12:45 | |
Lifestyle |
Wat ga jij in de toekomst doen? kuik | 136 | 18-07-2007 12:09 | |
Psychologie |
Het missen van liefde en daardoor depressief. Kevin v L. | 91 | 20-11-2005 12:07 | |
Liefde & Relatie |
Wat is voor jou de ideale leeftijd om te gaan trouwen? Verwijderd | 114 | 12-09-2004 17:05 |