Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb er niet zoveel vertrouwen in. Nou komt dat voornamelijk door mijn politieke instelling en ik vind dit kabinet te rechts. Ook natuurlijk door het gezeur tussen de PvdA en (vooral) het CDA. En omdat ik niet van Balkenende hou.
![]() Maar ik denk dat wel meespeelt, ook voor mij, dat er zoveel vervelende maatregelen genomen gaan worden. Mensen vinden dat niet leuk en zullen ook minder vertrouwen hebben dan.
|
Verwijderd
|
Wat is überhaupt 'vertrouwen' in een regering? Ik heb er wel vertrouwen in dat ze het land kunnen besturen en ik geloof ook best dat het nodig is om al deze bezuinigingsmaatregelen door te voeren. Daar ligt het probleem niet.
Het vertrouwen in de zin van het beleid kunnen onderschrijven, dat is niet zo. Ik vertrouw iemand als Donner niet omdat ik weet dat de man er heel andere opvattingen op na houdt dan ikzelf. Zijn beleid op een aantal punten zal ik nooit kunnen onderschrijven (en zo ongeveer de hele doctrine en literatuur met mij ![]() Laat ik het niet proberen te formuleren in termen van vertrouwen maar anders: ik ben het inhoudelijk niet eens met deze regering, maar ik kan wel in redelijkheid beredeneren dat ik ermee moet instemmen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik heb er wel vertrouwen in dat ze ons land kunnen besturen en gaande kunnen houden, daar niet van...Ik begin nu zelfs een beetje vertrouwen te krijgen in de stabiliteit van dit kabinet.
Qua gedachtegang is het een ander verhaal, though ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind 'vertrouwen in het kabinet' sowieso altijd een enorm ongrijpbare en ondefiniëerbare uitspraak. Misschien moet men de eis van 'vertrouwen' maar eens laten varen en gewoon inzien dat een land nu eenmaal niet te besturen valt wanneer de regering constant het volk over zijn schouder heeft meekijken en rekening moet houden met het feit dat er misschien wel eens een te grote 'kloof tussen de politiek en de burger' zou kunnen ontstaan.
Onzin. De kracht van de representatieve democratie is nou juist dat mensen vier jaar het mandaat geven aan een kleine en daadkrachtige groep mensen die vervolgens zelfstandig aan de slag gaat. Er is wel controle vanuit het volk, in de vorm van het parlement, maar dat is dus ook een representatief orgaan. Er is in een democratie geen ruimte voor een 'vierde macht'. |
![]() |
||
Citaat:
Zever over 4 jaar verder please, zeg niets op voorhand of onderbouw het door berekeningen dat het echt dramatische uitwerkingen zal hebben. Bovendien, lees het regeerakkoord eens en kom dan eens terug op het feit dat de onderkant het meest inlevert. Danku.
|
![]() |
108 Teletekst za 14 jun
*************************************** Economen:kabinet bezuinigt te veel *************************************** ROTTERDAM Het kabinet-Balkenende moet minder bezuinigen en meer investeren in de kenniseconomie.Dat is de mening van 23 Nederlandse topeconomen,die in een enquête werd gepeild door de NRC.Meer concreet pleiten de wetenschappers voor verhoging van de lerarensalarissen. Maar negen van de 23 economen steunen het streven van het kabinet naar een begrotingstekort in 2007 van maximaal 0,5%.De overigen vinden dat het tekort mag oplopen als dat investeringen in onderzoek en onderwijs ten goede komt. Beperking van de hypotheekaftrek wordt breed gesteund.De krant schreef 41 economen aan,achttien reageerden niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Domme zet van Balkie. |
![]() |
|
tuurlijk is er weinig vertrouwen in de reginring. helemaal door de domme dingen die JP uithaald. zoals bijvoorbeeld roepen dat iedereen in nederland de broeksriem aan moet halen, en dat nederland tegelijkertijd flink moet bezuinigen. maar wat doet JP zelf? hij laat de tuin van het Catshuis opknappen en er een nieuw interieur in zetten. kosten ongeveer 5 miljoen euro. ook wil hij het salaris van ministers verhogen. domme zet JP.
nog dommer was het van hem om zijn moeder wat dingen over hem te laten zeggen zoals:"zijn humor en spontaniteit heeft JP van mij". JP heeft de humor van een werkeloze derderangs clown en de spontaniteit van een kluizenaar.
|
Verwijderd
|
[QUOTE]meelman schreef op 14-06-2003 @ 11:55:
Niets opgelost... dat valt ten eerste wel mee en ten tweede, wat wil je in 87 dagen... dan kan je niet zoveel bereiken he. Je hebt weer iets waarmee je de heren kapitalisten kunt pakken, zever lekker door hoor, maar je geloofwaardigheid komt het niet ten goede. En nu zeg je al 'niets opgelost' en net was het nog "de aanpak van CDA en VVD maakt het alleen maar erger." Wat zeur je nou met je geloofwaardigheid? Ben ik niet geloofwaardig? Je verwart mij met niceman1984 neem ik aan, ik heb in het topic over het regeerakkoord mijn twijfels voldoende uiteengezet volgens mij. En ik blijf erbij dat dit regeerakkoord niet bijdraagt aan herstel, maar juist veel meer afbreekt dan goed is. Het bericht op teletekst dat Atje postte is daar één voorbeeld van. Bovendien, als de maatregelen van het kabinet zo goed zouden zijn, zou je in de 87 dagen dat ze aan de macht is geweest daar toch op z'n minst iets van kunnen merken. Maar het tegendeel is waar: de econimische situatie is juist verder verslechterd. Hoe moet het er dan over vier jaar uitzien? En stel dat er herstel zou zijn, dan gaat dat wel ten koste van de sociaal-zwakkeren, dat kun je simpelweg niet ontkennen. Zever over 4 jaar verder please, zeg niets op voorhand of onderbouw het door berekeningen dat het echt dramatische uitwerkingen zal hebben. Bovendien, lees het regeerakkoord eens en kom dan eens terug op het feit dat de onderkant het meest inlevert. Danku. Oké: CDA, VVD en D66 geven de staatsschuld allerhoogste prioriteit. Dat is vreemd, want de last van de staatsschuld is in de afgelopen jaren spectaculair gedaald, de rentebetalingen van de overheid zijn sinds 1994 gehalveerd (in % BBP). Zeker in moeilijke tijden als nu moeten andere keuzes worden gemaakt. Ten opzichte van de ramingen in de Economische Verkenning 2004-2007 van het CPB bezuinigen CDA, VVD en D66 13,1 miljard euro. Zij trekken 2,4 miljard uit voor extra beleid (alsmede 1 miljard voor overschrijdingen in de zorg), en verlagen de belastingen met 1,4 miljard euro. Omdat de economie door dit pakket verslechtert en de werkloosheid oploopt, wordt er géén begrotingsevenwicht bereikt. Het CPB voorziet in 2007 een begrotingstekort van - 0,5% BBP (circa 2,5 miljard euro). Hoe het anders kan: GroenLinks wil een andere begroting. Met scherpe keuzes kan veel geld worden vrijgespeeld om de koppeling te herstellen, de zorg goed te financieren, de aanslag op de sociale zekerheid te keren en flink te investeren in onderwijs, zorg, natuur en milieu. Ten opzichte van de ramingen in de Economische Verkenning 2004-2007 van het CPB ziet de opstelling er als volgt uit: Intensiveringen: 9 miljard euro Bezuinigingen: 9 miljard Lastenverzwaring: 5 miljard EMU-saldo: 1-1,5% BBP tekort (de bedragen hebben betrekking op het jaar 2007) Bron: www.groenlinks.nl |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar idd, hij is bij lange na niet te vergelijken met bijv. Kok en Lubbers. |
![]() |
|
Balkenende is de eerste premier na de Tweede Wereldoorlog die niet eerst minister is geweest. Hij ontbeert dus ook nog eens de ervaring van het werken met andere bewindslieden.
Mijn vertrouwen in deze regering is vrijwel nul, en als ik lees wat ze allemaal van plan zijn daalt het tot ver daaronder.
|
Ik moet wel toegeven dat Balkenende vooruit is gegaan in debatten: eerst kwam er alleeen maar nerveuze onzin uit hem (bijvoorbeeld bij het Margarita-debat), nu is dat zelfverzekerde onzin.
|
![]() |
Inderdaad, wat precies vertrouwen kan inhouden is niet geheel duidelijk.
Ik vertrouw in elk geval niet Balkenende omdat hij geen consistente mening heeft. Kijk maar naar de LPF-conflicten, meerdere malen zei hij dat het nu toch echt de laatste keer zou zijn geweest. Daarnaast heb ik er geen vertrouwen in dat deze regering in staat is om de problemen in ons land op een eerlijke manier op te lossen. |
![]() |
||
[QUOTE]Che Guevara schreef op 14-06-2003 @ 17:04:
Citaat:
En hoe kom je erbij dat herstel ten kosten zou gaan van de sociaal zwakkeren? Het zijn de sociaal sterkeren die het meest inleveren hoor, verruit het meest zelfs. Dat kan je niet ontkennen ![]() Verder is een begrotingstekort niet niks hoor. Ik durf te wedden dat bij de plannen van GL het tekort groter zal worden dan die paar procent die je aangeeft, bovendien. Je kunt niet zo weinig bezuinigen en zoveel uitgeven. Tja, of je moet het communisme invoeren, dat is de enige oplossing lijkt wel, want de sociaal sterkeren moeten in zo'n geval zoveel inleveren. Lastenverzwaring is bovendien funest voor de hele economie, je moet juist de lasten bij bedrijven verminderen zodat ze ruimte hebben om personeel aan te nemen. Geen enkel akkoord zal op dit moment de economie kunnen verbeteren, dat kan alleen internationaal, maar al die kritiek op dit akkoord is grotendeels onterecht en ik geloof niet dat het door twee keer of vier keer dezelfde euro uit te geven het beter wordt.
|
Verwijderd
|
[QUOTE]meelman schreef op 15-06-2003 @ 14:49:
Je quote doet het niet... Ik verwar je niet met NIceman, je blaft van te voren al 'kapitalisten' af. Je zegt 'de economische situatie is alleen maar slechter geworden'. Je leest dingen die er niet zijn, vriend. We zitten in een recessie Fred, dan kan het alleen maar achteruit gaan en dan moeten er voor de lange termijn internationaal dingen gedaan worden, daar kan een land niet in haar eentje uit komen. Dat had geen andere regering kunnen voorkomen. Bovendien moet je kijken naar de 87 dagen en niet naar de demissionaire periode, waarin het in sneltreinvaart is verslechterd, maar nogmaals dat ligt niet aan de regering. Hoe wilde je het internationaal gaan regelen? En hoe kom je erbij dat herstel ten kosten zou gaan van de sociaal zwakkeren? Het zijn de sociaal sterkeren die het meest inleveren hoor, verruit het meest zelfs. Dat kan je niet ontkennen ![]() Waarom niet? Verder is een begrotingstekort niet niks hoor. Ik durf te wedden dat bij de plannen van GL het tekort groter zal worden dan die paar procent die je aangeeft, bovendien. Je kunt niet zo weinig bezuinigen en zoveel uitgeven. Tja, of je moet het communisme invoeren, dat is de enige oplossing lijkt wel, want de sociaal sterkeren moeten in zo'n geval zoveel inleveren. Lastenverzwaring is bovendien funest voor de hele economie, je moet juist de lasten bij bedrijven verminderen zodat ze ruimte hebben om personeel aan te nemen. Waarom durf je dat te wedden, en durf je anderzijds niet te twijfelen aan de cijfers van dit kabinet? Geen enkel akkoord zal op dit moment de economie kunnen verbeteren, dat kan alleen internationaal, maar al die kritiek op dit akkoord is grotendeels onterecht en ik geloof niet dat het door twee keer of vier keer dezelfde euro uit te geven het beter wordt. Huh? Waarom dan dit akkoord als het volgens jou alleen maar internationaal kan verbeteren? |
![]() |
|
Je quote werkt weer niet. Is dit akkoord er dan om economisch beter te gaan? Ik dacht het niet, dat kán ook helemaal niet en dat zég ik ook helemaal niet. Dit akkoord is er op gericht de economie niet verder achteruit te laten gaan dan nodig is én om in geval van herstel het meest te kunnen profiteren van het herstel en niet in de recessie te blijven of naar een depressie te gaan. En hoe ík dat internationaal wil regelen.... ik zeg niet dat ik dat kan, dat ik daar een oplossing voor heb, maar in deze global village zijn economische problemen alleen internationaal op te lossen. Pas als het in Duitsland en in de VS beter gaat met de economie, heeft onze economie een kans te herstellen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je zegt dat dit akkoord niet gericht is op herstel van de economie, maar volgens mij is dat juist wel de bedoeling van dit akkoord. Waarom heb je anders problemen met lastenverzwaring? En als het niet bedoeld is om de economie er bovenop proberen te helpen, waarom dan zo rigoreus bezuinigen, dan kan het ook wel wat minder toch? Wat betreft je punt over het oplossen van de economische problemen in internationaal verband: dat is niet meer dan logisch, Nederland is nu eenmaal behoorlijk afhankelijk van het buitenland. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
ehhhh PvdA en CDA hebben samen meer zetels dan CDA-VVD+ LPF/D66 of CU-SGP |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
en dat was maar 1 of 2 peilingen hier heb ik t over 3 a 4 peilingen waarin rond de 60% voor pvda-cda koos en maar rond de 20 voor cda-vvd-d66 en cda-vvd-lpf. als t nou een klein verschil was, dan ben ik t met je eens, maar dit is gewoon duidelijk. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
en elke peiling zegt ook weer wat anders
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Peter R. de Vries presenteert politieke visie AsianDF | 127 | 10-11-2005 17:32 | |
De Kantine |
Op welke partij zou jij stemmen als er nu verkiezingen waren? Hongaar | 456 | 07-11-2005 14:40 | |
Haal die verdomde troepen terug! Thijs085 | 56 | 20-03-2004 21:06 | |
adviserend referendum (Europese Grondwet 2004): ja of nee? Optima | 54 | 05-10-2003 14:58 | |
NRC: CDA geen gevangene van PvdA in formatie Atje85 | 29 | 10-06-2003 14:22 | |
Amerika's tweede briljante stap!!! ThaFox | 22 | 12-01-2002 17:18 |