Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2003, 22:05
Koning
Koning is offline
Oke ik ga er geen lang verhaal van maken,

Het komt er op neer dat ik op mijn 15e als 120 kilo weeg, de dikheid komt in de familie voor maar dit is extreem, ik eet gewoon graag omdat ik het lekker vind en omdat ik me beter voel..

kan ik me ook laten opnemen voor zo'n probleem wat ze dus bij anorexia patienten ook doen?
Oud 14-06-2003, 22:21
Verwijderd
ik denk neit dat dit genogeg reden is om je te laten opnemen

ik denk dat je beter eerst even met een dieetiste kan praten en het via die weg kan proberen
Oud 14-06-2003, 22:25
Koning
Koning is offline
dat mens vond dat ik vrucktenhagel ipv hagelslag moest eten en minder moest eten..

dat kan ik gvd toch zelf ook wel bedenken.. gewoon beledigend
Oud 14-06-2003, 22:27
Koning
Koning is offline
trouwens wordt ik niet ouder dan 20 op deze manier, heb al allemaal hartziekten in de familie
Oud 14-06-2003, 22:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ten eerste wil k ff zeggen dat dit in het grote lijntopic thuis hoort. logisch toch?

verder tsja, als je echt wilt afvallen, dan moet je echt gewoon naar de dietiste luisteren... opnemen is niet de oplossing, die is er volgens mij ook niet. je kan wel naar zo'n kamp gaan voor zwaarlijvige kinderen.
en zit je op een actieve sport? dat helpt ook!
Oud 14-06-2003, 22:33
Koning
Koning is offline
ja ik fitness 2x per week.. maar ik kom er uit mezelf niet vanaf en ik weet niet wat ik moet doen, ik heb al honderd keer die verhalen aangehoord en het helpt geen donder
Oud 14-06-2003, 22:41
Ode
Ode is offline
Citaat:
Sync schreef op 14-06-2003 @ 23:05:
Oke ik ga er geen lang verhaal van maken,

Het komt er op neer dat ik op mijn 15e als 120 kilo weeg, de dikheid komt in de familie voor maar dit is extreem, ik eet gewoon graag omdat ik het lekker vind en omdat ik me beter voel..

kan ik me ook laten opnemen voor zo'n probleem wat ze dus bij anorexia patienten ook doen?
120 kilo is veel, en dan is de weg terug erg moeilijk. Je eet. En hoe vaak mensen ook zeggen dat je niet meer moet eten. Jij eet toch wel. Ik ken het gevoel want ik at namelijk niet. Niet omdat ik wou afvallen maar gewoon omdat ik niet wou.

Maar goed. Hier is mijn tip. In plaats van opgenomen te worden moet je het eerst zelf proberen.

1. Ga naar de sportschool. Niemand die kijkt. Echt niet. Iedereen is veel te druk met zichzelf bezig. En vraag om hulp. Dan maken ze een planning voor je. Doe dit 2 tot 3 keer per week.

2. Vervang alles. Als je niet kan stoppen met eten, eet iets anders. Bijvoorbeeld. Drink geen cola meer maar drink sapjes. En die sapjes verleng je net als met limonade met water. Dan zijn ze zelfs nog lekkerder. Anders zijn ze zo zoet. Andere lekkernijen zijn bijvoorbeeld wortels en van die kleine tomaatjes. Bespreek met je ouders dat de enige lekkernijen zijn die in huis zijn. Jij hebt een probleem. Je ouders moeten je daarbij helpen. Dus die koekjes en andere dingen blijven buitenshuis.

3. Koop van alles de magere versie. Voorkom zoveel mogelijk suiker. Kijk op verpakkingen. Want veel producten bevatten suiker zonder dat je het weet. Voorkom suikers en vetten. Twee weken lang en dan mag je een weekend de gerechten eten die je wil.

Ik hoop dat ik je hier een beetje mee heb geholpen.
Oud 14-06-2003, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Sync schreef op 14-06-2003 @ 23:25:
dat mens vond dat ik vrucktenhagel ipv hagelslag moest eten en minder moest eten..

dat kan ik gvd toch zelf ook wel bedenken.. gewoon beledigend
niks gewoon beledigend

dat meot je in zo n kliniek ook

probeer de discipline op te brengen minder te eten.. simpel zat.. als je dat neit kan nu, kan je dat in een kliniek ok niet
Oud 14-06-2003, 23:39
Big Brother
Big Brother is offline
ja de discipline moet bij je nu al kunnen opbrengen, een kliniek kan niets met je beginnen als je dat niet kan

beweeg veel en eet geregeld maar gematigd
drink veel water
Oud 14-06-2003, 23:49
miro
miro is offline
Ik denk dat een dietist je wel kan helpen..
Oud 15-06-2003, 01:25
Verwijderd
Mja, ik begrijp wel dat je moeilijk de motivatie kan opbrengen om ook daadwerkelijk minder te gaan eten. Het is een gewoonte of het geeft je troost..je bent er toch op de één of andere manier aan gebonden.
Maar dat betekent niet dat je nu alle hoop moet opgeven en uw verantwoordelijk moet overdragen aan een kliniek.
Het kan inderdaad wel makkelijker zijn als je in een andere omgeving bent en zo om uw etenspatroon te veranderen, maar denk je dan dat je eens weer thuis dit zal volhouden?
Uw familie is ook nogal zwaarlijvig, zeg je? Dan zal je moeten aanvaarden dat je nooit helemaal mager zal kunnen zijn.
Maar zoals ik reeds zei, dit betekent allemaal niet dat je uw moed in uw schoenen moet laten zakken!

Begin gewoon wat minder te eten voor je op gezonde dingen overschakeld, een te grote ommekeer zal leiden tot frustraties en wanhoop en misschien wel tot ergere vreetbuien en zo.
Drink een glas water voor je iets eet, dat geeft je direct al een voller gevoel.
Slik niet alles in een haastje door, maar kauw voldoende en geniet van alles wat je eet, want ik denk dat je nogal onbewust eet en het daarom grotere porties zijn.
Eet niet tot je niet meer kan, dat rekt je maag enkel nog meer uit.
En ja, logisch; drink halfvolle melk, lightproducten... die kleine dingen maken ook wel wat uit.

Probeer je in te schrijven in nog een sport of zo, en zorg dat je een regelmaat er in krijgt.
Kleine inspanningen (zoals een wandeling met de hond of zo) helpen ook al...

Nu ja, veel suc6 en onderschat je eigen wil niet.
Oud 15-06-2003, 01:28
Verwijderd
Citaat:
Sync schreef op 14-06-2003 @ 23:05:

ik eet gewoon graag omdat ik het lekker vind en omdat ik me beter voel..
Ik kijk teveel naar oprah.

Het eerste wat ik dacht bij deze zin is: comfortfood.
"Food is my friend."
Misschien toch maar eens gaan nadenken over waarom je zoveel eet?
voorbeeld
Ik eet als:
- Ik me rot voel
- als ik me verveel
- als ik ergens tegenop zie
- ...
Oud 15-06-2003, 06:45
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 15-06-2003 @ 00:21:
niks gewoon beledigend

dat meot je in zo n kliniek ook
Dit denk ik idd ook. Weet het eigenlijk wel zeker.
Oud 15-06-2003, 08:39
o0BeKsKuH0o
o0BeKsKuH0o is offline
Je kan je wel laten opnemen net als bij anorexia, dit heeft er zelfs mee te maken..
Mensen die zegmaar een 'eetverslaving' hebben, die kunnen ook geholpen worden, want anders heb je misschien soms kans dat het te laat is. (heeft over dit onderwerp net een project op school gehad)
Oud 15-06-2003, 08:50
Quiana
Quiana is offline
Of je daarom wordt opgenomen of niet, hangt
van de oorzaak af lijkt mij.
Oud 15-06-2003, 08:52
Verwijderd
(Maar idd btw...dit hoort gewoon in de lijntopic.)
Topic gesloten

Regels voor berichten