![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dat meot je in zo n kliniek ook probeer de discipline op te brengen minder te eten.. simpel zat.. als je dat neit kan nu, kan je dat in een kliniek ok niet |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mja, ik begrijp wel dat je moeilijk de motivatie kan opbrengen om ook daadwerkelijk minder te gaan eten. Het is een gewoonte of het geeft je troost..je bent er toch op de één of andere manier aan gebonden.
Maar dat betekent niet dat je nu alle hoop moet opgeven en uw verantwoordelijk moet overdragen aan een kliniek. Het kan inderdaad wel makkelijker zijn als je in een andere omgeving bent en zo om uw etenspatroon te veranderen, maar denk je dan dat je eens weer thuis dit zal volhouden? Uw familie is ook nogal zwaarlijvig, zeg je? Dan zal je moeten aanvaarden dat je nooit helemaal mager zal kunnen zijn. Maar zoals ik reeds zei, dit betekent allemaal niet dat je uw moed in uw schoenen moet laten zakken! Begin gewoon wat minder te eten voor je op gezonde dingen overschakeld, een te grote ommekeer zal leiden tot frustraties en wanhoop en misschien wel tot ergere vreetbuien en zo. Drink een glas water voor je iets eet, dat geeft je direct al een voller gevoel. Slik niet alles in een haastje door, maar kauw voldoende en geniet van alles wat je eet, want ik denk dat je nogal onbewust eet en het daarom grotere porties zijn. Eet niet tot je niet meer kan, dat rekt je maag enkel nog meer uit. En ja, logisch; drink halfvolle melk, lightproducten... die kleine dingen maken ook wel wat uit. Probeer je in te schrijven in nog een sport of zo, en zorg dat je een regelmaat er in krijgt. Kleine inspanningen (zoals een wandeling met de hond of zo) helpen ook al... Nu ja, veel suc6 en onderschat je eigen wil niet. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het eerste wat ik dacht bij deze zin is: comfortfood. "Food is my friend." Misschien toch maar eens gaan nadenken over waarom je zoveel eet? voorbeeld Ik eet als: - Ik me rot voel - als ik me verveel - als ik ergens tegenop zie - ... |
![]() |
|
![]() |
Je kan je wel laten opnemen net als bij anorexia, dit heeft er zelfs mee te maken..
Mensen die zegmaar een 'eetverslaving' hebben, die kunnen ook geholpen worden, want anders heb je misschien soms kans dat het te laat is. (heeft over dit onderwerp net een project op school gehad)
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Ideale gewicht Kanelemans | 33 | 25-05-2008 22:35 | |
Lichaam & Gezondheid |
gezond afvallen Monika | 1 | 19-02-2007 22:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
Voedings-en-gezondheids-topic #13 coopergirl | 500 | 18-08-2006 20:31 | |
Lifestyle |
En wat deed u op dezen mooien dag? Trimm Trabb | 500 | 15-07-2006 01:17 | |
Lichaam & Gezondheid |
(Te?) veel afvallen van mannen Luego | 5 | 11-07-2006 10:15 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Subsidie geven aan mensen met overgewicht om ze te laten afvallen miss_maartje6 | 49 | 09-12-2003 10:33 |