Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2003, 09:13
Quantes
Quantes is offline
Jackass in de polder: 'Lachen, man!'
Door Bas Timmers

Zaterdag 21 juni 2003 - BAARLE-HERTOG - Ouders gruwen van het programma. Zelfs de makers van Jackass zelf waarschuwen steeds: don't try this at home. Maar in Baarle-Nassau en omgeving trekt de jeugd zich niks aan van dat advies. Massaal verzinnen ze zelf ongelooflijk domme stunts, op jacht naar de hoofdprijs van wel tweehonderd euro.

De combinatie van een paar liter melk, appelmoes en sambal kon zijn maag nog wel aan. "Maar na drie rauwe eieren ging het best snel", lacht de 17-jarige Jeroen van Kuijk uit Galder. Dus mikte hij zijn maaginhoud in een koekenpan. Even bakken en hupsakee... smakelijk eten! "Inclusief de kots van een ander."
Voor de duidelijkheid: hij deed het vrijwillig en is zelfs trots op zijn zeldzaam zotte daad. Net als Niek Dijkmans (15), eveneens uit Galder, die slechts 'gekleed' in string langs de Mark rende, waar net nietsvermoedende wandelaars passeerden. "Die reageerden wel verbaasd, haha."
Deze en andere wandaden zijn vandaag te bewonderen in danscafé Don Quichot in Baarle-Hertog. Daar is dan de finale van de Jackass-wedstrijd. Wie de leukste videoband met eigen stunts inlevert, wint tweehonderd euro. "Ze leggen nu op video vast wat ze eigenlijk altijd doen als ze zich vervelen", zegt eigenaar Walter Bolhaar over wat nu al het gesprek van de dag is onder de jeugd. Voor de niet-kenners: Jackass is een tv-programma waarin geflipte skateboarders allerlei waanzinnig domme en/of flauwe en/of puberale stunts uitvoeren.
Bang dat er ongelukken gebeuren, is Bolhaar niet. Het moet volgens hem vooral om spontane, ludieke ideeën gaan, die geen pijn doen. "Zo gauw het pijn gaat doen, stoppen ze ermee. Ik zeg ook tegen iedereen: houd het grappig, maak het niet te gek."
Om de hoofdprijs is het de deelnemers eigenlijk niet te doen, verzekert Bolhaar, want de deelnemers zijn bijna allemaal carnavalsverenigingen. En die hebben de meeste lol meestal in de aanloop naar het grote festijn. Daarom was ook voor de groep uit Galder vooral het maken van de videoband een hilarisch hoogtepunt.
Poepen vanuit het raam van de eerste verdieping van een huis in aanbouw, het gooien van darts op iemands rug of met een nietpistool nieten in hand of achterwerk: het is vandaag allemaal te zien op video. Zonder ongelukken. "Eentje had bijna wat ribben gekneusd", gniffelt Ruud van Arendonk (17). "Die sprong op een ton die net door een ander werd weggeschopt." Dom? "Nee, joh. Lachen, man!"

reageer | print | abonneren op BN/DeStem

BN/DeStem | 21-06-2003 | BN de Stem

Copyright © 2003 BN/DeStem - alle rechten voorbehouden

Wat zou jij wel eens voor Jackass stunt willen doen?

Stront eten lijkt mij wel lekker
Oud 21-06-2003, 09:19
Demiurge
Demiurge is offline
Ik vind alleen jackass stunts leuk die de reactie van omstanders uitlokt, zoals dat in die string lopen of als ze in een apenpak in een boom gaan zitten..
Dat vind ik nog wel grappig, als ze doen wie de meeste melk kan drinken en kotsen word aangemoedigt houd ik er mee op.

Welke stunt zou ik wel willen doen... mmh
Gewoon een keer verkleed de stad in gaan en reactie uitlokken
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 12:10
Tandpasta
Tandpasta is offline
Ik wil wel eens door een looping skateboarden.
Oud 21-06-2003, 12:12
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Tandpasta schreef op 21-06-2003 @ 13:10:
Ik wil wel eens door een looping skateboarden.
Oud 21-06-2003, 12:20
Tandpasta
Tandpasta is offline
Citaat:
dreadzzmeisje schreef op 21-06-2003 @ 13:12:
En gewoon iets simpels doen zoals naakt door de stad lopen.
Oud 21-06-2003, 12:23
Qamra
Qamra is offline
Ik kan nog geen 5 minuten naar Jackass kijken en daarbij ben ik veel te bang voor pijn.. Dus laat maar
Oud 21-06-2003, 12:24
Verwijderd
De leukste Jackass stunts zijn degene die mensen shockeren. Als opa vermomd in een karretje racen bijv.
Of waarin ze zichzelf pijnigen met bijv. een buzzer

De pijnlijk val-stunts zijn hooguit 'wel grappig'...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 12:39
just_fun
just_fun is offline
Citaat:
Tandpasta schreef op 21-06-2003 @ 13:20:
En gewoon iets simpels doen zoals naakt door de stad lopen.
hmmmzz...naakt door de stad lopen is simpel!?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 12:40
Tandpasta
Tandpasta is offline
Citaat:
just_fun schreef op 21-06-2003 @ 13:39:
hmmmzz...naakt door de stad lopen is simpel!?
Ja, je doet gewoon al je kleren uit en je loopt door de stad. Simpeler kan niet.

Laatst gewijzigd op 21-06-2003 om 13:30.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 12:49
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Citaat:
dreadzzmeisje schreef op 21-06-2003 @ 10:13:
Bang dat er ongelukken gebeuren, is Bolhaar niet. Het moet volgens hem vooral om spontane, ludieke ideeën gaan, die geen pijn doen. "Zo gauw het pijn gaat doen, stoppen ze ermee. Ik zeg ook tegen iedereen: houd het grappig, maak het niet te gek."

het gooien van darts op iemands rug of met een nietpistool nieten in hand of achterwerk: het is vandaag allemaal te zien op video. Zonder ongelukken. "Eentje had bijna wat ribben gekneusd", gniffelt Ruud van Arendonk (17). "Die sprong op een ton die net door een ander werd weggeschopt." Dom? "Nee, joh. Lachen, man!"

Ok als dartpijltjes niet pijn doen.

Ontopic: Jackass is wel altijd goed maar soms is het ook wel te.
Meestal is het wel leuk toen met tony hawk in die looping.
Oud 21-06-2003, 12:54
Gwinnie
Gwinnie is offline
mensen shockeren.

maar egt geen kots eten of expres mezelf pijnigen ofzo!

'bij jackass was een keer dat ze een kinderzitje op de auto zetten en dan wegreden. die vond ik wel vet.' al die mensen er achter aan
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 12:56
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
Qamra schreef op 21-06-2003 @ 13:23:
Ik kan nog geen 5 minuten naar Jackass kijken en daarbij ben ik veel te bang voor pijn.. Dus laat maar
Mooi, nog iemand die het een ongelooflijk kutprogramma vindt. Ik snap echt niet wat er leuk aan is om een stel idioten die zichzelf moedwillig pijn doen te zien.
OK, dat doen ze niet bij elke 'stunt', maar als het geen pijn doet dan is het wel ongelooflijk onsmakelijk.

Nee dank je, en ik ga er dus ook echt niet aan meedoen.
Oud 21-06-2003, 12:58
The Crash Bash
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 21-06-2003 @ 13:54:
mensen shockeren.

maar egt geen kots eten of expres mezelf pijnigen ofzo!

'bij jackass was een keer dat ze een kinderzitje op de auto zetten en dan wegreden. die vond ik wel vet.' al die mensen er achter aan
Heb ik ook gezien.
Die van dat hij aan de kant van de weg zat en deed alsof hij aan het kakken was met zijn blote kont naar de weg toe was kei grappig!
Met een krant vast.
Oud 21-06-2003, 13:06
CrazY G
CrazY G is offline
ik vind die het tof als ze mensen schokeren. Toen met die lijkwagen en dat ze dan die grafkist eruit lieten vallen was vet.
Of met die vader op de fiets met zijn nepbaby en dan gaat hij keihard op zn bek voor mensen.
Die stukjes dat die vetzak achter die liliputter aan rent is ook grappig.

Maar kots eten of pissen op je ijs en dan opeten vind ik gewoon ziek en niks grappigs aan. Ik vraag me eigenlijk ook af of dat wel echt was.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 13:17
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
AragornElessar schreef op 21-06-2003 @ 13:56:
Mooi, nog iemand die het een ongelooflijk kutprogramma vindt. Ik snap echt niet wat er leuk aan is om een stel idioten die zichzelf moedwillig pijn doen te zien.
OK, dat doen ze niet bij elke 'stunt', maar als het geen pijn doet dan is het wel ongelooflijk onsmakelijk.

Nee dank je, en ik ga er dus ook echt niet aan meedoen.
Eerste paar afleveringen die je ziet zijn wel grappig, maar daarna wordt het saai, voorspelbaar, compleet over-the-top en idd onsmakelijk..

Patty's Posse is boeiender!
Oud 21-06-2003, 13:24
CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
Qamra schreef op 21-06-2003 @ 14:17:

Patty's Posse is boeiender!
dat vind ik ook vrij onsmakelijk als je t mij vraagt......
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 13:34
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ik weet wel leuke dingen die ik met Johny wil doen hoor
Oud 21-06-2003, 13:44
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 21-06-2003 @ 14:24:
dat vind ik ook vrij onsmakelijk als je t mij vraagt......
Patty gaat tenminste niet voor de camera over d'r nek
Oud 21-06-2003, 13:57
The Crash Bash
Citaat:
Tweety2k schreef op 21-06-2003 @ 14:34:
Welke?
Oud 21-06-2003, 14:41
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Als het maar niet te pijnlijk is...
Oud 21-06-2003, 14:45
Dminor
Dminor is offline
Die mensen van Jackass zijn niet goed wijs. Dat gaat niet meer over het wel of niet krijgen van een kick, maar over hoe rag ik mijn lichaam zou gauw mogelijk naar de Filistijnen.

En als mensen het gaan nadoen... dat hou je toch wel, dat is hun eigen verantwoordelijkheid.

Het zwakke smoesje dat ze wel zeggen van 'don't try this at home' is net zo als die kleine lettertjes op sigarettenpakjes (eerst dan):
'pas op, zou schadelijk kunnen zijn.

Ik vind het echt beroerd dat dit nog wordt uitgezonden.

Tot zover mijn ei.

En nee, ik zou het zelf dus niet doen
Oud 21-06-2003, 16:04
Verwijderd
Niks, ik vind het een kutprogamma.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 17:22
Tandpasta
Tandpasta is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 21-06-2003 @ 17:04:
Niks, ik vind het een kutprogamma.
Ik vind het nu ook een shitprogramma, want het gehele thema is uitgemolken.
Oud 22-06-2003, 14:05
telluriet
telluriet is offline
De sketch waarin iemand als zwerver verkleed een luier gevuld met pindakaas uit de vuilnisbak haalt en er uit gaat eten (het is zogenaamd poep) vind ik echt een van de allergrappigste, en die zou ik zo nadoen
Oud 22-06-2003, 15:03
WijfMan
WijfMan is offline
Ik vind het echt geweldig gaaf zwaar stoer allemaal, en super koel natuurlijk.

Maarems, het gaat er hier niet om of je jackass nou leuk vindt of niet maar over die "wedstrijd".

Maar ik vind sommige stunts wel leuk.
Alleen als ze zich opzettelijk pijn doen vind ik het dus niet meer leuk.
En ik vind het ook leuk als ze mensen voor de gek houden, dus met die begrafenis wagen en dat kindding op de wagen.
Oud 22-06-2003, 15:54
K-Master-K
K-Master-K is offline
me homiez en mij zijn ook altijd aan het stunten en aan het clownen voor da biatches die vinden dat geil altijd gek doen heb al twee keer me arm gebroken en 1 keer me keybone!!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 18:56
telluriet
telluriet is offline
Maar natuurlijk, beste K-Master-K
Oud 22-06-2003, 19:10
Verwijderd
Wat een sukkels. Zo zie je maar weer. Boertjes uit Brabant hebben niets te doen. Blij dat ik uit Amsterdam kom

De beste Jackass aflevering is overigens die van de Gumball rally. Niets overtreft dat. Bovendien is het ook niet na te doen
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 09:05
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 21-06-2003 @ 14:34:
En ik weet wel leuke dingen die ik met Chris wil doen..

Jackass is geweldig
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 09:08
Arun
Arun is offline
Ik zou nog wel een keer met vrienden die stunt willen doen dat ze in panda-pakken verkleed door Tokyo rennen haha (the Movie)..
Oud 23-06-2003, 09:23
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
halve banaan schreef op 22-06-2003 @ 20:10:
De beste Jackass aflevering is overigens die van de Gumball rally. Niets overtreft dat. Bovendien is het ook niet na te doen
Die is idd wel lache!

Zijn er hier mensen die zelf wel is iets dergelijks hebben gedaan? Ik heb met een vriend op de mega-festatie vorig jaar reacties uitgelokt door zogenaamd te vallen ofzo. Weet ik veel wat we allemaal hebben gedaan, maar het was wel lache

Nog iets anders:
Vorig jaar ben ik met schoolreis naar Londen geweest. Daar gingen we 's avonds naar een kroeg ofzo (nix aan), en toen zagen we op de heenweg al een winkelwagentje staan. DUs op de terugweg wij wat eerder weg, naar het winkelwagentje. En tsja, niet erg orgineel, maar wel grappig! 'Gewoon' de bosjes inrijden. Na een paar keer vond ik het niet leuk meer, dus toen ging ik op het moment dat het wagentje ging kantelen, eruit springen. Op dat moment kwam de rest van de klas de hoek om, ze zeiden dat ik wel 2 meter hoog sprong! Ik had me alleen niet gerealiseerd dat het bramen struiken waren. Onder de schrammen en de rooie onuitwasbare vlekken, kreeg ik van de leraar te horen wat mijn straf was...

Toen ik vorige zomer op Texel op vakantie was en de bal lag in de sloot, heb ik het nog een x gedaan. Dit keer sprong ik nog hoger, omdat de oever wat afliep. Door het riet heb ik de bal niet kunnen vinden, maar ik kan je vertellen dat de sloot wel stonk (van allebij zijn fotos gemaakt...)

Neej, ik denk niet dat ik het nog een keer zou doen, wel andere dingen misschien.
Oud 18-09-2003, 16:47
Boontjuh
Boontjuh is offline
Ik vind dat kotsen enzo maar nix maar de stunts met skateboarden vind ik wel leuk!!VOORAL BAM MARGERA ZIJN STUNTS!!
Oud 18-09-2003, 17:02
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Boontjuh schreef op 18-09-2003 @ 17:47:
Ik vind dat kotsen enzo maar nix maar de stunts met skateboarden vind ik wel leuk!!VOORAL BAM MARGERA ZIJN STUNTS!!
Nutteloze up na 3 maanden.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 17:05
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:
Boontjuh schreef op 18-09-2003 @ 17:47:
waarom up je dit?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 17:10
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
ik hou t mij StairBoarden, SummerSki, en BRANDNETELS!!!!!!!!

dit doe ik zoal in mn vrije tijd

vooral in brandnetels springen is leuk
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 17:14
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
zwoesj schreef op 18-09-2003 @ 18:05:
waarom up je dit?
Dacht ik ook meteen.

Maar goed, tijd voor een verhaaltje, kinderen

Gisteren had ik een tussenuur, en ging ik met vrienden naar het park. Een van hen had een bmx bij zich. Ik ging er even op en kreeg toen het idee om te doen alsof ik heel hard op mijn bek pleur vlakbij een voorbijganger.

Er komt dus een man aangelopen, ik kom eraan op de bmx, ik slip ermee en vlieg door de lucht. Ik doe alsof ik heel veel pijn heb, maar die man moest lachen en liep gewoon door. Dat was wel goaf
Oud 18-09-2003, 17:25
Verwijderd
Op een kamp weleens iets lolligs gedaan....
Er waren van die wrede elektrische vliegenmeppers... En een stapel waarin in totaal 2 stokken kaarten zaten. Zegt één gozer tegen me: kom we gaan omstebeurt een kaart draaien, wie een aas heeft shockt zichzelf.
Nu is dit heel flauw en eigenlijk niet pijnlijk genoeg, maar omdat we zo vreselijk nerveus werden hebben we ons rotgelachen als iemand een aas draaiden. Er wilden ook steeds meer mensen meedoen (en dan zeggen we natuurlijk geen nee ).
Op de bonte avond van datzelfde kamp kwam een aantal jongens op het gevleugelde idee een shocktherapie-act te doen. Ze gingen zelfs neuzen, oren, en tepels shocken.. Ieugh. (maar wel lachen,in het donker zag je de vonken)
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 20:02
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik vind het lachen om te kijken behalve die smerige dingen als zoveel mogelijk eten en dan kotsen, en dat zou ik zelf ook nooit doen. Het gevaarlijke als skateboardstunts en pepperspray ed zou ik persoonlijk niet doen, en t leukst vind ik het rennen op straat in een string en pissen op bedden en dat soort dingen. Daar zou ik echt wel aan meedoen!
Oud 19-09-2003, 20:19
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Misschien moeten ze op die banden ook even vermelden dat het zowel niet thuis, als bij iemand anders thuis als buiten niet moeten nadoen...
Reageren

Regels voor berichten