Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zal ff een voorbeeldje zoeken van een door mij gemaakte thesaurus. Uilen BT Vogels NT Steenuil NT Velduil NT Kerkuil NT Bosuil Hmm, ik had het bij het vorige voorbeeld niet helemaal goed gedaan, deze klopt wel. Je gaat uit van de groep Uilen. Met de BT verwijs je naar de bovenliggende grotere groep. Met de NT's verwijs je naar de uilen die tot deze groep behoren. Verder heb je ook nog de RT, de related term. Deze zou je tussen de uilen onderling kunnen gebruiken. Ze behoren allemaal tot de groep uilen. Iemand die geinteresseerd is in uilen, en de bosuil heeft gevonden (even er vanuit gaand dat ie in een database aan het zoeken is) krijg dan dus op z'n scherm te zien dat deze bosuil gerelateerd is aan de overige uilen die ook in de database staan. Deze persoon heeft dus nu de beschikking over informatie over alle uilen in het systeem zonder dat ie steeds weer opnieuw hoeft te gaan zoeken. Dat is dus ook het nut van de relaties die je legt. Je hoeft niet steeds opnieuw te zoeken op een bepaald onderwerp, je kunt van uit een treffer meteen doorklikken naar ander aan je treffer gerelateerde onderwerpen. waarom wil je dit eigenlijk weten als ik vragen mag??? |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Woordenboek Engels schiet steeds meer tekort - iemand een oplossing? VincentFernande | 27 | 04-01-2012 12:08 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[EN] Formele brief Gast 12 | 5 | 05-12-2007 19:40 | |
Engels brieven schrijven.. Leechke | 4 | 26-10-2004 15:50 | |
laten (in engels) I love stars | 2 | 20-05-2004 20:27 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
[wetenschappelijke songtextwedstrijd] Just Johan | 10 | 30-07-2003 10:40 | |
Liefde & Relatie |
Stelling: `Echte liefde` kan niet ontstaan in een reguliere uitgaansgelegenheid... ^AmArU^ | 111 | 26-04-2002 19:29 |