Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2002, 16:38
dystopia
dystopia is offline
Het pinnetje stond al een beetje scheef. Dat was ik even vergeten. Het is maar een 20 gB 5400 RPM.

Linux kan de HDD niet meer lezen. De BIOS van m'n Athlon 1 gHz computer nog wel en hij boot 'm ook nog. Het geval werkt dus nog wel

M'n computer is wel langzamer nu. Zou ook aan XP kunnen liggen die nogal brak is nu. Is deze HDD afgeschreven of kan ik 'm nog best gebruiken? Zou het verstandig zijn een 2de 20 gB erbij te halen en een RAID-1 constructie op te zetten of deze rijp voor de sloop?

Rr staan nogal belangrijke files op dus vandaar dat ik zekerheid wil. Alvast bedankt
Oud 12-04-2002, 16:40
bubbeltjes
bubbeltjes is offline

*houdt zich hier maar buiten*
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 17:12
Koen
Koen is offline
Ej Kerel, je zit hier op Admin, lijkt me niet de bedoeling

Admin -> H&T (, wat een bak zeg dit heb ik nog nooit meegemaakt )
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 17:13
dystopia
dystopia is offline
Lol *ligt in een scheur*
Oud 12-04-2002, 17:31
DEChengst
DEChengst is offline
Printplaat loshalen en nieuwe pin erop solderen ?

-Desecrator
Oud 12-04-2002, 17:43
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Printplaat loshalen en nieuwe pin erop solderen ?

-Desecrator
Denny zei dat je 'm ook gewoon erin kon rammen, alleen kreeg ik geen pinnetje los uit m'n oude FDC.
Oud 12-04-2002, 17:54
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
Koen schreef:
Ej Kerel, je zit hier op Admin, lijkt me niet de bedoeling

Admin -> H&T (, wat een bak zeg dit heb ik nog nooit meegemaakt )
Whahaha

Ik dacht al dat 't aan mij lag
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 17:59
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:

Whahaha

Ik dacht al dat 't aan mij lag
sorry.. ik zat echt op 't verkeerde forum
Oud 12-04-2002, 18:39
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Denny zei dat je 'm ook gewoon erin kon rammen, alleen kreeg ik geen pinnetje los uit m'n oude FDC.
Moet je meer spinazie eten

-Desecrator
Oud 12-04-2002, 19:15
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Desecrator schreef:

Moet je meer spinazie eten

-Desecrator
Frietjes ook goed? no shit, heb je maybe een handleiding incl. foto's om dit te bewerkstelligen? Ik ben niet zo'n held met hardware
Oud 12-04-2002, 20:02
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
dystopia schreef:

heb je maybe een handleiding incl. foto's om dit te bewerkstelligen? Ik ben niet zo'n held met hardware
Sorry, dat heb ik niet. Ik ook geen held met hardware, maar met een dosis gezond verstand en goed opletten moet het toch lukken.

-Desecrator
Oud 13-04-2002, 00:12
Verwijderd
Hm, wel interessant.

Zo'n pinnetje zit er natuurlijk niet voor niets. Máár.. ik vermoed dat, wanneer de schijf merkt dat er geen controlesignaal terugkomt naar dat pinnetje, dat-ie het dan nóg eens probeert, en wanneer het een keer of 5 mislukt, dat-ie dan een andere ader probeert.

Volgens die hypothese vertraagt 't wél de boel, maar blijft de data wel in orde.

Maar goed, dat weet ik niet zeker.

Je zou kunnen proberen te solderen, maar ik denk dat je dat niet maarzo gaat lukken. Wellicht kun je 't beter vragen aan échte experts op het gebied van HD's, want misschien dat je 't wanneer je eraan gaat hannessen alleen maar erger maakt.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 18:19
Shock
Shock is offline
Als je niet zo'n expert bent op electro gebied zou je kunnen proberen om een stukje van een paperclip in de ide connector te steken op de plek waar het afgebroken pinnetje zou moeten zitten. Met een beetje mazzel maakt ie dan contact zodat je je data naar een andere disk te kopieren. 't Is maar een noodoplossing...
Oud 14-04-2002, 18:40
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Shock85 schreef:
Als je niet zo'n expert bent op electro gebied zou je kunnen proberen om een stukje van een paperclip in de ide connector te steken op de plek waar het afgebroken pinnetje zou moeten zitten. Met een beetje mazzel maakt ie dan contact zodat je je data naar een andere disk te kopieren. 't Is maar een noodoplossing...
Zoals ik boven zei: hij werkt nog. Het kost alleen erg veel CPU. Dus ik wil het wel fixen. Ik ben idd, zoals dit topic al doet vermoeden, geen expert in electro. Ik wil dus ook niet die HDD zelf fixen aangezien ik geen trek heb in 15 gB dataloss. Ook zie ik het niet zitten om het te branden of het te kopieren aangezien ik geen 15 gB ergens vrij heb, zeker niet in FAT32 formaat.
Oud 14-04-2002, 18:45
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Zo'n pinnetje zit er natuurlijk niet voor niets. Máár.. ik vermoed dat, wanneer de schijf merkt dat er geen controlesignaal terugkomt naar dat pinnetje, dat-ie het dan nóg eens probeert, en wanneer het een keer of 5 mislukt, dat-ie dan een andere ader probeert.

Volgens die hypothese vertraagt 't wél de boel, maar blijft de data wel in orde.
Lijkt mij zeer aannemelijk, zeker omdat-ie nog werkt, en alles veel CPU kost. WinAMP neemt bijv. 12% in.

Citaat:
Je zou kunnen proberen te solderen, maar ik denk dat je dat niet maarzo gaat lukken. Wellicht kun je 't beter vragen aan échte experts op het gebied van HD's, want misschien dat je 't wanneer je eraan gaat hannessen alleen maar erger maakt.
Tja, waar moet ik dan zijn? Ik bedoel, als ik 'm lbij een zaak aat repareren kost dat vast iets van 50 EUR. Ik vraag me werkelijk af of dat het wel waard is. Ook wil ik het niet laten repareren terwijl die data er nog op staat. Ik denk dus dat het het verstandigste is om eerst een nieuwe HDD te kopen van minstens 15 gB, dan de data over te zetten naar die HDD, daarna die oude HDD proberen te (laten) repareren.

Alleen weet ik 't niet zeker. Ik zie geen andere mogelijkheid van enige potentie. Ik ga even rondvragen bij wat hardwareguru's hier in de buurt, denk ik.
Reageren

Regels voor berichten