![]() |
||
Op de PHP website is te lezen:
Citaat:
Heb hem net ff gedownload, morgen maar even mee spelen, ben wel heel benieuwd naar 't nieuwe OOP model ![]()
Laatst gewijzigd op 29-06-2003 om 22:23. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Nou ja, check deze link maar: http://www.php.net/zend-engine-2.php Ik weet nie wanneer ze met de final komen, misschien dat je voorlopig OOP het beste nog in Java (of C++) toe kan passen. ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben er niet blij mee, ik ben een OO programmeur en dit soort dingen opnieuw onder de knie krijgen zal nog heel wat misverstanden opleveren.
OO programmeren is niet echt verschillend van noob PHP-programmeren, het enige verschil is dat je met aparte functiefiles werkt en dat je, als je al je functies afhebt, niet zoveel werk meer hoeft te doen om standaard commando's aan te leren. Voordat ik met OO begon wist ik nog niet eens wat het was, heb het zelf helemaal ontdekt en er later pas over gelezen, omdat ik wist dat bepaalde classes en functies eenvoudiger konden. Daarom gebruik ik nu ook een alternatieve manier van OO programmeren.
|
PHP5 heeft best coole features. Stevige OOP uitbreidingen, sterk uitgebreide XML ondersteuning, GD lib met antialiasing support, en nog vele andere fixes en toevoegingen. Ik ben benieuwd.
Wel wordt het overschaduwd door het MySQL License indicident. Korte samenvatting: PHP is BSD, MySQL 4.1 is GPL. PHP mag MySQL client library dus niet opnemen zonder zelf ook te releasen onder de GPL licentie. Een uitzondering voor PHP is in de maak, en zal voor het uitkomen van PHP5 gamma klaar zijn. Zodra de final uitkomt, zal er dus niets aan de hand zijn en zal de MySQL client library gewoon meegeleverd worden.
||
Citaat:
en besides, als je in PHP 4 begonnen bent met OO leren programmen, ben je ook wel fout begonnen denk ik zo..
||
Citaat:
ik denk eerder dat hij bedoelt dat het hetzelfde is als een noob die een webpage in php maakt. lastig dus... maar het is wel heel vaag gezegd... btw, ken je kim weerink ook? woont ook in almelo |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ziet er overigens goed uit, ze hebben een groot aantal dingen toegevoegd die voor een OO taal vrijwel onmisbaar zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Misschien dat PHP dan wat meer gebruikt gaat worden in serieuze toepassingen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() naam komt me wel bekend voor, maar dat ik d'r persoonlijk ken, nee dat niet ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|