Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2003, 19:27
ch ii l
ch ii l is offline
Ik heb besloten om maar eens een tekening van mezelf hier op het forum te zetten. Dit is niet echt representatief voor mijn favoriete bezigheden, zulke dingen doe ik vooral in opdracht (zo ook deze) en ik vind het over het algemeen niet echt leuk (soms is dat te zien).

Dit portret van de rockband Placebo is ondertussen alweer 2 jaar oud. Over het algemeen ben ik wel tevreden, op wat kleine punten na.

Nou ja, dan weten jullie een beetje wat ik niet graag doe.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2003, 19:31
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
ik wou dat ik de dingen die ik niet zo graag deed wel zo goed tot een eind bracht
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 19:33
ch ii l
ch ii l is offline
Dank je. Nou ja, als je goed kijkt vind je de fouten wel, hoor. Niet zo erg dat ik me kapotschaam, maar ze storen me toch wel een heeeeeeel klein beetje als ik dit weer zie. De ontvanger was meer dan tevreden, daar ging het mij om.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 19:52
Stoetel
Stoetel is offline
Damn, echt mooi hoor!!
Brians linkerneusvleugel (voor de kijker dan) zit wat vreemd precies en vind t vreemd dat je maar 1 oor zit, maar dat zijn oooo zo kleine details!
Vind het echt een hele mooie tekening! Die uitdrukkingen op het gezicht, die schaduwwerkingen,...
Offtopic: Vooral voor dat laatste zou ik eens bij je in de leer moeten . Ik ben nl nog altijd volop aan t oefenen met mn schaduwen en ben er nog niet 100 % tevreden over.
Oud 02-07-2003, 20:25
ch ii l
ch ii l is offline
Citaat:
Stoetel schreef op 02-07-2003 @ 20:52:
Damn, echt mooi hoor!!
Brians linkerneusvleugel (voor de kijker dan) zit wat vreemd precies en vind t vreemd dat je maar 1 oor zit, maar dat zijn oooo zo kleine details!
Vind het echt een hele mooie tekening! Die uitdrukkingen op het gezicht, die schaduwwerkingen,...
Offtopic: Vooral voor dat laatste zou ik eens bij je in de leer moeten . Ik ben nl nog altijd volop aan t oefenen met mn schaduwen en ben er nog niet 100 % tevreden over.
Dat je dat ene oor ziet is niet zo vreemd, hij heeft zijn hoofd wat van de kijker weggedraaid. Die neusvleugel oogt inderdaad wat vreemd, of hij fout is weet ik zo niet, ik heb de foto (in "Black Market Music") er nu niet bij... geen zin om die te pakken.

Die schaduwwerking is in principe niet zo moeilijk; erg zachte potloden gebruiken, maar wel verschillen in de hardheden aanhouden en zet veel lagen over elkaar op de plekken waar de schaduw donkerder is, schaduw is NOOIT egaal. Je moet vooral niet bang zijn om soms eens een harde lijn te zetten, ook al weet je dat die onuitwisbaar is.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 21:28
Stoetel
Stoetel is offline
Citaat:
ch ii l schreef op 02-07-2003 @ 21:25:
Dat je dat ene oor ziet is niet zo vreemd, hij heeft zijn hoofd wat van de kijker weggedraaid. Die neusvleugel oogt inderdaad wat vreemd, of hij fout is weet ik zo niet, ik heb de foto (in "Black Market Music") er nu niet bij... geen zin om die te pakken.

Die schaduwwerking is in principe niet zo moeilijk; erg zachte potloden gebruiken, maar wel verschillen in de hardheden aanhouden en zet veel lagen over elkaar op de plekken waar de schaduw donkerder is, schaduw is NOOIT egaal. Je moet vooral niet bang zijn om soms eens een harde lijn te zetten, ook al weet je dat die onuitwisbaar is.
Mjah, het kan idd goed zijn hoor dat het op de foto ook zo is. T leek gewoon beetje vreemd zo, maar foto's lijken soms ook vreemd .
In ieder geval, ik werk met verschillende hardheden enz voor de schaduwen. Heb ook al wat vooruitgang geboekt, maar mn overgangen zijn niet altijd even mooi naar mijn mening. Heb hier gisteren nog een tekening geplaatst. Daar zijn de overgangen eens wat beter gelukt Maar vooruit, ik blijf oefenen. Bedankt voor de tips iig!
Oud 02-07-2003, 21:34
Avelon
Avelon is offline
erg goed. zeker als je toen. 16 was?

ik stoor me een beetje aan het rechter oog van brian (voor ons links) en de lijnen van de kin rechts (links) de mond oogt ook een beetje vreemd.

maar verder kan ik wel begrijpen dat de ontvanger zeer blij was. ik zou er werkelijk geen geduld voor hebben. erg mooi afgewerkt.
Oud 02-07-2003, 21:42
ch ii l
ch ii l is offline
Citaat:
Avelon schreef op 02-07-2003 @ 22:34:
erg goed. zeker als je toen. 16 was?

ik stoor me een beetje aan het rechter oog van brian (voor ons links) en de lijnen van de kin rechts (links) de mond oogt ook een beetje vreemd.

maar verder kan ik wel begrijpen dat de ontvanger zeer blij was. ik zou er werkelijk geen geduld voor hebben. erg mooi afgewerkt.
Hehe, dat oog is gewoon een lui oog

Die lijnen van de kin, dat zie ik niet helemaal, maar ik denk dat ik het sowieso niet met je eens ben daarover. De mond wel, tegenwoordiger kan ik ze iets subtieler, het leek wel of er toendertijd perse een harde lijn bij moest zitten, dat is nu minder.

In ieder geval bedankt voor je compliment.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 22:00
Avelon
Avelon is offline
Citaat:
ch ii l schreef op 02-07-2003 @ 22:42:
Hehe, dat oog is gewoon een lui oog

Die lijnen van de kin, dat zie ik niet helemaal, maar ik denk dat ik het sowieso niet met je eens ben daarover. De mond wel, tegenwoordiger kan ik ze iets subtieler, het leek wel of er toendertijd perse een harde lijn bij moest zitten, dat is nu minder.

In ieder geval bedankt voor je compliment.
brian heeft geen lui oog brian is perfect

ik bedoel het wegvallen van de lijn zeg maar. ik snap niet waarom daar geen schaduw onder zit dan..

tja ik ben gul vandaag (heb je geen werk dat niet is nagetkend dan ofzo?)
Oud 02-07-2003, 22:05
ch ii l
ch ii l is offline
Citaat:
Avelon schreef op 02-07-2003 @ 23:00:
tja ik ben gul vandaag (heb je geen werk dat niet is nagetkend dan ofzo?)
Heb ik zeker wel. Meer dan nagetekend zelfs, maar dat zijn opdrachten en die scan ik dus, om voor mezelf een fatsoenlijke kopie te hebben als soort back-up en om van eerdere fouten te blijven leren.

Ik weet alleen niet of mijn niet nagetekende werk boeiend genoeg is. Bovendien staat er vrij weinig van dat werk op de computer EN komt daar nog eens bij dat ik ook veel ruimtelijk werk heb, maar slechte foto's.

Maar ik zal snel een keer iets proberen te posten.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 03:17
GRRR
GRRR is offline
best wel goed hoor wel een beetje irri dat het beneden niet netjes recht gecropped is als boven en die gast in het midden is wel erg dun zo zijn lijf lijkt niet te kloppen
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 09:27
Vee
Vee is offline
Ambachtelijk hoor...
Oud 03-07-2003, 09:55
scala
scala is offline
wow, ziet er goed uit hoor vooral als je et dus niet leuk vindt
alleen die rechter vind ik er een btje vreemd uit zien, niet helemaal juiste verhoudingen in het gezicht ofzo? dat linker oog is vaag maja ogen zijn altijd een geval apart..
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 14:43
ch ii l
ch ii l is offline
Citaat:
GRRR schreef op 03-07-2003 @ 04:17:
best wel goed hoor wel een beetje irri dat het beneden niet netjes recht gecropped is als boven en die gast in het midden is wel erg dun zo zijn lijf lijkt niet te kloppen
Jij hebt de meest irriterende fout gevonden! De ontvanger zag het niet, maar mij begon het wel wat te storen. En over de gehele rand van de tekening ging een lijst (volgens mij nog best kitsch, in de placebo-stijl ) dus dat slordige randje onder hindert niet. Rechts is 'ie trouwens ook scheef.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 15:20
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Ziet er wel coel uit..
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 17:04
Escapism
Escapism is offline
post dan es de shit die je wel graag doet
Oud 03-07-2003, 18:38
Verwijderd
wauwwwwwww
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 17:00
ch ii l
ch ii l is offline
Citaat:
Escapism schreef op 03-07-2003 @ 18:04:
post dan es de shit die je wel graag doet
ik werk eraan.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 17:05
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
ch ii l schreef op 05-07-2003 @ 18:00:
ik werk eraan.
koel
Oud 08-07-2003, 19:54
artmaster
artmaster is offline
Citaat:
Escapism schreef op 05-07-2003 @ 18:05:
koel
ik ben ook zeer nieuwsgierig. Deze tekening ziet er goed uit, maar wel erg leeg, als je begrijpt wat ik bedoel. Het concept is er niet, maar vooruit, dat snap ik wel, het is gewoon een opdracht, toch?

Ik ben heel nieuwsgierig naar je echte werk.
Oud 08-07-2003, 20:25
Verwijderd
ik vind ehm egt wel mooi .....alleen ben ik nou gek of is dat middelste mannetje een beetje iel...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 15:12
Nas-t Zeekoe
Nas-t Zeekoe is offline
het lijkt... en dat doe ik je niet na...
Oud 18-07-2003, 23:27
artmaster
artmaster is offline
Citaat:
Nas-t Zeekoe schreef op 09-07-2003 @ 16:12:
het lijkt... en dat doe ik je niet na...
is dat nou een klote opmerking, of lijkt dat maar zo? Ik vind het een goed werk, dat verwachtingen schept. Mooi, mooi, mooi... het is gewoon knap. Verder niet boeiend. Het blijft natekenen, er zit geen gedachte achter, maar het is dan ook in opdracht van gedaan.
Oud 19-07-2003, 11:28
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
Vee schreef op 03-07-2003 @ 10:27:
Ambachtelijk hoor...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten