Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2002, 17:49
Verwijderd
okeej.. wat is de snelste manier om een strak plat hard buikje te krijgen...???

en ik bedoel op een normale manier
-voeding
-oefeningen
dingen die je moet doen en laten...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 18:01
^AmArU^
^AmArU^ is offline
zet een stoel neer in de kamer
ga er op liggen met je kont aan de ene kant zodat je rug er volledig uitsteekt en het draaipunt van je lichaam precies op de rand van de stoel ligt...
blijf zo 2 minuten liggen
doe dit 2 minuten per dag
doe dit 2 weken lang
gegarandeerd resultaat (wel slecht voor je rug...maja het gaat wel snel)
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 20:32
miep
miep is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
zet een stoel neer in de kamer
ga er op liggen met je kont aan de ene kant zodat je rug er volledig uitsteekt en het draaipunt van je lichaam precies op de rand van de stoel ligt...
blijf zo 2 minuten liggen
doe dit 2 minuten per dag
doe dit 2 weken lang
gegarandeerd resultaat (wel slecht voor je rug...maja het gaat wel snel)
leg please ff beter uit!!
Oud 13-04-2002, 21:27
^AmArU^
^AmArU^ is offline

eh ja
...
dat zwarte is de stoel
je gaat er gewoon op liggen
met je benen over de stoel heen
en de onderkant van je rug op de rand van de stoel
de werking is hierop gebaseerd, namelijk dat je met je buikspieren moet zrgen dat je rug niet naar beneden klapt
het is een beetje een brute methode om snel spieren te kweken denk ik
voor mij was het een beetje te zwaar
een vriend van mij zag wel heel snel resultaat
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 21:46
miep
miep is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:

eh ja
...
dat zwarte is de stoel
de werking is hierop gebaseerd, namelijk dat je met je buikspieren moet zrgen dat je rug niet naar beneden klapt

heeee AmArU! Thanks he!
En waar moet ik m'n handen precies neer leggen?
Oud 13-04-2002, 22:34
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Miep: naast je, of bijvoorbeeld op je benen of bij je kruis ergens
ik denk dat als je ze richt in een punt naar je kruis toe, dat dat het fijnste ligt
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 23:06
Verwijderd
kewl dat ga ik ook proberen
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 23:21
Verwijderd
ok thanks... hoe weet je dat t echt zo snel werkt trouwes?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 09:01
~*LiEfMeIsSiE*~
~*LiEfMeIsSiE*~ is offline
aaah dat hou ik echt niet lang vol hehe
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 12:00
~Miracle~
~Miracle~ is offline
Dat doet pijn joh. Coole tekening btw .
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 14:17
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
- Op je rug liggen en fietsbewegingen in de lucht maken
- Op je rug liggen en knien gestrekt op de grond zetten, handen in je nek en dan proberen te gaan zitten
- Op je rug liggen en je knien recht voor je uit in de lucht houden zonder dat je voeten de grond raken, dan probeer je je knien naar je borst te bewegen en weer terug maar je voeten mogen niet de grond raken.

Verder helpt 't ook als je je buik heel de tijd inhoudt. Dan span je namelijk je buikspieren ofzo?

Het lijkt me ook verstandig dat je niet te vet eet en niet te veel snoept anders heeft 't nog geen nut volgens mij.

Ik heb ook ergens gelezen dat je een strak buikje ook niet na 'n paar weken krijgt daar moet je best lang voor trainen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 14:18
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:

dat zwarte is de stoel
Dat ga ik es proberen
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 15:06
Freshmaker
Freshmaker is offline
Ik houd dat echt maar n minuut ofzo vol...
Oud 14-04-2002, 15:15
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
Freshmaker schreef:
Ik houd dat echt maar n minuut ofzo vol...
Ja precies
lekker he
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 15:37
Kat
Kat is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:

Ja precies
lekker he
urggg... ik voel me niet zo goed....
Oud 14-04-2002, 19:08
Verwijderd
twee minuten volgehouden De laatste minuut trilde ik in ieder geval wel als een gek, echt eng
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 16:30
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Pffff ik heb 't es ff geprobeerd ik viel ongeveer met m'n kop op de vloer en die stoel boven op me... Ik hou 't echt niet lang vol
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 16:45
Kat
Kat is offline
Citaat:
~sweetgirl~ schreef:
Pffff ik heb 't es ff geprobeerd ik viel ongeveer met m'n kop op de vloer en die stoel boven op me... Ik hou 't echt niet lang vol
Tja... je moet even de juiste houding vinden, ik ben ook eerst 3 keer van m'n stoel gevallen, maar na een poosje lukt het wel... een beetje...
Oud 17-04-2002, 17:30
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
*plaatje van poppetje op stoel *
En daarvan krijg je een strakke buik??
Hmm betwijfel het,maar ok,als jij het zegt
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 19:31
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Citaat:
Kat schreef:

Tja... je moet even de juiste houding vinden, ik ben ook eerst 3 keer van m'n stoel gevallen, maar na een poosje lukt het wel... een beetje...
Ik ben ff op een andere stoel gaan zitten. Daar ging 't wel. Ik heb 't wel 1 minuut en 15 sec. volgehouden. Toen storte ik in Maar je voelt echt heel je buikspieren spannen zeg Maar ik ga 't wel even elke dag doen vanaf nu
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 19:52
the_conquer
the_conquer is offline
hoop alleen niet dat die stoel omvalt

maar gewone situps en crunches werken ook wel
en gegarandeerd ook resultaat attans bij mij zeker wel, na
2 maanden sochtens en savonds.

Maar der z`n tal van oefeningen die ietjes beter zijn voor je rug dan die stoel, maaar niet te min zolang de stoel stevig vast staat
prima oefening.

Wel wou ik nog effe toevoegen als je vet wilt verbranden en echt snel resultaat wilt hebben kun je bijvoorbeeld ook je bovenbeenspieren trainen, door bijvoorbeeld hard te lopen, dit omdat deze spieren veel groter zijn en veel effectiever vet verbranden dan je buik. Het is niet zo dat door alleen je buik te trainen het vet daar alleen verbrand. Kijk de buik is de eerste plek waar het lichaam z`n vet opslaat.

Door je buik te trainen krijg je inderdaar een strakke buik maar doe het wel verstandig d.w.z. denk om je rug want als je daar een blessure oploopt kun je het de eerste 3 maanden buikspieroefeningen wel vergeten, zoniet langer.

en ook door gezond te eten bereik je ontzettend veel resultaat, niet door sporten alleen. Je kunt sporten zoveel je wilt maar als je er net zohard vet bijeet schiet je uiteindelijk weinig op. Vooral de meervoudig verzadigde vetten. zoals patat waar het veel in voorkomt en andere dingen uit de snackbar. Gewoon gezond eten veel vitamine C en de rest van de vitamines, veel water drinken, voldoende eiwitten, zorg dat je dagelijks voldoende binnenkrijgt. Ga niet jezelf uithongeren om zo lichter te worden. want das verre van gezond, en bovendien loop je de kans dat je in plaats van dat je je spieren traint, alleen maar afbreekt.

Maar het krijgen van een strakke buik is het meest moeilijke wat er is. Maar met een ijzeren wil en voldoende doorzettingsvermogen lukt je het zeker.

en je moet maar zo denken:

Als een idioot zoals the_conquer het voor elkaar krijgt. Dan kan iedereen het.

Maar ik wens jullie allemaal veel succes, en may the force be with you

groeten

the_conquer
Oud 17-04-2002, 20:35
Mond_1
Mond_1 is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
twee minuten volgehouden De laatste minuut trilde ik in ieder geval wel als een gek, echt eng
hahaha jij de laatste minuut ik gelijk al
kga et maar goed doen kan me bijje wel gebruikuhhh

xxxxx
Oud 17-04-2002, 20:55
pleasure
pleasure is offline
luister je moet gewoon sit ups doen gewoon op een kleed gaan ligge en dan sit ups doen dus bene naar je toe trekke dat ze geboge ligge en dan met je boven lichaam omhoog kome en dan pas gaan telle wanneer het zeer doet ik weet het want ik train al 2 jaar en zo deed mike tyson het ook heb ik in ze interview geleze en het werkt egt wat ook wil helpe is die oefening doen en dan als je omhoog bent gekome is naar links draaie met je rom en dan de volgende keer weer naar rechts dat is goed voor je schuine buikspier ik hoop dat je er wat aan heb anders vraag je maar om meer heb nog meer tips
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:26
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
hmz wij hebben alleen stoelen met leuningen
Oud 17-04-2002, 21:34
Gwenniej
Gwenniej is offline
WAARSCHUWING!!

Doe deze oefening niet als je een zwakke rug hebt.

Ik lig nu al 2 dagen plat na deze oefening
Oud 18-04-2002, 12:47
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
pleasure schreef:
luister je moet gewoon sit ups doen gewoon op een kleed gaan ligge en dan sit ups doen dus bene naar je toe trekke dat ze geboge ligge en dan met je boven lichaam omhoog kome en dan pas gaan telle wanneer het zeer doet ik weet het want ik train al 2 jaar en zo deed mike tyson het ook heb ik in ze interview geleze en het werkt egt wat ook wil helpe is die oefening doen en dan als je omhoog bent gekome is naar links draaie met je rom en dan de volgende keer weer naar rechts dat is goed voor je schuine buikspier ik hoop dat je er wat aan heb anders vraag je maar om meer heb nog meer tips
kijk als je nu geen punten en of kommas of zoiets dergelijks gebruikt en gewoon bruut verder typt op je keyboard zonder enige afscheiding te maken tussen zinnen kan dat nogal is verwarren werken voor enkele selecte andere mensen hier op dit forum die dat stukje zeg maar ook zien en gaan lezen want zonder punten en kommas krijgen ze niet even de kans om goed te beseffen wat er geschreven werd en wat je eigenlijk bedoelt te zeggen in dat stukje dat je schreef en dat is jammer want dan heb jij het eigenlijk ook weer voor niks geschreven en kon je eigenlijk beter maar niet posten terwijl het toevoegen van punten en kommas wat helemaal niet zo moeilijk was maar het wel veel makkelijker maakte voor de andere mensen en laat ik maar niet beginnen over de chs die je in gs verandert en de nnen die je soms achterwege laat waardoor je stukje eigenlijk helemaal slecht leesbaar word voor andere bezoekers dus als je hieraan een beetje zou willen denken de volgende keer zou dat heel erg prettig zijn voor mij en voor sommige andere mensen hier die het niet gewend zijn zulke stukjes te lezen zonder punten en kommas

..

*valt flauw neer door ademtekort*
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 16:39
100% puur kattevlees
100% puur kattevlees is offline
Ik doe ook sit-ups enzo.. liefst elke dag maar dat komt er niet altijd van. Ik zie weinig resultaat. Na twee weken ofzo had ik er behoorlijk wat boven buikspieren bij maar dat lelijke dikke buikje eronder is er nog steeds?

Weet iemand iets waardoor je dat onderbuikje er helemaal af krijgt (ik 'lijn' trouwens ook al)?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 17:10
Darkwell
Darkwell is offline
voor onderbuikspieren kun je volgens mij dit wel doen:
op je rug op de grond gaan liggen, met je benen gestrekt, dan je benen (gestrekt) zo ver mogelijk de lucht in brengen. en met je bovenlichaam gewoon blijven liggen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 00:57
Verwijderd
Tsss

Bolle buikjes zijn mooi
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 02:58
miep
miep is offline
Citaat:
nare man schreef:
Tsss

Bolle buikjes zijn mooi
en ik wou dat je dat echt meende.
ik wou dat iedereen dat vond.
ik wou dat IK dat vond!

IK WOU
IK WOU
IK WOU.......

Oud 19-04-2002, 02:59
miep
miep is offline
forgot this one
Oud 19-04-2002, 08:40
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Onderbuikspieren kun je ook trainen door een gewone sit-up, maar dan ipv. je knieen opgetrokken, je voeten tegen elkaar aan leggen en je knieen zo ver mogelijk naar buiten drukken.

Als je dat doet, en je drukt je vingers in je onderbuik, voel je echt wel dat die spieren aangespannen zijn.

Het ziet er wel een beetje raar uit trouwens
Oud 19-04-2002, 14:30
100% puur kattevlees
100% puur kattevlees is offline
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:
Het ziet er wel een beetje raar uit trouwens
Je moet het dan ook niet proberen in midden in een winkelcentrum ofzo
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 14:45
heldin
heldin is offline
als je naast al die buikspieroefeningen ook minder snoept en zo heeft het echt wel nut. je ziet namelijk pas hoe gespierd je bent als je vet verdwijnt, maar daar helpen die buikspieroefeningen niet echt aan mee. dus als je én sport én let op wat je eet, komt het echt wel goed.

*is nu heel gelukkig met haar lichaam*
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 14:53
heldin
heldin is offline
even nog wat tips, en minder heftig als die met die stoel:

op de grond gaan liggen met je schouders van de vloer, dan je benen een voor een strekken en intrekken (fietsen dus) terwijl ze laag bij de vloer blijven.

om de spieren in je taille te trainen:
situps terwijl je knieen naar links of naar rechts liggen

en dit is geloof ik voor je hoge buikspieren:
op je rug op de grond liggen, je benen recht omhoog, met je hakken naar t plafond. dan situps, en als je omhoog gaat je knieen richting je neus trekken.

ik vind het trouwens best moeilijk om thuis 'gezellig' oefeningen te gaan doen. daarom ga ik gewoon 2 of 3 keer per week sporten, een half uur steps en daarna een halfuur allerlei oefeningen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 15:00
Verwijderd
Citaat:
miep schreef:

en ik wou dat je dat echt meende.
ik wou dat iedereen dat vond.
ik wou dat IK dat vond!

IK WOU
IK WOU
IK WOU.......

nare man heeft gelijk Een klein buikje is beter dan zo'n strak buikie bij meisjes. Euhmm voorbeeld, voorbeeld weet ff geen voorbeeld, zal later wel posten
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 13:01
heldin
heldin is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

nare man heeft gelijk Een klein buikje is beter dan zo'n strak buikie bij meisjes. Euhmm voorbeeld, voorbeeld weet ff geen voorbeeld, zal later wel posten

dat vind ik ook, en ik heb wel voorbeeld: Geri Halliwel (??) en Beyonce
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 13:08
heldin
heldin is offline

Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 10:22
Verwijderd
heel erg bedankt allemaal.. ik doe nou elke dag sit ups... en ook die oefening met die stoel, maar dan een beteje aangepast (is idd slecht voor je rug... alweer wat ebter nou gwennie?)

maar ik vin die buik vanm geri dus echt wel mooi!

kusje
pix
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 13:07
Ilsch
Ilsch is offline
Die met die stoel...... hoe bedenk je het? als je je rug wilt verkloten... moet je dat doen....
Ga gewoon naar de sportschool, daar kunnen ze je precies vertellen wat je moet doen! Weet je zeker dat het goed zit.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 14:21
Verwijderd
sorry hoor maar ik vind die buik van beyonce niet strak hoor
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 16:57
Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
*pixie* schreef:
heel erg bedankt allemaal.. ik doe nou elke dag sit ups... en ook die oefening met die stoel, maar dan een beteje aangepast (is idd slecht voor je rug... alweer wat ebter nou gwennie?)

maar ik vin die buik vanm geri dus echt wel mooi!

kusje
pix
haha ach jah me rug is een zwakke plek en hij deed al een bietje pijn ma goed, keb voor morgen een afspraak bij de fysio, moet toch maar weer wat aan gedaan worden he

ach moe dr toch wat voor over ehbben voor buikspieren, ma nu hek zo'n tel sell achtig ding ofzow haha die verkochten ze bij de intertoys voor 15 euro. Je weet wel zon band met een blauwe palat voorop die dan gaat trillen. die draag ik nu de hele dag door op me buik, is lekker relaxxxxed beter als zo'n stoel oefening
Oud 23-04-2002, 17:16
MisterImpossible
MisterImpossible is offline
Training van 3 weken , maanden helpen alleen om buikspieren te krijgen, Geloof niet die dingen zoals abtronic ... en zo.
Dit helpt
NIET Je moet eerst een slanke buik hebben om te trainen, dit kan je krijgen door zware inspanningen te doen ( lopen) ...
Oud 24-04-2002, 18:55
japie
japie is offline
Citaat:
Marcade schreef:

kijk als je nu geen punten en of kommas of zoiets dergelijks gebruikt en gewoon bruut verder typt op je keyboard zonder enige afscheiding te maken tussen zinnen kan dat nogal is verwarren werken voor enkele selecte andere mensen hier op dit forum die dat stukje zeg maar ook zien en gaan lezen want zonder punten en kommas krijgen ze niet even de kans om goed te beseffen wat er geschreven werd en wat je eigenlijk bedoelt te zeggen in dat stukje dat je schreef en dat is jammer want dan heb jij het eigenlijk ook weer voor niks geschreven en kon je eigenlijk beter maar niet posten terwijl het toevoegen van punten en kommas wat helemaal niet zo moeilijk was maar het wel veel makkelijker maakte voor de andere mensen en laat ik maar niet beginnen over de chs die je in gs verandert en de nnen die je soms achterwege laat waardoor je stukje eigenlijk helemaal slecht leesbaar word voor andere bezoekers dus als je hieraan een beetje zou willen denken de volgende keer zou dat heel erg prettig zijn voor mij en voor sommige andere mensen hier die het niet gewend zijn zulke stukjes te lezen zonder punten en kommas

..

*valt flauw neer door ademtekort*
ja maar hoe doe je dat dan punten en kommaaas gebruiken dat t weet ik niet zo goed ik ben niet blond hoor ik heb alleen een blond karakter das alles

*valt bijna flauw na je stukje te heben gelezen*
Oud 20-06-2002, 23:28
Whippersnapper
Whippersnapper is offline
Citaat:
Darkwell schreef:
voor onderbuikspieren kun je volgens mij dit wel doen:
op je rug op de grond gaan liggen, met je benen gestrekt, dan je benen (gestrekt) zo ver mogelijk de lucht in brengen. en met je bovenlichaam gewoon blijven liggen.

dat is mijn oefening
Oud 21-06-2002, 04:06
Markiex
Markiex is offline
Nog een buikspieroefening: in de opdrukpositie met je ellebogen steunend op de grond. Je steunt dan dus op je ellebogen en je tenen. Hou je rug wel recht. Probeer dit maar eens een poosje vol te houden.
Dit is vast de methode die Lenox Lewis gebruikt.....en nee, dat heb ik niet uit een interview
Oud 21-06-2002, 17:28
Puffie
Puffie is offline
Omdat dat idee van die stoel te gevaarlijk is . Heb ik het volgende bedacht. Nouja de fysiotherapeut.
Je gaat op de grond liggen met de benen gebogen en de hielen in de grond gedrukt. ( Daardoor span je je hamstrings aan waardoor je geen last van je onderrug krijgt. En je dus niet je rugspieren traint.)
Vervolgens leg je je handen op je borst gekruist of achter je hoofd. En kom je omhoog tot dat je schouders van de grond zijn. Je houdt deze houding even vast en ga dan weer naar de begin houding . Belangrijk kom niet verder dan je shouders omhoog want dat is verkeerd!!
Volgens de fysiotherapeut train je dan 90% van je buikspieren. ( dus dat zeg ik niet ).
Maar wel ff een tip gebruik niet teveel de benen bij buikspieren zoals bij die fiets oefening. Je traint dan meer je rug. En het is ook nog eens slecht voor je rug.
Verder moet je gezond eten en niet te veel snacken of tussendoortjes. Ook wil hardlopen nog wel eens helpen. En als je dit niet allemaal wil doen kan je dus ook nog de hele dag met gespannen buikspieren lopen. Het is namelijk bewezen dat dit ook werkt. Kijk maar wat je ermee doet.
In iedergeval wens ik je/ jullie er veel succes mee!!!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 18:01
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
nog een aandachtspunt. Als je je handen achter je hoofd steekt is dat ok, tenzij je je hoofd ermee gaat optrekken. De armen dienen als extra gewicht, waardoor je zwaarder traint.
Oud 22-06-2002, 17:21
the_conquer
the_conquer is offline
Inderdaad hardlopen is wel verstandig.

Namelijk de beste spieren om vet mee te verbranden zijn namelijk je benen. Deze spiergroepen die daar zitten zijn het grootst en kunnen daardoor veel meer vet verbranden dan dat je sit-ups doet.

Dan zit er ook nog een verschil in het soort oefeningen of je een platte of een gespierde buik wilt hebben.

greetz

the conquer
Oud 22-06-2002, 17:24
the_conquer
the_conquer is offline
Ik zal nog effe een kleine tip toevoegen:

Begin als je situps doet nog voor het ontbijt. Zo berijk je dat je eten dat je verteerd meteen naar die spiergroep toegaat om de boel te versterken. Bovendien houd je bepaalde groeihormonen langer in je bloed en dat heeft ook z`n voordelen.

Regels voor berichten