Nou ok ik ga het ff uitleggen,
Ik heb vanmiddag een nieuwe pc gekocht, ik heb hem daar bezichtigd en daar deed ie het prima, internet/intranet etc deed het prima. Thuis aangekomen sluit ik alles aan, werkt prima, totdat ik het netwerkje aan de praat probeer te krijgen. Ik doe netwerkkabel ertussen, doe op de host (pc die ik eerst had) alles instellen, kom boven aan, en wat zie ik? "Een van de netwerkkabels is niet aangesloten"? Terwijl er op de Host niks vermeld word en de netwerkkabel er wel degelijk tussen zit (ik heb de pc's dus gewoon met een crosscable aan elkaar zitten zonder hub of router). De client heeft een onboard netwerkkaart, die ik eerst verwijderd heb uit systeembeheer en daarna gereboot, dit had geen effect, later kwam ik erachter dat hij nog op "disabled" stond in de BIOS, op enabled gedaan, ook geen effect! Ik weet nu totaal niet meer wat ik moet doen, misschien wat hulp?
Beide systemen draaien btw op XP
Als iemand misschien langs zou kunnen komen om het te fixen (tegen een vergoeding) zou het al helemaal fantastisch zijn! Ik ben nl een beetje een enorme leek op dit gebied! Woonplaats = +/- 30 kilometer onder Eindhoven.