Advertentie | |
|
![]() |
|
k ben eigelijk achter punk en ska gekomen doordat mn broer het dag en nacht draaide op zn kamer boven de mijne... k heb het dus leren luisteren...en ook als hij dan met ietz nieuws aankomt vind ik het meestal welleuk....daarvoor vraag ik hem nog wel ns om cd mix te maken met punk en ska...
en qua vrienden zijn ik en een vriend van mij de soort "punkbronnen" van mn klas... en ook veel vrienden die punk rommel vinden en shit...vinden het nu best te luisteren...mar en zijn natuurlijk altijd wel luitjes die rap en trance draaien en die dan zeggen dat punk rommel is en ska kermis muziek is, en als ik ze dan ietz laten luisteren dan hoef het niet... majah..ik zit dus eigelijk nog een beetje in de copie-wereld .. ![]()
|
![]() |
Als iemand van wie ik vind dat ie een goede muzieksmaak heeft zegt dat die en die band goe dis check ik t soms wel even als ik zin/tijd heb, maar denk niet dta beinvloed of ik die band goed vind. Maar misschien doe ik wel meer mn best om er iets goeds in te vinden dan wanneer ik het zomaar ergens zou horen...
|
heel veel natuurlijk, als mensen van wie ik weet dat ze een muzieksmaak dicht bij de mijne hebben iets aanraden dan download ik dat meteen, als iemand me iets aanraad waaarbij ik een mwah gevoel heb dan zal ik dat lang niet zo snel downloaden en misschien zelfs wel bevooroordeeld zijn bij het luisteren... en ik dnek niet dat ik het leuker vind als ik het zelf vind dan als iemand anders het vind maakt me eerlijk gezegd niet zo veel uit..
|
ik ben vroeger begonnen met alice in chains, soundgarden, pearl jam, live enzo... mijn interesse in muziek begon pas echt toen ik 12/13/14 was ofzo. Toen was grunge erg groot. Nieuwe bands kreeg ik aangereikt via tv, tijdschriften enzo. Ik ben overal eigenlijk toevallig ingerold...
van grunge naar deftones was omdat Frank Helmink TMF zo bestookte met clips van hen. Hardcore ontdekte ik doordat ik wat voorprogramma's van de Deftones aan ut checken was. Een daarvan was dus Snapcase. Sinds dat moment rol ik overal een beetje in. www.theprp.com heeft mij veel nieuwe bands laten ontdekken. Toen ik op die website kwam was er bijna geen Nederlander te vinden. Iedereen vroeg aan mij hoe ik toch steeds weer alle nieuwtjes wist e.d. Tegenwoordig checkt dus werkelijk iedereen die site... wat verder geen schande is natuurlijk. Ik haal mijn nieuwe bandjes dus vooral van theprp.com, rocksound (erg goede info over nieuwe bandjes), wat tips van vrienden (vooral Miguel, mede dj bij goudvishal en Friso) en soms gewoon wat downloaden via mp3.com. Mijn vriendin is misschien wel een voorbeeld van jouw stereotype... Ik erger me daar weleens aan en vraag haar er vaak naar... want ze heeft echt bijna dezelfde muzieksmaak, op een paar kleine uitzonderingen na. Ik denk nog steeds dat dit te maken heeft met het feit dat ik dr vriend ben en naar deze muziek luister. Net als dat zij nu amper alcohol drinkt omdat ik er totaal mee gestopt ben (na vele slechte ervaringen) en zij drinkt dus nu ook amper alcohol meer...Maar goed we hadden het over muziek. Ik ben dus niet ergens naar gaan luisteren omdat het cool was ofzo, maar gewoon doordat iemand die band noemde en ik het gewoon uit ging checken, of doordat ik er wat over las of doordat ik het toevallig ergens hoorde. Meeloperij heb ik nog nooit aan megedaan. Je luistert bepaalde muziek omdat je het mooivindt, niet omdat anderen het cool vinden. |
![]() |
||
Citaat:
|
toen ik in de 2de klas zat had ik opeens weer een periode dat ik nirvana veel luistere.. dat kwam volgens mijn broer gewoon om mee te lopen met een vriend uit mn klas toen. volgens mij kwam het omdat ik het door hem gewoon weer een keer had gehoord en het zelf goed vond..
punk/ska/hardcore heb ik puur leren kennen door mijn broer toen ik een jaar of 10 was en hij 12. eerst vond ik het kut, nadat ik 100 keer al zijn platen keihard door t huis heen had gehoord, vond ik het supervet en sindsdien luister ik vooral punk.. ik denk dat je het ook echt moet leren luisteren ofzo.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik vind het niet leuk omdat iemand anders het ook leuk vind, maar soms ga ik wel op zoek naar de band ja, want het schijnt leuk te zijn, dus dan moet ik dat maar even gaan checken he. En soms doe ik dat ook niet, omdat ik lui ben of geen interesse heb in die band,w ant het lijkt me al niks door de beschrijving bijv die de vriend mij gaf.
En ja, vaak kijk ik ook even op sites naar links of tourdates met welke bands ze te maken hebben, meestal zijn dat bands die enigszins gelijk liggen op muzikaal vlak. Ik heb best veel bands ontdekt door te kijken naar wat andere bands luisteren. Waarom niet? Maar nee, als iemand zegt dit is zooooo cool het is de beste band ter wereld! en ik vind dat niet, dan vind ik dat niet, lijkt me logisch. Mijn neef had het altijd over Rocket from the crypt, dat dat de beste band ter wereld was. Nou ik heb er heel lang niks mee gedaan, maar later heb ik toch wat gedownload en het is erg goede muziek, maar ik vind het niet de beste band omdat hij dat vindt. Vaak heb ik ook juist zoiets van, jezus hij heeft het alleen maar daarover zo boeiend kan het toch niet zijn?, dan verlies ik meteen interesse. Dan denk ik jaja whatever en dan laat ik het hangen. Maar vaak blijkt dan later wel dat het erg cool is, maar ja.ik ben dan te eigenwijs. ratel ratel ratel |
![]() |
|
Verwijderd
|
VON kwam bij mij in het oog door een t-shirt wat Varg tijdens zijn proces aan had, maar Venom daarintegen (waar Varg ook wat van aan had tijdens zijn proces) vind ik dom.
Ik bouw altijd op mijn eigen smaak, en zo af en toe laat ik mij een goede raad aan praten door een vriend of iets dergelijks, maar dan luister ik het nooit zonder eigen overtuiging. Ik kocht wel eens impulsief omdat ik 'er ergens van gehoord heb', maar dat was vroeger. Zo heb ik mijn Hin Onde, Ancient en Immortal cd's na 1 keer luisteren in de kast laten liggen voor een nooit te komen volgende keer. Best jammer eigenlijk; voor datzelfde geld had ik wel iets degelijks kunnen kopen maar dat wist ik van tevoren niet en na een paar keer dezelfde fout te zijn begaan ben ik er maar mee opgehouden. (Ik ben koppig wat dat betreft) En via message-boards kom ik veel nieuwe muziek tegen. Ik weet, in tegenstelling tot vroeger, heel erg goed wat ik zoek in muziek en op plekken waar dergelijke mensen zich manifesteren kan ik uitstekend mijn smaak uitbreiden. |
![]() |
|
volgens mij heb ik de meeste dingen ontdekt door files te browsen op soulseek en dan downloaden wat leuk klinkt
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ehm vrij weinig..soms zegt er wel eens zo`n gastje van dit vin je leuk enzow...soms ist wat..eentje raadde mij aan System of A down te luisteren..da vin ik duz shit..
![]() Maar ja, weinig mensen met zelfde muziekvoorkeur duz ik ben voor veel in..
|
![]() |
|
|