Advertentie | |
|
![]() |
|
Vraagje=> Waar erger je ECHT aan? Aan mensen die bijvoorbeeld twee en twee niet kunnen optellen OF aan mensen die (zoals dat nichtje van je) geen "ernstig " gesprek willen hebben?
Er is namelijk een verschil tussen "dom" (ik gebruik dat woord niet graag, niemand is dom) en ongeïnteresseerd zijn...
|
Ach, ergeren is een groot woord ( 3 lettergrepen
![]() Soms moet ik er om lachen en soms laat ik het allemaal rusten. EDIT: Je had er geloof ik beter niet "ze doet vmbo" erbij kunnen zetten ![]()
Laatst gewijzigd op 26-07-2003 om 16:20. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
@ J-tjuh: volgens mij is het 'hoger dan hij'. ![]() Als iemand echt gewoon dom is kan ik me daar niet echt aan ergeren, wel als iemand dom doet (beetje moeilijk uit te leggen).
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Dit heeft echt niks te maken met het niveau waarop mensen denken. Je hebt volgens mij meer problemen met het sociale gedrag dat mensen vertonen of juist niet.
Maar denk eerst es ff naar voordat je mensen als dom betiteld. Niemand is dom iedereen doet zijn of haar best om goed voor de dag te komen maar sommige mensen kunnen niet beter (zo doet je nichtje vmbo en dat is voor haar net zo'n prestatie als degene die jij levert met je studie (zal wel vwo of havo zijn)). Je vertoont zelf helaas ook onsociaal gedrag door te zeggen dat je familie dom is. Je moet je ook aanpassen aan anderen en zij niet alleen maar aan jou. Maar goed je bedoelt dus dat die mensen onsociaal zijn. Je nichtje negeert je wanneer je tegen haar probeert te praten (misschien moet je zelf wel andere onderwerpen aansnijden die haar ook intereseren). Je neefje is bezig met andere dingen en niet met jou (terwijl jij jalours klinkt door z'n succes bij meisjes). En dan je tante die steeds overal doorheen praat omdat zij denkt dat ze alles weet (wat jou ergert omdat jij vaak wel beter weet en ze haar gelijk toch wil krijgen). Dit is dus niet omdat ze dom zijn, maar minder sociaal. Net zoals iemand te bestempellen als dom erg onsociaal is.
||
![]() |
Citaat:
Hij verwijst niet voor niets naar het niveau van haar opleiding. Maar goed, hiervoor moet je een beetje verder denken dan je neus lang is. Voor het geval dat: Ik zeg niet dat jij ongelijk hebt, ik zeg ook niet dat je gelijk hebt ![]() [Ontopic] *wegwerpgebaar* Ik ga niet eens moeite doen om ontopic te reageren.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Irriteer me er ook wel aan
Probeer me er een beetje aan te passen als ik er gesprekken mee voer Maar ik word er op het einde van de dag vaak moe van ![]() Maar ik vind het wel 'knap' zeg maar, Als je met iedere laag van de samenleving kunt praten Dus met de VMBO'ers en ook met de mensen van het Gymnasium bijvoorbeeld.. Dan heb ik respect ![]() |
![]() |
||
Citaat:
heb je wat tegen het vmbo?op het vwo heb je ook domme mensen hoor... en wat kunnen zij er aan doen dat ze niet zo hoog scoren als jij blijkbaar doet? weetje ik probeer dat soort mensen altijd maar gewoon voor lief te nemen,en tja als ik me er egt aan ga ergeren dan blijf ik gewoon een tijdje bij ze uit de buurt..
||||||||
Citaat:
Citaat:
1 beperkt van verstand => bête, dommig, hij heeft het buskruit niet uitgevonden, hij is niet wijzer, oenig, onbenullig, onnozel, simpel, stom, suf, sullig; <=> slim Dom is niet alleen niets weten. Integendeel. Het gaat erom kennis makkelijk te vergaren en te combineren. En dat is iets wat mijn voorbeeldmensen nogal nagelaten hebben in hun leven, omdat ze gewoon niet beter kunnen. Citaat:
Citaat:
2) Dat heeft hier even niets mee te maken. Ik kan me wel als een aap gaan gedragen, opdat zij mij beter begrijpen, maar dat neemt niet weg dat ik me aan hun lage niveau van intelligentie stoor. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En mensen, ga in mijn posts alsjeblieft niet de details opblazen waar dat helemaal niet zo bedoeld is. Mijn punt is duidelijk. Opleidingsniveau zegt gemiddeld genomen heus wel wat over je IQ. Daarbij generaliseer ik niet en ben ik ook niet kortzichtig.
||
Citaat:
![]() En ik weet maar al te goed dat domme mensen ook op het vwo kunnen zitten..
||
Citaat:
![]() De vraag is of dat hier gegrond is of niet volgens jullie. En of jullie het zelf ook hebben, of misschien wel juist niet. En dus niet of mensen op vmbo wel of niet dom zijn en weet ik veel wat voor doelmissend commentaar ik nog meer heb gelezen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Het is volkomen menselijk je ergens aan te ergeren hoor.
|
Ik erger me er vaak ook wel aan dat mensen zo dom zijn dat ze nogal zwaar directe hints niet opvatten...
Voorbeeldjuh!!! Iemand zit naast je en begint een verhaal tegen je af te steken die je al 20 keer gehoord hebt... Daarbij interesseert het je geen klap. Dus onder dat verhaal (liefst midden in een zin) onderbreek je die persoon met een stomme opmerking als: ik heb zin in iets lekkers. Gaan ze je schaapachtig aan staan kijken, gaan ze er serieus op in: nou, dan gan we dat toch halen? En vervolgens hervatten ze hun verhaal... Dus je gaat beetje ongeinteresseerd voor je uit staren, gooit er nog een paar opmerkingen tussendoor, zegt even iets tegen de andere buurman/vrouw, maar denk maar niet dat die persoon denkt: volgens mij interesseerd het haar geen klap... Nee, uit volle borst door vertellen. Is uiteindelijk een verhaaltje wat in 2 zinnen klaar had kunnen zijn... Ze doen er alleen 20 minuten over... ![]() Zwaar irritant... Nog zoiets. Stel, je hebt een one night standje. Moet op z'n tijd een keer kunnen als je vrijgezel bent vind ik, en je doet het met zo'n persoon die er echt NIKS van bakt... Dus je verveelt je dood, je kijkt eens naar het plafond en daar staan allemaal teksten op... Zie je ergens op dat plafond de tekst staan: For all you virgins out there: thanks for nothing. Dan denk je: is niet erg sociaal... Dus per ongeluk flap je eruit: goh, die tekst is ook niet erg leuk voor als je een keer met een maagdje thuis komt... Kijkt ie je schaapachtig aan en gaat vervolgens onverstoorbaar verder met als gevolg dat jij maar moet faken om em toch niet helemaaaal de grond in te boren... Je zou toch zeggen: de hint is duidelijk? ![]() Nou ja, misschien nog niet direct genoeg...
||
Citaat:
|
![]() |
Ik vind het een beetje jammer dat je erbij zet dat ze VMBO doet, want bij mij komt het dan over dat ze dus dom is omdat ze VMBO doet. Sorry als ik je verkeerd begrijp. Ik vind het ook vervelend als mensen de moeite niet nemen om een gesprek te voeren waar ze bij na moeten denken, maar dat heeft vaak niet met niveau te maken. Ik erger me vaak aan mensen die enkel kunnen praten over hun nieuwste veroveringen op liefdesgebied of hun nieuwste telefoon, en die verder geen enkel gesprek met inhoud voeren.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() De rest van je post was je wel op het goede spoor. ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Sorry voor mijn lange verhaal, maar het 'schoot me even in mijn verkeerde keelgat'... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Gedwongen sterrilisatie voor een beter ras? Magican | 149 | 17-05-2007 08:13 | |
Verhalen & Gedichten |
contactgestoord (m) pomme | 17 | 14-06-2006 19:09 | |
Verhalen & Gedichten |
Begin van een verhaal. Vlooienband | 20 | 18-01-2003 03:02 | |
De Kantine |
Verachtelijke mensen? Flamer | 36 | 25-06-2002 16:54 | |
De Kantine |
Erger je je aan domme mensen? Slither | 57 | 03-06-2002 20:26 | |
Liefde & Relatie |
Stelling ==> Heavy Metal-mensen zijn niet romantisch bracelance | 15 | 15-03-2002 10:44 |