Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2003, 15:30
Dminor
Dminor is offline
De hele vorige week ben ik naar zeeland geweest met familie.
Op zich was het wel leuk, maar er was één ding waar ik me bijzonder aan ergerde: het niveau van mijn familie.

Ik heb een nichtje dat ontzettend mooi is, maar o zo dom. Boven het niveau 'hey, hallo, hoi, doei, dag' moet je niet komen, want dan haakt ze af met een wegwerpgebaar en een zin als 'ja hoor, heb je nagedacht ofzo?'. Om vervolgens met haar mobieltjuhh te gaan sms-en en bellen naar haar vriendinnen van hetzelfde niveau. Ze doet vmbo.

Ik heb ook een neefje (uit een andere tak) dat heel populair is bij de meisjes, maar ook bij hem moet je niet aankomen met een zin waarin woorden voorkomen van meer dan twee lettergrepen. 'Vermoeiend'.

Maar er bestaat ook nog een andere vorm van domme mensen. Zoals mijn tante. Zij is dom, maar doet alsof ze slim is. Wat je ook doet, zij moet zich er mee bemoeien. Om de zoveel tijd krijg je dus van die wc-wijsheden naar je hoofd geslingerd. En ze volhardt uiteraard in haar fouten, ook al toon je je gelijk aan... omdat ze het gewoonweg niet snapt.
Ze weet álles van taal en puzzels, naar eigen zeggen.. maar gebruikt áltijd 'hun' als onderwerp. Jaja, wat een talentje.

Maar ik erger me net zo goed aan domme mensen op het forum, of die ik op straat of op school tegen kom.

Hoe zit dat met jullie, nemen jullie dit soort mensen voor lief of ergeren jullie je er ook kapot aan?

Of ben je zelf zo iemand en ben je dus niet eens door deze post heen gekomen?

Nou ja, tot zover mijn irritatie-uiting.
Oud 26-07-2003, 15:33
Thomas
Thomas is offline
Ik snap er niets van.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 15:41
Basia
Basia is offline
wat betekenD vermoeienT ?
Oud 26-07-2003, 15:48
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
hahahaha, dit vond ik echt leuk om te lezen

nou, ik heb er weinig last van, omdat ik het domst ben (zegt mijn vriendje, *hihi* Hij vond het een wonder dat ik Havo doe en nog hoger dan hem doe)
Oud 26-07-2003, 16:01
Soezen
Soezen is offline
Nou sorry, dat jij boos/geirriteerd kan raken van misschien iets dommere mensen als jijzelf, vind ik echt laag. En om daar een topic over te maken vind ik nog erger.
Echt (weer) zoiets van: " Laten we even met z´n alle de vmbo mensen uitlachen want die snappen toch geen woorden waarin meer dan 1 lettergreep voorkomt..."
Beetje jammer..
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 16:01
Verwijderd
Ik meer een hekel aan kortzichtige mensen, maar die noem ik vor het gemak maar dom. Vaak gaat kortzichtigheid en domheid wel samen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 16:03
WolterB
WolterB is offline
ik ken het wel ja, vooraal discussiëren met dat soort personen wil niet omdat zij nooit hun ongelijk willen toegeven, watn hoe zij erover denk ís het gewoon en daar is niets tussen te krijgen (goed voorbeeld van kortzichtigheid - daar heeft de opleiding helemaal niets mee te maken imho)

ik heb me er bij neergelegd en maak soms in zo'n discussie een sarcastische opmerkening (die dan ook niet wordt opgevangen ) en laat t verder lekker lopen

Laatst gewijzigd op 26-07-2003 om 16:05.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 16:03
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
Ik erger me eerder aan kortzichtige mensen als jij dan aan zogenaamd domme mensen.
Oud 26-07-2003, 16:05
Shock
Shock is offline
Je hebt idd mensen die geen gesprekken op niveau kunnen voeren, maar dat heeft dus totaal niks met opleidingsniveau te maken
Oud 26-07-2003, 16:08
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Sjoe schreef op 26-07-2003 @ 17:01:
Nou sorry, dat jij boos/geirriteerd kan raken van misschien iets dommere mensen als jijzelf, vind ik echt laag. En om daar een topic over te maken vind ik nog erger.
Echt (weer) zoiets van: " Laten we even met z´n alle de vmbo mensen uitlachen want die snappen toch geen woorden waarin meer dan 1 lettergreep voorkomt..."
Beetje jammer..
Heb je dat ergens zien staan? Volgens mij niet hè. Ik uit alleen mijn ergernis hier, dame. Zonder verdere bijbedoelingen.
Ik zeg ook niet dat zij er wat aan kunnen doen... Ik zeg alleen dat ik me er aan erger!
Oud 26-07-2003, 16:13
deesmees
deesmees is offline
mensen die vmbo doen zijn echt niet dom hoor!!!!!!!!
beetje laag van je om die zo naar beneden te halen
Oud 26-07-2003, 16:14
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
Vraagje=> Waar erger je ECHT aan? Aan mensen die bijvoorbeeld twee en twee niet kunnen optellen OF aan mensen die (zoals dat nichtje van je) geen "ernstig " gesprek willen hebben?

Er is namelijk een verschil tussen "dom" (ik gebruik dat woord niet graag, niemand is dom) en ongeïnteresseerd zijn...
Oud 26-07-2003, 16:15
Snellius
Snellius is offline
Ach, ergeren is een groot woord ( 3 lettergrepen ), maar ik ben meestal niet erg geinteresseerd in het soort mensen waar jij over spreekt. Slimme mensen kunnen ook heel vervelend zijn, wanneer ze willen laten zien dat zij het allemaal wel beter weten enz.
Soms moet ik er om lachen en soms laat ik het allemaal rusten.

EDIT: Je had er geloof ik beter niet "ze doet vmbo" erbij kunnen zetten

Laatst gewijzigd op 26-07-2003 om 16:20.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 16:18
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 26-07-2003 @ 17:01:
Ik meer een hekel aan kortzichtige mensen, maar die noem ik vor het gemak maar dom. Vaak gaat kortzichtigheid en domheid wel samen.
juist, ik had het niet beter kunnen zeggen.
Oud 26-07-2003, 16:18
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Mensen die denken het beter te weten zijn niet alleen dom, maar behoorlijk irritant eerder!
Oud 26-07-2003, 17:55
Breg
Breg is offline
Citaat:
deesmees schreef op 26-07-2003 @ 17:13:
mensen die vmbo doen zijn echt niet dom hoor!!!!!!!!
beetje laag van je om die zo naar beneden te halen
hij zegt: ze doet vmbo. Zie jij ergens staan: alle mensen die vmbo doen zijn dom? Nee, zijn nichtje die vmbo doet is dom.

@ J-tjuh: volgens mij is het 'hoger dan hij'.

Als iemand echt gewoon dom is kan ik me daar niet echt aan ergeren, wel als iemand dom doet (beetje moeilijk uit te leggen).
Oud 26-07-2003, 18:01
the tourist
the tourist is offline
Soms is het wel irritant ja, maar die mensen kunnen er ook niks aan doen dat ze dom zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 18:15
REIE
REIE is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 26-07-2003 @ 19:01:
Soms is het wel irritant ja, maar die mensen kunnen er ook niks aan doen dat ze dom zijn.
Nee, dus we mogen ze helaas niet opsluiten. Ik kan Dminor wel begrijpen dat hij ándere uitdagingen zoekt dan zijn familie, maar hij kan ook gewoon lekker voetballen met z'n neefje!
Oud 26-07-2003, 18:18
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 26-07-2003 @ 16:01:
Oud 26-07-2003, 18:20
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Breg schreef op 26-07-2003 @ 18:55:
hij zegt: ze doet vmbo. Zie jij ergens staan: alle mensen die vmbo doen zijn dom? Nee, zijn nichtje die vmbo doet is dom.

oopsie! sorry *bloost*
Oud 26-07-2003, 18:21
Verwijderd
Het is soms wel irritant maar ik ga er geen energie aan verspillen om me daar kwaad over te maken, omdat het toch niets helpt.

Laatst gewijzigd op 26-07-2003 om 18:55.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 18:46
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Dit heeft echt niks te maken met het niveau waarop mensen denken. Je hebt volgens mij meer problemen met het sociale gedrag dat mensen vertonen of juist niet.
Maar denk eerst es ff naar voordat je mensen als dom betiteld. Niemand is dom iedereen doet zijn of haar best om goed voor de dag te komen maar sommige mensen kunnen niet beter (zo doet je nichtje vmbo en dat is voor haar net zo'n prestatie als degene die jij levert met je studie (zal wel vwo of havo zijn)). Je vertoont zelf helaas ook onsociaal gedrag door te zeggen dat je familie dom is. Je moet je ook aanpassen aan anderen en zij niet alleen maar aan jou.

Maar goed je bedoelt dus dat die mensen onsociaal zijn. Je nichtje negeert je wanneer je tegen haar probeert te praten (misschien moet je zelf wel andere onderwerpen aansnijden die haar ook intereseren). Je neefje is bezig met andere dingen en niet met jou (terwijl jij jalours klinkt door z'n succes bij meisjes). En dan je tante die steeds overal doorheen praat omdat zij denkt dat ze alles weet (wat jou ergert omdat jij vaak wel beter weet en ze haar gelijk toch wil krijgen).

Dit is dus niet omdat ze dom zijn, maar minder sociaal. Net zoals iemand te bestempellen als dom erg onsociaal is.
Oud 26-07-2003, 19:00
Demiurge
Demiurge is offline
aaah, domme mensen, bij me werk ook... verschrikkelijk, ze kijken niet verder dan hun neus lang is en ze snappen alles niet.
Vreselijk...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 19:11
Verwijderd
ik ben zelf nogal dom, dus ik erger me daar niet aan!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 19:42
WijfMan
WijfMan is offline
Citaat:
Breg schreef op 26-07-2003 @ 18:55:

Als iemand echt gewoon dom is kan ik me daar niet echt aan ergeren, wel als iemand dom doet (beetje moeilijk uit te leggen).
Je kunt het ook lezen als: Mensen die vmbo doen zijn vanzelfsprekend dom.
Hij verwijst niet voor niets naar het niveau van haar opleiding.
Maar goed, hiervoor moet je een beetje verder denken dan je neus lang is.

Voor het geval dat: Ik zeg niet dat jij ongelijk hebt, ik zeg ook niet dat je gelijk hebt

[Ontopic]
*wegwerpgebaar*
Ik ga niet eens moeite doen om ontopic te reageren.
Oud 26-07-2003, 19:43
WijfMan
WijfMan is offline
Citaat:
RazendeRoeland schreef op 26-07-2003 @ 20:00:
aaah, domme mensen, bij me werk ook... verschrikkelijk, ze kijken niet verder dan hun neus lang is en ze snappen alles niet.
Vreselijk...
Zo te lezen kijk jij ook niet erg ver
Oud 26-07-2003, 19:46
Riconoscente
Riconoscente is offline
Je ergeren aan anderen is ook een vorm van domheid en zo niet dan onwetendheid.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Dminor schreef op 26-07-2003 @ 16:30:
Ik heb een nichtje dat ontzettend mooi is, maar o zo dom.
Dan zit er maar één ding op, ook al is het je nichtje
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 19:51
WijfMan
WijfMan is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 26-07-2003 @ 20:46:
Heh, dit is dan weer erg simpel om te zeggen hoor
Oud 26-07-2003, 19:52
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-07-2003 @ 20:50:
Doodmaken en dan anaal neuken?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 19:58
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 26-07-2003 @ 20:52:
Doodmaken en dan anaal neuken?
nee waarschijnlijk andersom, dan kan je ook nog genieten van haar geschreeuw

aub weer on topic
Oud 26-07-2003, 19:58
Verwijderd
Irriteer me er ook wel aan
Probeer me er een beetje aan te passen als ik er gesprekken mee voer
Maar ik word er op het einde van de dag vaak moe van

Maar ik vind het wel 'knap' zeg maar,
Als je met iedere laag van de samenleving kunt praten
Dus met de VMBO'ers en ook met de mensen van het Gymnasium bijvoorbeeld..

Dan heb ik respect
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 20:01
punkyfun
punkyfun is offline
Citaat:
Dminor schreef op 26-07-2003 @ 16:30:
De hele vorige week ben ik naar zeeland geweest met familie.
Op zich was het wel leuk, maar er was één ding waar ik me bijzonder aan ergerde: het niveau van mijn familie.

Ik heb een nichtje dat ontzettend mooi is, maar o zo dom. Boven het niveau 'hey, hallo, hoi, doei, dag' moet je niet komen, want dan haakt ze af met een wegwerpgebaar en een zin als 'ja hoor, heb je nagedacht ofzo?'. Om vervolgens met haar mobieltjuhh te gaan sms-en en bellen naar haar vriendinnen van hetzelfde niveau. Ze doet vmbo.

Nou ja, tot zover mijn irritatie-uiting.

heb je wat tegen het vmbo?op het vwo heb je ook domme mensen hoor...
en wat kunnen zij er aan doen dat ze niet zo hoog scoren als jij blijkbaar doet?
weetje ik probeer dat soort mensen altijd maar gewoon voor lief te nemen,en tja als ik me er egt aan ga ergeren dan blijf ik gewoon een tijdje bij ze uit de buurt..
Oud 26-07-2003, 20:05
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 26-07-2003 @ 19:46:
Dit heeft echt niks te maken met het niveau waarop mensen denken. Je hebt volgens mij meer problemen met het sociale gedrag dat mensen vertonen of juist niet.
Nee, ik geef ook maar een paar voorbeelden van wat ze allemaal doen, maar wat ze ook doen, intelligentie straalt er niet vanaf. En als jij gelooft in hun 'verborgen slimheid' die toevallig niet in hun sociale leven naar voren komen, mogen ze die wel eens laten zien. Die hebben ze namelijk niet.

Citaat:
Maar denk eerst es ff naar voordat je mensen als dom betiteld.
dom2 (bn.)
1 beperkt van verstand => bête, dommig, hij heeft het buskruit niet uitgevonden, hij is niet wijzer, oenig, onbenullig, onnozel, simpel, stom, suf, sullig; <=> slim

Dom is niet alleen niets weten. Integendeel. Het gaat erom kennis makkelijk te vergaren en te combineren. En dat is iets wat mijn voorbeeldmensen nogal nagelaten hebben in hun leven, omdat ze gewoon niet beter kunnen.

Citaat:
Niemand is dom iedereen doet zijn of haar best om goed voor de dag te komen maar sommige mensen kunnen niet beter (zo doet je nichtje vmbo en dat is voor haar net zo'n prestatie als degene die jij levert met je studie (zal wel vwo of havo zijn)).
Dus? Het gaat me om het verschil. Dat ze niet beter kan, oké, dat accepteer ik, maar ik erger me er wel aan, of ik nu wil of niet. Net als die belspel-mensen, dat verzin je toch niet. En dan ook nog taalfouten laten voorkomen in hun oersimpele puzzeltjes. Dat is voor mij net zo goed dom. Niet alleen sociale vaardigheden.

Citaat:
1) Je vertoont zelf helaas ook onsociaal gedrag door te zeggen dat je familie dom is.
2) Je moet je ook aanpassen aan anderen en zij niet alleen maar aan jou.
1) Ik heb hen nooit beschuldigd van niet sociaal gedrag, en het is mij goed recht hen dom te noemen als ik dat vind.
2) Dat heeft hier even niets mee te maken. Ik kan me wel als een aap gaan gedragen, opdat zij mij beter begrijpen, maar dat neemt niet weg dat ik me aan hun lage niveau van intelligentie stoor.

Citaat:
Maar goed je bedoelt dus dat die mensen onsociaal zijn. Je nichtje negeert je wanneer je tegen haar probeert te praten (misschien moet je zelf wel andere onderwerpen aansnijden die haar ook intereseren).
Ik bedoel helemaal niet dat ze niet sociaal zijn, als eerder vermeld. En het probleem is inderdaad ook zoals door Che Guevara al aangestipt: onverschilligheid. Haar interesseert gewoon niets anders. Maar dat is alleen in haar geval, bij mij tante is het juist het omgekeerde; zij is heel geïnteresseerd, maar kan het gewoon niet vatten. Daarbij is mijn ergerpunt dat ze doet alsof je dat wèl kan en je nog gaat verbeteren ook waar dat helemaal niet moet.

Citaat:
Je neefje is bezig met andere dingen en niet met jou (terwijl jij jalours klinkt door z'n succes bij meisjes). En dan je tante die steeds overal doorheen praat omdat zij denkt dat ze alles weet (wat jou ergert omdat jij vaak wel beter weet en ze haar gelijk toch wil krijgen).

Dit is dus niet omdat ze dom zijn, maar minder sociaal.
Dat klopt, in deze voorbeelden wel. Maar stel nou dat ze wel meer zouden kletsen, maar dan op hetzelfde niveau, of dat mijn tante haar mond hield waar ze ongelijk zou hebben.. dan nog zouden ze geen hol van een door mij uitgesproken zin begrijpen, om het maar even lichtelijk te overdrijven.

Citaat:
Net zoals iemand te bestempellen als dom erg onsociaal is.
Het probleem is dus niet het niet sociaal zijn, maar gewoon het feit dat de wereld zo doordrenkt is van figuren die in mijn ogen gewoon dom zijn.

En mensen, ga in mijn posts alsjeblieft niet de details opblazen waar dat helemaal niet zo bedoeld is. Mijn punt is duidelijk.

Opleidingsniveau zegt gemiddeld genomen heus wel wat over je IQ. Daarbij generaliseer ik niet en ben ik ook niet kortzichtig.
Oud 26-07-2003, 20:06
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Dat vind jij.
Oud 26-07-2003, 20:08
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-07-2003 @ 20:50:
Geloof het of niet, deze opmerking had ik min of meer voorspeld.
Oud 26-07-2003, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Hoezo dat?
Net alsof het abnormaal is dat je je ergert aan bepaalde mensen
Dat doet iederéén
Lijkt me vrij logisch
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 20:10
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
punkyfun schreef op 26-07-2003 @ 21:01:
heb je wat tegen het vmbo?op het vwo heb je ook domme mensen hoor...
en wat kunnen zij er aan doen dat ze niet zo hoog scoren als jij blijkbaar doet?
Niets. Maar dat is mijn punt niet.
En ik weet maar al te goed dat domme mensen ook op het vwo kunnen zitten..
Oud 26-07-2003, 20:12
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
LoveGirl schreef op 26-07-2003 @ 21:10:
Hoezo dat?
Dat doet iederéén
Lijkt me vrij logisch
Inderdaad.
De vraag is of dat hier gegrond is of niet volgens jullie.
En of jullie het zelf ook hebben, of misschien wel juist niet.

En dus niet of mensen op vmbo wel of niet dom zijn en weet ik veel wat voor doelmissend commentaar ik nog meer heb gelezen.
Oud 26-07-2003, 20:13
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
LoveGirl schreef op 26-07-2003 @ 21:10:
Hoezo dat?
Dat doet iederéén
Lijkt me vrij logisch
Ik zeg niet dat het abnormaal is in de zin van dat het niet vaak voorkomt; ik beweer ook niet dat niet heel veel mensen dat doen. Ik zeg wél dat ernergis een zwakte is van de persoon die zich ergens aan ergert.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 20:15
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 26-07-2003 @ 21:13:
Ik zeg wél dat ernergis een zwakte is van de persoon die zich ergens aan ergert.
Leg eens uit.
Het is volkomen menselijk je ergens aan te ergeren hoor.
Oud 26-07-2003, 20:16
AngelLena
AngelLena is offline
Ik erger me er vaak ook wel aan dat mensen zo dom zijn dat ze nogal zwaar directe hints niet opvatten...
Voorbeeldjuh!!!

Iemand zit naast je en begint een verhaal tegen je af te steken die je al 20 keer gehoord hebt... Daarbij interesseert het je geen klap. Dus onder dat verhaal (liefst midden in een zin) onderbreek je die persoon met een stomme opmerking als: ik heb zin in iets lekkers.
Gaan ze je schaapachtig aan staan kijken, gaan ze er serieus op in: nou, dan gan we dat toch halen?
En vervolgens hervatten ze hun verhaal...
Dus je gaat beetje ongeinteresseerd voor je uit staren, gooit er nog een paar opmerkingen tussendoor, zegt even iets tegen de andere buurman/vrouw, maar denk maar niet dat die persoon denkt: volgens mij interesseerd het haar geen klap... Nee, uit volle borst door vertellen. Is uiteindelijk een verhaaltje wat in 2 zinnen klaar had kunnen zijn... Ze doen er alleen 20 minuten over...
Zwaar irritant...

Nog zoiets. Stel, je hebt een one night standje. Moet op z'n tijd een keer kunnen als je vrijgezel bent vind ik, en je doet het met zo'n persoon die er echt NIKS van bakt... Dus je verveelt je dood, je kijkt eens naar het plafond en daar staan allemaal teksten op...
Zie je ergens op dat plafond de tekst staan: For all you virgins out there: thanks for nothing.
Dan denk je: is niet erg sociaal... Dus per ongeluk flap je eruit: goh, die tekst is ook niet erg leuk voor als je een keer met een maagdje thuis komt...
Kijkt ie je schaapachtig aan en gaat vervolgens onverstoorbaar verder met als gevolg dat jij maar moet faken om em toch niet helemaaaal de grond in te boren... Je zou toch zeggen: de hint is duidelijk?

Nou ja, misschien nog niet direct genoeg...
Oud 26-07-2003, 20:17
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 26-07-2003 @ 21:13:
Ik zeg niet dat het abnormaal is in de zin van dat het niet vaak voorkomt; ik beweer ook niet dat niet heel veel mensen dat doen. Ik zeg wél dat ernergis een zwakte is van de persoon die zich ergens aan ergert.
ja als ik je oor eraf snij, moet je je daar maar niet aan ergeren hoor das gewoon zwakte
Oud 26-07-2003, 20:17
Kamilla
Kamilla is offline
Ik vind het een beetje jammer dat je erbij zet dat ze VMBO doet, want bij mij komt het dan over dat ze dus dom is omdat ze VMBO doet. Sorry als ik je verkeerd begrijp. Ik vind het ook vervelend als mensen de moeite niet nemen om een gesprek te voeren waar ze bij na moeten denken, maar dat heeft vaak niet met niveau te maken. Ik erger me vaak aan mensen die enkel kunnen praten over hun nieuwste veroveringen op liefdesgebied of hun nieuwste telefoon, en die verder geen enkel gesprek met inhoud voeren.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 20:19
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
koemeeltje schreef op 26-07-2003 @ 21:17:
Ik vind het een beetje jammer dat je erbij zet dat ze VMBO doet, want bij mij komt het dan over dat ze dus dom is omdat ze VMBO doet. Sorry als ik je verkeerd begrijp.
Dat doe je inderdaad. Ik geef het alleen als zijdelinkse informatie, hoewel ik wel degelijk vind dat er gemiddeld genomen een verband tussen IQ en opleidingsniveau bestaat.

De rest van je post was je wel op het goede spoor.
Oud 26-07-2003, 20:19
little nemo
little nemo is offline
en alle mensen op het vmbo zijn dom
Oud 26-07-2003, 20:20
WijfMan
WijfMan is offline
Ik vind dit maar een dom topic
Oud 26-07-2003, 20:20
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
WijfMan schreef op 26-07-2003 @ 21:20:
Ik vind dit maar een dom topic
Oud 26-07-2003, 20:21
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
little nemo schreef op 26-07-2003 @ 21:19:
en alle mensen op het vmbo zijn dom
Lees alsjeblieft even terug.
Oud 26-07-2003, 20:26
Kamilla
Kamilla is offline
Citaat:
Dminor schreef op 26-07-2003 @ 21:19:
Dat doe je inderdaad. Ik geef het alleen als zijdelinkse informatie, hoewel ik wel degelijk vind dat er gemiddeld genomen een verband tussen IQ en opleidingsniveau bestaat.

De rest van je post was je wel op het goede spoor.
Oké dan! Ik wilde alleen even kwijt dat ik ook wel een aantal mensen ken van het VWO of iets dergelijks die behoorlijk weinig 'inhoud' hebben. Ook al kunnen ze VWO-niveau, betekent dat nog niet dat ze naast hun school nog laten zien dat ze enigzins 'slim' zijn. Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen. Maar ik vond het een beetje over komen alsof jij dacht dat VMBO/MAVO mensen bij voorbaat dom zijn. Ik ben ook wel is bevooroordeeld omdat ik MAVO deed, en dat mensen dachten dat ik dom ben/was. Ik vind zelf niet dat ik echt oerdom ben, dan is dat niet leuk om te horen. Dat was het enige wat ik wilde zeggen....

Sorry voor mijn lange verhaal, maar het 'schoot me even in mijn verkeerde keelgat'...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten