Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2003, 13:47
jbtq
jbtq is offline
Vraagje. Ik heb een tijdje geleden een netwerk paket gekocht. twee kaarten en een kabel zat er in. Nou ja alles aangesloten en alles doet het. Ik kan dus via het netwerk bestanden overbrengen van de ene computer naar de andere. Maar nu wil ik graag van de ene computer internetten via de andere. Even duidelijker uitleggen. Computer A heeft een adsl internetverbnding en computer B heeft dat niet. A en B zijn wel verbonden met elkaar via netwerk. Het lijkt mijn dus dat je via A kan internetten als je op B zit, maar dat gaat dus niet. Computer B, althans inter explorer, zegt dat er geen verbinding is [ dus als je kijkt onder internetopties etc] Dus ja wat is nu het probleem en hoe los ik het op??

Even enkele specificatief.

het netwerk is een 10/100 mbit
kaarten zijn dus 10/100mbit pci lancards
Op beide computers draait windows xp
En internet verbinding is dus een adsl

Alvast bedankt
Oud 28-07-2003, 13:51
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
jbtq schreef op 28-07-2003 @ 14:47:
Vraagje. Ik heb een tijdje geleden een netwerk paket gekocht. twee kaarten en een kabel zat er in. Nou ja alles aangesloten en alles doet het. Ik kan dus via het netwerk bestanden overbrengen van de ene computer naar de andere. Maar nu wil ik graag van de ene computer internetten via de andere. Even duidelijker uitleggen. Computer A heeft een adsl internetverbnding en computer B heeft dat niet. A en B zijn wel verbonden met elkaar via netwerk. Het lijkt mijn dus dat je via A kan internetten als je op B zit, maar dat gaat dus niet. Computer B, althans inter explorer, zegt dat er geen verbinding is [ dus als je kijkt onder internetopties etc] Dus ja wat is nu het probleem en hoe los ik het op??

Alvast bedankt
als je win98 of hoger hebt op PC A moet je ergens 'Internet connection sharing' aanzetten. waar dat zit weet ik niet precies. als je in de help van windows er naar zoekt zul je vast wel wat vinden
Oud 28-07-2003, 15:54
Enlightenment
Enlightenment is offline
Vermeld nou ajb je Windows versie, zonder dat is antwoord geven een stuk moeilijker.

Ik ga er maar vanuit dat je windows 2000/XP draait op computer A.

Rechtermuisknop op je ADSL verbinding, eigenschappen, en bij laatste tabblad internet delen (ICS) inschakelen.

Dan op 2e computer de netwerkkaart op 192.168.0.2 / 255.255.255.0 configureren en zowel DNS als default gateway op 192.168.0.1 inschakelen. Nu kun je internetten via computer A.
Oud 28-07-2003, 17:13
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Citaat:
jbtq schreef op 28-07-2003 @ 14:47:

Alvast bedankt
Oud 28-07-2003, 17:14
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Op computer A doe je de wizard thuisnetwerk instellen en dan geef je daar aan dat die computer zorgt voor de internetverbinding en dat de rest daar gebruik van maakt.

Op computer B stel je bij dezelfde wizard in dat je verbinding maakt via een gateway.

-WJ
Oud 28-07-2003, 17:51
jbtq
jbtq is offline
Ik had inderdaad wel de versie van windows er bij gezet, maar dat even ter zijde. van die wizard is niet gelukt. Ik kan nog steeds niet internetten. Ik heb nu wel een snelkoppeling op mijn computer B zitten waarmee ik de interverbinding op computer A kan inschakelen en uitschakelen. Dus is er wel een verbinding tussen computer A en B [ internetverbinding, immers anders kan ik die verbinding niet via computer B op A vebreken en aandoen]
Maar internet explorer ziet dat niet. Die denkt elke keer dat er geen verbinding is. Die ziet die verbinding niet. Dus hoe stel ik in dat dat de verbinding word met internet?? Dat wil nu dus niet echt lukken.
Oud 28-07-2003, 18:40
unpopular
unpopular is offline
is het niet zo dat je onder IE ook de proxy/Gateway in moet stellen?
Probeer anders ff : Tools->internet options->connections->Lan settings->proxy aanvinken en het ip van de pc met internet invullen. IE afsluiten weer aan zetten en proberen. Mocht het niet helpen zet je gewoon het vinkje uit en klaar.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 20:35
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ah dat van XP had ik voorbij gelezen dan.

Maar heb je nou al geprobeerd wat ik zei? Zo ja, kun je wel pingen naar b.v. scholieren.com ? Windowskey + R dan cmd.exe en enter. dan "ping scholieren.com" en enter. Dan hoor je een response terug te krijgen.

Als dat werkt, werkt je internet. Misschien moet je MSIE duidelijk maken dat hij van je LAN (netwerk) gebruik moet maken.
Oud 29-07-2003, 08:23
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
unpopular schreef op 28-07-2003 @ 19:40:
is het niet zo dat je onder IE ook de proxy/Gateway in moet stellen?
Probeer anders ff : Tools->internet options->connections->Lan settings->proxy aanvinken en het ip van de pc met internet invullen. IE afsluiten weer aan zetten en proberen. Mocht het niet helpen zet je gewoon het vinkje uit en klaar.
Dat gaat dus niet werken, die PC draait nl. geen proxy. Een proxy en een gateway is bovendien compleet wat anders, een gateway instellen geeft aan waarnaartoe verkeer voor andere subnets gerouteerd moet worden, een proxy werkt op applicatieniveau.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 10:13
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Chimera schreef op 29-07-2003 @ 09:23:
Dat gaat dus niet werken, die PC draait nl. geen proxy. Een proxy en een gateway is bovendien compleet wat anders, een gateway instellen geeft aan waarnaartoe verkeer voor andere subnets gerouteerd moet worden, een proxy werkt op applicatieniveau.
Maar sinds dat ik verder ook niet echt veel oplossingen zag verschijnen is het iets wat je kunt proberen. En zeker als de ping ook niet werkt(al moeten we dat nog horen).
Kunt maar iets proberen sinds dat ik niet fysiek achter de pc zit maakt het gewoon een stukje moeilijker.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten