Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2003, 18:14
Blackeyed
Blackeyed is offline
Tja,titel zegt al wat. Ik heb 15 en heb een D cup, ben niet echt dik, 62kilo. Maar het valt me echt op da ze echt wel groot zijn. Ik heb nog geen last van mijn rug ofzo maar te denken dat mijn borsten groeien tot mijn 18de verontrust mij toch wel wat. Herkent iemand dit verhaal?
Oud 28-07-2003, 18:26
Sorcha-Solar
Sorcha-Solar is offline
Citaat:
genkgirl schreef op 28-07-2003 @ 19:14:
Tja,titel zegt al wat. Ik heb 15 en heb een D cup, ben niet echt dik, 62kilo. Maar het valt me echt op da ze echt wel groot zijn. Ik heb nog geen last van mijn rug ofzo maar te denken dat mijn borsten groeien tot mijn 18de verontrust mij toch wel wat. Herkent iemand dit verhaal?
ja als je vijftioen bent is dat idd niet echt fijn..ben je aan de pi, want dara kan het ook door komen??

geef anders maar wat aan mij..kannik wel gebruiken
Oud 28-07-2003, 18:33
Orpa
Orpa is offline
Citaat:
Meiden groeien maar door tot hun 16de, dus opzicht valt het mee in hoeveel ze nog groter zullen worden.

Als jij last hebt van de grote van je borsten kan je ze laten verkleinen.

Zelf heb ik een ruime C cup, en ik heb er geen last van, maar het staat bij mij in verhouding tot mijn lichaam ook heel mooi. Ik weeg 64 kilo (mag nog wel iets af). Ik heb er zelf geen last van, hoewel ik wel het idee heb dan sommige jongens denken dat mijn ogen een stuk lager zitten dan bij de rest van de wereldbevolking......

Zoals ik al zei, heb je er last van, dan kan je je laten opereren, maar bedenk wel dat je er niet altijd gelukkiger van word....
Oud 28-07-2003, 18:38
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Orpa schreef op 28-07-2003 @ 19:33:
Meiden groeien maar door tot hun 16de, dus opzicht valt het mee in hoeveel ze nog groter zullen worden.

Je groeit (niet in de lengte, maar wel je borsten en andere rondingen) nog door tot je 21ste, schat. Voortaan niet meer slapen tijdens bio, hé?

Citaat:

Als jij last hebt van de grote van je borsten kan je ze laten verkleinen.

Ook fijn om te weten: dit word, als je een bewijsje van de dokter hebt dat het om lichamelijke/psychische redenen nodig is, door de verzekering vergoed.

Citaat:

Zoals ik al zei, heb je er last van, dan kan je je laten opereren, maar bedenk wel dat je er niet altijd gelukkiger van word....
Als je het alleen om je uiterlijk doet, heb je geen garantie dat je gelukkiger word, maar als je je er onzeker door gaat voelen omdat iedereen naar je kijkt (geestelijke gezondheid is ook belangrijk), of als je er rugklachten van krijgt, zou ik het gewoon doen.
Oud 28-07-2003, 19:38
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 28-07-2003 @ 19:38:
Je groeit (niet in de lengte, maar wel je borsten en andere rondingen) nog door tot je 21ste, schat. Voortaan niet meer slapen tijdens bio, hé?

Ook fijn om te weten: dit word, als je een bewijsje van de dokter hebt dat het om lichamelijke/psychische redenen nodig is, door de verzekering vergoed.

Als je het alleen om je uiterlijk doet, heb je geen garantie dat je gelukkiger word, maar als je je er onzeker door gaat voelen omdat iedereen naar je kijkt (geestelijke gezondheid is ook belangrijk), of als je er rugklachten van krijgt, zou ik het gewoon doen.
met alles ben ik het eens.
Ik heb op mijn vijftiende (bijna 16) een borstverkleining gehad. Als je meer informatie wilt weten moet je het maar vragen.
Ik kan je wel alvast zeggen dat de artsen waarschijnlijk zullen zeggen dat je beter kan wachten (ALS je het zou overwegen om een borstverkleining te laten doen) totdat je volgroeit bent.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 15:36
deesmees
deesmees is offline
ja ze kunne nog wel groter worre maar ik had op me 15e ook c/d cup
en ben nu 17 en ze zijn nog net zo groot dus im happy ermee
Oud 30-07-2003, 15:43
neeltje
neeltje is offline
Je groeit niet perse door tot je 18e of 16e of 21e. Het ligt er gewoon aan wanneer je voor het eerst ongesteld bent geworden. Na je eerste ongesteldheid, groeit het nooit meer zo hard. Maar door pil, en door zwaarder/dikker worden word je cup ook beinvloed.
Oud 30-07-2003, 15:52
Verwijderd
nou...bij mij is het juist had gegaan nadat ik ongesteld was geworden en ik heb hetzelfde probleem, tenminste nu nog geen problemen mee, maar het moet niet veel groter worden
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 16:13
runningwild
runningwild is offline
Citaat:
renzzzke schreef op 30-07-2003 @ 16:52:
nou...bij mij is het juist had gegaan nadat ik ongesteld was geworden en ik heb hetzelfde probleem, tenminste nu nog geen problemen mee, maar het moet niet veel groter worden
ja idd bij mij ook, alhoewel ik ereerst wel veel moeite mee had, of nouja nu nog soms.
met net 14 jaar een c/d cup is niet altijd even leuk.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 17:42
Verwijderd
mja.. grote borsten zijn niet echt fijn, nee.
Ik ben zelf 1.62, weeg 54 kilo en mijn laatst gekochte bh was er een in de maat E70.
Dit is niet alleen onhandig, omdat die dingen zo af en toe in de weg zitten, maar ook omdat ze mijn maat bijna nooit hebben. (die verhouding van kleine omvang, grote cup is niet logisch en dus moeilijk verkrijgbaar) en de prijs die ik betaal voor mijn bh's ligt nooit onder de € 50,- (mijn laatste bh eentje van Chantelle kostte dan ook € 57,-) omdat de goedekopere (en vaak veel leukere bh's) niet stevig genoeg zijn.
en van die leuke bikini's pas ik ook nooit.
Maar ja.. ik heb er niet echt last van, als in.. pijn in mijn rug enzo.. dus ik denk; accepteren.
Ook al vind ik ze niet mooi en zijn ze onhandig enzo.
Dus ik zou het ook gewoon proberen te accepteren
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 18:37
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
neeltje schreef op 30-07-2003 @ 16:43:
Je groeit niet perse door tot je 18e of 16e of 21e. Het ligt er gewoon aan wanneer je voor het eerst ongesteld bent geworden. Na je eerste ongesteldheid, groeit het nooit meer zo hard. Maar door pil, en door zwaarder/dikker worden word je cup ook beinvloed.
Dat is niet waar. Als je ongesteld bent geworden, kunnen je borsten nog steeds een flink stuk groter worden.
Oud 30-07-2003, 18:40
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 30-07-2003 @ 18:42:
mja.. grote borsten zijn niet echt fijn, nee.
Ik ben zelf 1.62, weeg 54 kilo en mijn laatst gekochte bh was er een in de maat E70.
Dit is niet alleen onhandig, omdat die dingen zo af en toe in de weg zitten, maar ook omdat ze mijn maat bijna nooit hebben. (die verhouding van kleine omvang, grote cup is niet logisch en dus moeilijk verkrijgbaar) en de prijs die ik betaal voor mijn bh's ligt nooit onder de € 50,- (mijn laatste bh eentje van Chantelle kostte dan ook € 57,-) omdat de goedekopere (en vaak veel leukere bh's) niet stevig genoeg zijn.
en van die leuke bikini's pas ik ook nooit.
Maar ja.. ik heb er niet echt last van, als in.. pijn in mijn rug enzo.. dus ik denk; accepteren.
Ook al vind ik ze niet mooi en zijn ze onhandig enzo.
Dus ik zou het ook gewoon proberen te accepteren
Ik zou het wel voor de zekerheid in de gaten houden... Met jou lengte en leeftijd is cup E nou niet bepaald klein, en als ze nóg groter worden krijg je geheid rugklachten. maar als er nu niets aan de hand is, en ze worden niet groter is dat natuurlijk wel fijn
P.S. waarom zou ze het persé moeten accepteren? Cup D kan nog wel, maar als ze nog groter worden, kan dat allemaal problemen opleveren, zoals bijvoorbeeld psychische klachten (zoiets valt nou eenmaal op) Een vergroeide rug (doe de Quasimodo) enzovoorts. Vroeger moest je zoiets maar "accepteren" maar gelukkig leven we nu in 2003 en hoef dat niet meer

Laatst gewijzigd op 30-07-2003 om 18:49.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 18:52
Jem
Jem is offline
Mocht ik in jou plaats zijn en last krijgen bij het lopen of rugklachten of eender wat, dan zou ik ze zeker laten verkleinen.
En alleen al omdat je dan zoveel geld moet uitgeven aan bh's die meestal nog extreem lelijk zijn ook..
Maar eerst toch wel afwachten tot je volgroeid bent.
[ik heb trouwens ook altijd gehoord dat ze tot je 21e kunnen doorgroeien]
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 19:10
Verwijderd
Citaat:
P.S. waarom zou ze het persé moeten accepteren? Cup D kan nog wel, maar als ze nog groter worden, kan dat allemaal problemen opleveren, zoals bijvoorbeeld psychische klachten (zoiets valt nou eenmaal op) Een vergroeide rug (doe de Quasimodo) enzovoorts. Vroeger moest je zoiets maar "accepteren" maar gelukkig leven we nu in 2003 en hoef dat niet meer
Dat hoeft ook niet per se. Maar ik bedoelde als je er voor de rest niet echt heel erg last van hebt.
Mja.. af en toe heb ik er psychisch wel een beetje last van...
mijn vriendje mag ze bijvoorbeeld echt met geen mogelijkheid zien! Wel in bh, maar niet bloot.. echt niet...
Mja... dat gaat vast ook wel over
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 19:30
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Citaat:
Zolang je er geen last van hebt, is er geen reden, lijkt mij, om verontrust te zijn. Wacht rustig tot je borsten uitgegroeid zijn en ga dan, als je er last van krijgt, of als je al naar gelang het groeien van de cupmaat vermoedt dat je heel snel een kapotte rug zult krijgen van zulke enorme melkuiters, eens naar de dokter.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 30-07-2003 @ 20:10:
Dat hoeft ook niet per se. Maar ik bedoelde als je er voor de rest niet echt heel erg last van hebt.
Mja.. af en toe heb ik er psychisch wel een beetje last van...
mijn vriendje mag ze bijvoorbeeld echt met geen mogelijkheid zien! Wel in bh, maar niet bloot.. echt niet...
Mja... dat gaat vast ook wel over
ik kan je waarschuwen. af en toe is nog behoorlijk kut ook.
naja, ik heb dus ook kleine omvang (70) en had grote cup (nu een D/E, maar vollere borsten en iets andere vorm door mn operatie,dus valt niet zo op dat t groot is. lijkt veel kleiner)... ik schaamde me echt voor. naja, zoals je al las, ging krom lopen zodat niet iedereen t zag, sporten was een ramp, maar vooral kleren kopen enzo. huilend in de pashokjes, want niets paste en dan had je eindelijk een bikini die van boven pastte, dan was t broekje veel te groot.
dan is t misschien wel een keer in de zoveel tijd, maar t is iets wat je NOOIT vergeet.
Ook werd ik altijd jaren ouder geschat door mn borstomvang. Dat is echt niet leuk. Het zijn telkens kleine dingetjes, maar dat stapelt zich op..
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 09:57
Verwijderd
tsja 't is niet fijn. 'k had denk ik hetzelfde als jou. en nu ben 'k bijna 17 en heb ik al weer DD schiet niet op zo. 'k heb er gelukkig nog geen last van aan me rug dus dat is wel fijn..
en ja sporten is klote, want dat doet pijn, als je moet rennen ofzo. en er is niet veel keuze uit bh's en bikini's

kleine tip, haal bikini's bij de bonaparte. daar kun je broekje en topje apart bestellen..of bij de H&M
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 10:09
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Jem schreef op 30-07-2003 @ 19:52:
Mocht ik in jou plaats zijn en last krijgen bij het lopen of rugklachten of eender wat, dan zou ik ze zeker laten verkleinen.
En alleen al omdat je dan zoveel geld moet uitgeven aan bh's die meestal nog extreem lelijk zijn ook..
Maar eerst toch wel afwachten tot je volgroeid bent.
[ik heb trouwens ook altijd gehoord dat ze tot je 21e kunnen doorgroeien]
Je hoeft niet altijd af te wachten tot je volgried bent. Soms kan het ook eerder.
Oud 31-07-2003, 10:37
ratonita7
ratonita7 is offline
Een vriendin van mij is gestopt met de pil en van cup C naar cup B gegaan. Maar dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon. Wees blij dat je grote borsten hebt, velen betalen ervoor om er zo uit te zien!
Oud 31-07-2003, 10:57
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 31-07-2003 @ 11:09:
Je hoeft niet altijd af te wachten tot je volgried bent. Soms kan het ook eerder.
nee hoeft idd.. was ik ook niet.. wel werd me eerst het advies gegeven om af te vallen. daar wordt je cup ook minder van. alleen bij mij was t juist zo dat ik daar geen puf in had en toen die operatie gebeurd was heb ik juist daar de motivatie door gekregen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 11:00
Verwijderd
Citaat:
ratonita7 schreef op 31-07-2003 @ 11:37:
Wees blij dat je grote borsten hebt, velen betalen ervoor om er zo uit te zien!
ja, maar die weten niet wat voor last het kan zijn en hoe erg het soms is. Die mensen kiezen er ook vrijwillig voor en borsten met implantaten zijn heel anders dan borsten zonder implantaten.. (of hoe je t ook mag noemen).
ik had liever heel kleine cup gehad dan zo groot. En dat is ook vaak op grotere leeftijd dat ze laten vergroten. Als jij 15 (bijna 16) bent en je hebt cup g/h dan is dat echt niet leuk hoor! Mensen denken dat dat niet eens bestaat!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 14:27
marklovesgirls
marklovesgirls is offline
k ben een jongen.maar k vind t geen probleem hoor om een meisje zo te zien.
Oud 31-07-2003, 15:57
neeltje
neeltje is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 30-07-2003 @ 19:37:
Dat is niet waar. Als je ongesteld bent geworden, kunnen je borsten nog steeds een flink stuk groter worden.
waarom leer ik dat dan bij verpleegkunde
Oud 31-07-2003, 15:58
neeltje
neeltje is offline
Citaat:
neeltje schreef op 31-07-2003 @ 16:57:
en btw, ik zeg als je zwaarder word, worden je borsten ook zwaarder....dan worden ze dus ook groter
Oud 31-07-2003, 18:54
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
neeltje schreef op 31-07-2003 @ 16:57:
Geen flauw idee. ik denk dat ik gewoon een rariteit ben, voor ik ongesteld was kon je een waterpas op mijn borstkas leggen, en nu beginnen ze opeens heel hard te groeien (straië all over the place ) en blijkbaar hebben wij niet hetzelfde biologieboek en dezelfde huisarts.
Oud 31-07-2003, 18:59
deesmees
deesmees is offline
niemand is perfect ben blij met je borsten en als je er last van hebt dan moet je er iets aan laten doen maar niet als je kleine borsten heb vergroten da vink echt ONZINNIG. Maar als je last van je nek/rug krijg jah dan wel
Oud 31-07-2003, 19:05
Verwijderd
Op mijn 15e had ik ook al D, nu zit ik zelfs met E/F. NU ben ik ook breedgeschouderd en best mollig dus, op zich vallen ze niet zo op, maar toen ik heftig ben afgevallen, en maatje 36 had, liep ik nog steeds met D/E. Ik zou iig wachten met beslissen tot eventuele borstverkleining tot ze zijn uitgegroeid. Het lastige zijn idd de bhs. Niet zomaar even naar de c&a, nee meteen naar de lingeriewinkel en daar minstens 60 euro neertellen en dan blijkt achteraf dat ie toch niet stevig genoeg is. Kijk daar altijd mee uit, als je denkt dat ie niet stevig genoeg is, NIET doen, want achteraf blijkt vaak genoeg dat dat ook zo is.
Ik heb er enorme complexen over gehad. Ondertussen maak ik mij er niet meer zo druk om. Ik draag zelfs truitjes met inkijk of die iets strakker zitten (niet te strak, want dat past niet bij mijn figuur ). Ze horen gewoon bij mij, en hoewel het lastig is ivm bhs, bikini's en die zaken, zou ik ze toch niet zomaar laten verkleinen. De rugpijn valt ook best mee, ik moet gewoon op mijn houding letten. Het is zelfs al zover gekomen dat ik in Spanje topless heb durven zonnen .
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 12:07
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik weeg 49 kilo en heb 70D. Duz moeten ze niet zoveel meer groeien, zal wel gebeuren. Mijn moeder had cup E en moest een borstverkleining, dus kans is vrij groot dat zoiets bij mij ook zal gebeuren.
Oud 04-08-2003, 17:58
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Ik weet dat cup G en cup H bestaan, maar had je werkelijk al die maat op je 15e (@ loontjuh)

Een vriendin van mij heeft ook hele grote borsten en niet al haar bh's zijn even stevig. Meestal doet ze er dan nog een strak topje overheen (zo een topje die je vroeger aan had toen je 10 jaar was ofzo) maar dan in maatje M of L. Ze zegt dat ze dan wel extra ondersteuning heeft. En daaroverheen doet ze dan haar gewone kleding.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 22:54
Verwijderd
Hmmm ik groei vanaf mn 15de niet meer, heb dus al drie jaar lang cup c (een goede cup c ook nog...) En ik vind mijn cup al zeer vervelend, ik zit ook dicht tegen d aan mjah. Ik zou echt wachten tot ik een jaar of 17/18 was voor ik aan borstverkleiningen zOu beginnen.
Ik zit er soms best mee, hoewel ze toch echt (vergeleken) met jullie niet echt groot zijn. Opmerkingen van jongens, krijg wel heel veel complimenten maar bh's kopen e.d. word meestal duurder. bluh, oh well suc6 en denk goed na voor je iets doet.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 09:52
deesmees
deesmees is offline
bij hunkemoller hebben ze genoeg bh's in d en e cup enzo
in gezond lichaam moet je niet gaan snijden,siliconen die lekken en dergelijke daar wordt niet bij stilgestaan dan
ik vindt dat als je last heb van je borsten dat dan verkleining mooi ding is
Oud 05-08-2003, 12:47
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
deesmees schreef op 05-08-2003 @ 10:52:
bij hunkemoller hebben ze genoeg bh's in d en e cup enzo
in gezond lichaam moet je niet gaan snijden,siliconen die lekken en dergelijke daar wordt niet bij stilgestaan dan
ik vindt dat als je last heb van je borsten dat dan verkleining mooi ding is
Vergroting... Ik vind dat als je al een mooie cup B ofzo hebt, het onzin om ze te laten vergroten, maar als je echt cup twee-ertjes-op-een-plankje hebt, of als je bijvoorbeeld (nadat je bent uitgegroeid natuurlijk) één C-borst en één A-borst hebt, dan vind ik vergroting wel kunnen.
Oud 05-08-2003, 22:23
Blackeyed
Blackeyed is offline
tijdens de Lo-les bv,moeten we 2500m lopen, tjezus, en dat gaat dan zo vreselijk op en neer,soms echt met pijn. Niet lollig! Ik ben zo de enige bij ons in de klas met dat probleem en soms is het echt genant
Oud 05-08-2003, 22:48
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
genkgirl schreef op 05-08-2003 @ 23:23:
tijdens de Lo-les bv,moeten we 2500m lopen, tjezus, en dat gaat dan zo vreselijk op en neer,soms echt met pijn. Niet lollig! Ik ben zo de enige bij ons in de klas met dat probleem en soms is het echt genant
Moet je een sportbeha of topje kopen

maar ik zou echt pas een borstverkleining hebben als je er echt last van hebt

Btw, ik had op mn 15e ook D, heb nu zelfs E maar heb er geen last van. Zal ook niet gebeuren denk ik
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 10:05
SuperSanne
SuperSanne is offline
Bij mij was het juist andersom: terwijl met gym de meeste meiden aanmodderde met sportbeha's en dergerlijke, kon ik gewoon frank&vrij rondhuppelen Wat eigenlijk wel raar is, aangezien iedereen bij ons in de famillie grote borsten heeft (m'n tante heeft ze ook laten verkleinen).
Oud 06-08-2003, 15:34
Blackeyed
Blackeyed is offline
Ben een paar keer naar de kiné moeten gaan omdat ik een scheve rug was aant krijgen omda ik naar voren liep( onbewust om m'n borsten te verbergen) M'n ma is ni echt voor borstverkleining omda ze vindt da ik tevreden moet zijn met wat ik heb. Zij heeft AA en ze is 'trots' op m'n boezem
Oud 06-08-2003, 16:34
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
genkgirl schreef op 06-08-2003 @ 16:34:
M'n ma is ni echt voor borstverkleining omda ze vindt da ik tevreden moet zijn met wat ik heb.
Zij heeft makkelijk praten. Als je last van je rug krijgt door je borsten, en je wilt ze laten verkleinen, moet je dat gewoon laten doen! Als je moeder koppig blijft ("mam, dit is 2003 hoor, mensen HOEVEN er niet meer als quasimodo bij te lopen alleen maar omdat de natuur ze een loer heeft gedraait") kun je eventueel aan je huisarts vragen of hij/zij het aan je moeder wil uitleggen. Ik kan me niet voorstellen dat jouw moeder zo'n onmens is dat ze jou gewoon met rugpijn laat rondlopen, terwijl er wat aan te doen is (de verzekering vergoed het overigens )
Oud 06-08-2003, 17:05
Zyndel
Zyndel is offline
Zelf ben ik net 17, en ik heb al E75 sinds m'n 15de. Mij lukt het wel om ermee om te gaan, omdat ik heel erg goede en dure bh's koop en er ook in slaap. Zo heb ik er in elk geval een stuk minder las van... Idee?
Oud 06-08-2003, 17:43
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Zyndel schreef op 06-08-2003 @ 18:05:
Zelf ben ik net 17, en ik heb al E75 sinds m'n 15de. Mij lukt het wel om ermee om te gaan, omdat ik heel erg goede en dure bh's koop en er ook in slaap. Zo heb ik er in elk geval een stuk minder las van... Idee?
Sommige mensen hebben mazzel, maar mijn tante bijv. had waarschijnlijk al niet zo'n enorm sterke ruggegraat, en dan hielp zo'n gigantische boezem natuurlijk ook niet echt. Maar als je er geen last van hebt is dat natuurlijk fijn (want een operatie is ook niet zonder risico, dus als je er geen goed reden voor hebt...)

P.S. Voor mensen die geen rugklachten hebben, niet in zich willen laten snijden, maat tóch optisch een maatje minder willen: ik zah bij de wehkamp zogenaamde minimizer beha's die je borsten kleiner laten lijken (ik wil alleen zelf dus echt niet weten hoe die dingen werken... misschien persen ze je borsten fijn? Iew.....)

Regels voor berichten