Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2003, 12:35
black~light
black~light is offline
hej,
een vriendin van me(1 van mijn beste) die is aan de drugs. ze snuift, neemt shots en slikt. het komt niet doordat ze het zelf wou maar omdat har vriendje:F. haar heeft gedwongen zeg maar. het liefste zou k hem aangeven zodat alles weer okej word. maar ik durf niet, en er zit nog een punt aanvast: ik heb zelf ook drugs (xtc) van hem geaccepteerd. alleen ik kon er vanaf zien en mijn vriendin niet... zou het iets uitmaken dat ik ook van hem heb aangenomen of niet? moet ik hem aangeven? maar dan kwets ik misschien mijn vriendin! wat moet ik doen?

alvast bedankt, black~light.
Oud 07-08-2003, 12:42
dark_poetry
dark_poetry is offline
Ben je niet goed in je kop iemand aangeven?
fuck politie gek!
en fuck snitches
snitches and shittalkers get stitches and need walkers!!!

Laatst gewijzigd op 07-08-2003 om 12:54.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 12:44
R
R is offline
Citaat:
dark_poetry schreef op 07-08-2003 @ 13:42:
fuck politie gek!
en fuck snitches
snitches and shittalkers get stitches and walkers!!!
Mee eens.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 12:46
black~light
black~light is offline
...sorry...
Oud 07-08-2003, 12:49
WB_Oud
WB_Oud is offline
Een beetje een rare reactie jongens, een xtc-dealer welke een meisje verslaafd maakt en afhankelijk hoort gewoon in de bak, sleutel weg.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 12:53
dark_poetry
dark_poetry is offline
Ik kom inderdaad niet echt goed over zo.
die gast moet dood maar ik bedoel je vriendin kon ook zeggen dat ie de tyfus kan krijgen.
Iedergeval erge klote situatie en tis kut voor jou en je vriendin maar snitchen kan gewoon niet~!!!
zo denk ik en R ook...
Oud 07-08-2003, 13:01
WB_Oud
WB_Oud is offline
Trouwens, het gaat hier over meisjes van 12 en een dealer die toch ietsjes ouder is... Ik ken het verhaal, en het gaat om zo'n beetje alle soorten drugs. Ik blijf bij mijn mening, gooi hem de bak in en gooi de sleutel weg! Motivatie moge duidelijk zijn...

Mag ik weten wat jullie motivatie is om zo'n persoon op straat te laten lopen?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 13:06
HenkMul
HenkMul is offline
Meisjes van 12? Hoe weet je dat? Zeer triest als dat het geval is... het zal hier vast en zeker white trash uit een of ander woonwagenkamp betreffen.

Met vriendelijke groeten,

Henk Mul.
Oud 07-08-2003, 13:33
spacemancraig
spacemancraig is offline
Citaat:
dark_poetry schreef op 07-08-2003 @ 13:42:
fuck politie gek!
en fuck snitches
snitches and shittalkers get stitches and need walkers!!!
whehe, jij bent zeker zo'n kleuter die alle politieagenten joden noemt. kneus. geef een normale reactie man, en ga anders lekker de hele dag op straat hangen.
Oud 07-08-2003, 13:35
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
spacemancraig schreef op 07-08-2003 @ 14:33:
whehe, jij bent zeker zo'n kleuter die alle politieagenten joden noemt. kneus. geef een normale reactie man, en ga anders lekker de hele dag op straat hangen.
Je vergist je daarin,en ik heb een 2de reactie geplaatst om het toe te lichten. omdat het idd fout overkomt.
Oud 07-08-2003, 14:04
WB_Oud
WB_Oud is offline
Maar nogmaals, wat is je motivatie om hem op straat te willen houden? Hij maakt zo nog wat meisjes kapot hoor.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 14:18
Verwijderd
Als het inderdaad om meisjes van 12 gaat, dan aangeven die kerel. Maar van mensen die iets ouder zijn, die hebben toch nog steeds eigen verantwoording, zomaar 'verslaafd' gemaakt wordt je niet.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 14:24
WB_Oud
WB_Oud is offline
Het zijn meisjes van 12, brugklas. Gaan nu naar de tweede.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 14:25
WB_Oud
WB_Oud is offline
De ene die dit topic opende gaat naar de tweede tenminste, die ander gaat uiteraard helemaal niet meer naar school...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 14:30
black~light
black~light is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 07-08-2003 @ 14:06:
Meisjes van 12? Hoe weet je dat? Zeer triest als dat het geval is... het zal hier vast en zeker white trash uit een of ander woonwagenkamp betreffen.

Henk Mul.
goed wat je nu zegt zijn pure vooroordelen. WB weet het omdat ik al eerder met hem op MSN heb gezeten. Triest? ja zo kan je het noemen, maar het is wel een kutsituatie als je me kan begrijpen. white trash uit een woonwagenkamp? sinds wanneer praat iemand zo over zijn mede mensen?

black~light.
Oud 07-08-2003, 15:57
bong
bong is offline
shots???? bedoel je egt heroine??? want dat gaat egt te ver. maarre wat bezielde dat meisje omdat maar allemaal aan te nemen? je kan die man gewoon aangeven en als je zegt dat je ook wat hebt aangenomen boeit die blauwe niets want het gaat nu om die man. ken het van een eerder verhaal dus...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 16:07
black~light
black~light is offline
ja echt heroïne. of wat er ook allemaal voor rotzooi in die shots zit. ze nam het aan omdat hij er van alles wijs heeft gemaakt. de ene keer was het om haar op te peppen. toen nog een keer proberen, en nog een keer, en nog een keer. en als dat maar doorgaat, kun je vanzelfsprekend niet mer zonder.(zij tenminste.)

black~light.
Oud 07-08-2003, 16:21
dark_poetry
dark_poetry is offline
Hmmmz oke die kerel is echt fout bezig jah.
maar is het niet hun eigen beslising om met die gast om te gaan?
Ze konden ook alles wijgeren volgensmij?
Maar goed ik ken ze niet dus ik kan er niet over praten.
ik weet het niet wat je moet doen aan de ene kant vind ik wel dat je m aan moet geven aan de andere kant niet.
maar dat komt door mijn haat voor politie maar daar heb ik een rede voor.
Oud 07-08-2003, 16:33
Footprint
Footprint is offline
ach als het een lul is dan een anonieme tip zum polizei
als het geen lul is spreek em er dan eens op aan en als ie niet verandert dan alsnog aangeven
kleine meisjes verslaafd maken is niet echt heel aardig, jezelf naar de klote helpen ok maar anderen gaat tever
maar idd een kut situatie voor je
Oud 07-08-2003, 18:00
Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
black~light schreef op 07-08-2003 @ 13:35:
hej,
een vriendin van me(1 van mijn beste) die is aan de drugs. ze snuift, neemt shots en slikt. het komt niet doordat ze het zelf wou maar omdat har vriendje:F. haar heeft gedwongen zeg maar. het liefste zou k hem aangeven zodat alles weer okej word. maar ik durf niet, en er zit nog een punt aanvast: ik heb zelf ook drugs (xtc) van hem geaccepteerd. alleen ik kon er vanaf zien en mijn vriendin niet... zou het iets uitmaken dat ik ook van hem heb aangenomen of niet? moet ik hem aangeven? maar dan kwets ik misschien mijn vriendin! wat moet ik doen?

ten eerste nooit naar de wouten gaan ,dat zijn de grootste klootzakken en strax pakken ze jouw in de zeik voor die pillen die je van hem aannam.
Ik zou eerst met je vriendin praten en als hij haar door blijft dwingen om te gebruiken pak een honkbal knuppel en sla die gast neer,ik zou dat tenminste allang doen bij z'n flikker.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 18:08
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
Snat$bat$ schreef op 07-08-2003 @ 19:00:
ten eerste nooit naar de wouten gaan ,dat zijn de grootste klootzakken en strax pakken ze jouw in de zeik voor die pillen die je van hem aannam.
Ik zou eerst met je vriendin praten en als hij haar door blijft dwingen om te gebruiken pak een honkbal knuppel en sla die gast neer,ik zou dat tenminste allang doen bij z'n flikker.
mee eens
Oud 07-08-2003, 18:12
black~light
black~light is offline
praten helpt dus niet, ze belt me vaak overstuur op, omdat ik dr dan moet helpen. maar als ik vraag waarom ze niet meer gewoon bij hem weggaat, dan begint ze te schreeuwen dat ze niet meer zonder hem kan etc.

ja hem nee meppen is een leuke, maar niet echt realistisch. zie je me al staan bij zo'n engerd?

liefs, black~light.
Oud 07-08-2003, 18:15
HenkMul
HenkMul is offline
Waarom het gebruik van het begrip 'white trash'? Pak een spiegel, doe die gedrogeerde oogklappen af en aanschouw je eigen 12-jarige ik eens met opgeheven gezicht in de spiegel. Weldra zal het antwoord je duidelijk worden.

Henk Mul.
Oud 07-08-2003, 18:37
apekop123
apekop123 is offline
ik heb niet alles gelezen dus kweenie of dit al gezegd is maar

EIGEN SCHULD DIKKE FUCKING BULT

ze hoeft niets van hem aan te nemen. Als ze niet wil kan ze zeggen NEE. als hij haar dan dwingt rot ze toch gewoon op (dan is die gast toch een leijer)

Ik zou tegen je vriendin zeggen dat ze moet stoppen en als ze zo doorgaat dat het dus ernstig mis gaat.

En als die gast niet wilt dat ze stopt. DUMPEN die hap
Oud 07-08-2003, 18:42
apekop123
apekop123 is offline
Nu wel ff alles gelezen en tja ze is triest en ik vind het nog steeds haar eigenschuld.

Die dealer gast is misschien een groote klootzak, maar ze gaat er zelf in mee.

En je zegt dat hij dit ook bij andere meisjes zou doen, zijn alle meiden van 12 dan zo easy? (daar heb ik nl. nix van gemerkt toen ik zelf 12 was )
Oud 07-08-2003, 19:28
WB_Oud
WB_Oud is offline
wie heeft het over alle meisjes? Het is redelijk makkelijk om kleine meisjes over te halen drugs te gebruiken etcetera ja, veel in elk geval, het enige wat je nodig hebt is een beetje tijd, een goede babbel en een betrouwbaar voorkomen. No problem. En daarom vind ik het ook niet de schuld van die meisjes.

Ik verbaas me overigens erg over de reacties hier, allemaal staan jullie achter een harddrugsdealer welke zulke meisjes aan de drugs helpt, had ik niet verwacht...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 21:16
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
WB schreef op 07-08-2003 @ 20:28:
wie heeft het over alle meisjes? Het is redelijk makkelijk om kleine meisjes over te halen drugs te gebruiken etcetera ja, veel in elk geval, het enige wat je nodig hebt is een beetje tijd, een goede babbel en een betrouwbaar voorkomen. No problem. En daarom vind ik het ook niet de schuld van die meisjes.

Ik verbaas me overigens erg over de reacties hier, allemaal staan jullie achter een harddrugsdealer welke zulke meisjes aan de drugs helpt, had ik niet verwacht...
je weet dat ik niet achter die dealer sta
Oud 07-08-2003, 23:10
WB_Oud
WB_Oud is offline
Ok, jij niet, sorry
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 12:11
Verwijderd
moet dit niet ergens anders?
oke het gaat over drugs, maar niet echt techniesch gezien, ik denk datje beter bij liefde en relaties ofzo moet zitten
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 14:13
VG
VG is offline
Yep, krijg je waarschijnlijk ook wat meer begripvolle reacties...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 14:41
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
Drexz schreef op 07-08-2003 @ 19:42:

En je zegt dat hij dit ook bij andere meisjes zou doen, zijn alle meiden van 12 dan zo easy? (daar heb ik nl. nix van gemerkt toen ik zelf 12 was )
Kijk t gaat hier, voor zover ik weet, om een meisje van 12 en een stukken oudere jongen.
wat doe je als meisje van 12 die met oudere jongens omgaat? Je probeert indruk te maken en stoer te zijn en jezelf omhoog te halen door je ouder proberen te gedragen om erbij te horen.
En als je dan ook nog is een relatie hebt ( ik weet niet of dat nou in dit geval zo is) dan gaat dat natuurlijk helemaal makkelijk. Het word je aangeboden jij wilt niet je 'zwakte' laten zien en neemt t aan omdat je ook stoer wilt zijn ern bij die groep oudere mensen horen. Ik zie dat zo verschikkelijk veel de laatste tijd.
Maar dat is natuurlijk lastig als je op gegeven moment gedwongen word en niet meer terugkan, of zo in je rolletje zit dat je er niet meer uit kan.. dan word het gevaarlijk. andere mensen zien je achteruit gaan, maar jijzelf ziet het hele probleem niet in, of iig niet genoeg om er iets aan te doen.

Het is idd een lastige situatie, als ik jou was black light, zou ik beginnen met steeds maar duidelijk proberen te maken dat dit vreselijk fout gaat, als ze niet wilt luisteren of ze geeft redenen van dat ze die gozer niet kwijt wilt, ok het is t een of t ander. Mensen zoals dat moeten iets meestal leren inzien door flink op hun bek te gaan. dus als zij om hulp vraagt aan jou(als je hard genoeg bent), laat je haar in dr eentje zitten met dr problemen of laat er naar andere gaan , alleen om te laten zien dat je haar zo niet wilt helpen als zij die inzet ook niet heeft zelf. je kan er nog verder in gaan door te zeggen of je houd nu op hiermee of je bent mij als vriendin kwijt. maar ik weet niet hoe ver de situatie is enzo... niet doen als je nog redelijk op dr in kan praten.. maargoed veel succes iig.. laat er iig goed duidelijk merken dat je het er niet mee eens bent.wat betreft de politie... alleen doen in uiterste gevallen..

Laatst gewijzigd op 08-08-2003 om 14:44.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 22:18
Prophecy
Prophecy is offline
Zeg tegen je vriendin dat ze bij die gast weg moet gaan. Als ze dat niet wil dan is het haar eigen schuld, toch?

Ga naar de politie en geef die gast aan als je wilt dat het stopt. En waarom zou je ze vertellen dat je zelf xtc van hem hebt aangenomen? Die gast zelf gaat het de politie echt niet vertellen. En bovendien boeit dat de politie ook niet, aangezien dat niet het probleem is in deze situatie.

Als je niet naar de politie durft, praat er dan met je ouders over. Of als het echt te erg wordt, met de ouders van die vriendin.
Oud 08-08-2003, 23:25
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
Prophecy schreef op 08-08-2003 @ 23:18:
Zeg tegen je vriendin dat ze bij die gast weg moet gaan. Als ze dat niet wil dan is het haar eigen schuld, toch?
net alsof dat zo makkelijk gaat
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 11:51
Prophecy
Prophecy is offline
Citaat:
paco de taco schreef op 09-08-2003 @ 00:25:
net alsof dat zo makkelijk gaat
Nee joh, jij bent pas motiverend.
Oud 09-08-2003, 18:27
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
wel realistisch..

trouwens het is haar eigen schuld..
sommige mensen zijn zo naief. maarja oke ze is dan wel 12.
maar op m'n 12e wist ik ook best waar ik van af moest blijven
Oud 09-08-2003, 18:31
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 09-08-2003 @ 19:27:
wel realistisch..

idd
Oud 10-08-2003, 16:28
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
wel realistisch..

Is zeker waar, maar een 12 jarige is wat makkelijker in omhalen dan een bv. 16/17/18 jarige.. die heeft over t algemeen iets meer kennis, in sommige gevallen ervaring in omgeving, meer eigen mening en standvastigheid enz enz...
Oud 10-08-2003, 19:18
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
tuurlijk, maar toch blijft het een mens met een eigen wil en een eigen mening. of ze nou 12 of 16 is.
daarom is het gedeeltelijk haar eigen schuld.
niet dat ik het gedrag van dat zogenaamde vriendje wil goedpraten..
zo iemand is ook niet bepaald honderd procent als je kleine meisjes bewust aan de drugs wilt helpen..
verder, als zij zich niet wilt laten helpen, dan kan je haar maar beter laten gaan want dan heeft het toch geen zin en dan is het zowiezo(geen id hoe je dat schrijft zo i zo??) haar eigen schukd.
je kan ook aan haar vragen of ze met je mee wilt naar het CAD.
dat is het consultatiebureau voor alcohol en drugs.
daar helpen ze je je gedachtes enzo op een rijtje te zetten en ze zeggen ook niet zo van: je moet stoppen.
ze kunnen haar iig wel helpen, maar het moet wel geheel vrijwillig zijn.
de meeste plaatsen hebben wel een CAD. dat zou je ff moeten opzoeken.

suc6 er verder mee, maar als ze niet geholpen wilt worden, dan moet ze het maar verder zelf uitzoeken.
Oud 11-08-2003, 00:04
Ilsje
Ilsje is offline
misschien naief maar hoe kom je in gods naam op je 12e in aanraking met dealers?

Laatst gewijzigd op 11-08-2003 om 11:20.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 21:31
black~light
black~light is offline
weet ik het, gewoon via hangplaatsen etc.
Oud 14-08-2003, 13:42
WB_Oud
WB_Oud is offline
Citaat:
Ilsje schreef op 11-08-2003 @ 01:04:
misschien naief maar hoe kom je in gods naam op je 12e in aanraking met dealers?
Als dealers slachtoffers willen vinden is dit over het algemeen geen probleem. Rij een beetje rond in de stad en je ziet zo genoeg plekken waar 2/3/4 meisjes bij elkaar staan te praten. Hang in de pauzes rond in de buurt van scholen en je hebt zo wat slachtoffers. En altijd happen er wel een paar.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 00:42
C r Y p S
C r Y p S is offline
Ik wil toch ff iets zeggen over die 'vrije wil' enzo.

Het is niet voor niets zo dat de ouders van een kind onder de 16 hun vriend(in) van meer dan 16 aan kunnen geven indien deze twee sex hebben gehad. Natuurlijk ben ik geen expert, maar jonge mensen zijn nu eenmaal makkelijker te beïnvloeden (e.g. hebben hun eigen 'ik', identiteit minder ontwikkeld). De wet legt voor sex die grens bij 16. Ik kan me zomaar voorstellen dat sommige meisjes (jongens) van 12 niet zo moeilijk over te halen zijn om allerhande dingen te doen / uit te proberen.

Vrije wil? Tuurlijk. Sterke wil? Lijkt me niet (makkelijk te beïnvloeden dus).
Oud 24-08-2003, 03:55
AXE
AXE is offline
Citaat:
Prophecy schreef op 08-08-2003 @ 23:18:

Ga naar de politie en geef die gast aan als je wilt dat het stopt. En waarom zou je ze vertellen dat je zelf xtc van hem hebt aangenomen? Die gast zelf gaat het de politie echt niet vertellen. En bovendien boeit dat de politie ook niet, aangezien dat niet het probleem is in deze situatie.

Als je niet naar de politie durft, praat er dan met je ouders over. Of als het echt te erg wordt, met de ouders van die vriendin.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 09:57
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
black~light schreef op 07-08-2003 @ 13:35:
hej,

gewoon aangeven dat tuig
Oud 24-08-2003, 10:35
vixen
vixen is offline
Citaat:
wel realistisch..

Jij wist misschien wel dat je op die leeftijd van dat spul af moest blijven, maar wat zijn jullie (bijna) allemaal lomp bezig! dat meisje is 12, toen ik 12 was wist ik ook nog niks van de wereld, hartstikke naief was ik en ik denk meer mensen met mij. Geef die gozer aan bij de politie, wil je anders wachten tot het vanzelf overgaat? Dat meis raakt verslaafd straks en komt dr echt niet meer vanaf zonder jou hulp.
Oud 24-08-2003, 19:10
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
je moeder is lomp!

aangeven is nep. je moet dat kind gewoon zelf helpen. en als ze dat niet wilt dan too bad. lees mijn vorige post maar
Oud 24-08-2003, 19:27
oneMen
oneMen is offline
Maar dat dit moet ophouden is duidelijk toch?

Dat kind is afhankelijk aan het worden van die gozer. Met enige overredingskracht zijn 12-jarige naïeve meisjes gewoon makkelijk te beïnvloeden. Maar daarbij komt nu dat hij het meisje kapot maakt met heroïne en dat ze vandaag of morgen er letsel of erger aan overhoud.

Ik zou haar ouders inlichten. Aangezien je zelf niet met een honkbalknuppel naar die gozer durft te gaan, wat ik zeker begrijp, moet die vader zn verantwoordelijkheid maar nemen. In ieder geval leg je de verantwoordelijkheid bij haar ouders, waar die ook zou moeten zijn op die leeftijd.
Oud 24-08-2003, 21:51
nps
nps is offline
sjongejonge wat heeft iedereen het erover of het haar schuld is of niet? What the fuck heeft dat nou alweer voor zin? Ongeacht wiens schuld het is, ze zit in de problemen en ze moet eruit. En het is nogal logisch als je zo jong bent je makkelijker beinvloedbaar bent door anderen.
Oud 10-10-2003, 16:32
Verwijderd
hmm, hoe is dit eigenlijk afgelopen?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 17:27
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
who cares
Reageren

Regels voor berichten