Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2003, 21:17
Smin
Smin is offline
Hallo allemaal,

Ik weet dat er al eerder van dit soort vragen zijn geweest, maar ik heb echt even hulp nodig. Ik weet echt niet welke mobiel ik moet nemen.

Mijn eisen zijn:

niet te vaak opladen
trilfunctie
licht en klein
niet te duur
schokbestendig
geen uitstekende onderdelen
geen klepje o.i.d.
niet zo lelijk als Siemens M35i
je moet er goed mee kunnen bellen en sms-en

Wie kan me helpen?
Oud 12-08-2003, 22:14
Thompie
Thompie is offline
ik moet zeggen je hebt aparte eisen , want als je een goede gsm wil is ie vaak wel duur, maja zoek alvast maar bij het merk Nokia of Samsung ofzow

Trouwus bedoel je met uitstekende onderdelen bijv een antenne ofzow?

Dan heb je eerder een nokia, Siemens
Niet alle siemens gsm's zijn hetzelfde als de M35i dus
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 22:22
Shock
Shock is offline
Ik heb de Siemens C55, bevalt me prima! Er zitten wel wat dingen op die ik zelf overdreven vind (clipIt covers, polyfone ringtones, gprs, etc) maar verder voldoet ie prima
Oud 12-08-2003, 22:28
M@rco
M@rco is offline
Idd, Siemens zijn wel goeie telefoons. Heb zelf de M50 en die bevalt me prima. Kijk anders 'es naar de A55, die is redelijk nieuw en niet zo duur geloof ik.

http://www.my-siemens.nl

Koop trouwens geen Siemens als je van plan bent om vaak frontjes te wisselen, die clipIT krengen zijn echt onvindbaar
Oud 12-08-2003, 22:31
DeGexxte
DeGexxte is offline
Citaat:
Smin schreef op 12-08-2003 @ 22:17:

eisen zijn:

niet te vaak opladen
trilfunctie
licht en klein
niet te duur
schokbestendig
geen klepje o.i.d.

Wie kan me helpen?
Wat dachten we van de (meest verkochte gsm allertijde) NOKIA 3310. Het is een gebruikersvriendelijk apparaatje, niet zo heeel groot en zonder antenne. Geen klepje en heeft een redelijk modern uiterlijk. Je kan er uiteraard mee SMS'en.
Je moet wél zelf bepalen of je een abbonement of prepaid (belkaart) neemt. Abbonement is als je veel belt en SMS't op den duur goedkoper. Wanneer je hem zelden gebruikt, is de prepaid een aanrader. Vodafone en KPN zijn de beste, maar ook de duurste belmaatschapijen. T-Mobile is een goed alternatief

Ik stond maandag in de BELCOMPANY van Oosterhout (N-B) en naast mij stond een vrouw met bijna dezelfde eisen. Makkelijk, klein enzzz. De verkoper pakte de Siemens M35i én de Nokia 3310. Welke het is geworden weet ik niet.

Voor meer info kan je kijken op http://www.nokia.nl/nl/telefoons/mod...310/index.html
Oud 12-08-2003, 22:34
Shock
Shock is offline
hoe vaak wil je van telefoon wisselen? als je elke paar maanden een nieuwe wilt is die 3310 idd te doen, anders zou ik toch een siemens nemen
Oud 12-08-2003, 22:50
Shock
Shock is offline
probeer anders www.gsmshop.nl , kijk en vergelijk
Oud 13-08-2003, 15:16
miro
miro is offline
Nokia 5100, niet echt goedkoop geloof ik maar zeker schokbestendig en alle andere eisen die jij stelt (er zit zelfs een zaklamp en een radio op). T ligt maar net aan je smaak of je deze aparte telefoon mooi vindt maargoed.

Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 20:39
very drunk driver
very drunk driver is offline
Citaat:
Hallo allemaal,

Ik weet dat er al eerder van dit soort vragen zijn geweest, maar ik heb echt even hulp nodig. Ik weet echt niet welke mobiel ik moet nemen.

Mijn eisen zijn:

niet te vaak opladen
trilfunctie
licht en klein
niet te duur
schokbestendig
geen klepje o.i.d.

Wie kan me helpen?

jij hebt dezelfde eisen als ik.

ik hou van mijn telefoon als van mijn koffie kanis en gunnik. normaal en simpel.

Sony Ericsson T100 harstikke goedkoop meestal 70 euro tegenwoordig. hij is heeft alles wat jij wilt en is nog mooi ook. alleen hij is niet schokbestendig.

ik heb het idee dat jij zo iemand bent die niet van rage houd en niet een telefoon zoekt die van alles kan. dan moet je vooral geen nokia kopen die wordt al een halve cm dikker alleen door het frontje. en die heeft over het algemeen veelst te veel kunstjes

je hebt ze in verschillende kleuren
Oud 13-08-2003, 21:02
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
nokia 6250 ?
Oud 13-08-2003, 22:07
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 13-08-2003 @ 22:02:
nokia 6250 ?
LOL het ding is explosievrij... 6250 explosievrij, kost meer dan 1000 euro!

Ik zou NOOIT een 3310 nemen simpelweg omdat iedereen 'm al heeft, niet errug origineel en Nokia biedt een veels te dure telefoon aan voor veels te weinig functies -geen wap, geen geheugen, groot, dik, zwaar, slechte accu-

Ik zou idd gaan voor de SE T100, leuk ding, ook al ben ik zelf voor de foontjes met 'n 32-bit kleurenscherm en liefst met een 1,3 megapixelcamera, maarja, daarvoor moet je naar japan

Ben eigenlijk wel SE-fan, ik heb nu een T68i die me goed bevalt en de T610 belooft ook veel goeds!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 22:18
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 13-08-2003 @ 23:07:
LOL het ding is explosievrij... 6250 explosievrij, kost meer dan 1000 euro!
Wat bedoel je?

Ik heb zo'n ding, stof en waterdicht.. Kostte twee jaar geleden zo'n 400 gulden met abonnement, en 900 los.

Nogmaals, de functie dat je meerdere nummers onder één naam kan zetten is een zegen.. Misschien zit dat tegenwoordig ook wel op iedere telefoon, maar toen ik'm kocht niet..
Oud 13-08-2003, 22:19
Orion16
Orion16 is offline
Voor mensen die GSM's haten is dit wellicht bevredigend..

http://www.gsm.md/mogilnik/
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 12:36
Tiño
Tiño is offline
ik zou de sonyericsson t600 nemen,gezien jou criteria, hij is trouwens niet duur , in Belgie zo n 140E in Nl zo'n 260E , zonder abonement ed.
Oud 14-08-2003, 12:44
Mindfields
Mindfields is offline
Ik zou voor de nokia 3310, 3410 of 3510 gaan. Niet te duur en geen overbodige rotzooi.
Oud 14-08-2003, 13:30
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Nokia 8310
Of je kunt mijn oude 8210 kopen
Oud 14-08-2003, 14:50
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 13-08-2003 @ 23:18:
Wat bedoel je?

Ik heb zo'n ding, stof en waterdicht.. Kostte twee jaar geleden zo'n 400 gulden met abonnement, en 900 los.

Nogmaals, de functie dat je meerdere nummers onder één naam kan zetten is een zegen.. Misschien zit dat tegenwoordig ook wel op iedere telefoon, maar toen ik'm kocht niet..
http://www.kieskeurig.nl/nl/product....6D005FA063.htm

Humor... Tenzij je in de bouw werkt wil je toch niet met zo'n koelkast rondlopen??
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 14:57
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Parallel schreef op 14-08-2003 @ 13:44:
Ik zou voor de nokia 3310, 3410 of 3510 gaan. Niet te duur en geen overbodige rotzooi.
en zwaar/groot
8310 is goed, maar heeft een vrij kwetsbaar scherm
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 15:12
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Hallo allemaal,

Mijn eisen zijn:

niet te vaak opladen
trilfunctie
licht en klein
niet te duur
schokbestendig
geen klepje o.i.d.

Wie kan me helpen?
de siemens M50 of MT50, die dingen zijn onverwoestbaar (ik heb ze al zo vaak uit me raam laten flikkeren)
Je hoeft hem niet te vaak te opladen als je niet gamet (binnen 2 uur issie weer vol), is licht, klein, niet duur en heeft trilfunctie, geen uitstekende onderdelen of klepjes
en hij ziet er leuk uit
Oud 14-08-2003, 15:45
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Parallel schreef op 14-08-2003 @ 13:44:
En zwaar, lelijk, dik en groot. Bovendien veels te duur voor je geld (geldt vooral voor de 3310) en de batterijen zijn maar matig. De polyfone beltonen van de 3510 zijn erg slecht (4-toons, Nokia ) en de 3510i is niet veel beter met zijn slechte kleurenscherm met lage resolutie.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 15:47
joek
joek is offline
ai ik heb samsung s300 met mini antenne die telefoon is echt goed
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 15:57
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
joek schreef op 14-08-2003 @ 16:47:
ai ik heb samsung s300 met mini antenne die telefoon is echt goed
Jammergenoeg niet erg goedkoop, denk dat de topicstarter iets zoekt om zuiver mee te bellen en te SMS'en.. Mooi dingetje, die S300: 65.535 kleuren OLED, 40-toons polyfone beltonen, JAVA..
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 12:11
Verwijderd
Pff zoek een 6310 ofzo... weet niet of die dingen tegenwoordig beetje te betalen zijn maar zijn functioneel en degelijk. Ik vind em wel mooi..maar heel klein is dat ding weer niet.

Of degene die ik zelf heb, de 6510 .. heb nu half jaar ongeveer en bevalt me erg goed..

http://www.nokia.nl/NL/Telefoons/Mod...510/index.html

Ik zou iig kijken naar een 'vorige generatie' telefoon.. vrij goed betaalbaar, alle functies die je wilt hebben maar geen dingen als mms e.d.

En nokia's werken gewoon het fijnst, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 12:18
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Glow schreef op 15-08-2003 @ 13:11:
Pff zoek een 6310 ofzo... weet niet of die dingen tegenwoordig beetje te betalen zijn maar zijn functioneel en degelijk. Ik vind em wel mooi..maar heel klein is dat ding weer niet.

Of degene die ik zelf heb, de 6510 .. heb nu half jaar ongeveer en bevalt me erg goed..

http://www.nokia.nl/NL/Telefoons/Mod...510/index.html

Ik zou iig kijken naar een 'vorige generatie' telefoon.. vrij goed betaalbaar, alle functies die je wilt hebben maar geen dingen als mms e.d.

En nokia's werken gewoon het fijnst, vind ik.
6310i = 260 euro. De 6510 is bijna gelijk aan de 8310, en die is voor 219 euro al te vinden
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 12:28
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 14-08-2003 @ 15:50:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product....6D005FA063.htm

Humor... Tenzij je in de bouw werkt wil je toch niet met zo'n koelkast rondlopen??
Ah, er is een nieuwe versie van uit.. Dat is leuk, erg handig als je wel eens met in gevaarlijke situaties werkt..

Maar ik loop dagelijks met dat ding rond, en ik werk toch niet in de bouw. Dat ding is (per ongeluk) al zo'n 10 keer gevallen. Bij al die anderen vallen meteen de frontjes eraf, of erger, maar met deze is nog niets aan de hand. Hij doet alles wat ik wil, ik kan de display lezen, ik heb geen kleine vingers nodig.. En ach, hij is kleiner dan m'n vorige telefoon.
Oud 20-08-2003, 18:41
Smin
Smin is offline
Heel erg bedankt allemaal! Ik ga nu even op internet kijken naar jullie voorstellen.
Oud 21-08-2003, 13:05
Smin
Smin is offline
Ik heb een aantal mobieltjes geselcteerd, wat vinden jullie ervan?

Siemens A55
Siemens C55
Nokia 2100
Nokia 3510
Nokia 5210 (maar: lelijke combi oranje/blauw)
Ericsson T100
Oud 21-08-2003, 16:42
Kaiba
Kaiba is offline
Citaat:
Smin schreef op 21-08-2003 @ 14:05:

Siemens A55
Siemens C55
Nokia 2100
Nokia 3510
Ericsson T100
Boeien koop er gewoon 1 ze zijn toch allemaal cheap!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 17:14
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Smin schreef op 21-08-2003 @ 14:05:

Siemens A55
Siemens C55
Nokia 2100
Nokia 3510
Ericsson T100
Ik zou de Nokia's 2100 en 3510 niet nemen. Dik, zwaar, groot, je geld echt niet waard. De 5210 is lekker klein en heeft zelfs temperatuurmeting maar je kunt er op de markt voor een paar euro een zwart of zilver frontje voor kopen.

Siemens C55 en A55 zijn prima budgettoestellen..

Maar de Ericsson T100 vind ik het beste - mooi blauw schermpje en toetsen, geweldige software, leuke beltonen. En lekker plat! Het display ondersteund meerdere grijswaarden dus je logo's zien er ook beter uit.

Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 19:11
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
]{ing schreef op 14-08-2003 @ 15:57:
en zwaar/groot
8310 is goed, maar heeft een vrij kwetsbaar scherm
Nooit problemen gehad met het beeldscherm. Je bent misschien in de war met de 8210. Die had idd een gaar scherm, maar daar heeft Nokia dacht ik wel van geleerd.
Oud 22-08-2003, 21:03
Smin
Smin is offline
Het lijkt me leuk polyphone ringtones te hebben, maar ik heb die van de nokia 3510 gehoord, en die vielen me erg tegen. Die van de nokia 5100 zijn wel mooi, maar das een te dure mobiel. Zijn die van de Siemens C55 mooi??
Als het niet mogelijk is om goedkoop polyphone ringtones te hebben, neem ik denk ik de ericsson t100 of een siemens dingentje.
Oud 22-08-2003, 23:13
Smin
Smin is offline
Shit, nu heb ik ook een leuke Samsung gevonden, de C100. Die heeft polyhone 40 ringtones! Hij is iets duurder, maar polyphone vind ik toch wel erg leuk. Het nadeel is dat hij maar 90 uur standby is. De Siemens C55 heeft polyphone 16, een stuk minder, maar die is langer standby: 300 uur en goedkoper. De Ericsson T100 heeft geen polyphone ringtones, maar is de goedkoopste en is 100 uur standby.

Mijn probleem is dat ik niet kan kiezen.
Oud 23-08-2003, 00:26
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Wil je polyphonie? Koop een synthesizer! (jonger dan 20 jaar ofzo)

En langere standbytijd (onder dezelfde omstandigheden gemeten natuurlijk) is altijd goed. Die batterijen slijten ook, dus na een jaar of 2 is het veel minder..
Oud 23-08-2003, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef op 14-08-2003 @ 16:45:
En zwaar, lelijk, dik en groot. Bovendien veels te duur voor je geld (geldt vooral voor de 3310) en de batterijen zijn maar matig. De polyfone beltonen van de 3510 zijn erg slecht (4-toons, Nokia ) en de 3510i is niet veel beter met zijn slechte kleurenscherm met lage resolutie.
Nou, ik heb een 3310 en hij bevalt me best. Iedereen heeft m - dat weet ik ook wel, maar ik heb m niet om hip te zijn ofzo - maar ik heb een harry potter frontje en een doorschijnend blauw frontje. De 3310 (en vast ook wel veel andere modellen van Nokia) is vooral aan te raden als je een beetje een simpele telefoon zonder veel poespas wilt, dus... en er zijn gewoon asociaal véél frontjes voor. Je kunt het zo gek niet verzinnen. Ik moet me regelmatig inhouden om er niet nog een te kopen - straks heb ik er eentje voor elke dag van de week - maar ze zijn zo mooi! Dat ie duur is valt mee (zonder sim bij de blokker voor 50 euro) en dat de batterij snel leeg is heb ik nog nooit gemerkt. En zelfs mijn moeder kan ermee overweg. Dat zegt toch wat
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 13:36
Smin
Smin is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 23-08-2003 @ 01:26:
Wil je polyphonie? Koop een synthesizer! (jonger dan 20 jaar ofzo)

En langere standbytijd (onder dezelfde omstandigheden gemeten natuurlijk) is altijd goed. Die batterijen slijten ook, dus na een jaar of 2 is het veel minder..
Ik ben inderdaad jonger dan 20 en ik hou gewoon van muziek. Hoe meer muziek in m'n leven hoe beter.

Maar een langere standbytijd vind ik toch iets belangrijker. De Samsung c100 zal het dus niet worden. Waarschijnlijk word het de siemens c55.
Oud 24-08-2003, 18:47
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
langejongen schreef op 22-08-2003 @ 20:11:
Nooit problemen gehad met het beeldscherm. Je bent misschien in de war met de 8210. Die had idd een gaar scherm, maar daar heeft Nokia dacht ik wel van geleerd.
ik heb een 8310 en het scherm is dubbel gebroken (geweest), én ik ben niet de enige die dit probleem gehad heeft, de 8310 is een heel leuke telefoon maar het scherm is relatief vrij kwetsbaar
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 20:54
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
]{ing schreef op 24-08-2003 @ 19:47:
ik heb een 8310 en het scherm is dubbel gebroken (geweest), én ik ben niet de enige die dit probleem gehad heeft, de 8310 is een heel leuke telefoon maar het scherm is relatief vrij kwetsbaar
Bekend schermprobleem van sommige oudere Nokia, geldt ook voor de 8850..
Nokia
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 21:07
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Smin schreef op 23-08-2003 @ 14:36:
Ik ben inderdaad jonger dan 20 en ik hou gewoon van muziek. Hoe meer muziek in m'n leven hoe beter.

Maar een langere standbytijd vind ik toch iets belangrijker. De Samsung c100 zal het dus niet worden. Waarschijnlijk word het de siemens c55.
Is toch enorm wijs die polyfone beltoontjes? Luister hier
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 09:22
Smin
Smin is offline
Orion 16, van welke telefoon is die muziek? En hoeveel accoorden heeft ie?
Oud 25-08-2003, 10:23
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Smin schreef op 23-08-2003 @ 14:36:

Nee ik bedoel dat je een synthesizer moet kopen van jonger dan 20 jaar. Toen is daarbij de polyfonie erin gekomen.

En muziek uit zo'n mobieltje toveren? Het klinkt echt nergens naar, het lijkt wel een digitale rammelaar ofzo..
Oud 25-08-2003, 16:47
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Smin schreef op 25-08-2003 @ 10:22:
Orion 16, van welke telefoon is die muziek? En hoeveel accoorden heeft ie?
Samsung S300. Geen idee hoeveel akkoorden, ik ben niet zo muzikaal maar de S300 heeft 40-toons polyfone beltonen (dus in principe 40 'instrumenten' tegelijk.) Daarnaast ondersteund-ie ook het nabootsen van een echt geluid zoals een kikker, een stem, etc. zoals je hebt gehoord.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 17:18
Orion16
Orion16 is offline
Smin: Als je de toontjes (want 32- of 40-toons polyfone beltonen zijn echt het mooist!) van de S300 mooi vond dat heb ik nog wel wat previews voor je:

SonyEricsson T610

Samsung V200
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 18:46
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Ik heb het! Een Ericsson T65. Voldoet aan al je criteria! . Vooral fijn is z'n extreem grote batterijcapaciteit..gaat heel lang mee dus zeg maar..

Laatst gewijzigd op 31-08-2003 om 18:51.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 21:05
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Barbapappa schreef op 31-08-2003 @ 19:46:
Ik heb het! Een Ericsson T65. Voldoet aan al je criteria! . Vooral fijn is z'n extreem grote batterijcapaciteit..gaat heel lang mee dus zeg maar..
Jaja, SE is daar heel fijn in heb zelf een T68i Lunar Grey die het makkelijk 1,5 week volhoudt op één acculading.

Btw deze is zéér koel, jammer dat-ie nog niet uit is

LG u8150: 260.000 TFD kleurenscherm, 2e 65.535 kleurenscherm, 40-toons poly, VGA-cam, 64mb geheugen.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten