Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind 't wel een beetje zuur voor die gasten. Eerst kunnen ze een vergunning krijgen voor vijf tientjes en nu wordt hen bijna tienmaal dat bedrag gerekend. Het argument van kostendekking wil er bij mij niet in, daar komt nog bij dat voor bepaalde schrijnende gevallen het argument van kostendekking overruled wordt door onze menselijke plicht vluchtelingen uit de ergste regio's niet te weigeren of uit te zetten.
|
![]() |
|
Met zulke bedragen jaag je alleen talenten en impulsen voor de economie weg. Zonde. Enkel dat gezinshereniging begrijp ik niet, valt hier ook onder dat allochtonen hiermee toekomstige bruiden en bruidegoms hierheen kunnen halen?
|
Ach, dan gaan getalenteerde buitenlandse studenten die zo'n hoog bedrag niet kunnen veroorloven (huur is voor hen al vaak 800 Euro per maand en ze mogen blij zijn als hun universiteit of beurs hen dit uitkeert; daarnaast mogen niet EU-leden niet zomaar wit werken en die paar uur dat ze wit mogen werken is voor een normaal bedrijf niet te doen vanwege extra kosten) maar uitwijken naar goedkopere universiteiten.
Nee, dat zal onze universiteiten goed doen ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Wat ongastvrij.. maar dat is natuurlijk juist de bedoeling.
![]() Het is begrijpelijk dat een kostendekkend bedrag moet worden betaald, maar 430 euro, dat kan haast niet - sprake van een rekenfout? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Que? (kan omgekeerd vraagteken niet vinden) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wat ik bedoel, is dat wanneer je een bepaalde groep wilt ontmoedigen iets te doen (zoals in dit geval het ontmoedigen van vluchtelingen hier papieren aan te vragen) dan kun je, om het probleem van ongeoorloofde discriminatie te ontlopen, dezelfde heffingen opleggen aan de andere groep. Bijvoorbeeld een asielzoeker en een Nederlander betalen allebei 400 euro voor het aanvragen van een bepaald document. De facto is natuurlijk die asielzoeker zwaar in het nadeel omdat asielzoekers over het algemeen geen cent te makken hebben. Dit is ook discriminatie, maar moeilijker vast te stellen. Indirecte discriminatie, welteverstaan. Ongelijke gevallen gelijk behandelen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Een asielzoeker mag vaak genoeg ook geen baan hebben. Hoe moet hij dan een en ander bekostigen? ![]() Ik denk trouwens dat geld verdienen het voornaamste motief va de overheid is. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Aan wat dacht jij dan zoal? |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ze kunnen iig niet alle boeken meteen veranderen en bovendien hangt t ook vd docent af. |
![]() |
|
![]() |
Ik vind het redelijk dat mensen een onkostenvergoeding vaan bureaucratische rompslomp wordt gevraagd. Honderden euro's gaan dan te ver.
Het is duidelijk dat het werkelijk doel dat hierachter zit het ontmedigen van de emigrant die naar Nederland wil is. Volgens mij is hier dan ook sprake van détournement de pouvoir (regeling in het echt gebruiken voor iets anders dan het formele doel). |
Advertentie |
|
![]() |
|
|