Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2002, 20:12
***Me Myself***
***Me Myself*** is offline
Hallo allemaal...
Ik heb er heeel lang over na gedacht of ik dit wel hier neer zou zetten, maar ik heb het toch maar gedaan. Ik hoop dat iemand goeie tips voor mij heeft... Ik zal ff bij het begin beginnen. Ik ken het absoluut niet vinden met m'n ma. M'n ouders hebben samen heel vaak ruzie en soms hoor ik ze op m'n zolder kamer tegen elkaar schreeuwen. M'n ma zit eeuwig en altijd te zeiken. Als ik iets niet naar haar zin doet, is ze beledigt!!! Toen m'n broer nog thuis woonde (ong. 4 jaar geleden) toen ging het allemaal nog wel, of het ging niet, maar dat ik er toen nix van merkte. Dat kan ook zo zijn. Sinds mijn broer eigenlijk met z'n eerste vriendinnetje thuis kwam kreeg ik in de gaten dat het heel vaak ruzie was hier thuis. Ze keurde zijn vriendin al bij voorbaat af. Ik was toen nog maar 10 jaar ofzo, dus ik had er nog niet veel verstand van. Maar ik mag van m'n ma heel weinig. Als het aan haar had gelegen had ik nu nog in een kanten rokje enzo rondgelopen. Ik heb altijd ruzie met haar. Er gaat bijna geen dag voorbij zonder ruzie. Ze vind dat ik een veel te grote mond heb, maar ik ben nooit degene die begint met een grote bek. Er is nu een oom van mij hier aan het logeren, en nu doet ze alsof ze de 'perfecte' moeder is. We eten veel vaker aardappels/groente dan we normaal doen in ieder geval, ze doet alsof ze 'perfect' is. Maar zodra m'n oom weg is, ben ik degene die weer een grote mond krijgt. Een paar jaar geleden heeft ze ook een ziekte gehad waarbij ze dacht dat m'n vader haar wou proberen te vermoorden. Ik wist er toen ook nog niet veel van omdat ze me niet veel vertelden. Nu nog niet, maar dat maakt ff niet uit. Ik heb veel liever dat m'n ouders uit elkaar gaan!!! Ik heb het er ook met m'n broer over gehad, waarom m'n pa niet bij m'n ma weg gaat, hij zegt dat m'n pa dat niet durft en dat m'n pa m'n ma niet in d'r eentje wil achterlaten, bang is dat ze het niet redt. Maar dit gaat toch ook niet langer door zo??? M'n pa lijd er ook onder!!! Dat weet ik zeker ook al doet hij van niet... Ik heb een hele goeie band met m'n broer. Hij heeft nu een andere vriendin, maar ook die was alweer afgekeurd, daar kan ik echt niet tegen!!! Ik weet niet wat het is, maar volgens mij houdt m'n ma niet van me ofzo... Zo komt het in ieder geval wel over.
Laat ik is een voorbeeld geven, m'n ouders hebben het erg druk met een verhuizing van familie. M'n ma was vanmiddag hartstikke moe en vroeg of ik vanavond ff met haar mee wou werken. Ik ben gisteravond ook al meegeweest, maar vooruit, ik had dus toegestemd. Kom ik daar dan gaat het heel goed, ze zegt niet van dit moet je doen of dat moet je doen, want ze weet dat we dan ruzie krijgen. Dus het was de hele avond goed gegaan, toen stond ik ffies met m'n fiets in de weg en huppa een grote mond had ik weer te pakken. Maar ik laat me nu niet meer op m'n kop zitten, ik laat me niet meer helemaal uitschelden, ik scheld gewoon terug!!! En dan is het onderweg naar huis, "waarom snauw je nou zo tegen me??" Echt doen alsof ze van niets weet... Ik heb het niet makkelijk dus ik kan ook niet alles tegelijk. Ik zit in de 2e klas en doe vwo. Ik heb dus ook best veel huiswerk!! M'n pa heeft gezegd dat als hij merkt dat ik onder hun ruzie's lijdt, dat hij dan wel gaat scheiden, maar ik vind dat hij dat dan al had moeten doen. Er valt nog veel meer te vertellen, maar ik laat het hierbij. Ik hou me anoniem, want ik heb al weer te veel geluld eigenlijk, maar ik hoop dat er een paar goeie tips komen, hoe ik de sfeer hier thuis wat kan verbeteren, en eindelijk m'n vriendinnen weer normaal mee naar huis kan nemen. Nu zit ik liever op school dan thuis en dat is ook niet echt de bedoeling toch??? Ik heb al een paar keer gedacht aan weglopen. 1 keer had ik al een plan gemaakt enzo, maar toen dacht ik eraan wat ik allemaal achterliet en dat het daar toch ook niet mee opgelost werd, dus toen ben ik maar weer gebleven. Maar ik word er echt helemaal gestoord van!!! En als dan heel waarschijnlijk je broer waar je een hele goeie band mee hebt, en waar je altijd terecht kunt voor steun, heel misschien ook nog is gaat verhuizen naar het buitenland...
-xxx- ***Me Myself***

Laatst gewijzigd op 16-04-2002 om 21:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2002, 21:31
damaetas
damaetas is offline
nee weglopen lost niets op. miischien kan je je moeder nbtje gaan negeren, dat jullie naast elkaar leven en niet meer op elkaar als je begrijpt wat ik bedoel. een scheiding blijft de zaak van je ouders onderling, je kan natuurlijk wel laten merken dat ze voor jou heus echt helemaal niet bij elkaar moeten blijven.
ik weet niet goed wa zeggen, ik heb zelf niet zo'n goeie band met mn moeder (onderschattinkje)
Oud 18-04-2002, 19:18
***Me Myself***
--> miischien kan je je moeder nbtje gaan negeren, dat jullie naast elkaar leven en niet meer op elkaar als je begrijpt wat ik bedoel. <--

Das een beetje lastig als je ma de hele dag thuis is, ze wil alles weten, en als ik 't niet wil vertellen ofzo is ze beledigt, en daar kan ik ook weer slecht tegen...

-xxx- ***Me Myself***
Oud 18-04-2002, 21:27
Katertje
Katertje is offline
Ik zal ook ff reageren,
je moet weten dat je altijd bij me terecht kan en dat ik er altijd voor je zal zijn wat er ook gebeurd.
Je bent en zal altijd mn beste vriendin zijn.
[ontopic]
Ik denk dat je ma gewoon stom bezig is en niet inziet dat zij de oorzaak van het hele probleem is..
dat zij de hele zaak ophoud en bij het minste of geringste uit de slof schiet en daarna allerlei oude koeien met man en macht uit de sloot gaat halen..
miss heb je haar al een keer flink de waarheid gezegd (dan is dat nog niet goed doorgedrongen) en anders moet je dat een keer doen desnoods repeteer je wat je gaat zeggen maar ga niet schelden ofzo daar kom je nergens mee nogmaals ik zal er altijd voor je zijn (K)(K)(K)(L)(*)(L)(K)(K)(K)

Natural Mark, A.K.A. Outdated Spirit
Oud 18-04-2002, 21:32
***Me Myself***
Ik weet het niet hoor... Ik heb d'r al is de waarheid gezegd, en ik repeteer zo vaak wat ik moet zeggen, maar als ik dan opeens voor d'r sta is het toch best wel heel anders om zoiets te zeggen, en dan krijg ik medelijden en wil ik het niet meer. En ik heb het ook al is een keer toch gedaan, en toen liep ik rond met een schuldgevoel ook niet echt de bedoeling... Misschien ben ik nou dan wel een mietje ofzo, maar kan er ook nix aan doen...

-xxx- ***Me Myself***
Oud 14-07-2002, 22:38
Katertje
Katertje is offline
Citaat:
***Me Myself*** schreef:
Ik weet het niet hoor... Ik heb d'r al is de waarheid gezegd, en ik repeteer zo vaak wat ik moet zeggen, maar als ik dan opeens voor d'r sta is het toch best wel heel anders om zoiets te zeggen, en dan krijg ik medelijden en wil ik het niet meer. En ik heb het ook al is een keer toch gedaan, en toen liep ik rond met een schuldgevoel ook niet echt de bedoeling... Misschien ben ik nou dan wel een mietje ofzo, maar kan er ook nix aan doen...

-xxx- ***Me Myself***
Hmmm denk erom wat je denkt (beetje dubbelzinnig) je onthult soms meer dan je lief is en denkt soms de verkeerde dingen maar ook verkeerde dingen moeten gedacht en overwogen worden zolang je er maar geen zwaaar gewicht aan gooit................................................

BB MP,

Outdated Spirit
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten