Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2003, 19:26
waaromniet?
waaromniet? is offline
En ik heb geen flauw idee waarom. Niet als ik gewoon internet, maar als ik een spelletje doe (Hitman 2 of Civilization 3) en of met Kazaa bezig ben loopt dat kreng steeds spontaan vast, en bied ACD geen uitkomst. Iemand een idee hoe dat komt?

[edit] Windows XP, legaal (naja, niet helemaal, maar wel een originele cdrom zegmaar), athlon 800, 256 ram... Voor het geval iemand dat wil weten. Praktisch niets geinstalleerd, aangezien ik vorige week nog geformatteerd heb Ook opnieuw installeren van een van bovenstaande 3 programma's helpt niet [/edit]

Laatst gewijzigd op 25-08-2003 om 19:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2003, 20:39
Enlightenment
Enlightenment is offline
-> Hardware

Wat is de temperatuur van je processor?

Dat is te zien in je BIOS by health monitor of met een Windows utility als Motherboard Monitor.
Oud 25-08-2003, 21:34
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-08-2003 @ 21:39:
-> Hardware

Wat is de temperatuur van je processor?

Dat is te zien in je BIOS by health monitor of met een Windows utility als Motherboard Monitor.
Sorry, dacht dat het aan software moest liggen, aangezien ik met pc bijna nooit problemen heb gehad.

Ik heb dat programma geinstalleerd, wat doe ik dan?
Oud 25-08-2003, 22:31
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 25-08-2003 @ 22:34:
Sorry, dacht dat het aan software moest liggen, aangezien ik met pc bijna nooit problemen heb gehad.

Ik heb dat programma geinstalleerd, wat doe ik dan?
Je zegt dat je windows kaal hebt geïnstalleerd. Dus dan zal het daar wel niet aan liggen.

Wat bedoel je met vastlopen trouwens? Bevriest de computer, reset hij spontaan of krijg je een blauw scherm?

MBM moet je de temperatuursensoren instellen. Bij de settings klik op Temperatures, dan even alle sensoren toewijzen, dus sensor 1 kies je de 1e eronder die erstaat, dan sensor 2 dan de 2e in de balk eronder, etc.
Dan ga je naar de dashboard waar je alle sensoren ziet, en kies je de 2 logische eruit: CPU en Northbridge temp. De CPU zal tussen de 45 en 70 graden zijn, de northbridge tussen de 25 en 45.
Oud 26-08-2003, 12:38
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-08-2003 @ 23:31:
Je zegt dat je windows kaal hebt geïnstalleerd. Dus dan zal het daar wel niet aan liggen.

Wat bedoel je met vastlopen trouwens? Bevriest de computer, reset hij spontaan of krijg je een blauw scherm?

MBM moet je de temperatuursensoren instellen. Bij de settings klik op Temperatures, dan even alle sensoren toewijzen, dus sensor 1 kies je de 1e eronder die erstaat, dan sensor 2 dan de 2e in de balk eronder, etc.
Dan ga je naar de dashboard waar je alle sensoren ziet, en kies je de 2 logische eruit: CPU en Northbridge temp. De CPU zal tussen de 45 en 70 graden zijn, de northbridge tussen de 25 en 45.
Ja hmm, misschien heb je geiljk

Bevriezen

Ok de eerste sensor geeft 26 graden, gevolgd door 57 en 34. Wat betekend dat?
Oud 26-08-2003, 13:27
Verwijderd
Dat je temperaturen op zich binnen de grenzen zitten.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 13:47
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-08-2003 @ 14:27:
Dat je temperaturen op zich binnen de grenzen zitten.
Ook wel, dat ik nog geen stap verder ben? :/
Oud 26-08-2003, 14:20
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef op 26-08-2003 @ 14:47:
Ook wel, dat ik nog geen stap verder ben? :/
Nou, just my 2 cents: ik geloof er niet zo in dat vastlopen aan te hoge temperaturen ligt. Zeker niet met dit weer. Als jij gewoon je PC normaal kunt opstarten en hij is niet binnen een minuut vastgelopen, dan is de kans dat het aan temperaturen ligt gewoon heel erg klein.

Wat versta je trouwens onder vastlopen? Een Windows-foutmelding? Worden er icoontjes in de tray (rechtsonder, bij de klok) afgesloten (dat wijst namelijk op een crash van de Explorer zelf)? Of bevriest-ie gewoon helemaal, kun je zelfs de muis niet meer bewegen?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 14:22
waaromniet?
waaromniet? is offline
Helemaal bevriezen...
Oud 26-08-2003, 14:45
Verwijderd
Hm. Misschien dan tóch temperaturen, maar als ik lees dat je CPU (waarschijnlijk) 57 graden is, dan lijkt het me sterk dat het daardoor komt. Zo warm wordt een Athlon 800 nou ook weer niet en de ergste hittegolf is écht al wel voorbij.

Om heel eerlijk te zijn weet ik het gewoon niet spontane vastlopers kunnen aan zó ontzettend veel oorzaken te wijten zijn... heb je al een keer geprobeerd Windows helemaal opnieuw te installereN?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 15:33
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-08-2003 @ 15:45:
Hm. Misschien dan tóch temperaturen, maar als ik lees dat je CPU (waarschijnlijk) 57 graden is, dan lijkt het me sterk dat het daardoor komt. Zo warm wordt een Athlon 800 nou ook weer niet en de ergste hittegolf is écht al wel voorbij.

Om heel eerlijk te zijn weet ik het gewoon niet spontane vastlopers kunnen aan zó ontzettend veel oorzaken te wijten zijn... heb je al een keer geprobeerd Windows helemaal opnieuw te installereN?
Ja

En Windows98... maar dat werkte voor geen ene flikker, dus toen maar weer snel XP erop gezet
Oud 26-08-2003, 17:16
Diesel
Diesel is offline
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn pc. Ongeveer twee minuten nadat ik hem heb opgestart bevriest die als het ware, niks doet het gewoon meer. Erg vreemd, ik weet echt niet wat ik ermee moet.
Oud 26-08-2003, 17:23
Diesel
Diesel is offline
Trouwens, het vastzitten is begonnen nadat ik WIN XP opnieuw heb geïnstaleerd. Moet wel zeggen dat ik het heb geïnstaleerd zonder het systeem eerst te formatteren. Maakt dat wat uit?
Oud 26-08-2003, 17:38
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Ja...want dan zullen bepaalde windows-dingen wel blijven bestaan en wordt de fout overgenomen door de nieuwe windows-installatie. Je moet helemaal formatteren en dan pas installeren, dit helpt meestal wel

-WJ
Oud 26-08-2003, 17:59
Diesel
Diesel is offline
Als ik de C schijf wil formatteren staat er zoiets van 'Je kunt de :C schijf niet formatteren omdat de gegevens hierop nodig zijn voor de installatie van WIN XP'.

Oud 27-08-2003, 03:41
Enlightenment
Enlightenment is offline
Doe je kast eens open zodat je CPU wat koeler wordt.

@Nare Man: stabiliteit is relatief. Temperatuurproblemen kun je ook hebben als je comp maar eens per week crashed, zelf ondervonden met mn 1800+ palo
Oud 27-08-2003, 09:14
LISM
LISM is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 27-08-2003 @ 04:41:
Doe je kast eens open zodat je CPU wat koeler wordt.

@Nare Man: stabiliteit is relatief. Temperatuurproblemen kun je ook hebben als je comp maar eens per week crashed, zelf ondervonden met mn 1800+ palo
Jij met je kast opentrekken,, laat dat toch lekker... Hij geeft zelf al aan een installatie gedaan te hebben zonder de partitie te formatteren waardoor dus hier mogelijk de fout zit. Ik draai ook met een open kast, maar ik weet waarom. De kans dat die cpu heet is is erg klein.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 17:37
Tuinkabouter !!
Citaat:
Diesel schreef op 26-08-2003 @ 18:59:
Als ik de C schijf wil formatteren staat er zoiets van 'Je kunt de :C schijf niet formatteren omdat de gegevens hierop nodig zijn voor de installatie van WIN XP'.

Eh...het is ook niet de bedoeling dat je vanuit windows formatteerd. Je moet eerst je winxp cd erin doen, rebooten, en dan de installatie van cd starten en daar kun je partities verwijderen. Alles verwijderen, dan op de lege ruimte installeren, dan ntfs snelformatteren (of fat32, net wat je wilt) en dan gewoon de aanwijzingen op het scherm volgen.

Als je dat allemaal gedaan hebt, heb je een schone windows.

-WJ
Oud 27-08-2003, 17:49
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
LISM schreef op 27-08-2003 @ 10:14:
Jij met je kast opentrekken,, laat dat toch lekker... Hij geeft zelf al aan een installatie gedaan te hebben zonder de partitie te formatteren waardoor dus hier mogelijk de fout zit. Ik draai ook met een open kast, maar ik weet waarom. De kans dat die cpu heet is is erg klein.
Diesel misschien, maar ik had het tegen waaromniet?. M'n window stond nog open van vanmiddag, dus msgs van Diesel zag ik nog niet (anders had ik wel quote gedaan voor de duidelijkheid).

@waaromniet?: Zou handig zijn als je een temperatuurprobleem kunt uitsluiten. Makkelijkste manier om je CPU temp tijdelijk omlaag te gooien is door je kast open te doen, aangezien hierdoor de warme lucht sneller weg kan, tenzij je een windtunnel in je kast hebt dan; maar dat zal wel niet.
Oud 28-08-2003, 17:53
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
meyer3 schreef op 27-08-2003 @ 18:37:
Eh...het is ook niet de bedoeling dat je vanuit windows formatteerd. Je moet eerst je winxp cd erin doen, rebooten, en dan de installatie van cd starten en daar kun je partities verwijderen. Alles verwijderen, dan op de lege ruimte installeren, dan ntfs snelformatteren (of fat32, net wat je wilt) en dan gewoon de aanwijzingen op het scherm volgen.

Als je dat allemaal gedaan hebt, heb je een schone windows.

-WJ
Eindelijk een duidelijk antwoord, erg bedankt
Maar ik heb nog 1 vraagje, hoe moet ik precies rebooten?

Eerst WIN XP cd erin en dan...???
Oud 28-08-2003, 23:19
Enlightenment
Enlightenment is offline
Op het reset knopje drukken, woei!

Of als je in windows zit naar Start -> Shutdown -> Reboot.
Oud 30-08-2003, 10:13
Diesel
Diesel is offline
Heb het formatteren via de cd geprobeerd en er staat nog steeeds zoiets van 'Je kunt de :C schijf niet formatteren omdat de gegevens hierop nodig zijn voor de installatie van WIN XP'.

Wat nu?
Oud 30-08-2003, 14:20
Tuinkabouter !!
Het lijkt me sterk, dat je vanaf cd niet kunt formatteren. Je moet eerst alle partities verwijderen. Dus op een partitie gaan staan met pijlknopjes, daarna op "D" drukken, dan op enter, daarna op "L" Drukken. Doet dit net zolang totdat je iets hebt van niet-toegewezen ruimte ofzo...weet ik niet precies uit het hoofd. Maak dat regeltje actief met de pijltjes, druk op enter en formatteer de schijf ntfs of fat32 (snel)

Dat moet werken.

-WJ
Oud 30-08-2003, 16:07
Diesel
Diesel is offline
Bedankt ga het proberen...
Oud 31-08-2003, 01:36
Enlightenment
Enlightenment is offline
Let erop dat je van de CD opstart, en niet de Windows Setup opstart in windows zelf.
Oud 01-09-2003, 11:42
waaromniet?
waaromniet? is offline
Heb de kast open gehad, hielp niet... Nu nog maar een keer opnieuw windows xp geinstalleerd, en zonder dat ik iets gedaan heb blaster opgelopen... gaat lekker.
Reageren

Regels voor berichten