Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
mja ik herken het wel een beetje.. ook wel eens gehuild (midden in de klas) omdat een rode kaart kreeg.. daarna voelde ik me ook heel stom.. (die rode kaart werd daarna wel ingetrokken
![]() Het lijkt erop dat jij moeite hebt met kritiek.. misschien is het goed om te bedenken dat de meeste kritiek alleen maar is bedoelt om te helpen.. ik denk dat het beste wat je kunt doen is accepteren dat je gewoon extra gevoelig bent op bepaalde gebieden.. Liefs |
![]() |
|
Ik heb het in mindere mate. Als iemand zegt dat ik iets niet goed doe, voel ik dat ik een dikke keel krijg en dat ik eventjes niks moet zeggen, omdat ik anders in huilen uitbarst. Ik kan me dan gelukkig inhouden, maar voel me stom, omdat ik meteen wil gaan huilen omdat ik iets niet goed doe. Iedereen maakt fouten en toch kan ik er niks aan doen.
Maar als er zo iets gebeurt, zoals een paar maanden geleden op het werk, dan kan ook ik me niet inhouden. Mijn baas was vrij en ik was aan het werk. Het was alleen zo druk, dat ik het niet aan kon. Mijn vriend werkt ook in het bedrijf waar ik werk, die zat op het terras, maar had al redelijk wat op en wij mogen niet met alcohol op aan het werk gaan. Ik belde mijn baas op wat te doen, want ik wilde natuurlijk ook niet dat ik zijn vrije avondje zou verpesten. Boos hing hij op dat ik het niet alleen aan kon. Vijf minuten later was hij op het werk en hij stuurde me boos naar huis. Nou... ik heb echt heel erg gehuild. In de keuken, dat wel, maar zo hard dat de gasten het gehoord hadden.... Ik schaamde me ook dood. Een paar dagen later hadden we een gesprek, ik was ontzettend zenuwachtig. Weer kon ik mijn huilbui niet bedwingen, weer schaamde ik me, maar ik was maar wat blij dat we het uitgepraat hadden.... Je bent dus niet de enige, ik weet precies hoe je je voelt...
|
![]() |
ik heb het ook.. misschien iets minder dan.
maar even over die onzekerheid, hoe word je zekerder over jezelf?? ik heb welles zoiets van.. ha ik kan alles, en trek me van niemand iets aan, alleen als er dan een ding mis gaat of krijg een negatieve opmerking kan ik weer van voor af aan beginne. kus
||
Citaat:
maar ik weet zéker dat jij zekerder kunt worden van jezelf enz. je kunt het jezelf niet aandoen om je hele leven onzeker te blijven. om het maar even magisch te zeggen, jij moet de deur zoeken waar zekerheid achterzit. misschien kunnen sommige mensen je de deur wijzen, maar jij bent diegene die hem open moet doen. en als je het maar hard genoeg wilt, zal dat ook wel lukken.
|
Verwijderd
|
Ik snap precies wat je bedoeld, ik kreeg vroeger ook altijd huilbuien als iemand ook maar iets over me zei, of me probeerde te helpen, en ik weet ook bijna zeker dat het door onzekerheid komt (ben zelf ook superonzeker).
Het is de laatste tijd bij mij niet minder erg geworden, maar ik probeer mezelf te leren om me beter in te houden, en ik krijg nu vooral een dikke keel, wel tranen in mn ogen, maar ik ga niet meer huilen, en ik probeer gewoon even de andere kant op te kijken en een paar keer te slikken, en dat werkt meestal wel. niet dat jij iets hieraan hebt hoor, maar je bent iig niet de enige... |
![]() |
||
Citaat:
Ik kijk er echt tegenop om hem weer te zien.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je moet maar denken.. hij weet dat ik het er moeilijk mee heb.. hij zal je heus niet uitlachen oid.. er zijn veel meer mensen die moeten huilen als ze horen dat ze niet goed genoeg in iets zijn.. en dat zal hij ook wel weten hoor.. die man is er niet om jou te laten huilen maar om je op dingen te wijzen zodat jij er iets aan kan doen.. hij heeft het alleen maar met je te doen.. en het feit dat ie je wil troosten laat dat wel zien..
Als je weer voelt dat je moet huilen (als je dat paniekgevoel krijgt.. zo noem ik het maar ![]() Als je erg opziet tegen dingen valt het achteraf meestal mee.. je kunt er dus voorzorgen dat hem juist eerder tegenkomt.. dan ben je daar maar weer vanaf ![]() Succes |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Als je dat gevoel krijgt dat je moet huilen dan ga ik de laatste tijd (eerst kon ik het ook niet laten) gewoon anders denken.
Ik denk dan veel afstandelijker. Zo van het boeit me toch niks wat jij zegt over me is jou mening he. Ik denk ook praat maar lekker door over een paar minuten sta ik toch lekker weer buiten. En echt waar geen enkele kritiek is het waard om voor te huilen, het is maar een mening toch? Mensen die huilen vinden juist vanzichzelf dat ze slecht werken denk ik. Maar als jij gewoon nuchter blijft en denkt dat je toch niet dood zult gaan of iets wat erger is dan hoef je echt niet meer om zoiets stoms te huilen hoor. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Geen ruzie kindertjes.
![]() Ik denk inderdaad dat vrouwen sneller huilen, maar niet omdat ze zwakker zijn. Mannen hebben denk ik eerder de neiging het weg te drukken omdat het voor hen niet geaccepteerd lijkt te zijn om te huilen. (Ik huil ook redelijk snel. Ik weet niet waarom en het heeft vaak niet eens echt een belangrijke reden. ) Misschien kan je het tegenhouden door aan iets anders te denken (een leuke gebeurtenis in een recent verleden of de nabije toekomst?) of even diep adem te halen en jezelf te vertellen dat het eigenlijk no big deal is. Je moet dingen ook blijven zien zoals ze zijn. Als je baas kritiek heeft op je werk, moet je bijvoorbeeld niet meteen denken dat hij je morgen gaat ontslaan. Even diep ademhalen en er weer tegenaan! Hij heeft je niet voor niets aangenomen! Kritiek is bijna nooit leuk en soms zelfs kwetsend, maar het belangrijkste is nog altijd hoe je over jezelf denkt en niet hoe anderen over je denken. Als je je hele leven bezig bent anderen tevreden proberen te stellen leef je niet voor jezelf. Succes ermee! Nona
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Anders dan eergister flyaway | 0 | 14-11-2008 13:05 | |
Psychologie |
Traumaverwerking en loslaten van therapeute aboe | 2 | 30-03-2008 20:32 | |
Psychologie |