Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik wil dolgraag licht op mijn fiets maar zolang mijn fiets in de binnenstad of bij de drukke gebouwen op de universiteit staat is het vechten tegen de bierkaai. Het gaat me iets te ver om elke dag mijn licht te repareren.
Maar ik heb nog nooit een boete gehad.
||
Citaat:
|
de smart lampjes ---> van de ledjes die je van de fiets kunt nemen, die neem je mee stop je in de tas enz, moet je wel altijd bij je hebben want ik was eens aangehouden en toen had ik ze niet bij me, ik moest ze op het politiebureau laten zien.....
|
Verwijderd
|
Ik heb nog nooit een boete gekregen zonder licht. Ik probeer zoveel mogelijk met licht te fietsen, maar soms lukt dat niet. Dan probeer ik gewoon een route te nemen waar ik automobilisten zo weinig mogelijk hinder met m'n onverantwoorde gedrag (want laten we wel wezen, iedereen die wel eens achter het stuur van een auto heeft gezeten weet hoe irritant en eng het is, die kutfietsers zonder licht).
|
![]() |
|
Als je dan zo'n mooie 'studentenfiets' hebt zorg dan dat je afneembaar licht hebt ofzo... zodat je em in je tas kan stoppen en s avonds niet zonder licht hoeft te rijden.
Kan me gruwelijk ergeren aan fietsers die s avonds zonder licht fietsen en je ook nog eens dom aankijken als je der bijna tegenop rijd omdat je ze niet ziet ... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zit ergens in kink in de kabel voor de zoveelste keer, doe er de moeite niet meer voor. Als ik 's nachts over straat fiets is het toch altijd rustig en kijk ik goed uit me doppen, dat wil niet zeggen dat het niet enigzins wat gevaarlijker is maar ja dat neem ik op de koop toe.
|
![]() |
|
![]() |
als ik terugkom uit de stad op zaterdagavond van het uitgaan e.d. dan kom ik soms wel 3 politieauto's tegen maar ben nog nooit aangehouden voor het rijden zonder licht, eigenlijk iedereen doet het hier, er word ook nooit wat van gezegd.
HEEL soms krijg je wel een boete maar dat is dan alleen als ze eens op koopavond een echte controle gaan houden erop met 20man ofzo
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik ben 1 keer aangehouden en heb meteen een boete gekregen omdat ik...iets te agressief reageerde :]. Vriendin van me kreeg geen boete, die hing een verhaal op van 'oww wat raar daarnet deed ie het nog,meteen mn pa ernaar laten kijken' blablablaat.
en toen begon zij te lachen en was ik chagrijnig ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zonder licht fietsen hoeft ook niet gevaarlijk te zijn, als je maar oplet. Iedereen die autorijdt weet hoe vervelend het is, als je rechtsafslaat terwijl het regent en er zo'n fietser aankomt die stug doorrijdt. Als je zonder licht fietst, wees dan wel zo snugger om ervan uit te gaan dat ze je niet zien.
|
bij ons staat de politie elk jaar zo'n 3 keer te controleren op alle wegen die je kan gebruiken om naar school te gaan.
Dit doen ze altijd rond oktober/november als het weer donker wordt 's ochtends en veel mensen er nog niet aan denken om hun licht aan te zetten. Gelukkig word ik d'r geregeld op gewezen door m'n moeder ('je betaalt zelf de boete maar hoor!!!') dus ik heb nog nooit een boete gehad, maar d'r zijn d'r echt heel veel die wel een boete krijgen! Vooral die van die types die na een waarschuwing alsnog op de fiets springen om zonder licht verder te rijden. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
[Boete] Gele briefje vs. CJIB-mededeling: ander tijdstip Biertank 52 | 10 | 31-03-2009 17:28 | |
Verkeer & Vervoer |
Boetes Jolt | 195 | 02-02-2007 17:44 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
doe mee aan een onderzoek naar de politie! crimstudente | 14 | 19-06-2006 00:40 | |
De Kantine |
Heb jij wel eens een prent van oom agent gehad? forumfreakie | 118 | 15-12-2004 14:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Politie.......sjonge jonge XBobbyX | 45 | 14-01-2002 11:51 |