Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2003, 20:34
matrix21
matrix21 is offline
Wie heeft hier wel eens een boete voor rijden zonder licht op de fiets gekregen? Ik ben ontelbare keren aangehouden maar eigenlijk heb ik nooit een boete gekregen. Eigenlijk vind ik dit heel fout, als je boetes wilt geven doe het dan structureel dan leren de mensen ervan. Zo heeft het ook geen nut.

Ik fietste trouwens wel vaak met een meisje mee, op de 1 of andere manier denk ik dat dit wel helpt. Die gaan altijd een beetje onschuldig staan kijken en vaak mag ik dan doorrijden omdat lopen 's nachts met een meisje ook niet zo veilig is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2003, 21:45
Tiño
Tiño is offline
ja das wel n goeie! ,maar ja ach nee, ik heb niet eens licht op mn fiets, maar ik zag dus paar weken geleden om n uurtje of 2snachts zo'n politiebusje rijden ,dus ik wachten, tot ze wegwaren, maar ze zagen me niet eens! oke, dat kwam omdat k geen licht had ,maargoed, geen boete dus! Een gouden tip dus, fiets alleen snachts zonder licht, en je hoeft niet bang te zijn voor een boete,maar kijk wel goed om je heen, WANT je mede weggebruikers zien je ook niet, en onder een auto wil je ook niet liggen,want je hebt geen licht en dan zie je dus niet of je al dan niet gewond bent...
Oud 31-08-2003, 23:10
Verwijderd
Ik doe gewoon altijd mijn licht aan in het donker. Scheelt me de kans op een boete en ik zal dan ook minder snel platgereden worden.

Citaat:
tinjooo schreef op 31-08-2003 @ 22:45:
ja das wel n goeie! ,maar ja ach nee, ik heb niet eens licht op mn fiets, maar ik zag dus paar weken geleden om n uurtje of 2snachts zo'n politiebusje rijden ,dus ik wachten, tot ze wegwaren, maar ze zagen me niet eens! oke, dat kwam omdat k geen licht had ,maargoed, geen boete dus! Een gouden tip dus, fiets alleen snachts zonder licht, en je hoeft niet bang te zijn voor een boete,maar kijk wel goed om je heen, WANT je mede weggebruikers zien je ook niet, en onder een auto wil je ook niet liggen,want je hebt geen licht en dan zie je dus niet of je al dan niet gewond bent...
Overdag fiets je altijd zonder licht. Wat voor'n zin heeft het nou om overdag met licht aan te fietsen?

En jij bent zo trouwens wel stom bezig ook.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 09:50
Studentje
Studentje is offline
Ik wil dolgraag licht op mijn fiets maar zolang mijn fiets in de binnenstad of bij de drukke gebouwen op de universiteit staat is het vechten tegen de bierkaai. Het gaat me iets te ver om elke dag mijn licht te repareren.

Maar ik heb nog nooit een boete gehad.
Oud 01-09-2003, 13:10
Thomas
Thomas is offline
Ik fiets eigenlijk zelden met licht, terwijl ik fietsers zonder licht - als automobilist zijnde - weer ontzettend irritant vind.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 13:22
Eva*
Eva* is offline
Ik heb één keer een boete gekregen omdat ik zonder licht fietste. M'n vader had vlak daarvoor de lampjes gemaakt, maar ik was ze vergeten aan te zetten. Heel suf. 't Kostte me 50 piek.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 13:54
very drunk driver
very drunk driver is offline
Citaat:
Studentje schreef op 01-09-2003 @ 10:50:
Ik wil dolgraag licht op mijn fiets maar zolang mijn fiets in de binnenstad of bij de drukke gebouwen op de universiteit staat is het vechten tegen de bierkaai. Het gaat me iets te ver om elke dag mijn licht te repareren.

ik zou ook wel graag licht hebben op mijn fiets omdat ik vaak door een park rijd waar de lantaarns altijd stuk zijn (licht wel een tweebaansfietspad doorheen) en daar zou ik graag wel wat licht willen hebben. maarja mijn licht wordt altijd gesloopt ze moeten eerst maar eens een licht uitvinden dat bestand is tegen vandalisme
Oud 01-09-2003, 14:29
DaDude
DaDude is offline
de smart lampjes ---> van de ledjes die je van de fiets kunt nemen, die neem je mee stop je in de tas enz, moet je wel altijd bij je hebben want ik was eens aangehouden en toen had ik ze niet bij me, ik moest ze op het politiebureau laten zien.....
Oud 01-09-2003, 14:37
Verwijderd
Ik heb nog nooit een boete gekregen zonder licht. Ik probeer zoveel mogelijk met licht te fietsen, maar soms lukt dat niet. Dan probeer ik gewoon een route te nemen waar ik automobilisten zo weinig mogelijk hinder met m'n onverantwoorde gedrag (want laten we wel wezen, iedereen die wel eens achter het stuur van een auto heeft gezeten weet hoe irritant en eng het is, die kutfietsers zonder licht).
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 16:06
mR
mR is offline
Als je dan zo'n mooie 'studentenfiets' hebt zorg dan dat je afneembaar licht hebt ofzo... zodat je em in je tas kan stoppen en s avonds niet zonder licht hoeft te rijden.

Kan me gruwelijk ergeren aan fietsers die s avonds zonder licht fietsen en je ook nog eens dom aankijken als je der bijna tegenop rijd omdat je ze niet ziet ...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 20:44
Verwijderd
Zit ergens in kink in de kabel voor de zoveelste keer, doe er de moeite niet meer voor. Als ik 's nachts over straat fiets is het toch altijd rustig en kijk ik goed uit me doppen, dat wil niet zeggen dat het niet enigzins wat gevaarlijker is maar ja dat neem ik op de koop toe.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 20:53
BBEM
BBEM is offline
als ik terugkom uit de stad op zaterdagavond van het uitgaan e.d. dan kom ik soms wel 3 politieauto's tegen maar ben nog nooit aangehouden voor het rijden zonder licht, eigenlijk iedereen doet het hier, er word ook nooit wat van gezegd.
HEEL soms krijg je wel een boete maar dat is dan alleen als ze eens op koopavond een echte controle gaan houden erop met 20man ofzo
Oud 01-09-2003, 21:59
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Studentje schreef op 01-09-2003 @ 10:50:

Misschien een idee om er van die kliklampjes op te zetten op baterijen die hoef je niet vaak te repareren
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 22:38
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Overdag fiets je altijd zonder licht. Wat voor'n zin heeft het nou om overdag met licht aan te fietsen?
haha, het was ook heel serieus hoor...denk beter na ofzo...
Oud 02-09-2003, 06:59
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik ben 1 keer aangehouden en heb meteen een boete gekregen omdat ik...iets te agressief reageerde :]. Vriendin van me kreeg geen boete, die hing een verhaal op van 'oww wat raar daarnet deed ie het nog,meteen mn pa ernaar laten kijken' blablablaat.

en toen begon zij te lachen en was ik chagrijnig
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 07:29
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 02-09-2003 @ 07:59:
Ik ben 1 keer aangehouden en heb meteen een boete gekregen omdat ik...iets te agressief reageerde :]. Vriendin van me kreeg geen boete, die hing een verhaal op van 'oww wat raar daarnet deed ie het nog,meteen mn pa ernaar laten kijken' blablablaat.

en toen begon zij te lachen en was ik chagrijnig
Tja les 1 reageer nooitagresief tegen de politie of andere mensen die je een bekeuring geven
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 08:50
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 01-09-2003 @ 22:59:
Misschien een idee om er van die kliklampjes op te zetten op baterijen die hoef je niet vaak te repareren
Loop je de hele avond met die dingen in je zak. Nee hoor, mij niet gezien.

Zonder licht fietsen hoeft ook niet gevaarlijk te zijn, als je maar oplet. Iedereen die autorijdt weet hoe vervelend het is, als je rechtsafslaat terwijl het regent en er zo'n fietser aankomt die stug doorrijdt. Als je zonder licht fietst, wees dan wel zo snugger om ervan uit te gaan dat ze je niet zien.
Oud 02-09-2003, 10:07
Balance
Balance is offline
bij ons staat de politie elk jaar zo'n 3 keer te controleren op alle wegen die je kan gebruiken om naar school te gaan.
Dit doen ze altijd rond oktober/november als het weer donker wordt 's ochtends en veel mensen er nog niet aan denken om hun licht aan te zetten.
Gelukkig word ik d'r geregeld op gewezen door m'n moeder ('je betaalt zelf de boete maar hoor!!!') dus ik heb nog nooit een boete gehad, maar d'r zijn d'r echt heel veel die wel een boete krijgen!
Vooral die van die types die na een waarschuwing alsnog op de fiets springen om zonder licht verder te rijden.
Reageren

Regels voor berichten