Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ik praat dus wel over 3dmark 2003 he
||
Citaat:
Als je te ver bent gegaan kan je vaak nog wel terug hoor, maar als je nergens merkt dat je bak te traag is zou ik 't gewoon zo houden, noodzaak is 't zeker niet. |
![]() |
|
GFFX scoort even goed als ATi, alhoewel GFFX nare bijeffecten heeft als hoog energieverbruik en hoge prijs.
Maar een DirectX8 kaart ga je niet benchmarken met een DirectX9 utility, dat moge duidelijk zijn. GeForce 4 is DirectX8, ATi Radeon 9500+ en GFFX zijn DirectX9 kaarten en zijn derhalve geschikt om door 3DMark03 te benchen. DirectX8 kaarten bench je met 3DMark2001SE.
||
Citaat:
|
Async is slecht voor je performance, altijd sync draaien
Als je een AMD 166/333MHz FSB processor hebt, is op 200/200MHz draaien natuurlijk ontzettend goed voor je performance, als je dat red. Async draaien krijg je performance penalty van, op mobo's met SiS chipset b.v. is 133/133 sneller dan 133/166, om maar wat te noemen.
|
Verwijderd
|
Van 12500 naar ruim 13100 is niet echt een bijzonder grote verbetering...reken maar na, je kloksnelheid gaat 16,7 procent omhoog terwijl je 3DMarks maar zo'n 4,8 procent omhooggaan. Je moet zelf beslissen of je 'm zo wilt laten. Probeer eens of je het in spellen écht merkt, dat is belangrijker dan zo'n benchmark.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar of 't echt een major impact heeft waag ik te betwijfelen, hoor. Aan de andere kant; alle beetjes helpen hè? /me heeft lekker Micron-geheugen dat op die ultrastrakke timings perfect stabiel draait ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Mijn mening is dan ook dat een kleine overclock ook wel goed meegenomen is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Denk er aan; een tweaker gaat niet over èèn nacht ijs. Stapje bij beetje de grens verleggen, en de nieuwe grens uitvoerig testen met een fiks aantal uren Prime95/Memtest/3DMark in loop-mode is niet meer dan normaal. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
game computer €1100 16meteenvraag | 17 | 01-04-2013 12:06 |