Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2003, 18:33
drupske
drupske is offline
Ja ik weet eigenlijk niet precies hoe ik het uit moet leggen. Maar ik erger me kapot!

Ik kan goed opschieten met de moeder van mn vriend maar vanuit mijn kant is dat alleen maar schijn. Ze bemoeit zich overal mee, ze heeft een ouderwetse kijk op de verhouding mannen/vrouwen (ze verwacht dat ik later voor dr zoon ga zorgen) en ze komt bijvoorbeeld zonder te kloppen de kamer binnen als wij in bed liggen (dat soort dingen)Dr zijn nog veeeeeeeeeel meer dingen. Teveel om uit te leggen, het feit is gewoon zo dat ik niet met zijn moeder kan opschieten, ook niet hoe zij hem behandelt enz.

Ik voel me echt nooit op mn gemak daar. Ik kom liever niet bij hem thuis. Ze ziet alles, ze hoort alles en ze bemoeit zich met de verkeerde dingen.

Ander probleem. Mijn vriend is zo lui als een varken.

Wat heeft dit met elkaar te maken vraag je je dan af? Nou, hij is nog lang niet van plan zelfstandig te worden. Hij heeft t lekker makkelijk thuis, alles wordt door zn moeder gedaan en bovendien wil hij niet gaan werken om zichzelf te onderhouden. Gevolg: Ik moet nog jarenlang bij hem en zn moeder thuis komen, af en toe ben ik zelfs bang dat onze relatie dr in de toekomst kapot aan zal gaan. Nu is het nog perfect. Maar aangezien ik zelf superzelfstandig ben ben ik bang dat het te erg wordt.

Begrijp me goed. Mijn vriend en ik zijn na 1,5 jaar nog steeds supergek op elkaar en we zijn nog steeds het verliefde stelletje van in het begin.

Ik weet niet of ik het zo goed heb uitgelegd en of iemand mijn probleem hier begrijpt. Ik wilde het gewoon even kwijt en vroeg me af of nog meer mensen zon soort probleem hebben. Misschien heeft iemand zelfs nog goeie tips voor mij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2003, 18:42
Lorelei
Lorelei is offline
hm, aan je 'schoonmoeder' doe je niet zoveel hoor. inderdaad proberen zo min mogelijk met haar te maken te hebben. Dat je vriend zo lui als een varken is..tja, ik weet het niet hoor, maar ik zou er of al lang iets van gezegd hebben of al lang vertrokken zijn. Als je m niet kwijt wil, maar je er wel aan irriteert en er ook problemen mee hebt dat hij daardoor nog steeds thuis woont (BIJ z'n moeder) dan moet je het daarover hebben met hem. Als je niet praat in een relatie gaat het niet goed omdat er dan steeds meer dingen komen waar je je aan irriteerd of waar je je steeds meer aan gaat irriteren.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 18:42
medi
medi is offline
Hoi,

dat is wel een heel rotte situatie... Ik weet niet of je er al met je vriend hebt over gepraat, maar zoniet, dan zou ik dat écht wel doen,daar moet je eerlijk over zijn,ik zou er zelfs met zijn moeder ook over praten,met eerlijkheid kom je het beste, en mss dat ze dan wel meer rekening met u gaat houden,en ook vind dat het tijd is voor haar zoon om zelfstandig te worden... verder kan ik je daar eigenlijk niet bij helpen,maar ik wens je nog héél veel succes en sterkte toe!!
Vriendelijke groetjes!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 20:19
Luna
Luna is offline
Ik zou gewoon tegen je vriend zeggen dat hij niet moet verwachten dat, als jullie ooit samen zouden gaan wonen, jij niet alles voor hem doet. Maar dat is het probleem nu nog niet.
Verder kun je het er toch met hem ovre hebben dat jij het soms vervelend vindt dat hij zo lui is terwijl jij juist heel zelfstandig bent. Vertel hem eens hoe dat voor jou is, laat hem het eens van jou kant bekijken. Misschien ziet ie dat het irritant is... Mja, verder weet ik het ook niet zo goed. hopelijk heb je hier wat aan
Oud 02-09-2003, 20:48
Some
Some is offline
Tja erg vervelend zo'n moeder zeg. Zelf heb ik ook geen top "schoon"moeder want ze is best wel moeilijk in een aantal dingen maar zo erg als bij jou is het niet.
Ik denk dat je daar weinig aan kunt doen hoogstens met je vriend een beetje erover praten en dan hoeft het niet direct aan te komen maar zo van "Klopt je moeder nooit op de deur" (zoiets) Dan weet je vriend denk wel dat je dat niet leuk vind en verteld hij dat vast wel tegen zn moeder of ze voortaan wil kloppen. Verder dat je vriend lui is sja..... eerlijkheid is het best natuurlijk maar ook moeilijk. Probeer te zeggen dat hij ook wat zelfstandiger moet worden en zeg gewoon dat later ook niet alles voor hem gedaan wordt. IK denk dat hij daarmee genoeg weet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten