![]() |
|
Littekens kunnen minder zichtbaar worden gemaakt door middel van lasertechniek of door 'gewone' littekencorrectie.
Bij mij wordt dat wel vergoed, mocht ik dat willen, maar dat is geregeld via de verzekeraar van degene aan wie ik mijn littekens te danken heb. (hm...) Ik weet natuurlijk niet hoe dat zit met jouw littekens door die borstverkleining, je zou het inderdaad kunnen proberen met 'emotionele schade'. Volgens mij hangt het er ook wel vanaf hoe je verzekerd bent, maar je kunt inderdaad het beste je verzekeraar even bellen. (als je dat inmiddels niet al gedaan hebt ![]() Ik heb even iets voor je opgezocht over littekencorrectie: Bij een littekencorrectie tracht men de vorm van het litteken te verbeteren. Ook al wordt een littekencorrectie met de grootste zorg en volgens de regels der kunst uitgevoerd, het uiteindelijk resultaat kan niet worden gegarandeerd. Na de littekencorrectie zal men er rekening mee moeten houden dat de littekens langere tijd dik, rood, jeukend en zelfs pijnlijk kunnen zijn. Een vers litteken is pas na ongeveer 1 tot 1,5 jaar rustig. Sommige littekens worden op den duur breder dan men had verwacht. Behoudens littekencorrectie bestaan er ook andere methoden op dikke littekens te behandelen, zoals b.v. injecties met corticosteroïden, druktherapie, siliconenfilm of bestraling. Bij deze laatste behandelingen kunnen de klachten van een dik litteken verminderen, maar een en ander heeft geen invloed op de breedte van het litteken. Duidelijk zal zijn uit bovenstaand verhaal dat een littekencorrectie een litteken minder opvallend maakt, maar dat het litteken nooit zal verdwijnen. Operatie De meeste littekens kunnen goed onder plaatselijke verdoving geopereerd worden. Er wordt soms met oplosbare- en soms met niet oplosbare hechtingen gehecht. Het litteken zal met speciale pleister worden bedekt. Deze pleisters dienen zolang mogelijk te blijven zitten. BRON Hier nog wat Veelgestelde vragen Nou ja, ik hoop dat je hier iets aan hebt en sterkte! ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Littekens! hoe haal je ze weg? mirjam000 | 19 | 27-05-2009 17:26 | |
Lichaam & Gezondheid |
littekencorrectie? Verwijderd | 27 | 26-04-2007 12:55 | |
Lichaam & Gezondheid |
cosmetisch neuscorrectie als extra!! chilloh | 21 | 28-01-2007 10:53 | |
Lichaam & Gezondheid |