![]() |
|
![]() |
Daarnet las ik hier de laatste Best Buy Guide van Tweakers:
http://www.tweakers.net/reviews/405/5 Ze hebben gekozen voor een dual Xeon systeem. Ik wil graag wat meer weten over Xeon. ALs ik het goed begrepen heb is Xeon hetzelfde als de Athlon MP, maar dan van Intel ipv. AMD. Klopt he? Nu vraag ik me af, kun je met een systeem dat op 2 processoren draait gewoon alles doen wat je op een systeem met 1 procesor ook doet? Dus kun je met een Dual Xeon systeem gewoon spellen spelen e.d.? Oja en nog een ander vraagje, ik heb gehoord dat AMD de Athlon 64 gaat uitbrengen. Dat is dus de nieuwe 64-bits processor van ze. Maar wat is de 64-bits processor van Intel dan? |
Advertentie | |
|
![]() |
|
IA-64 is de processorarchitectuur, waarmee softwareontwikkelaars rekening mee kunnen houden bij het schrijven en designen van hun software, zo heet het 64-platform van AMD (AMD Opteron en AMD Athlon 64) AMD-64.
De 32-bits PC architectuur wordt vaak x86 genoemd, wat uiteraard nog stamt uit de 8086,80286,80386,80486 processorfamilie. De 64-bits PC architectuur heet dan x86-64.
Laatst gewijzigd op 04-09-2003 om 01:50. |
![]() |
||
Citaat:
Nou hetzelfde geldt voor Athlon MP's hoor. DP gebruik je voor servers en workstations. De laatste groep valt b.v. onder mensen die met zware CAD/CAM toepassingen werken, of met 3DStudio Max gaan renderen, dat soort dingen. Dergelijke applicaties zijn sterk geoptimaliseerd voor SMP (Symmetric Multi Processing). Een spel is doorgaans nooit geoptimaliseerd voor SMP, en dus zal een DP bord (wat conservatieve timings hanteert, en vaak geen overclockmogelijkheden kent), ongeveer gelijk presteren als een UP bord met een minder snelle processor erin. UP Xeon 2.8GHz is natuurlijk wel sneller dan UP Athlon XP 2600+ of MP 2600+.
||
Citaat:
Maar op deze manier moet je eerst een andere processor zien te vinden.. Ook niet handig.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Die Big Crash was amateuristisch ja, alhoewel ik ook rekening houd dat ze helemaal geen mirror/redundantie hadden maar dat wilden verbergen en het maar gooien op een vaag verhaal dat de schijven niet gemirred waren, zoiets merk je toch met aantal GB, denk ik dan.
Maar in hoeverre je t.net best buy guide serieus moet nemen weet ik niet, je kunt het allicht lezen en kijken in hoeverre je je er in kunt vinden. Maar staar je je er niet blind op en neem ook andere bronnen mee in je beslissing. De keuze voor het dual Xeon platform vind ik opmerkelijk, aangezien ze aangeven dat Opteron dankzij hoge prijzen en schaarse verkrijgbaarheid nog geen optie is. Dat vind ik toch een beetje onzin. Zowel de processors als de mobo's zijn verkrijgbaar, en de Opteron 240 is €330 ongeveer, de 244 versies liggen wel tegen de €800 aan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kon ik maar nèt zo elite zijn als jij. Maar dat, lieve kijkbuiskindertjes, is natuurlijk een utopie. Ben trouwens wel benieuwd naar de vermeende feitelijke onjuiste uitlatingen. Enkele voorbeelden bij de hand? Het is trouwens "professionele", notice de dubbel-S. |
![]() |
||
Citaat:
Bij de budget kantoor PC een draadloos toestenbord aanraden. Op een kantoor is er een redelijke kans dat er met vertrouwlijke gegevens gewerkt wordt. Dan ga je dus niet in plain text alles door de ether smijten. En nog veel meer. Meestal lach ik even hartelijk om de fout om hem daarna weer even snel te vergeten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Tweakers is best een leuke verzamel site voor computernieuws maar vanuit technisch oogpunt blijven het hobbyisten/amateurs.
Laatst gewijzigd op 05-09-2003 om 17:10. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je hebt gelijk als je zegt dat er op GoT, het forum dus, kansloze figuren rondlopen. Maar net als kansloze figuren heb je daar ook mensen die van bepaalde onderwerpen godallejezus veel weten. Trouwens, iedereen maakt fouten. Jij ook. |
![]() |
|
Over tweakers.net: het is een goede techsite, je kunt er veel van leren. Ook de Best Buy Guides zijn het lezen waard. Maar zoals met alles: staar je er niet op blind. Baseer je altijd op meerdere bronnen, reviews, standpunten, argumenten, noem maar op. "Ja maar tweakers zegt dat.." is geen argument.
![]() Ik ken een aantal van die gasten, aardige jongens maar hardware diehards zijn het ook weer niet. Iedereen heeft ook z'n eigen smaak en voorkeur, waardoor je altijd zelf moet beslissen en oordelen. Heb ik het zo goed geconcludeerd? ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Werkende mensen, assemble! #28 zeehond23 | 500 | 21-10-2016 09:15 | |
Software & Hardware |
Hoe snel is jouw computer? (SuperPi benchmark) MiBe | 71 | 14-10-2010 16:03 | |
Software & Hardware |
[Koelpasta] Standaard AMD vs Standaard Xeon Verwijderd | 10 | 07-05-2004 16:26 | |
Software & Hardware |
Computer-Spelletje ;) Ochlocraat | 82 | 18-08-2003 12:36 | |
Software & Hardware |
Server performance Kermit the frog | 34 | 20-06-2003 20:21 | |
Software & Hardware |
[Mainboard] Welk Mainboard hebben jullie? Rugbuksnuffer | 42 | 10-05-2003 14:15 |