Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2003, 20:42
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Na het rippen van een DVD had ik zo'n 7Gb aan bestanden op m'n G: schijf, en nog zo'n 1.45Gb vrije ruimte. Daarna verwijderde ik de geripte bestanden (shift-delete), waarna ik nog steeds slechts 1.45Gb vrije ruimte op de G: heb

Iemand enig idee hoe ik Windows XP Home aan z'n verstand kan brengen dat ik die ruimte toch echt vrij heb gemaakt? Schijfcontrole helpt niet, opnieuw opstarten ook niet. Zou defragmenteren helpen? Dat heb ik nog niet gedaan omdat dat behoorlijk lang duurt...maar ik zou het vannacht kunnen doen natuurlijk.
Oud 04-09-2003, 20:51
Verwijderd
Prullenbak legen>
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 20:52
Koen
Koen is offline
Citaat:
McLaren schreef op 04-09-2003 @ 21:51:
Prullenbak legen>
Daar heb je na een shift-del weinig aan.

Defragmenteren zou in principe niet uit moeten maken. Bij een schijfcontrole wordt als het goed is de vrije ruimte opnieuw berekend, dus op zich zou dat de oplossing moeten bieden. Is daar ook niet een uitgebreide of een simpele methode van? Ook de geavanceerde geprobeerd?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 21:00
Verwijderd
Heb je toevallig Norton Antivirus of een ander Symantec-produkt geïnstalleerd? Die programma's hebben namelijk de vervelende gewoonte om de prullenbak uit te breiden met een undelete-mogelijkheid, de Norton Protected Recycle Bin. Als je bestanden verwijdert, zelfs met shift+del, kunnen ze soms nog wel weken op je harde schijf blijven staan, en dat kan echt oplopen tot enkele gigabytes.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 21:06
Kawouter
Kawouter is offline
Idd, nakijken en afzetten als je dat hebt. Gewoon rechtermuisknop op je prullenmand, eigenschappen, en dan 'normal recycle bin' selecteren, daarna in één van die andere menuutjes nog effe 'empty protected files'.

offtopic:

Nog een tip om in XP wat extra vrije schijfruimte te versieren. Als je je systeemhersteller hebt aanstaan, maakt ie regelmatig bestanden aan om het systeem te kunnen 'terugzetten naar datum', en dit kan ook oplopen tot enkele gig. Deze files kan je verwijderen, door in windows schijfopruiming te kiezen, tweede tabblad: 'alle herstelpunten behalve het laatste verwijderen'
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 21:38
Manus J. van Alles
Nee, XP Systeemherstel heb ik meteen bij installatie al uit gezet, maar ik zal eens naar de prullenbak kijken, ik heb idd Norton geinstalleerd.
Oud 04-09-2003, 21:40
Manus J. van Alles
Heel erg bedankt, die Norton prullenbak legen gaf me 11 Gb extra ruimte...
Oud 05-09-2003, 04:54
Blizz
Blizz is offline
heef mcafee ook zoiets?
Oud 05-09-2003, 12:57
Verwijderd
Wat ziet mijn lodderig oog? Houdt dat verwerpelijke Norton er ook al een eigen "prullenbak" op na?!

Oh, the pain, the horror.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Blizz schreef op 05-09-2003 @ 05:54:
heef mcafee ook zoiets?
Nee. Godezijdank niet. McAfee heeft wel een Shredder
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 13:37
Enlightenment
Enlightenment is offline
LOL
Oud 05-09-2003, 13:57
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 05-09-2003 @ 13:59:
Nee. Godezijdank niet. McAfee heeft wel een Shredder
Norton ook

Dacht ik, ik gebruik inmiddels Panda AV
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 15:29
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Kawouter schreef op 04-09-2003 @ 22:06:

offtopic:

Nog een tip om in XP wat extra vrije schijfruimte te versieren. Als je je systeemhersteller hebt aanstaan, maakt ie regelmatig bestanden aan om het systeem te kunnen 'terugzetten naar datum', en dit kan ook oplopen tot enkele gig. Deze files kan je verwijderen, door in windows schijfopruiming te kiezen, tweede tabblad: 'alle herstelpunten behalve het laatste verwijderen'
LOL wat zit er in zo'n systeemherstel ding???
het scheelde bij mij bijna 4 GIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

RUIMTE!
Oud 05-09-2003, 16:06
ice-dive
ice-dive is offline
huh? waar zit die prullenbak dan? of is dat die Norton Recycle bin, die, als je norton installeerd, dat ie je prullenbak daarin verandert?
Oud 05-09-2003, 16:51
Verwijderd
Ja. Norton maakt van je gewone prullenbak een Norton Protected Recycle Bin, waar bestanden enorm lang in blijven zitten voor het geval je ze mocht willen un-deleten. Als je rechtsklikt op de prullenbak kun je dingen kiezen als 'Purge Norton Protected Files' enzovoort, daar kun je die speciale prullenbak ook uitzetten.

Overigens wil het uitzetten van System Restore ook wel eens flink wat ruimte schelen. Eigenlijk is dat alleen nodig bij je bootpartitie.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 17:49
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-09-2003 @ 17:51:
Ja. Norton maakt van je gewone prullenbak een Norton Protected Recycle Bin, waar bestanden enorm lang in blijven zitten voor het geval je ze mocht willen un-deleten. Als je rechtsklikt op de prullenbak kun je dingen kiezen als 'Purge Norton Protected Files' enzovoort, daar kun je die speciale prullenbak ook uitzetten.
Wat een godvergetese WAANZIN zulk soort initiatieven! Ik zou er bijna nijdig om kunnen worden, weet je dat?

Dat het in een OS zit vind ik OK; een OS (met name Windows) kent veel cluelesse gebruikers, dan is een prullenbak misschien soms een redding. Maar om dan nòg eens een protectie daar weer overheen te kieperen vind ik echt absurd. Compleet overbodig, doelloos en bemoeierig.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 18:39
IceManX
IceManX is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 05-09-2003 @ 18:49:
Wat een godvergetese WAANZIN zulk soort initiatieven! Ik zou er bijna nijdig om kunnen worden, weet je dat?

Dat het in een OS zit vind ik OK; een OS (met name Windows) kent veel cluelesse gebruikers, dan is een prullenbak misschien soms een redding. Maar om dan nòg eens een protectie daar weer overheen te kieperen vind ik echt absurd. Compleet overbodig, doelloos en bemoeierig.
Zeker als het ook nog es shift+del omzeilt. Er is een reden dat mensen die samen gebruiken: om het juist NIET in de prullenbak (wat een rotwoord; ik gebruim liever recycle bin) te smijten. Moet Norton niet nog eigenwijzer zijn door het WEL in de recycle bin te gooien
Reageren

Regels voor berichten