Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2003, 15:25
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
1) er zit een onderhuidse knobbel onder mn rechteroksel, en als ik erin knijp, lijkt het wel alsof ie uit een klein beetje uit elkaar splasht. daarna doet ie een beetje pijn. hij is ook redelijk groot. niet dat ie heel mn oksel in beslag neem, maar zoiets als een smartie ofzo. weet iemand wat dit kan zijn?

2) ik ben anderhalf/ 2 weken geleden ongesteld geworden. iig, daar leek het op. zoveel bloedverlies was er niet, maar ik was ook n week tevroeg. nu ben ik weer ongesteld (althans, dat denk ik dus weer). en het klopt van geen kanten! te vroeg, weinig bloed. kan ik al aan de pil of is dat niet verstandig en moet ik het gewoon op zn loop laten gaan.

bvd
Oud 17-09-2003, 15:26
schietgeweer
schietgeweer is offline
Over vraag 1, is dat geen opgezwollen kliertje oid?

Vraag 2 heb ik geen verstand van.
Oud 17-09-2003, 16:09
Bitchy-Angel
Bitchy-Angel is offline
als ik jou was zou ik nog ff niet beginnen met de pil...
w8 ff totdat je wat langer ongesteld bent, en w8 ff af hoe het er verder mee gaat...
als je elke x om de 2 weken ongesteld bent zou ik wel ff naar de dokter gaat het is normaal dat het om de 4 weken is. van dat je weinig bloed verliest is normaal. Dat was bij mij in het begin ook... Ik verloor echt heel weinig maar na 2 maanden ongesteld te zijn was het net alsof er in een bom was ontploft toen was het echt niet zo'n beetje meer

ik zou ff afw8en als ik jou was dus

en van dat eerste heb ik absoluut geen verstand maar als je denkt dat het echt niet goed is GA NAAR DE DOKTER hij is er niet voor niets! en hij is er om je te helpen, beter voor niets naar de dokter geweest dan te laat!
veel suc6!!!
Oud 17-09-2003, 16:31
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
BiTcHy_Me schreef op 17-09-2003 @ 17:09:
Ik verloor echt heel weinig maar na 2 maanden ongesteld te zijn was het net alsof er in een bom was ontploft toen was het echt niet zo'n beetje meer
ik ben al meer dan 1 jaar aan de rooie klats. en ik ben het wel vaker onregelmatiger geweest. ik wist wel dat in het begin het allemaal onregelmatig was, maar ik dacht toch wel dat dat nu zo langzamerhand steeds regelmatiger moest worden.
Oud 17-09-2003, 16:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Dark Tish schreef op 17-09-2003 @ 17:31:
ik ben al meer dan 1 jaar aan de rooie klats. en ik ben het wel vaker onregelmatiger geweest. ik wist wel dat in het begin het allemaal onregelmatig was, maar ik dacht toch wel dat dat nu zo langzamerhand steeds regelmatiger moest worden.
vraag wat je dokter daarvan vindt. ik denk eerlijk gezegd dat je best aan de pil kan hoor...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 16:52
ekki
ekki is offline
Dat onder je oksel is waarschijnlijk een opgezette lymfeklier, daar zit namelijk een lymfeknoop (veel lymfevaten die bij elkaar komen). Waarschijnlijk onschuldig, maar als je het niet vertrouwt, kun je beter even naar de huisarts gaan. Ik zou daar persoonlijk wel een weekje of wat mee wachten. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

Sterkte!
Oud 17-09-2003, 16:55
Miracle
Miracle is offline
Zo'n bobbeltje op m'n oksel had ik vorige week ofzo.. Tis nu helemaal weg
Oud 17-09-2003, 17:29
Verwijderd
zo'n bobbeltje kan een zweetklier ofzo zijn.

en dat je onregelmatig ongesteld bent, kan komen omdat je nog niet zo lang ongesteld bent, soms kan t een paar jaar duren voor dat je helemaal regelmatig ongesteld bent.
anders moet je met de dokter overleggen of je aan de pil mag/kan.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Dark Tish schreef op 17-09-2003 @ 16:25:
1) er zit een onderhuidse knobbel onder mn rechteroksel, en als ik erin knijp, lijkt het wel alsof ie uit een klein beetje uit elkaar splasht. daarna doet ie een beetje pijn. hij is ook redelijk groot. niet dat ie heel mn oksel in beslag neem, maar zoiets als een smartie ofzo. weet iemand wat dit kan zijn?
Kan een kliertje of een cyste zijn inderdaad. Vast niet zo erg.

Citaat:

2) ik ben anderhalf/ 2 weken geleden ongesteld geworden. iig, daar leek het op. zoveel bloedverlies was er niet, maar ik was ook n week tevroeg. nu ben ik weer ongesteld (althans, dat denk ik dus weer). en het klopt van geen kanten! te vroeg, weinig bloed. kan ik al aan de pil of is dat niet verstandig en moet ik het gewoon op zn loop laten gaan.

bvd
Het lijkt erop dat je een ovulatiebloeding hebt gehad. Een minderheid van de vrouwen heeft wel es een beetje bloedverlies rond hun eisprong. De pil zou ik wel niet nemen zolang je met onverklaarde bloedingen zit. Best even naar de dokter dus. De pil verhindert trouwens wel dit soort bloedingen (al kan je ook wel 'spotting' krijgen gedurende de eerste maanden).
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 18:03
Mr. Tumnus
Mr. Tumnus is offline
Citaat:
Dark Tish schreef op 17-09-2003 @ 16:25:

bvd
Ik heb ook een onderhuids knobbeltje op mijn rug, ook zo groot als een smartie ongeveer. Doet geen pijn, ik heb het al een jaar, en het groeit niet. Niks ergs.
Oud 17-09-2003, 18:52
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
dankjulliewel allemaal, ik ben ineens veel wijzer geworden

nee serieus, ik heb er wel wat aan

alleen weet ik nog niet zeker of ik aan de pil mag/kan.
maar dat wacht ik nog n poosje af.
Oud 17-09-2003, 18:54
Bitchy-Angel
Bitchy-Angel is offline
Citaat:
Dark Tish schreef op 17-09-2003 @ 19:52:
dankjulliewel allemaal, ik ben ineens veel wijzer geworden

nee serieus, ik heb er wel wat aan

alleen weet ik nog niet zeker of ik aan de pil mag/kan.
maar dat wacht ik nog n poosje af.
denk je dan dat dat niet van je ouders mag?
Oud 17-09-2003, 19:29
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
BiTcHy_Me schreef op 17-09-2003 @ 19:54:
denk je dan dat dat niet van je ouders mag?
geen idee. ik zie het nut er niet van in waarom ze me het zouden verbieden.
ik zit elke keer opgescheept met een doorgelekte broek enzo.
Oud 18-09-2003, 14:56
Verwijderd
Je mag van de dokter wel aan de pil hoor, als je je menstruatie wil regelen, waarom niet . Als je lichaam volwassen genoeg is om ongesteld te zijn, dat is het ook volwassen genoeg om de pil 'aan te kunnen'.
Dat knobbeltje lijkt mij ook een opgezwollen kliertje, zeker zo in je oksel, het hoort vanzelf weer over te gaan. Als dat niet gauw genoeg gebeurt, weet je huisarts er vast wel iets op . Als je het niet vertrouwt, dan zou ik er gewoon even naar laten kijken, zeker als het knobbeltje pijnlijk of jeukend is, dat is gauw genoeg gebeurd.

ooh ik leer zo veel nuttigs
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 15:57
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 18-09-2003 @ 15:56:

ooh ik leer zo veel nuttigs
Oud 18-09-2003, 17:11
Verwijderd
ik zou neit aan de pilgaan

je bentpas 13..dan groei je nog een flionk stuk door

ik ben zelf aan de pil gegaan toen ik ook 13 was en daardoor eindig ik toch wel 10 cm korter dan als ik nik s had genomen.

In elk geval,dat zegt mn vader.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 20:14
Nieni
Nieni is offline
Ik zou niet aan de pil gaan, het schijtn dat ongesteldheid gemiddeld twee jaar nodig heeft om regelmatig te worden... Dus dat is dan gewoon afwachten.

Regels voor berichten