Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Natuurlijk wel, zelfs de beste wireless muizen waar ik mee heb gemaakt halen het niet bij een muis met staart, zoals de MX500 van logitech.
Als je gamer bent is wireless no-go. Je hebt te maken met 2 punten: - latency, dat de signalen vertraagd binnenkomen, zodat je net wat later reageert - resolutie, een wireless muis kan vergeleken met een wired mouse veel minder informatie versturen; waardoor je muisbewegingen schokkend worden; weinig updates per seconde De tweede is laatste jaren aanzienlijk verbeterd, en voor desktop is wireless nu wel volwassen genoeg (MX700 doet het heel goed b.v.), maar voor Gamen is het nog steeds niet goed genoeg en ik vraag me af hoe lang dat nog zal blijven. Ik denk nog een lange tijd. Bovendien vind ik een muis zonder staart dierenmishandeling en onnodige milieubelasting door de benodigde batterijen. ![]()
Laatst gewijzigd op 20-09-2003 om 15:24. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het enige nadeel vind ik dat de Back button (linksonder) te laag zit. Ik leg me duim altijd te rusten op de daarvoor bestemde plaats, maar als ik wil bakken moet ik echt ff overeind komen met me duim. Niet prettig als je het veel doet. @ Topicstarter: koop de MX300/500, en je bent jezelf eeuwig dankbaar. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Hmm, ik heb de mx 300 bekeken, maar denk niet dat ik die fijn vind (ik vind het fijner als mijn hele hand kan rusten op een muis, en niet op de muis + muismat) Maar nog steeds met de vraag, zijn de microsoft muizen goed?
edit: We hebben hier thuis ook nog de oude logitech optical, ik zal ze voor de vorm eens uittesten (even die muis stelen bij mijn ouders ![]()
|
Ik heb hier ook de Cordless MouseMan Optical, maar die vind ik te zwaar.
Ik heb net effe gegamed met die logitech muis, ik moet zeggen dat ie bij games véél minder snel reageert, dan in windows zelf. Ik speel liever games met me muis-met-bal, dan met die Optical!
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
![]() Ik vind b.v. de Dual Optical niet te doen, stomme muis. Mouseman Optical (die blauwe) en MX500 zijn wel lekkere muizen. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Okay, nu de MX-serie bestaat zou ik daar waarschijnlijk voor gaan, maar tot op heden ben ik nog steeds bijzonder gelukkig met m'n Mouseman DO. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Nou, ik heb ondertussen 5 muizen achter mijn eigen pc getest.
Logitech cordless mouseman optical Hij is té zwaar, en reageert te langzaam bij games. Razor boomslang Fijne muis, helaas dat ie snel kapot was, en ja...niet optical Logitech optical mouse Eigenlijk íets te klein voor mijn hand, werkte lekker in Windows, maar liet het afweten met games Mijn vertrouwde KeyMouse Zeer fijne vorm voor mijn grote handen, helaas met bal, en ja... waardeloze kwaliteit Logitech wheel mouse Zelfde vorm als Logitech optical mouse, dus net íets te klein, maar deze doet het perfect bij games (helaas dat ik wel een stoffe muismat nodig heb) Edit: Klik op de naam voor foto van de muis.
Laatst gewijzigd op 21-09-2003 om 18:53. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Maar ik heb veel probs met die muis gehad, met meerdere. Muis die opeens heel gek verplaatste vaak.. Heel snel naar een hoek van het scherm. Ik verdacht de slechte coördinatie van de 2 lasers ervan. Verder was de muis niet soepel en te klein, en te zwaar. Maarja zoiets is natuurlijk persoonlijk. Citaat:
http://www.exhardware.com/reviews.php?Id=25 Die gebruik ik nog steeds voor mn 2e desktop comp. Werkt erg prettig, maar niet zo goed als MX500 natuurlijk.
|
Verder nog een korrektie op mijn eerdere uitspraken over de MX700 muis, die langzamer zou zijn dan de MX500.
Op deze pagina verneem ik dat er geen verschillen zijn in resolutie en snelheid tussen de muis met en zonder 'staart'. Alhoewel ik blijf bij m'n argument dat een draadloze muis altijd last zal blijven houden met een hogere latency (vertraging) dan een muis mét snoer, denk ik dat met beide prima te gamen valt en dat het verschil misschien zelfs niet te merken is. Dus als topicstarter erg graag een draadloze muis wilt en bereid is daar meer voor de betalen dan de prijs van een MX500, lijkt me de MX700 idd een goede keus. Wel moet je de prijs van oplaadbare (NiMH!) batterijen erbij rekenen, want die heb je natuurlijk nodig. Wel heeft de MX700 al een oplader, die er 7 uur over doet om het setje batterijen geheel op te laden.
||
Citaat:
![]() 1x opladen is echt wel genoeg om een paar dagen te muizen... en 's nachts laad je ze sowieso op (aannemend dat je 's nachts slaapt, zoals ieder mens ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 22-09-2003 om 06:13. |
![]() |
||
Citaat:
En mijn oplader heeft maar 4 uur nodig om een lege muis te herladen ![]() |
![]() |
|
Persoonlijk, vind ik de:
Microsoft Wireless Intellimouse Explorer for Bluetooth erg prettig werken, heb zelf ook grote en brede handen en dit werkt echt heerlijk, omdat ik m'n hele hand erop kan leggen. De nieuwe muizen met Tilt-wheel schijnen ook erg groot en prettig te werken.
||
Citaat:
|
![]() |
|
De muis kan je ook apart kopen en ik heb toevallig win XP dus vond ik hem goed werken en ik heb hier nogal last van storing vandaar dat ik Bluetooth genomen heb.
Maar toevallig was mijn vorige muis de niet-Bluetooth versie van deze muis.
||
Citaat:
|
![]() |
|
MX900 is ook bluetooth, mocht je dat willen.
Van de Intelli muis-serie van Microsoft vind ik dat de knoppen te licht in te drukken zijn. Verder vind ik ze minder mooi en iets te log. Maar zou ideaal zijn als je in een winkel (zoals Dynabyte) alle soorten muizen kunt vergelijken. ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[advies gevraagd] USB-muis Daantje_0705 | 21 | 29-04-2007 14:38 | |
Software & Hardware |
[Processor] Nieuwe pc, advies iemand? Zyh | 29 | 12-09-2005 03:20 | |
Software & Hardware |
[Nieuwe PC] De onderdelen I-brahimovic | 25 | 10-03-2004 15:59 | |
Liefde & Relatie |