![]() |
|
De overheid wil massaal gaan bezuinigen op het leger, hierdoor zullen bijna 12000 arbeidsplaatsen verloren gaan.
Is dit niet een beetje een stomme zet, aangezien de werkloosheid per maand steeds verder toeneemt. Nu gaat de overheid daar ook nog eens aan meewerken. Ik kan me vaag iets herinneren dat ten tijde van een recessie de overheid juist voor werkgelegenheid moet zorgen, nu doen ze juist het omgekeerde (keaniaans ofzoiets dacht ik, verbeter aub) (bronnetje http://www.landmacht.nl/toon.asp?id=101701)
Laatst gewijzigd op 22-09-2003 om 23:32. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Amerika is de grootste economie van de wereld. Toen was het dat ook al, alhoewel de voorsprong wat kleiner was. Amerika kan zijn eigen beleid uitvoeren zonder met externe effecten rekening te houden, die zijn namelijk klein. Een klein landje als Nederland zal inderdaad het geld voor een gedeelte naar andere landen gooien. Bovendien was die uitbreiding van het leger wel fijn, met een wereldoorlog voor de deur. Maar wat moet Nederland op dit moment met een groot leger? Let wel: het kabinet doet er niet verstandig aan zoveel te bezuinigen, naar mijn mening. Maar bezuinigen op het leger, daar lig ik niet van wakker. Bovendien is het niet aan de overheid om directe werkgelegenheid te creëren, maar door goed beleid ervoor te zorgen dat in het bedrijfsleven weer meer banen komen. |
![]() |
||
Citaat:
ach, omdat iedereen zeikt dat het slechter gaat, gaat het ook slechter. want iedereen hoort van alle kanten, oh, volgend jaar gaat het slechter, en wat doen ze dan?? sparen!! en als er iets is wat je niet moet doen in tijden van economische neergang, dan is het wel sparen, dan gaat het inderdaad slecht, je moet juist investeren in het bedrijfsleven..... zodat die mensen weer winst maken, en daardoor de rest ook een morele opkikker krijgt, en ook weer gaat investeren. je moet juist risicos nemen om een economische malaise af te wenden. maar nederland als eenzaam, klein, kutlandje kan daar in zn eentje niks aan doen. het is gewoon de schuld van de economische onheilsprofeten die dat hebben voorspelt. als ze hadden gezegd dat het keigoed zou gaan ging het ook goed, want dan ging niemand sparen... economie is gewoon psygologisch...
Laatst gewijzigd op 23-09-2003 om 09:03. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De West-Duitse economie bedoel je, en die ligt echt niet hoger dan bij ons, op dit moment. De Oost-Duitse ligt zelfs een treetje lager dan hier. Het is trouwens een fabeltje dat Hitler zoveel autobahnen heeft aan laten leggen, maar dat terzijde. Hij investeerde wel veel en zorgde er idd voor dat er bijna niemand werkeloos was. Maar valse werkgelegenheid creëren, wat schieten we daarmee op? Als de economie weer aantrekt en er mensen voor "echt" werk nodig zijn, zitten die mensen op hun kunstmatig gecreërde arbeidsplaats. De groei wordt dan belemmerd. Het aantal vacatures is de laatste maanden trouwens gestegen, net zoals de werkeloosheid. Mensen moeten in theorie wat flexibeler zijn, het ligt niet alleen aan de economie. Economie is inderdaad voor een groot deel psychologisch. Het is dan ook een sociale wetenschap. Het kabinet zou er goed aan doen positieve signalen af te geven.[/edit] Laatst gewijzigd op 23-09-2003 om 09:13. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|