Advertentie | |
|
![]() |
|
applaus: kwalitatief / taalkundig gezien vind ik het echt een meesterwerkje! (ff tussendoor voordat ik het vergeet: moet slispelende niet lispelende zijn?). het metrum vind ik best sterk, en het is vooral allemaal erg knap in elkaar gedraaid! die woordspelingen, alliteraties...ja echt heel goed vind ik!
|
![]() |
dankje xineof, het moet geloof ik ook lispelende zijn. Ik zal het veranderen.
Ik zal speciaal voor lovetear en anderen die er graag wat uitleg bij willen voor een keer een gedicht van me toelichten. (lijkt me zelfs best leuk nu ik er over nadenk) 'Mijn becijferaar laat sinds kort weleens een steekje vallen.' mijn computer loopt de laatste tijd weleens vast. 'Wegens bezoek aan hoerenkasten, maakt overuren, veroorzaakt wallen.' Dat komt door het bezoeken van bepaalde websites. Mijn computer staat lange tijd aan, en maakt dat ik wallen krijg. 'Of was ik het?' dit kan verwarrend zijn (zo is het misschien ook wel bedoeld) maar in feite bedenk ik me hier dat IK die websites bezocht en niet mijn computer. terwijl ik dat doe zit ik met mijn hoofd in mijn handen: 'Mijn zware hoofd in mijn handen deze sauna waarin ik gedoemd ben elke nacht weer te belanden.' mijn hoofd, de kamer waarin ik zit, is benauwd; een sauna. Misschien bedoel ik wel dat ik hoofdpijn heb terwijl ik op mijn kamer zit waar het warm is. Maar tegelijk zit ik in mijn hoofd. 'Een steek in de linker helft, mijn bovenkamer anex sauna; nu ook 's nachts geopend.' Een hoofdpijnsteek links in m'n hoofd. het is nacht ik heb koortsige hoofdpijn en het is benauwd. Mijn warmteregelaar; stookt de hitte nog wat op tot hitsige hoogtes waarin listig lispelende barmannen derde drankjes drammend langs mijn koortsige kijkers laten gaan. Mijn warmteregelaar; iets in me wat de warmteregelt. ik krijg het nog wat warmer. Hitsige hoogtes, geile koorts. In die hitsige hoogtes, dus zeg maar in de koorts, laten barmannen drankjes langs mijn ogen gaan. Dit is een soort metafoor voor gedachtes die in mijn hoofd opdoemen als ik me zo voel. Die gedachtes zijn listig en vals en drammend en stapelen zich op, ik wil ze niet hebben. Het zijn net drankjes als je eigenlijk niks meer hoeft en iemand zegt dan 'komaan neem er nog een, nog eentje'. Maar tegelijk ben ik nu dus in een dampende sauna-kroeg met gesluierde vrouwen van het begin, uit de hoerenkast. Zij lachen mij uit omdat ze mijn naakte zijn zien, omdat ik me schaam?. In deze ruimte ben ik slechts mijn aardse vorm, een omhulsel. En ik zweef, misschien wel door de hete dampen van de ruimte, warme lucht gaat tenslotte omhoog: Gesluierde vrouwen in hoekjes, achter hun doekjes, lachen zachtjes wanneer mijn omhulsel langs hen zweeft naakt, Daarna gebeurt er iets opvallends: ik stap uit de halucinatie en bekijk het begin van mijn gedicht. Het rijmt te zeer, ik vind het zelf niet mooi. klaar ook om de rijm van het begin, uitgebraakt, te verstikken met kwakken dampende modder. de rijm die ik in het begin heb uitgebraakt (dat vind ik mooi gezegd, net alsof het rijmen iets vies is, een misselijkheid) is lelijk en ik wil ervan af dus ik besluit dat ik nu klaar ben het te gaan verstikken met kwakken dampende (sauna!) modder. Waarom modder? Waarom niet? Een hoop woorden begraven en verstikt onder dampende modder, zo is het. Dat de winter maar komt. Deze laatste uitsmijter: ik ben nu geheel uit het gedicht. Ik zit op m'n warme kamer en kijk naar de vage gekheid die ik nu weer op papier heb gekregen. Ik besluit op dat moment dat ik zin heb in de verfrissende en koude winter. ZO! ik hoop dat je er iets aan hebt. Ik schrijf niet altijd van die vage gedichten, sommige zijn ook heel begrijpelijk, en over sommige, zoals deze, moet ik zelf eerst nog eens goed nadenken wat ik er nu eigenlijk allemaal mee bedoel.
||
![]() |
Citaat:
Ben dan ook fan van Edgaar ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Sauna lopertje18 | 57 | 19-02-2018 20:50 | |
Lifestyle |
Ik durf niet naar de sauna, maar heb ja gezegd MariekeB | 14 | 18-12-2017 18:19 | |
Lichaam & Gezondheid |
Naakt in de sauna Myraatje | 5 | 13-05-2014 17:57 | |
Lichaam & Gezondheid |
eerste keer sauna... 1 probleem... pietje11 | 6 | 02-04-2011 14:51 | |
Lichaam & Gezondheid |
Sauna coldplayfan | 3 | 10-10-2004 15:34 | |
Lichaam & Gezondheid |
Sauna, ja of nee? Verwijderd | 19 | 09-10-2003 13:07 |