Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2003, 23:10
goodfella
goodfella is offline
ik ben van plan 1 van deze twee consoles aan te schaffen....werd wel weer is tijd. Nu zie ik de xbox wel zitten, het online spelen, de vele goeie shooters. Maar nu staat er in de pu: star wars rogue squadron 3 voor de cube en alleen voor de cube. En nu moeten jullie begrijpen: Dit spel (mede vanwege de film) stal mijn hart. Dus als iemand me kan vertellen of dit spel ook nog op andere consoles uitkomt zou dat erg helpen
Oud 24-09-2003, 09:59
LORD_BL
LORD_BL is offline
Nope
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 10:21
goodfella
goodfella is offline
lekker is dat weer
Oud 24-09-2003, 11:20
Verwijderd
koop de x-cube

(allebei dus )
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 12:52
Blizz
Blizz is offline
kzou persoonlijk xbox kopen maar als die gamecube idd 100 pleuro wordt, zou ik ook de gamecube erbij kopen
Oud 24-09-2003, 12:58
CryptapiX
CryptapiX is offline
zelf zou ik voor NGC gaan..
allereerst omdat ik zoiezo pro nintendo en anti microsoft ben
maar ook omdat het apparaat van de xbox naar mijn idee gewoon LOMP groot is, dit geld eveneens voor de xbox controllers

verder vind ik de spellen van nintendo al sinds de NES erg goed, goede concepten en ziet er allemaal wel gelikt uit..

xbox zal waarschijnlijk wel iets realistischer overkomen, maar goed daarvoor koop ik iig geen console maar heb ik een PC voor .

en btw, er is een broadband en een analoge modem voor de cube verkrijgbaar sinds kort hoor
Oud 24-09-2003, 13:03
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Gaan voor die Gamecube.

Ik heb Roque Squadron 1 en 2 en dat zijn alletwee topspellen. Ik ga deel drie ook halen als die uitkomt en die komt inderdaad alleen op Gamecube uit. Plus, je krijgt met deel drie alle levels van deel 2 er ook bij, die je dan met twee personen kunt spellen.
Oud 24-09-2003, 13:16
Nataku
Nataku is offline
Playstation 2
Oud 24-09-2003, 13:40
Verwijderd
Citaat:
CryptapiX schreef op 24-09-2003 @ 13:58:
zelf zou ik voor NGC gaan..
allereerst omdat ik zoiezo pro nintendo en anti microsoft ben
maar ook omdat het apparaat van de xbox naar mijn idee gewoon LOMP groot is, dit geld eveneens voor de xbox controllers
waarom anti?

Het apparaat is groot ja, maar dat mag ook wel met de inhoud, de controllers zijn helemaal niet groot, dat is puur wennen (en anders neem je een japanse controller
Citaat:
verder vind ik de spellen van nintendo al sinds de NES erg goed, goede concepten en ziet er allemaal wel gelikt uit..
mee eens
Citaat:
xbox zal waarschijnlijk wel iets realistischer overkomen, maar goed daarvoor koop ik iig geen console maar heb ik een PC voor .
ach.... de xbox heeft net zoals de gamecube ook leuke spellen die wat 'minder realistisch zijn

Citaat:
en btw, er is een broadband en een analoge modem voor de cube verkrijgbaar sinds kort hoor
juh.

GROOT voordeel van de xbox is dat je hem kan ombouwen, en dan heb je binnen de korste keren een veel meer uitgebreide console. Zo heb je geen cd'tjes meer nodig (die je dus niet meer hoeft te kopen in de winkel, en van internet kan halen). En kan je tevens allemaal emulators op het ding zetten, waaronder dus de Snes, Genesis, GB(A), N64, NES en binnenkort ook nog saturn
erbij.

+ je hebt meteen een dvd speler erbij

Als ik jou was zou ik eerst een xbox kopen, en als je dan over een tijdje nog geld over hebt, de gamecube erbij. Dan kan je meteen wat spellen daarvoor uit de budgetbak grissen (die nu nog aardig duur zijn)
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 17:07
reuffneck32
reuffneck32 is offline
wat voor spellen vind je leuk
ga naar de winkel
kijk welke spellen van de consoles je het meest aanspreken
en kopen die hap.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 17:10
Hellracer
Hellracer is offline
Citaat:
domdomdom schreef op 24-09-2003 @ 18:07:
wat voor spellen vind je leuk
ga naar de winkel
kijk welke spellen van de consoles je het meest aanspreken
en kopen die hap.
Helemaal mee eens. Gewoon kijken wat voor spellen vind ik leuk om te spelen en daarbij een console kopen. Of gewoon alletwee
Oud 24-09-2003, 17:14
MikeyMo
MikeyMo is offline
Gewoon iksdoos..
Oud 24-09-2003, 17:44
goodfella
goodfella is offline
oke, dan nog ff een off topic vraagje over dat xbox live. Mijn comp en modem staat beneden, de xbox zou dan boven komen te staan. Moet je dan helemaal een lijn van beneden naar boven trekken???
Oud 24-09-2003, 18:03
Verwijderd
Citaat:
goodfella schreef op 24-09-2003 @ 18:44:
oke, dan nog ff een off topic vraagje over dat xbox live. Mijn comp en modem staat beneden, de xbox zou dan boven komen te staan. Moet je dan helemaal een lijn van beneden naar boven trekken???
lijkt me vrij logisch ja.....
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 18:19
reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
goodfella schreef op 24-09-2003 @ 18:44:

ja...kweet niet hoe je het anders wil doen....mischien kan je iets vogelen met draadloos....
(heb je wel een credit card?, dit vergeten sommige mensen dat je dat nodig heb)
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 19:56
Ieke
Ieke is offline
Ik heb zelf voor de ngc gekozen. Puur om de exclusive spellen als mario en vooral zelda, dus de nintendo only games.
Shooters online kan ik echt wel op de pc. DVD is natuurlijk wel weer een pluspund, maar ach, ik ga nog wel een losse dvdspeler halen, zo duur zijn ze nu ook weer niet.
Oud 24-09-2003, 21:28
DaDude
DaDude is offline
Call of Duty voor GC die maar 100 euro kost
Oud 24-09-2003, 21:47
CryptapiX
CryptapiX is offline
ik ben anti ms.. gewoon.. ms moet eerst maar eens bugs in windows fixen voor ze aan consoles beginnen

de controllers van xbox zijn ZEKER wel groot, iig veel LOMPER dan die van de NGC.

ik heb een dvd speler in computer + 2x een stand alone dus voor die dvd speler hoef ik bet niet te doen
bovendien is een stand alone dvd speler mbt kwaliteit echt wel beter dan zon xbox ding..

nadeel van NGC is wel dat je games niet kan kopieren... maarja..
ik zou toch voor ngc gaan

offtopic:
ik zou uberhaubt helemaal geen console kopen
kheb me pc
Oud 24-09-2003, 21:57
Stevill
Stevill is offline
GC blijft een top loader en is dus ook niet altijd handig qua ruimte, elk console heeft wel z'n minpunten 't is maar net wat je belangrijker vind, k zou voor de box gaan zelf vind ik dr veelal leuke spellen op en de controllers uberfijn.
Dvd is ook erg practisch en de looks van dat ding vinnik nog immer prachtig.
Oud 24-09-2003, 21:59
goodfella
goodfella is offline
op de pc kan je nooit relaxed met je vrienden gamen, doe nu vaak smsh bro of goldeneye op de n64, maar gezien ik door jarenlange training niet meer egt uitdagingen vind, vind ik het tijd voor een nieuwe.

moet je creditcard hebben voor xboxlive??????? hoezo dat dan? je betaalt tog die 60 ukkies, koopt een spel en klaar
Oud 24-09-2003, 22:35
reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
goodfella schreef op 24-09-2003 @ 22:59:

moet je creditcard hebben voor xboxlive??????? hoezo dat dan? je betaalt tog die 60 ukkies, koopt een spel en klaar
nope, je moet je registreren met creditcard, heb je die niet, pech kan het niet.
(zo ontiegleijk stom gedaan)

Citaat:
Credit Card
You will need a standard Visa, MasterCard, or American Express card, or a debit card branded with a Visa or MasterCard logo. Yes, you already paid for the first 12 months of service when you bought your Starter Kit, but your account must be linked to a valid credit card. Your card will not be charged for any additional charges without your explicit consent for the duration of the 12 months of service.
bron: http://www.xbox.com/en-US/live/accou...ount_Setup.htm

kan het ff zo snel niet in het nederlands vinden, maar hier is het dus ook zo..

Laatst gewijzigd op 24-09-2003 om 22:41.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 09:44
Verwijderd
Citaat:
CryptapiX schreef op 24-09-2003 @ 22:47:
ik ben anti ms.. gewoon.. ms moet eerst maar eens bugs in windows fixen voor ze aan consoles beginnen

de controllers van xbox zijn ZEKER wel groot, iig veel LOMPER dan die van de NGC.

De controllers zijn groot ja, dat ontken ik niet. En het was in het begin zeker even wennen. Maar binnen een weekje wil je niet anders meer.

Dat antims is trouwens onzin. De xbox is qua stabiliteit evengoed als de gc
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 10:15
D@mien
D@mien is offline
Wat je ook doet, koop em rond de feestdagen.
De NGC gaat vanaf 1 Oktober (tijdelijk?) €99 kosten, en als de Sony en Microsoft slim zijn gooien ze ook de prijs ziekelijk omlaag...
Kijk vervolgens naar de games...dat is belangrijker dan het merk console.

Het feit dat de X-box een DVD speler is vind ik nietecht een overtuigend pluspunt...de stand alone DVD spelers zijn erg goedkoop tegenwoordig.

Ikzelf ga op 1 okt als de NGC €99 is er meteen een halen (ik verwacht een stormloop zodat ze nerges meer te krijgen zijn) samen met een Gameboyplayer en Golden Sun 2..(zit ik teminste niet meer te zoeken naar licht met mn GBA..) en natuurlijk Soul Calibur 2...kan je lekker met Link spelen (ja ik heb geld teveel...)
Oud 25-09-2003, 10:32
goodfella
goodfella is offline
als het egt zo is dat de cube 99 ukkies gaat kosten dan haal ik m metteen, dan doe ik de xbox maand later, voila! probleem opgelost

danku
Oud 25-09-2003, 14:14
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 24-09-2003 @ 22:47:

nadeel van NGC is wel dat je games niet kan kopieren... maarja..
ik zou toch voor ngc gaan

Het is geen nadeel dat je voor de cube geen games kan kopiëren omdat het voor Developers dan aantrekkelijker wordt om voor de cube te gaan ontwikkelen, als ze op xbox en Ps2 dus wel illegale kopiën kunnen spelen, kost dat Developers handenvol met geld... maar ik weet dus niet of dat al kan... maar ja waarschijnlijk makkelijker dan op de cube zeker door die kleine disks... ik denk dat je ook zeker hier rekening moet houden... helaas... heeft nintendo buiten hun eigen nintendo spellen als... SSB:M, Metroid Prime, Zelda, Mario sunshine enz... nog niet zoveel goeds... maar ja dat komt nog wel
Oud 25-09-2003, 20:27
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Gamecube, want Soulcalibur 2 Link is cooler dan Soulcalibur 2 Spawn.
Oud 25-09-2003, 20:33
p4tj3
p4tj3 is offline
XBOX !!, gaygube is te kinderlijk.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 20:43
reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
p4tj3 schreef op 25-09-2003 @ 21:33:

fanboy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 22:19
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
och gut... weer een slachtoffer van de concurrentiestrijd van spelcomputertjes
te kinderlijk?? ja die hebben we nog niet gehoord...
je kan ook gewoon je bek houwe...
Oud 25-09-2003, 22:59
iRoy
iRoy is offline
Ga voor de Xbox en haal er Star Wars Knights of the old Republic bij! Kheb het vandaag gehaald en al 4 uur gespeeld. Zelfs de nieuw binnengekomen Soul Calibur 2 moest voor dit spel wijken!
Oud 26-09-2003, 02:46
Blizz
Blizz is offline
Citaat:
Sparks schreef op 25-09-2003 @ 23:59:
Ga voor de Xbox en haal er Star Wars Knights of the old Republic bij! Kheb het vandaag gehaald en al 4 uur gespeeld. Zelfs de nieuw binnengekomen Soul Calibur 2 moest voor dit spel wijken!
is idd erg wreed
Oud 26-09-2003, 10:45
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Sparks schreef op 25-09-2003 @ 23:59:
Kan je ook voor de pc kopen Dus dat is geen goede reden
Oud 26-09-2003, 13:11
DaDude
DaDude is offline
Kdenk dat ik ook xbox ga kopen, kheb interesse in die modchips waarmee de x-box een soort mediastation wordt heel handig +dvd vind ik ook een groot voordeel en de leukste spellen vind ik zijn op de xbox
Oud 26-09-2003, 14:05
Skullkid
Skullkid is offline
Citaat:
Oh, oh, oh wat een slimme opmerking.
Ga toch lekker naar een X-Box forum gezellig met die andere fanboys andere consoles afzeiken.

Er zijn geen slechte consoles mensen, 't ligt er aan wat voor spellen je leuk vindt en welke mogelijkheden je wil.
Oud 26-09-2003, 20:24
Verwijderd
Citaat:
hoor wie het zegt...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 20:31
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Kinderlijk?
Wat denk je van spellen als Resident evil?
Dit zou ik echt niet door een kind laten spelen hoor!
Geeft maar weer aan aan dat er toch nog van die domme mensen zijn die maar gewoon iets roepen zonder het echt onderzocht te hebben.
Oud 28-09-2003, 10:59
Skullkid
Skullkid is offline
Ontopic:

Welke goede games heeft de Cube?

The Legend of Zelda: The Wind Waker
The Legend of Zelda: Ocarina of Time Masterquest
Super Mario Sunshine
Star Fox Adventures
Super Smash Bros. Melee
Soul Calibur 2
Resident Evil Zero
Resident Evil 1
Resident Evil 2
Resident Evil 3: Nemesis
F-Zero GX
Mario Kart Double Dash
Metroid Prime

Etc, etc.

Verwacht:

Resident Evil 4
Metal Gear Solid: The Twin Snakes
Viewtiful Joe

Etc, etc.

Welke goede games heeft de X-Box?

Halo
Soul Calibur 2
Burnout 2

Verwacht:

Halo 2

Lijkt me duidelijk.

Edit: Mijn mening, niet geheel objectief.

Laatst gewijzigd op 28-09-2003 om 11:12.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 11:04
MikeyMo
MikeyMo is offline
dat is een mening...dat kan je tog niet zo zeggen..?
Oud 28-09-2003, 12:36
reuffneck32
reuffneck32 is offline
dan mot er nog starwars: KoToR bij..
en fable voor verwacht..en nog wel meer...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 12:50
Azathoth
Azathoth is offline
Ze hebben allebei coole spellen,
de Xbox heeft Halo, kotor, Fable, halo 2, Jade Empire etc.
De gamecube heeft Zelda, Metroid, Final Fantasy CC, Mario, MGS, Killer 7, Resident Evil 4 etc.

Ik zou voor de NGC gaan!
Oud 28-09-2003, 16:50
Dinalfos
Dinalfos is offline
Koop beiden. De gamecube is heer en meester waar het gaat om first party software, maar de x-box steekt er weer met kop en schouders bovenuit waar het de multi-format games betreft. En aangezien ik van beide optimaal wil genieten, kocht ik ze allebei. Moet jij ook doen.
Oud 28-09-2003, 18:19
goodfella
goodfella is offline
quote: Welke goede games heeft de X-Box?

Halo
Soul Calibur 2
Burnout 2

Verwacht:

Halo 2

denk wel dat xbox nog wat meer goede shooters heeft en krijgt, rainbow six 3 bv. Ik denk dat ik maar voor allebei ga, kom er tog niet uit. Tog wel eerst de cube denk ik.
Oud 28-09-2003, 20:51
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Als je alleen een gamecube gaat kopen voor star wars rogue squadron 3 en de gedachte erachter is dat je die-hard starwarsfan bent, dan heb je nu star wars: knights of the old republic op de xbox, wat een supervette rpg is (+ 1 van de beste xbox-games op dit moment!)

Persoonlijk ben ik meer fan van de xbox, heb er 1 thuis staan en die heeft me al aardig wat uurtjes vermaakt bezorgd. De gamecube is daarentegen ook een prima spelcomputer en vooral Zelda: Wind Waker is erg koel! Ik denk dat een xbox toch net iets meer te bieden heeft dan een gamecube. Hiervoor een aantal redenen:

A) xbox heeft betere graphics/snellere processor
B) xbox heeft dolby 5.1
C) xbox heeft een harde schijf
D) xbox is makkelijk te hacken, dan kan je games van internet downloaden en o.a. linux op je box draaien
E) xbox heeft xbox live
F) xbox heeft een aantal ERG goede games (waaronder Halo/DOA3/Splinter Cell en Panzer Dragoon Orta)
G) Xbox krijgt veel aandacht van developers, die hun ideeen (en games dus) het liefst verspreiden op krachtige systemen. Aangezien de xbox het krachtigst is van de huidige consoles op de markt kieze veel developers voor de xbox (en ook veel voor de PC, by the way). Daarnaast koopt microsoft ook veel kleine developbedrijfjes over zodat die spellen voor de xbox kunnen gaan maken (zoals rare en bungie).

Daarom prefereer ik een xbox boven een gamecube.
Oud 28-09-2003, 22:05
Ieke
Ieke is offline
@StijnSpoortNiet: star wars: knights of the old republic komt ook voor de pc.
Verder ben ik het niet echt met je lijstje voordelen eens. Van die games moet je houden, het zijn toch echt vooral shooters. Xbox live is wel leuk, maar op de pc kan je ook online. Ik verwacht dat nintendo ook wel met zoiets zal komen.
Oud 29-09-2003, 07:33
DaDude
DaDude is offline
nintendo zal ook wel moet zoiets komen maar wanneer ??
als het volgend jaar is, dan is het te laat....
je moet gewoon bij de spellenboer naar binnenlopen en ff kijken welke spellen jij leuk vind, zijn dat voornamelijk spellen voor de xbox dan koop je een xbox en andersom, btw de voordelen van de xbox kloppen wel, alleen is er een groot nadeel --> de prijs
Oud 29-09-2003, 08:04
Verwijderd
Citaat:
DaDude schreef op 29-09-2003 @ 08:33:
alleen is er een groot nadeel --> de prijs
Van de xbox zelf ja. Dan komt daar bovenop ook nog eens het ombouwen, maar daarna hoef je geen spel meer te kopen... Wat torrent sites opzoeken, bij wat ftp'tjes registeren, wat newsgroups steunen....
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 14:16
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
Ieke schreef op 28-09-2003 @ 23:05:
@StijnSpoortNiet: star wars: knights of the old republic komt ook voor de pc.
Verder ben ik het niet echt met je lijstje voordelen eens. Van die games moet je houden, het zijn toch echt vooral shooters. Xbox live is wel leuk, maar op de pc kan je ook online. Ik verwacht dat nintendo ook wel met zoiets zal komen.
Het gaat hier toch om consoles? Wat heeft de pc daar mee te maken? En persoonlijk verwacht ik dat nintendo ook wel met een online-gaming netwerk gaat komen. Maar toch blijft de xbox goeeeeeed!
Oud 29-09-2003, 15:03
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ik heb in de winkel een demo cd gespeeld van de gamecube. Daar zat ook een level op van Roque Squadron Rebel Strike.
Dit spel is VET!!!!!
Ik begon naast mijn gecrashte snowspeeder en moest AT-AT's neerhalen. Met een touw omhoog, gaatje maken met lightsaber, bom erin gooien, touwtje los, BOOM!!!!
En ondertussen beschoten worden door snowtroopers.
Alleen al voor dit spel zou je een Gamecube moeten kopen....
Maar ja, ik ben Star Wars-fan, dus misschien is mijn mening wat beinvloed daardoor.
Oud 29-09-2003, 17:45
goodfella
goodfella is offline
ja ik ben ook zeker star wars fan, kotor lijkt me ook leuk, maar rogue squad vinnik ik tog wel het star wars gevoel bij uitstek, dat de xbox een harde schijf heeft enz merk ik niet als ik lekker an t spelen ben, dus dat boeit me ook niks. gaat me egt puur om de games. En ze hebben allebei goeie titles op allebei andere fronten, geen van de twee is egt beter het is meer kwestie van smaak. De prijs is ook niet egt argument, want als een paar euro beinvloed of je een spel koopt of niet ben je wel EGT nederlander. En dat ombouwen vertrouw ik nooit 100%
Oud 29-09-2003, 19:25
Verwijderd
Dan toch zeker wel de Game Cube. Hoewel de prijsverlaging in europa niet doorgaat is dat wel super jammer. Maar ja dan toch de GC. De Xbox en GC verkopen voor geen meter hier in Europa en Nintendo denkt dat de GC weer gaat verkopen als Mario Double Dash uitkomt.

Nintendo daar blijf ik nou eenmaal fan (Vooral Zelda, Mario enz)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten