Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2003, 22:26
Verwijderd
Uhm ben weer een beetje bezig, maar ja wat ik nu heb slaat eigenlijk helemaal nergens op, het heeft niet echt inhoud ofzo

zou het in de hemel
zoveel mooier zijn dan hier

zou de zon je hart verwarmen
zou de maan je ziel omarmen

zou het in de hemel

zou de regen je wassen
zou de wind op je passen

zou het in de hemel

Laatst gewijzigd op 27-09-2003 om 22:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2003, 22:29
Verwijderd
windvlaag
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 22:30
Verwijderd
Citaat:
kenjirro schreef op 27-09-2003 @ 23:29:
windvlaag
zou de windvlaag op je passen? of bedoelde je iets anders
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 22:31
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
je zou ipv 'de donder' ook iets van 'het onweer', of 'de storm' neerzetten, denk ik.
Oud 27-09-2003, 22:33
Verwijderd
Citaat:
Super_Marianne schreef op 27-09-2003 @ 23:30:
zou de windvlaag op je passen? of bedoelde je iets anders
windvlaag waait jou van het gevaar weg. dusse het past op jou
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 22:34
Verwijderd
Citaat:
kenjirro schreef op 27-09-2003 @ 23:33:
windvlaag waait jou van het gevaar weg. dusse het past op jou
oeh jij is goed! Thanks, maar wat vind je van de rest van het gedicht??
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 22:34
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-09-2003 @ 23:31:
'de storm'
Die zou ik niet nemen, want in storm komt ook regen voor. En dus zal je dat ook meteen tegelijk wassen
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 22:38
Verwijderd
Ik vond hem mooi

enne slaap lekker
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 11:07
Verwijderd
't mag dan misschien nergens op slaan, maar ik vind hem wel heel mooi en vooral heel lief. 't gedicht loopt lekker en dat vind ik toch erg belangrijk. Misschien zou je aan het volgende stukje nog iets kunnen veranderen:
Citaat:
Super_Marianne schreef op 27-09-2003 @ 23:26:

zou de regen je wassen
zou de wind op je passen
Het zinnetje 'zou de regen je wassen' heeft één woord/lettergreep te weinig en breekt daardoor het gedicht (en voor mij is dat hinderlijk ).
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 28-09-2003 @ 12:07:
't mag dan misschien nergens op slaan, maar ik vind hem wel heel mooi en vooral heel lief. 't gedicht loopt lekker en dat vind ik toch erg belangrijk. Misschien zou je aan het volgende stukje nog iets kunnen veranderen:

Het zinnetje 'zou de regen je wassen' heeft één woord/lettergreep te weinig en breekt daardoor het gedicht (en voor mij is dat hinderlijk ).
bedankt voor je reactie misschien kan ik in de zin "zou de regen je wassen" het woordje "schoon" zetten dan zou het worden

"zou de regen je schoon wassen
zou de de wind op je passen"

hmmz, echt lekker loopt het nu volgens mij ook niet...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 11:13
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
de 4e strofe vind ik een beetje gemaakte rijm en niet erg mooi. de rest wel, zowel de inhoud als de manier waarop je schrijft. simpel en doeltreffend. ofzo.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 11:42
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Hier dan een reactie waarom je vroeg.(ik begrijp alleen niet goed waarom perse, want er staat hier een goede feedback van Leonoor! ), maar goed...omdat je het netjes vraagt en ik hier ook graag even feedback op wil geven, omdat het mij wel wat aanspreekt dan :

Allereerst: je snijdt een onderwerp aan, waar een ieder wel eens over nadenkt, denk ik.(ik wel i.g.) Het is toegankelijk, dat maakt het waarschijnlijk wel vrij sprekend voor iedereen. Het onderwerp spreekt mij aan, als ook de achterliggende gedachte.

Aantal vebeter puntjes:

Wat betreft de 4e strofe:

"zou de regen je wassen
zou de wind op je passen"

>vind ik op zich niet zo storend, maar wel in vergelijking met de 2e strofe> dat zou ik in metrum/ritme gelijk maken, maakt het sterker naar mijn idee. De herhaling maakt het wel sterk op zich(hoe simpel ook), alleen ik zou er nog een eindzin bij maken, dat maakt die herhaling nog wat sterker...wordt het niet té.
Zou de regen je wassen, wassen op zich snap ik het wel in de betekenis en dat is wel mooi, maar het lijkt hier wel zo gerijmd mt de volgende zin.

Het heeft wel degelijk inhoud en slaat zeker ergens op, hoe ben je er op gekomen hierover te schrijven, zomaar?
Oud 28-09-2003, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Dreamerfly schreef op 28-09-2003 @ 12:42:
Hier dan een reactie waarom je vroeg.(ik begrijp alleen niet goed waarom perse, want er staat hier een goede feedback van Leonoor! ), maar goed...omdat je het netjes vraagt en ik hier ook graag even feedback op wil geven, omdat het mij wel wat aanspreekt dan :

Allereerst: je snijdt een onderwerp aan, waar een ieder wel eens over nadenkt, denk ik.(ik wel i.g.) Het is toegankelijk, dat maakt het waarschijnlijk wel vrij sprekend voor iedereen. Het onderwerp spreekt mij aan, als ook de achterliggende gedachte.

Aantal vebeter puntjes:

Wat betreft de 4e strofe:

"zou de regen je wassen
zou de wind op je passen"

>vind ik op zich niet zo storend, maar wel in vergelijking met de 2e strofe> dat zou ik in metrum/ritme gelijk maken, maakt het sterker naar mijn idee. De herhaling maakt het wel sterk op zich(hoe simpel ook), alleen ik zou er nog een eindzin bij maken, dat maakt die herhaling nog wat sterker...wordt het niet té.
Zou de regen je wassen, wassen op zich snap ik het wel in de betekenis en dat is wel mooi, maar het lijkt hier wel zo gerijmd mt de volgende zin.

Het heeft wel degelijk inhoud en slaat zeker ergens op, hoe ben je er op gekomen hierover te schrijven, zomaar?
dankjewel (ik had eigenlijk al gevraagd of jij wilde reageren, en toen reageerde Leonoor, dus vandaar ). Ik denk dat ik wel iets kan met je reactie, zal het zeker proberen .
Uhm, tja, ik weet niet echt hoe ik aan dit onderwerp kwam, ik voelde me gisteravond behoorlijk kut, en toen dacht ik gewoon aan al die dingen van doodgaan en dat het wel relaxt zou zijn om gewoon ff een paar dagen dood te zijn (I know, I'm weird ). Ik probeerde dus eerst iets te maken van "hoe zou het zijn om even dood te zijn" maar dat lukte niet echt en toen kwam dit opeens in me op...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 12:18
Anne
Anne is offline
Maak anders van 'zou de regen je wassen' het volgende:
zou de regen je dan wassen.
Dan heb je die extra lettergreep en klinkt het veel mooier. Verder vind ik het gedicht heel simpel, maar daarom ook wel weer mooi eigenlijk.
Oud 28-09-2003, 12:50
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Super_Marianne schreef op 28-09-2003 @ 13:02:
dankjewel (ik had eigenlijk al gevraagd of jij wilde reageren, en toen reageerde Leonoor, dus vandaar ). Ik denk dat ik wel iets kan met je reactie, zal het zeker proberen .
Uhm, tja, ik weet niet echt hoe ik aan dit onderwerp kwam, ik voelde me gisteravond behoorlijk kut, en toen dacht ik gewoon aan al die dingen van doodgaan en dat het wel relaxt zou zijn om gewoon ff een paar dagen dood te zijn (I know, I'm weird ). Ik probeerde dus eerst iets te maken van "hoe zou het zijn om even dood te zijn" maar dat lukte niet echt en toen kwam dit opeens in me op...

Niet raar, eigenlijk een hele wezenlijke vraag.(vraag omtrent dood etc).

Ik ben benieuwd naar de mogelijke veranderingen in je gedicht.
Oud 28-09-2003, 13:30
Matti_Matti
Matti_Matti is offline
Marianne, je bent lief Echt heel mooi. *kus*
Oud 28-09-2003, 13:35
lovetear
lovetear is offline
Ik vind hem leuk en lief. Heb niet zo veel verbeterpuntjes, hij is gewoon leuk zoals hij is.
Oud 29-09-2003, 11:57
xineof
xineof is offline
Gewoon een mooi gedicht... ik zou er zelf niets meer aan veranderen; hij loopt goed, en het is gewoon een goed onderwerp. Het is echt een gedicht over een levensvraag vind ik, en die zijn altijd moeilijk te verwoorden, ik vind dat je dat hier heel goed hebt gedaan!
Oud 30-09-2003, 14:25
Verwijderd
Als ik nou van de laatste strofe"

"Het zou in de hemel
zoveel mooier zijn"

maak, is dat dan leuker of is dan het hele uhm "zou-patroon" weg??
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten