Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En waarom moet Nederland, als een van de kleinere landen van de EU zoveel geld er in pompen? Nederland gebruikt toch ook niet het meeste geld? Die armere landen moeten maar zorgen dat ze zelf zo'n stabiele conjunctuur opbouwen dat ze het zelf kunnen gaan betalen.
|
Iedereen loopt maar te schreeuwen dat het zo kut gaat met Nederland enzo, maar wat een onzin is dat zeg. We deden het hardstikke goed! Tot de verkiezingen van 2002, toen is er toch een en ander flink naar de klote gegaan.
Al die bezuinigingen halen helemaal niks uit als je het op deze manier aanpakt. Kom op man, in het verleden is ook al gebleken dat bezuinigen op de onderste lagen in onze samenleving alleen maar zorgen voor grotere economische problemen. Laat ze eens korten op al die rijkelui enzo! Om dan even terug te komen op dit soort zaken als geld pompen in de EU, dan zeg ik dat het allemaal heel mooi is dat NL wil bijdragen aan een "betere wereld", maar dat daar eerst goede richtlijnen over moeten komen. Een door Amerika gestuurde wereld is niet helemaal waar we hier in NL op zitten wachten en dat moet duidelijk worden, ook vanuit de regering. Daarnaast vind ik het maar raar dat ze dan zoveel geld overal naartoe sturen terwijl ze hier lopen te krijsen dat het allemaal zo kut gaat. Dit is puur geldkloppen uit de onderste lagen van de samenleving en het is ook absoluut een manier op NL een rechts land te maken (want wie wil er nou een geldverkwistende linkse regering (dit is het beeld dat ze proberen te scheppen)). Kortom, het wordt weer tijd voor een linkse regering, dat lamme beleid van die Balkenende begint me flink de keel uit te hangen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast profiteert ook een land als Frankrijk van het Nederlandse geld, een land dat ik niet als arm zou willen bestempelen. Tenslotte, arme landen hebben geen geld om een economie op te bouwen, dus dat zal er eerst moeten zijn alvorens daarmee begonnen kan worden. |
![]() |
||
Citaat:
het te betalen bedrag aan de EU is gebaseerd op het BNP/hoofd van de bevloking. dus: een rijk land betaald meer. aangezien nederland relatief wel 1 van de rijkste landen is, maar niet de rijkste, zitten wij wel bij de top (relatief), maar betalen we niet het meest. en duitsland betaald zowel relatief als absoluut meer, wat trouwens gecompenseerd wordt, doordat er vrij veel EU geld naar voormalig oost-duitsland gaat
||
Nederland betaald per inwoner (dus relatief) gewoon het meeste. En daar gaat het om. En er valt ook weinig aan te ontkennen, ben ik bang.
Citaat:
||
Citaat:
Wat ik wel wrang vind is dat de stemmen van pauperlanden als Portugal, Griekenland en vooral Spanje naar verhouding zwaar kunnen tellen. Ook Ierland wou de uitbreiding stoppen, omdat ze bang waren geen subsidies meer te ontvangen. Dan vind ik gewoon dat ze naar verhouding minder stemrecht mogen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als één van de landen eruit zou stappen, zou dat een gevoelige klap voor de Europese eenwording zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Gister zeiden ze op het nieuws alweer dat NL het meeste investeerd in de eu, het bedrag wat ik noemde eerder klopt alleen niet.
Zweden staat op 2de plaats en investeerd de helft van Nederland in de EU, duitsland staat op #3. ![]() Sorry dat ik geen bron kan geven van wat ik op het nieuws hoor ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
En dan nog... Het gaat erom dat ik totaal niet begrijp dat Nederland als 1 van de kleinste landen het meest moet betalen, terwijl ze amper iets te vertellen hebben in de eu. Belachelijk
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Punt 2. Ze hebben niets te vertellen omdat ze zich altijd afzonderen van de Eu. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Aan de andere kant snap ik best dat Frankrijk en Duitsland en Engeland de Eu gaan domineren. |
![]() |
||
Citaat:
dan maar helemaal geen EU! ![]() Wat zegt de grondwet hier eigenlijk over?
|
Ik vind het wat té sociaal. Als je bedenkt dat Nederland het kleinste inwoners heeft (op enkele landjes na), is het ietwat overdreven. Ik vind dan ook dat de inspraak van Nederland sowieso groter moet worden. Per hoofd van de bevolking is Nederland dus het duurste uit, dus ook de meeste inspraak..
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Ok, het volgende: Nederland betaald in verhouding het meest omdat ze maar heel weinig terug krijgen. Hoorde ik vandaag
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Toen Nederland er mee begon was er nog niets op de hele samenwerking tegen. We hadden de Euro nog niet, het was nog een vrij normaal verbond. Ik doelde meer op dit grote gedoe waar we als klein landje in gestrand zijn...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[Tweewekelijks] Forumpeiling & Tweede Kamerverkiezingen 2012 Martiño | 70 | 08-07-2012 15:49 | |
Verkeer & Vervoer |
oplossing files vtxm | 267 | 01-02-2007 18:03 | |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 | |
VMBO |
Economie bagel | 5 | 18-05-2006 14:50 | |
VWO |
Aardrijkskunde Gadje | 500 | 26-05-2005 21:13 | |
Kabinet gaat extra bezuinigen little nemo | 127 | 10-03-2004 15:07 |