Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2003, 14:56
WolterB
WolterB is offline
momenteel zit ik bij en vriend waar ik net winXP op de pc heb geinstalleerd, maar aangekomen bij het instellen van internet (kabelinternet) ben ik tegen een probleem aangelopen

zij hebben hier een server staan waar 2 pc's op zijn aangesloten, eentje met win98se en eentje waar ik net winXP opgezet heb

de pc's zitten beide goed in het netwerk, ze kunnen elkaar vinden en er kunnen bestanden overgezet worden.

als ik de wizzard internetverbinding toevoegen uitvoer moet ik daar de servernaam opgeven, net zoals je naar vna de PC en e werkgroep.
dit doe ik en de pc vragt om opnieuw opstarten

na dit gedaan te hebben krijg ik nog steeds geen verbinding met internet

weet iemand hoe ik dit goed moet instellen, want ik heb hier totaal geen ervaring mee

alvast bedankt
Advertentie
Oud 08-10-2003, 16:03
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
WolterB schreef op 08-10-2003 @ 15:56:
momenteel zit ik bij en vriend waar ik net winXP op de pc heb geinstalleerd, maar aangekomen bij het instellen van internet (kabelinternet) ben ik tegen een probleem aangelopen

zij hebben hier een server staan waar 2 pc's op zijn aangesloten, eentje met win98se en eentje waar ik net winXP opgezet heb

de pc's zitten beide goed in het netwerk, ze kunnen elkaar vinden en er kunnen bestanden overgezet worden.

als ik de wizzard internetverbinding toevoegen uitvoer moet ik daar de servernaam opgeven, net zoals je naar vna de PC en e werkgroep.
dit doe ik en de pc vragt om opnieuw opstarten

na dit gedaan te hebben krijg ik nog steeds geen verbinding met internet

weet iemand hoe ik dit goed moet instellen, want ik heb hier totaal geen ervaring mee

alvast bedankt

mss staat de firewall van WinXP nog aan, had ik eerst ook....
Oud 09-10-2003, 22:01
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Je doet het via ICS??

Standaard zit dat niet in win98SE, dus daar moet je een diskette voor maken oid. Maar het ging hier om je winXP

Kan je wel pingen naar de server? Doet internet het wel op de server? Er vanuitgaande dat dit werkt:

Het instellen van de naam en werkgroep is niet alleen genoeg, je moet sowieso ook nog een DNS opgeven. Dit doe je door rechtermuisknop->Mijn netwerklocaties->eigenschappen, en dan
rechtermuisknop->Lan-verbinding->eigenschappen, en dan
TCP/IP (moet uiteraard geinstalleerd zijn) -> eigenschappen, en daar staat de DNS tussen. Bij voorkeurs-DNS moet je het ip-adres van je server opgeven. Geen alternatief invullen. Je moet ook geen statisch,maar een dynamisch ip-adres hebben bij ICS. Maw: Automatisch ip-adres laten toewijzen.

Que...?
Reageren

Regels voor berichten