Advertentie | |
|
![]() |
|
heb er eigenlijk nooit op die manier over nagedacht...
zit wel wat in. maar je feliciteerd ook iemand omdat ie ouder is geworden en meer bereikt heeft in het leven. en als je niets meer kunt bereiken ga je dood, zo kun je het ook zien. anyway...goed discussie punt ciao
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
De vraag is of iedereen wel een levensverwachting van 80 jaar (oid) heeft. iedereen kan op elk moment dood gaan; een ongeluk, een ziekte, een genetische afwijking of 'zomaar'.
Met een verjaardag vier je dus dat je weer een jaar niet dood bent gegaan en dus weer een jaar extra hebt kunnen leven.
|
Dit is echt weer een Optima topic, die heb ik gemist... heerlijk altijd om te zien hoe druk jij je maakt over dingen die mij werkelijk weinig doen
![]() ![]()
|||||||
Citaat:
zo pessimistisch ben IK zelfs niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
volgens mij valt daar al het slechte van de mens mee te verklaren. Het gaat in dit geval niet op, want komen de felicitaties van 'anderen'. Kijk, als je jezelf nu zou feliciteren, dan spreken we over een verregaande vorm van egocentriciteit ( eentje waarvoor je opgenomen moet worden) Citaat:
Citaat:
met trots kan ik zeggen dat op de dag zelve ik niet aan forumvervuiling in directe, of vertegenwoordige zin heb bijgedragen. ![]()
|
![]() |
Whahaha, wat een onzin dit.
![]()
||
Citaat:
niet alle tradities zijn juist
|
Vrijwel alle mensen zijn blij dat ze bestaan en anderen met hen. Eigenlijk moet het gevierd worden, om dit gevoel te uiten, en wanneer kan dat nou mooier dan op de dag waarop je geboren bent?
Iemand met z'n verjaardag feliciteren geeft alleen maar aan dat je om die persoon geeft.
|
Verwijderd
|
Daar heb ik nou serieus nog nooit zo overnagedacht
![]() Maargoed, we vieren die dag gewoon dat je geboren bent, omdat je waarschijnlijk niet op dezelfde dag zal overlijden als dat je geboren bent. Ik vind het dus ook onlogisch om mensen te condoleren als ze jarig zijn, condoleren doe je wanneer iemand dood is. Klaar, simpel. ![]() En nu ga ik er toch weer dieper overna denken eigenlijk, maargoed. Wanneer je jarig bent, vier je gewoon dat je ouder bent geworden, niet dat je nog korter leeft op deze wereld. |
![]() |
|
nou en het hoort bij het leven...
als je iedere keer denk van ojeetje over 70 jaar ben ik dood... kan je beter gelijk er een eind aan maken... en ik zou al die verjaardagfeestjes niet willen missen... en als je 80 bent of ouder... vind je het helemaal niet meer zo erg dat er een eind aan zit te komen.... kheb stage gelopen in een verzorgingstehuis... echt ellendig soms.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Juh! Iedereen roept maar Carpe Diem [Pluk de dag], geniet van het leven, doe het nu voordat het te laat is, maar zodra we dat proberen te vieren, hó maar!
|
Je kan het ook omdraaien: Je feliciteert iemand dat ik een jaar heeft mogen leven. Je kan dan wel een levensverwachting hebben van 80 jaar, maar ja je moet het wel worden.
|
![]() |
|
|