Advertentie | |
|
![]() |
|
Samenvattingen van internet halen (scholieren.com werkstukken
of zelf maken, maar dat is zonde van je tijd (helemaal in de tweede fase, waar je het toch al zo druk hebt).
|
Verwijderd
|
Biologie en Geschiedenis las ik altijd een aantal keer door totdat ik het verhaal aardig na kon vertellen zonder in mijn boek te kijken.
voor talen gebruikte ik altijd deze software: Efkasoft |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Tsja, samenvatting maken, oefenopgaven maken, proeftentamen maken.
|
Mn wiskunde leer ik eigenlijk nooit. Het enige wat ik doe is gewoon mn huiswerk bij houden en een week van tevoren beginnen met een aantal sommen uit elke paragraaf oefenen!! Ik werd altijd dood gegooit met het woord oefenen!! Maar ik ben er wel achter gekomen dat het heel veel helpt!!!
||
Citaat:
![]()
|
Ik lees de dag voor de toets alles 1 keer doen, zet de belangrijkste punten in mijn grafische rekenmachine bij de betavakken. En de talen, alle woordjes 1 keer opschrijven en dat een paar keer lezen. Ik merk nu ik in de les meer doe, dat dat wel minder werkt betekent vlak voor een toets.
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
geschiedenis:
het hfdst in stukjes verdelen. een stukje aandachtig lezen voor mezelf herhalen volgende stukje lezen herhalen de twee stukjes samen herhalen enz. en alle jaartallen, mét gebeurtenis in mn hoofd stampen. en bepaalde belangrijke namen, met waarom ze belangrijk zijn leren. dan kom ik gemiddeld op een 7,3 voor geschiedenis. biologie: de stof heel goed lezen (echt heel goed, als ik één ding niet begrijp, er niet overheen lezen, maar het opzoeken) vaak kan je van bio schema's maken, wat met wat in verband staat en op welke manier. dat doe ik dan ook meestal wel. en van die rijtjes leren, als die er zijn...
||
Citaat:
Geschiedenis vat ik altijd gewoon samen, en dan belangrijkste punten even nog goed overkijken... Heb ik meestal 8 tot 9 op geschiedenis... Biologie, gewoon alles in je hoofd stampen, vooral plaatjes, en als je aantekeningen krijgt die ook... Verder schrijf ik ook altijd heel veel dingen op, op deze manier onthoud ik de dingen ECHT..als je mij nu iets over de geleerde stof vraagt zal ik het nog weten...heel vaag.. ![]()
|
Verwijderd
|
Ja en nu wil ik hetzelfde antwoord voor mensen die een vervolgopleiding doen.
![]() Ik verlang nu al enorm terug naar de middelbare school. Ik ben nu zo'n twee maanden bezig en heb al bijna meer stof doorgeploeterd dan in heel 6V...In bladzijdes in ieder geval. Vorige week had ik mijn eerste tentamens en dan moet je dus ineens boeken leren voor een toets. Vroeger maakte ik ook uitgebreide samenvattingen of las ik de stof een paar keer. Zoals "... ![]() Echt eerder beginnen is denk ik de oplossing. Gelukkig had ik dat al beetje gedaan, andere tips zijn meer dan welkom. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
spiektips en smoesjes! handig Couscousje | 4 | 30-10-2017 06:59 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[Duits] 2 korte vraagjes Verwijderd | 1 | 11-11-2012 18:29 | |
Algemene schoolzaken |
Onder welke omstandigheden leer jij het beste/meestal? duivelaartje | 15 | 08-11-2008 16:54 | |
De Kantine |
smoesjes en spiektips! erg handig! Couscousje | 36 | 08-09-2003 18:22 | |
Algemene schoolzaken |
M'n lerares is vervelend bezig SuperSanne | 15 | 08-03-2003 12:56 | |
Psychologie |
Onderwerp kan ik het geven ? een verhaal over een bij voorbaat verneukt leven ofzo Waarom? | 2 | 02-02-2002 16:30 |