Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
bedankt voor de tips. ik snap gewoon niet waarom niemand eens voorstelt iets te gaan doen terwijl ze met anderen wel dingen doen... denk dat ik te onbekend ben
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() en on topic: dat je gesloten bent, boeit niet al teveel. Er is niemand (op mezelf na, dus toch iemand) die redelijk weet hoe ik in elkaar zit. Toch heb ik genoeg vrienden. Ik denkt dat je (wat al eerder is gezegd) niet te serieus moet zijn en ook lol moet hebben (maar dat zat wel goed, gezien dat feesie dat je wilde organiseren). Vriendschappen komen langzaam, afspraakjes regelen op dingen te gaan doen is een goede stap als je elkaar al kent. Vriendschap is geen contract dat je ondertekent, het is iets dat langzaam groeit. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb ook geen vrienden. Gisteren heb ik m'n msnlijst leeggemaakt, omdat niemand wat tegen mij zei. Daar werd ik toch wel heel erg pissig van en probeerde zelfs namen zoals: "Hallooow, ik ben er ook nog!" om mensen aan de praat te krijgen, maar alles wat ik deed leek hopeloos. Niemand, echt niemand praat uit eigen initiatief tegen mij!
Mijn msnlijst bestond eerst uit 37 mensen, dat waren voor een groot deel mensen van mijn sportvereniging (1. mensen met wie ik helemaal niet omging, 2. Ik zit niet meer op sport). De rest waren oppervlakkige schoolvrienden, beter schoolgenoten gezegd. Dus heb ik een paar mensen met wie ik nooit praatte verwijderd. Het werden er steeds minder, van 37, naar 21 en daarna 14. Gisteren heb ik die 14 verwijderd. Ik dacht dat deze 14 mensen het meest voor me betekenden, want het waren mensen die ik op school in de pauze zag, maar ja hoe kon ik dat ook denken. In de pauze praat niemand van hen tegen mij!!! Ik zit in de pauze wat voor me uit te staren en niemand zegt ook wat uit eigen initiatief tegen mij en als ik wat tegen hen zeg, dan werpen ze een geirriteerde blik naar mij alsof ik me met hen bemoei. 1 Week gelden hebben twee meisjes die ik sinds vorig jaar ken, ruzie gekregen met mij. Ik zag ze net als de rest met wie ik in de pauze zit alleen op school. Nooit buiten schooltijd! Ik snapte eerst niet wat ze tegen mij hadden, maar ben via via erachtergekomen dat ze me een zeikerd vinden. Ik zeur over van alles en nog wat en zit altijd in de stress over school en dat reageer ik dus op hen af. Dat zag ik eigenlijk al aangekomen, want ik ben altijd chagrijnig en de laatste tijd zeg ik dingen zoals: 'Ik haat de dag dat ik geboren ben', 'Ik ga me kunstmatig ziekmaken, dan hoef ik niet naar school' , 'Kutschool' en nog meer van dat gezeik. Je kan je al voorstellen dat een normaal mens er gek van wordt. En meestal als ik dit soort dingen zeg, dan werpen ze een geirriteerde blik of beginnen te grinniken of ik krijg dingen zoals: 'Stom kind' naar m´n kop geworpen. Ik zit nu in een nieuwe klas en ondanks dta ik altijd zo gesloten ben op school, probeer ik al wat contact te leggen met klasgenoten. Ik merk wel dat het moeilijk is, ik kan mezelf niet echt zijn (kom serieus over), word heel nerveus en weet af en toe niet wat ik moet zeggen. Maar of ik na die 6 weken vrienden heb gemaakt? Nee! Als we in groepjes moeten werken dan word ik nooit gekozen, als we groepjes moeten maken bij gym blijf ik als laatst over. Ik kan dit allemaal begrijpen, want wie wil nou omgaan met iemand die altijd wat te klagen heeft, altijd chagrijnig is, zo gesloten is en zo negatief tegen alles aankijkt. Tenslotte heb ik een kutkarakter, dat krijg ik ook de laatste tijd te horen van iedereen zelfs van m'n ouders. M'n ouders zeggen ook dat ik heel erg veranderd ben, ik ben heel erg agressief, reageer fel, ben heel chagrijnig, pessimistisch, kan bijna niet nomaal praten, alles komt op een geirriteerde toon, fel en schreeuwerig eruit en ik doe vaak arrogant. Hoe kan iemand mij ooit aardig of interessant vinden? Onmogelijk gewoon! Iedereen heeft me al kapot gemaakt van binnen! Hoe kan ik dan nog een vrolijk meisje worden en contacten aangaan? xxx depressief meisje Laatst gewijzigd op 12-10-2003 om 13:46. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Eenzaam, alleen en geen echte vrienden. 23april | 18 | 03-06-2016 16:15 | |
Psychologie |
Ik weet niet hoe ik me moet voelen. jarne55555 | 5 | 28-05-2015 16:37 | |
Psychologie |
ik snap het niet.... Verwijderd | 20 | 01-04-2012 19:59 | |
Psychologie |
waarom is het gras bij anderen altijd groener? Zazoo | 23 | 01-02-2004 15:30 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Weltschmerz Verwijderd | 7 | 04-10-2002 22:40 |