Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2003, 15:14
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Winamp 5 beta 1 is uit. Zie hier

Ik heb hem al, en ik moet zeggen, het ziet er allemaal erg mooi uit, ben nog geen dingen tegengekomen die ik als achteruitgang zie. Vooral de visual plugin's zijn er erg op vooruit gegaan (MilkDrop on desktop *Kwijl*).

n e way, aan het changelogje te zien is er een hoop veranderd.
Post hier je mening .

screenshotje van mijn winamp

Laatst gewijzigd op 17-10-2003 om 15:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2003, 15:37
D@mien
D@mien is offline
moet er niet eerst een 4 komen voordat er een 5 uitkomt??
Oud 17-10-2003, 15:40
Koen
Koen is offline
Citaat:
D@mien schreef op 17-10-2003 @ 16:37:
moet er niet eerst een 4 komen voordat er een 5 uitkomt??
5 is 3+2. De goede punten van 2 en 3 zijn samen genomen in een nieuwe versie, en die heet daarom dus 5.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Black Rainbow schreef op 17-10-2003 @ 16:14:
Winamp 5 beta 1 is uit. Zie hier

Ik heb hem al, en ik moet zeggen, het ziet er allemaal erg mooi uit, ben nog geen dingen tegengekomen die ik als achteruitgang zie. Vooral de visual plugin's zijn er erg op vooruit gegaan (MilkDrop on desktop *Kwijl*).

n e way, aan het changelogje te zien is er een hoop veranderd.
Post hier je mening .

screenshotje van mijn winamp
wumpscut

urm. niet zo'n behoefte aan ik vind 2.91 prima
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 16:59
Verwijderd
Een woord: gadverdamme.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 17:13
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Dit is vast een poging het wereldrecord "lelijke skin" aan te vallen. Allemachtig, wie vérzint zoiets!

Maar goed, vraagje, wat heeft 5 dat 3 niet heeft? (En nee, ik ga niet die hele waslijst doorlezen aan verbeteringen, ik doel op functionele dingen waarvan je echt denkt: )
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 17:46
Enlightenment
Enlightenment is offline
Winamp 5 is de re-make van het enigszins deels mislukte Winamp 3.

Winamp 3 was erg heavy/bloated, wat te merken was aan de lange opstarttijd op zelfs de meest moderne systemen. Daarnaast had Winamp 3 extreem veel bugs, waardoor het naar mijn mening nooit uit het alpha/beta stadium is gekomen.

Winamp 5 moet de hereniging van de degelijkheid van Winamp 2 met de extra functies van Winamp 3 worden, vandaar 2+3 = 5.

Deze beta heb ik nog niet geprobeerd, maar aan het changelog te zien wordt er behoorlijk gesleuteld aan Winamp 5. Eindelijk, want de development van Winamp 3 was echt zéér bedroevend te noemen.

Winamp 5 heeft dus niet veel extra's dan Winamp 3, maar is dus wel veel lichter en heeft geen last van de irri bugs van WA3.

Ten opzichte van Winamp 2 is het grote voordeel dat WA5 support voor de advanced skins van WA3 heeft, wat voor mij een reden was om bij WA3 te blijven ondanks de vervelende bugs.
Oud 18-10-2003, 00:10
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 18-10-2003 @ 00:08:
Dat mocht ook wel, want 3 was niet erg goed. Dus misschien probeer ik hem wel uit.
noem 3 nadelen als je een snelle computer hebt (dus niet: het vreet zoveel geheugen, het start zo langzaam op)
Oud 18-10-2003, 00:33
D@mien
D@mien is offline
Waarom zouden ze een klote versie 3 combineren met een supergoede versie 2? dat is toch altijd een downgrade??
Ze moeten gewoon versie 2 nemen en deze een beetje opschroeven..zonder dat et zn l337ness verliest
Oud 18-10-2003, 01:32
Enlightenment
Enlightenment is offline
D@mien: verdiep je eens in de technische opbouw van Winamp 5. Winamp 5 is modulair geworden, nog meer dan Winamp 2 en 3 al was. Zonder de advanced skin plugin is het feitelijk een door-ge-developde Winamp 2.
Oud 18-10-2003, 08:04
WolterB
WolterB is offline
ik gebruik nu al een aantal weken de alpha release van WA5 en ikmoet zeggen dat deze mij zeer goed bevalt
alleen werken hier de sinks van WA3 nog niet echt optimaal en wordt het programma geďdentificeerd als WA 4.980, maar ik zal zeker de beta versie gaan uittesten
Oud 18-10-2003, 08:24
dystopia
dystopia is offline
Nee dankje, ik sta niet te springen om software van AOL/TimeWarner (aka CNN) te draaien. NullSoft is gewoon een slaafje van AOL. Dat bleek toen met de WASTE-affaire. Frankel is 'm toen gepeerd. Wanneer wordt de source gereleased? Momenteel kan ik het niet eens draaien, al zou ik het willen...
Oud 18-10-2003, 20:35
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 18-10-2003 @ 21:09:
Het grootste nadeel van Winamp 3 is: dat de sneltoest "J" niet werkt (dus Jump to File). Het was zo'n groot nadeel voor mij dat ik heb besloten om maar weer terug te gaan naar versie 2.
Dat klopt, hij zou in WA3 terugkomen, maar daar is het nooit van gekomen.

Maar je kunt een vergelijkbaar iets als F3 gebruiken, werkt ook redelijk.

Maar het meest irritant zijn de schaamteloze bugs die er na een jaar nog steeds inzitten.
Oud 19-10-2003, 00:14
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
WolterB schreef op 18-10-2003 @ 09:04:
ik gebruik nu al een aantal weken de alpha release van WA5 en ikmoet zeggen dat deze mij zeer goed bevalt
alleen werken hier de sinks van WA3 nog niet echt optimaal en wordt het programma geďdentificeerd als WA 4.980, maar ik zal zeker de beta versie gaan uittesten
Hm, MMD3 (dé skin waarvoor je WA3 wilde draaien) draaide al goed op de SuperAlphaPreRelease versie, alleen het uitschuiven van de color themes werkte nog niet goed, voor de rest kon ik niets vreemds ondekken wat betreft WA3-skin functionaliteit.
Reageren

Regels voor berichten