Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2003, 13:26
rickert
rickert is offline
ik ben op zoek naar stage adressen kan iemand mij wat site (s) geven waar je (veel) stage adressen kan vinden..??

alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2003, 13:33
Liss
Liss is offline
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.stage-centrum.nl/
Suc6 met zoeken.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 13:41
Thomas
Thomas is offline
Bellen, bellen, bellen.

1. Men neme een telefoonboek.
2. Men zoekt een geschikt adres.
3. Men belt.
4. Is men binnen dan schrijft men een brief.
5. Men stuurt deze brief naar dit stageadres.
6. Men wordt uitgenodigd voor een gesprek.
7. Men wordt aangenomen.
8. Men kan beginnen.

Duidelijk, he?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 14:16
rickert
rickert is offline
Citaat:
Wawl schreef op 22-10-2003 @ 14:41:
Bellen, bellen, bellen.

1. Men neme een telefoonboek.
2. Men zoekt een geschikt adres.
3. Men belt.
4. Is men binnen dan schrijft men een brief.
5. Men stuurt deze brief naar dit stageadres.
6. Men wordt uitgenodigd voor een gesprek.
7. Men wordt aangenomen.
8. Men kan beginnen.

Duidelijk, he?
zow jij bent slim he...alleen als ik pas volgend jaar augustus stage hoef te lopen en nug ewoon als algemene interesse dat wil zien van wat voor vacatures er dan zijn zijn die 8 stappen wat vroeg he...ook wel duidelijk opzich he...?
Oud 22-10-2003, 14:22
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
rickert schreef op 22-10-2003 @ 15:16:
zow jij bent slim he...alleen als ik pas volgend jaar augustus stage hoef te lopen en nug ewoon als algemene interesse dat wil zien van wat voor vacatures er dan zijn zijn die 8 stappen wat vroeg he...ook wel duidelijk opzich he...?
Dan had je dat erbij moeten vermelden, zoiets kan ik namelijk niet ruiken. Je zult toch een stage moeten lopen die valt binnen het perspectief van je opleiding, daar zul je dus iets in moeten zoeken. Overigens ben je wel erg vroeg met zoeken, want het duurt nog zo ontzettend lang tot Augustus.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 14:24
rickert
rickert is offline
Citaat:
Wawl schreef op 22-10-2003 @ 15:22:
Dan had je dat erbij moeten vermelden, zoiets kan ik namelijk niet ruiken. Je zult toch een stage moeten lopen die valt binnen het perspectief van je opleiding, daar zul je dus iets in moeten zoeken. Overigens ben je wel erg vroeg met zoeken, want het duurt nog zo ontzettend lang tot Augustus.
heb jij weer gelijk in dat ik dat moest melden... Ja nou dit is gewoon btje om rond te kijken hoor verder niks...maar ben gewoon nieuwsgierig wat voor adressen er zoal zijn dan...!
Oud 23-10-2003, 10:48
Thomas
Thomas is offline
http://www.stage-centrum.nl/stagesites.htm
http://www.stagemotor.nl/bedrijven/linkpagina.htm

Vooral die tweede is eventueel wel handig.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 14:10
Lindatje
Lindatje is offline
En toch vallen die http:// tegen vind ik... Voor mijn opleiding is iig bijna niks te vinden (toerisme) maar ja heb nu ook een stage...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 16:22
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Lindatje schreef op 12-11-2003 @ 15:10:
En toch vallen die http:// tegen vind ik... Voor mijn opleiding is iig bijna niks te vinden (toerisme) maar ja heb nu ook een stage...
Je hebt gelijk, want een stage moet je niet via internet proberen te vinden.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 16:54
Verwijderd
Waarom niet? Je kunt een stageadres best bemachtigen via internet. Natuurlijk kun je het ook uit vakbladen halen, zo staat in het Nederlands Juristenblad elke week een samenvatting van de vacatures uit enkele tientallen landelijke en lokale dagbladen. Ontzettend handig.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 17:29
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-11-2003 @ 17:54:
Waarom niet? Je kunt een stageadres best bemachtigen via internet. Natuurlijk kun je het ook uit vakbladen halen, zo staat in het Nederlands Juristenblad elke week een samenvatting van de vacatures uit enkele tientallen landelijke en lokale dagbladen. Ontzettend handig.
Je moet niet een kant-en-klare stageplaats verwachten. Aan adressen komen kan zeker gebeuren via internet, maar daarna zal je vaak toch eventjes moeten bellen en daarna eventueel een brief schrijven.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 13-11-2003 @ 18:29:
Je moet niet een kant-en-klare stageplaats verwachten. Aan adressen komen kan zeker gebeuren via internet, maar daarna zal je vaak toch eventjes moeten bellen en daarna eventueel een brief schrijven.
Misschien is het sectorspecifiek (dat denk ik eigenlijk niet), maar bijna elk advocatenkantoor heeft een website. Daar is te vinden of ze vacatures hebben openstaan, of ze student-stagiairs aannemen en zoja, in welke functies, enz. Daar staan vaak ook adresgegevens bij, mocht je geïnteresseerd zijn in een vacature of stageplaats.

In mijn eigen geval loopt de stagevoorziening via het Bureau In- en Externe Betrekkingen van de faculteit rechtsgeleerdheid. Ik kan ook wel zelf op zoek gaan, maar het is efficiënter en effectiever om het via dat bureau te doen. Zij hebben al jouw gegevens en referenties bij elkaar, zij kennen je al persoonlijk en kunnen je zodoende aanbevelen, zij krijgen makkelijker een voet tussen te deur omdat je immers een universiteit achter je hebt staan en niet éen of andere zwervende student bent.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 09:50
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-11-2003 @ 22:56:
Misschien is het sectorspecifiek (dat denk ik eigenlijk niet), maar bijna elk advocatenkantoor heeft een website. Daar is te vinden of ze vacatures hebben openstaan, of ze student-stagiairs aannemen en zoja, in welke functies, enz. Daar staan vaak ook adresgegevens bij, mocht je geïnteresseerd zijn in een vacature of stageplaats.

In mijn eigen geval loopt de stagevoorziening via het Bureau In- en Externe Betrekkingen van de faculteit rechtsgeleerdheid. Ik kan ook wel zelf op zoek gaan, maar het is efficiënter en effectiever om het via dat bureau te doen. Zij hebben al jouw gegevens en referenties bij elkaar, zij kennen je al persoonlijk en kunnen je zodoende aanbevelen, zij krijgen makkelijker een voet tussen te deur omdat je immers een universiteit achter je hebt staan en niet éen of andere zwervende student bent.
Wat betreft dat eerste; daar heb je gelijk in.
De twee alinea van jou zou niet echt op een HBO student slaan, of dit voor een WO student ook geldt dat kan ik niet beoordelen. Bij de meeste ondernemingen waar medestudenten van stage zijn gaan lopen verwacht men studenten die zelf actie hebben ondernomen om zodoende een stageplaats te verwerven. Geef nou eerlijk toe; zou jij niet liever iemand aannemen die zelf jouw bedrijf heeft gevonden en die geheel gemotiveerd is om er een leuke periode van te maken, dan iemand die via het BIE aan een stageplaats is gekomen van een onderneming of kantoor wat hij/wij nauwelijks kent. Ik zou het wel weten.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 14-11-2003 @ 10:50:
Geef nou eerlijk toe; zou jij niet liever iemand aannemen die zelf jouw bedrijf heeft gevonden en die geheel gemotiveerd is om er een leuke periode van te maken, dan iemand die via het BIE aan een stageplaats is gekomen van een onderneming of kantoor wat hij/wij nauwelijks kent. Ik zou het wel weten.
Dat verschilt van geval tot geval. Het is inderdaad een feit dat kantoren over het algemeen eigen initiatief waarderen. Maar dat neemt niet weg dat in veel gevallen een kantoor meer waarde hecht aan het feit dat er een universiteit achterstaat, die de student kent en die als het ware al een soort selectie vooraf heeft doen plaatsvinden.

Zeker omdat de faculteit toch meestal studenten plaatst bij bepaalde vaste adressen, is het voor die stageverlenende instellingen gewoon handiger om het via de uni te doen en niet via de student zelf. Daarvan moet men immers maar afwachten wat hij in zijn mars heeft, terwijl men van studenten die door de uni worden aangeboden, wéet dat ze in ieder geval al aan een aantal criteria voldoen en bij de universiteit bekend staan als gemotiveerd, etc.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 16:21
moison100
moison100 is offline
www.kchandel.nl

staan ze alle maal en het acrediteer niveau..
Reageren

Regels voor berichten