Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2003, 19:47
Blokkje
Blokkje is offline
Hallo mensen,

Op dit moment zit ik in 5 havo, ik heb heel lang getwijfeld over wat ik wil gaan doen na hierna.. Nix leek me leuk genoeg.. en uiteindelijk ben ik uitgekomen bij het gene wat ik al heel lang wil, ik wil naar de toneelschool (welke weet ik nog niet). Ik hoopte dat iemand me misschien tips kan geven over voor opleidingen of andere cursussen waarmee ik meer kans heb om door de audities te komen, omdat ik pas 16 ben als ik klaar ben met school en ik geloof dat je 17 moet zijn voor de meeste scholen leek het me een goede kans dat jaar te gebruiken om meer ervaring op te doen.
Oud 30-10-2003, 20:21
alpha
alpha is offline
17 ja, in Arnhem zelfs 18.
Maar je bedoelt een vooropleiding voor volgend jaar? Wat dus een jaar duurt, fulltime?
Oud 30-10-2003, 20:24
Blokkje
Blokkje is offline
Ja, zoiets..
Oud 31-10-2003, 07:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
zijn er dan fulltime vooropleidingen? lijkt me dat zoiets eerder gecombineerd gaat met een andere schoolopleiding ofzo?
Oud 31-10-2003, 08:09
Daangerous
Daangerous is offline
er is geen fulltime vooropleiding, en dat zou ook nergens op slaan. je zou volgend jaar de Landelijke Oriëntatiecursus Theaterscholen kunnen doen... Maar over het algemeen is het het belangrijkste dat je ervaring op doet, eerlijk gezegd schiet je met alleen LOT niet veel op... Je moet echt wat gedaan hebben...
Oud 31-10-2003, 09:51
computer
computer is offline
Jah.. tis nie dak nog nix aan toneel of acteren doe .. maar het gaat om het idee dat ik pas 16 ben als ik klaar ben en ik gewoon dat jaar wil benutten om verder te komen..
Oud 31-10-2003, 09:56
Blokkje
Blokkje is offline
Citaat:
computer schreef op 31-10-2003 @ 10:51:
Jah.. tis nie dak nog nix aan toneel of acteren doe .. maar het gaat om het idee dat ik pas 16 ben als ik klaar ben en ik gewoon dat jaar wil benutten om verder te komen..
oeps.. dit was ik maar kwas onder een vriendin van me ingelogd..
Oud 31-10-2003, 10:23
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Blokkje schreef op 31-10-2003 @ 10:56:
oeps.. dit was ik maar kwas onder een vriendin van me ingelogd..
Dan raad ik je LOT aan... Dat is waarschijnlijk een van de betere. Maar dat is meer open dagen bezoeken en kijken waar je sterke en zwakke kanten liggen, het lijkt me niet onverstandig om ook producties te gaan doen
Oud 01-11-2003, 18:01
Non-appearance
Non-appearance is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 31-10-2003 @ 09:09:
er is geen fulltime vooropleiding, en dat zou ook nergens op slaan.
Die is er wel in Utrecht...
Een vriendin van me zit daar...
En waarom zou dat nergens op slaan?
Oud 01-11-2003, 21:11
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Non-appearance schreef op 01-11-2003 @ 19:01:
Die is er wel in Utrecht...
Een vriendin van me zit daar...
En waarom zou dat nergens op slaan?
omdat een vooropleiding geen garantie geeft, het is dus geen garantie voor een vervolgopleiding (al weet ik niet precies hoe dat in Utrecht zit), dan is het dus geen vooropleiding, meer een oriëntatiecursus, das iets anders...
Oud 02-11-2003, 00:58
Non-appearance
Non-appearance is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 01-11-2003 @ 22:11:
omdat een vooropleiding geen garantie geeft, het is dus geen garantie voor een vervolgopleiding (al weet ik niet precies hoe dat in Utrecht zit), dan is het dus geen vooropleiding, meer een oriëntatiecursus, das iets anders...
Ze zeggen dat je na die opleiding in Utrecht 80% kans hebt om door te mogen naar een theaterschool... En je hebt met geen enkele vooropleiding toch garantie op een vervolgopleiding? In ieder geval niet in een kunstvak, voor zo vr ik weet..,
En ik vind het wel degelijk een vooropleiding omdat je, omdat je meer tijd hebt, veel meer leert dan op een orientatie-cursus...
Die is toch meer gericht op orientatie, en een vooropleiding op leren...
Oud 02-11-2003, 10:46
dramabart
dramabart is offline
Hee hallo,

Ik ben iemand die een partime vooropleiding heeft gedaan en een tussen jaar fulltime toneel.
partime kan in utrecht, maastricht, amsterdam en eindhoven en is in de weekende.
De fulltime is een mbo dus kost je geen extra studie financiering en das in den bosch.... kijk een op www.kw1c.nl
das de tip.....
Oud 03-11-2003, 06:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
dramabart schreef op 02-11-2003 @ 10:46:
Hee hallo,

Ik ben iemand die een partime vooropleiding heeft gedaan en een tussen jaar fulltime toneel.
partime kan in utrecht, maastricht, amsterdam en eindhoven en is in de weekende.
De fulltime is een mbo dus kost je geen extra studie financiering en das in den bosch.... kijk een op www.kw1c.nl
das de tip.....
okay, als je het zo stelt: mijn dansschool wilt volgend jaar ook een vakopleiding openen op mbo niveau maar dat is dus géén vooropleiding. dat is een opleiding op zich.
Oud 07-11-2003, 18:15
dramabart
dramabart is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 03-11-2003 @ 07:33:
okay, als je het zo stelt: mijn dansschool wilt volgend jaar ook een vakopleiding openen op mbo niveau maar dat is dus géén vooropleiding. dat is een opleiding op zich.
Okee maar zijn optie voor een tussen jaar
trouwens dat van die minimum leeftijd in arnhem ook niet echt waar. de jongste dit jaar was 16 in middels 17 maar ja kan allemaal.
Het LOT verzorgt orienterend theater en er zijn wel dingen om je blik breder te maken
Oud 07-11-2003, 19:07
alpha
alpha is offline
Citaat:
dramabart schreef op 07-11-2003 @ 19:15:
trouwens dat van die minimum leeftijd in arnhem ook niet echt waar. de jongste dit jaar was 16 in middels 17 maar ja kan allemaal.
In mijn informatieboekje staat minimale leeftijd 18 jaar. Maar misschien dat het dit jaar verandert is, dat kan natuurlijk. Het boekje is van vorig jaar nml.

Regels voor berichten