Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2003, 14:35
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik had vandaag een discussie op school en ik kan er niets op het internet over vinden dus misschien heeft hier iemand een idee.

De discussie ging dus over het feit of als je exact bent aangelegd je gemiddeld beter rijdt dan een alfa.

Je zou kunnen zeggen ja want als je exact goed bent heb vaak ook een goed ruimtelijk inzicht en dat heb je nodig met het autorijden. Je kan dan bijvoorbeeld beter inschatten waar de stoeprand zit en hoelang het duurt voordat een auto bij je is.
Mannen halen sneller hun rijbewijs en mannen zijn vaker exacter aangelegd , en dat pleit dan wel weer voor het verband tussen exact zijn en kunnen rijden.

Aan de andere kant kan je zeggen nee dat is onzin, autorijden heeft meer met vaardigheden (die je dus kan oefenen) te maken, en hoe goed je motoriek ontwikkeld is.

Heeft iemand hier een idee over? Kunnen beta's sneller autorijden en ook beter? Of heeft het niets met elkaar te maken? Maar waar dan wel mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2003, 14:59
thunder110
thunder110 is offline
Nee, ik denk dat die twee dingen totaal niks met elkaar te maken hebben. Mijn zus bijvoorbeeld stond voor alle exacte vakken op haar eindexamenlijst gemiddeld een 9.6, maar had 100 lessen nodig en drie afrijd-pogingen eer ze was geslaagd.

Natuurlijk, dit is maar een enkel voorbeeld, maar vrouwen zijn vaak ook neurotischer aangelegd dan mannen, en theoretischer.
Oud 06-11-2003, 16:53
Verwijderd
Ik ben exact, doch motorisch gestoord.
Ik wordt ook altijd laatste op de kartbaan.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 17:25
Verwijderd
Met motoriek heeft het denk ik nix te maken.
Met inzicht misschien...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 18:13
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 06-11-2003 @ 18:25:
Met motoriek heeft het denk ik nix te maken.
Het heeft wel degelijk met je grove motoriek te maken, denk ik. Je moet meerdere handelingen tegelijk kunnen doen, zachtjes de koppeling laten opkomen etc. Wel denk ik dat de drempel waarbij je motoriek een probleem vrij hoog ligt, dus de mate waarin het een rol speelt.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 18:46
Balance
Balance is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 06-11-2003 @ 19:13:
Het heeft wel degelijk met je grove motoriek te maken, denk ik. Je moet meerdere handelingen tegelijk kunnen doen, zachtjes de koppeling laten opkomen etc.
idd. aan die motoriek ontbreekt het een beetje bij mij en ik ben nu met les 6 op het niveau van les 4 zeg maar. Motoriek is dus wel degelijk van belang, want als jij de koppeling nog niet eens normaal op kan laten komen, kun je ook niet verder oefenen met andere vaardigheden.
Reageren

Regels voor berichten