Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2003, 15:55
GinaGina
GinaGina is offline
hallo

ik hoop dat iemand me een beetej kan helpen, ik heb al meer als een jaar een relatie met een schat van een jongen maar de laatste tijd voel ik me zo verloren.Ik weet gewoon niet meer wat ik moet denken.
we hebben best vaak ruzie gehad en me vriend heeft het ook erg moeilijk thuis en hij heeft veel peroonlijke problemen.ik vind het gewoon moeilijk om er altijd voor hem te zijn en hem te steuenen omda ik weet dat veel problemen opgelost zullen zijn als ik geen relatie meer met hem heb.Ik voel me vaak egoistische dat ik hem niet laat gaan.want als ik echt van hem hou wil ik toch het beste voopr hem maar ik wil hem neit kwijt en ik weet dat ik echt ze hart breek als ik het uitmaak want we houden zoveel van elkaar
zucht ik weet het gewoon allemaal niet meer.............
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2003, 15:58
Soezen
Soezen is offline
Al die problemen bij hem thuis, komen door jou? Praat erover met je vriend. Zeg tegen hem wat je hier schrijft. Hij zal het heus begrijpen, en dan kunnen jullie samen een goede oplossing zoeken..
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 15:59
Verwijderd
Love will conquer it all
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 16:02
GinaGina
GinaGina is offline
om het kort te houden ja zijn meeste problmen komen door mij van zijn ouders mag hij geen relatie met mij hebben(hij is van turkse afkomst en ik ben nederlands) en daarom hebebn ze hem uit huis gestuurd,daardoor is hij gestopt met school en werk en hij heeft dus ook geldnood. dus als ik het zou uitmaken kan hij misschien weer terug naar zijn ouders en zijn leven weer oppikken....
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 16:10
Verwijderd
maar vind hij zijn leven dan nog net zo leuk?

Wat is er nu belangrijker? Geld hebben of bij degene van wie je houdt blijven?

Daarbij denk ik dat dit geen beslissing is die jij moet maken. Als jij er persoonlijk aan onderdoor gaat, lijkt het me verstandig erover na te denken of je niet gelukkiger bent zonder hem.. maar je kunt niet voor hem gaan bepalen dat hij beter af is zonder jou, die keuze zal hij zelf moeten maken.

Verplaats je eens in de situatie.. Hoe zou jij je voelen als iemand het met je uitmaakt omdat diegene vindt dat jij niet gelukkig genoeg bent en beter af bent zonder diegene.. Als je het daar niet mee eens bent is het heel moeilijk om dat te accepteren.

Ga niet voor hem denken en dingen voor hem invullen.

Ik begrijp wel dat het lastig is er altijd voor hem te zijn, alle problemen leggen toch ook een druk op de hele relatie. Ik denk dat het goed is daar wel over na te denken en te bedenken of er niet een manier is om die druk voor jou wat minder te laten zijn.. misschien iets meer afstand?

En weet je zeker dat je 'hij is beter af zonder mij' niet als excuus gebruikt omdat jij het eigenlijk te zwaar vindt?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 16:17
GinaGina
GinaGina is offline
ik weet zeker dat hij mij nooit zou verlaten maar ik dnek dat het wel beter voor hem zou zijn en ik wil gewoon het aller beste voor hem.
maar het is niet dat ik het te zwaar vind ik vind het gewoon moeilijk om hem verdrietig te zien.en ik wil hem die tranen besparen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 16:54
Verwijderd
Hij weet ook wel dat als het uit zou zijn, hij misschien zijn leven weer op het moment kon oppakken dat hij uit huis geschopt werd. Desondanks is hij bij je gebleven. Denk je niet dat je nu zit te tobben over een beslissing die al lang gemaakt is?

Als je het uitmaakt zal hij er niet gelukkiger op worden. Blijkbaar heeft hij liever jou dan z'n ouders. Zijn keuze is al bepaald, ga er niet in rommelen. Zeker niet zonder overleg.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 17:12
juno
juno is offline
ja lekker, dan is hij om jou zijn ouders kwijtgeraakt, een keuze waar hij achterstond, dat heeft hij blijkbaar voor je over, en dan ga jij het uitmaken omdat dat beter voor hem zou zijn...

Ik denk niet dat hij je dat in dank zou afnemen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 06-11-2003 @ 16:59:
Love will conquer it all
and then ....... there was no love
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 18:54
GinaGina
GinaGina is offline
Dukko wat bedoel je met er was geen liefde ik hou meer van hem die van wie dan ook hij is mijn leven.
Heel erg bedaankt live mensne jullie hebben denk ik wel gelijk dat ik bij hem moet(en wil) blijven.
thanxs
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 23:28
Verwijderd
Citaat:
GinaGina schreef op 06-11-2003 @ 17:17:
ik weet zeker dat hij mij nooit zou verlaten maar ik dnek dat het wel beter voor hem zou zijn en ik wil gewoon het aller beste voor hem.
maar het is niet dat ik het te zwaar vind ik vind het gewoon moeilijk om hem verdrietig te zien.en ik wil hem die tranen besparen.
door ze te vervangen door nieuwe tranen?

Laat hem zelf nou gewoon beslissen waar hij het gelukkigste van wordt. Sorry hoor, maar daar kun jij toch niet over oordelen! Steun hem gewoon, in plaats van hem in de steek te laten om zijn eigen bestwil. Als hij dit voor jou over heeft, heeft hij dit voor jou over, steun hem daar dan ook in.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 09:15
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 06-11-2003 @ 16:59:
Love will conquer it all
Ja, maar wat doe je als je niet meer weet of er nog wel liefde is. Hele leuke romantische noot dit, maar volstrekt overbodig. Het is trouwens niet waar ook.
Oud 07-11-2003, 12:13
Verwijderd
sorry had even geen zin om van alles te typen, vandaar dat ene zinnetje... maar wil dus ffies helemaal zeggen dat ik het met dusjcrib eens ben. Hij kan daar het beste over beslissen..
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 13:34
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Ik ben het eigenlijk ook met de andere eens..
hij heeft al besloten....
Hij weet zelf ook wel wat hem gelukkig maakt..
En blijkbaar is hij toch nog gelukkig met jou ondanks alle problemen,,, jij moet daar niet in gaan rommelen,.
als het hem echt teveel wordt hoor je dat wel van hem en kunnen jullie samen beslissen dat het eventueel beter is als het uit is... maar zolan hij daar niets over zegt kan je ervan uitgaan dat hij zich hier het beste bij voelt,, lekker laten dus!
Succes! Kuzz Mij
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten