Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2003, 18:49
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik heb even twee opmerkingen rond de PM's op dit forum, ik hoop dat jullie er wat mee kunnen. Allereerst krijg je (als je dat hebt ingesteld) een pop-up bij een nieuwe PM. Bij alle PM's, behalve bij die van Koen over een nieuwe reactie in je fotoboek.

Ten tweede vind ik het raar dat ik een mail krijg omdat iemand niet een PM naar mij kon sturen omdat mn inbox vol is, terwijl het mij toch handiger lijkt om een mailtje te krijgen zodra je inbox vol is, dan kun je er gelijk wat aan doen.

Het zijn geen schokkende dingen, maar kleinigheidjes waar ik me aan stoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2003, 19:04
PV
PV is offline
over puntje 2, je kunt dat toch zelf wel in de gaten houden? Moet je daar echt een mailtje over krijgen voordat je gaat kijken of je pm-box misschien vol zit?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 19:23
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
PV schreef op 09-11-2003 @ 20:04:
over puntje 2, je kunt dat toch zelf wel in de gaten houden? Moet je daar echt een mailtje over krijgen voordat je gaat kijken of je pm-box misschien vol zit?
Ja maar als je dan toch die mail krijgt, stuur m dan meteen en niet als er een PM niet binnen kan komen daardoor.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 19:35
Balance
Balance is offline
Ik heb ook nog een PM dingetje:
als je een melding krijgt in je beeld dat je een nieuwe PM hebt, kan je kiezen of je hem wil lezen of niet (OK of Anuleren).
Als je op OK klikt krijg je nog een pop-up, of je hem in een nieuw venster wil openen of niet (OK = ja, Anuleren = in het oude venster).
Als ik dan op OK klik gebeurt er niks
Ligt dat aan mijn computer of doet ie dat in het algemeen niet?
Oud 09-11-2003, 20:00
ekki
ekki is offline
Gebruik je gewoon Internet Explorer als browser?

Bij mij werkt het nl wel (maar heb Mozilla Firebird en scholieren.com pop-ups toegestaan).
Oud 09-11-2003, 20:28
Balance
Balance is offline
Citaat:
ekki schreef op 09-11-2003 @ 21:00:
Gebruik je gewoon Internet Explorer als browser?

Bij mij werkt het nl wel (maar heb Mozilla Firebird en scholieren.com pop-ups toegestaan).
is dat tegen mij of Keyser Saus?
in het eerste geval: ik gebruik Internet Explorer ja. Ik weet verder niet of scholieren.com pop-ups zijn toegestaan, maar 't lijkt me wel, want de pop-ups komen wel te voorschijn, alleen krijg ik bij de 2e pop-up geen reactie als ik op OK klik.
Oud 09-11-2003, 21:36
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
linda85 schreef op 09-11-2003 @ 21:28:
is dat tegen mij of Keyser Saus?
in het eerste geval: ik gebruik Internet Explorer ja. Ik weet verder niet of scholieren.com pop-ups zijn toegestaan, maar 't lijkt me wel, want de pop-ups komen wel te voorschijn, alleen krijg ik bij de 2e pop-up geen reactie als ik op OK klik.
Bij mij gaat het wel goed en ik heb ook IE. Het zou inderdaad iets met die pop-ups kunnen zijn, anders weet ik het ook niet.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 21:50
Nona
Nona is offline
Linda85 - bij mij werkt dat ook niet. ik heb geen flauw idee waarom niet...
Oud 10-11-2003, 08:34
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 09-11-2003 @ 22:36:
Bij mij gaat het wel goed en ik heb ook IE. Het zou inderdaad iets met die pop-ups kunnen zijn, anders weet ik het ook niet.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 08:50
Verwijderd
Deze pop-up is iets anders als een reclame pop-up, deze pop-up zal niet worden tegengehouden..

Als je geen reactie krijgt bij het op OK klikken, zal dat waarschijnlijk komen doordat de javascript niet goed werkt,
komt meestal dor een te oude browser.

Dat je geen pop-up krijgt als er een nieuw fotoboek bericht is, komt doordat dat spulin een andere tebal word gezet (of er iets nieuws is), en dat qwist Koen niet, dacht alleen dat hij het had opgelost.
Waarschijnlijk komt dat wel in dfe nieuwe versie..
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 11:32
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
********** schreef op 10-11-2003 @ 09:50:
Als je geen reactie krijgt bij het op OK klikken, zal dat waarschijnlijk komen doordat de javascript niet goed werkt,
komt meestal dor een te oude browser.
Of door idioten die hun software voor IE geschreven hebben. Wat je het beste kan doen, die pop-ups gewoon tegenhouden, en bij de tweede vraag, "openen in een nieuw venster?" op nee/annuleren drukken. Dan kom je er wel.
Oud 10-11-2003, 11:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 09-11-2003 @ 20:23:
Ja maar als je dan toch die mail krijgt, stuur m dan meteen en niet als er een PM niet binnen kan komen daardoor.
en ik wilde je gisteravond zo graag een PM sturen
Oud 10-11-2003, 13:00
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Hmm dat probleem van linda komt dus door de browser, maareh vergeten jullie niet waarvoor ik dit topic opende?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 15:03
Balance
Balance is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 10-11-2003 @ 14:00:
Hmm dat probleem van linda komt dus door de browser, maareh vergeten jullie niet waarvoor ik dit topic opende?
Sorry
Oud 10-11-2003, 16:09
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 09-11-2003 @ 20:35:
*knip*
Het kan zijn dat je op deze manier een venster opent, maar vervolgens nadat je klaar bent met je pm's naar een andere site gaat op datzelfde venster. Als je dan weer een nieuwe pm krijgt en je klikt 'OK' bij 'nieuw venster openen?', dan moet je weer van datzelfde venster gebruik maken, dat automatisch naar je pm-box springt. (Bij mij tenminste)

Bedoel je dat?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 16:13
Balance
Balance is offline
Citaat:
lafjuh schreef op 10-11-2003 @ 17:09:
Het kan zijn dat je op deze manier een venster opent, maar vervolgens nadat je klaar bent met je pm's naar een andere site gaat op datzelfde venster. Als je dan weer een nieuwe pm krijgt en je klikt 'OK' bij 'nieuw venster openen?', dan moet je weer van datzelfde venster gebruik maken, dat automatisch naar je pm-box springt. (Bij mij tenminste)

Bedoel je dat?
nee, als ik goed begrepen heb wat jij bedoelt... ik heb meestal tijdens het forummen maar 1 venster open en ook als ik dan op OK klik gebeurt er niks.
Oud 11-11-2003, 17:15
Roos
Roos is offline
Opmerking 2:

Lijkt me vervelend! Dan krijg je een nieuwe PM, waardoor je inbox vol raakt. Je delete er dan gelijk een paar, maar ondertussen heb je al een mailtje gekregen "hoi roos, je inbox is vol ". Dt is pas nutteloos!

Ik zou het zo laten!
Oud 11-11-2003, 17:23
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Roos schreef op 11-11-2003 @ 18:15:
Opmerking 2:

Lijkt me vervelend! Dan krijg je een nieuwe PM, waardoor je inbox vol raakt. Je delete er dan gelijk een paar, maar ondertussen heb je al een mailtje gekregen "hoi roos, je inbox is vol ". Dt is pas nutteloos!

Ik zou het zo laten!
Volgens mij begrijp je het niet. Jij suggereert dat je een mailtje zou krijgen zodra je de PM krijgt die je inbox vol maakt. Maar die krijg je niet, die krijg je pas als doordat je inbox vol is er een PM is die er niet bij kan. En dat vind ik een beetje krom.

Laatst gewijzigd op 11-11-2003 om 17:29.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 17:39
wissie
wissie is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 09-11-2003 @ 19:49:
Ik heb even twee opmerkingen rond de PM's op dit forum, ik hoop dat jullie er wat mee kunnen. Allereerst krijg je (als je dat hebt ingesteld) een pop-up bij een nieuwe PM. Bij alle PM's, behalve bij die van Koen over een nieuwe reactie in je fotoboek.
Hier ben ik het wel mee eens. Ik heb ook ingesteld dat je een PM ontvangt als er gereageerd wordt op je fotoboek, maar dat merk ik meestal niet omdat er geen pop up komt. Het zou handiger zijn als dat wel zo was.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 11:03
pessimistje
pessimistje is offline
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 11:13
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 09-11-2003 @ 20:35:
Ik heb ook nog een PM dingetje:
als je een melding krijgt in je beeld dat je een nieuwe PM hebt, kan je kiezen of je hem wil lezen of niet (OK of Anuleren).
Als je op OK klikt krijg je nog een pop-up, of je hem in een nieuw venster wil openen of niet (OK = ja, Anuleren = in het oude venster).
Als ik dan op OK klik gebeurt er niks
Ligt dat aan mijn computer of doet ie dat in het algemeen niet?
Nog even heel kort hierover: als je je scherm met PM-inboxen en dergelijke al geopend hebt, opent ie ze zowieso niet, heb ik gemerkt.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 11:28
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 09-11-2003 @ 19:49:

Ten tweede vind ik het raar dat ik een mail krijg omdat iemand niet een PM naar mij kon sturen omdat mn inbox vol is, terwijl het mij toch handiger lijkt om een mailtje te krijgen zodra je inbox vol is, dan kun je er gelijk wat aan doen.

Het zijn geen schokkende dingen, maar kleinigheidjes waar ik me aan stoor.
Ik zag dat op deel 1 van je vraag nog geen antwoord was gekomen:

1. De PM's van het fotoboek worden rechtstreeks in de DB geplaatst, vandaar dat je geen popup daarvan krijgt. Dat aanpassen moet in de forumcode gebeuren, geloof ik. En zou dan altijd moeten worden aangepast bij elke nieuwe versie van de forumsoftware. Dus de nodig tijd in combinatie van het nut is vrij klein. Daarbij bezoek het fotoboek wat vaker, gaat Koen leuk vinden

2. Enkele reply's hierboven geven al een antwoord. Het is de standaard instelling van dat PM gedoe. Ik zal vanavond eens kijken of er nog meer optie's zijn, en misschien de door jou gevraagd optie er ook bij staat. Maar sommige mensen, zoals ik, bewaren een hele hoop PM's als "bewijs" van waarschuwing (bijvoorbeeld). Ik zit dus vaak met 249 PM's in mijn inbox na een resume waarschuwigen... Ik zou het dan vrij irritant vinden als ik bij elke nieuwe PM dan de melding krijg dat ik 250 Pm's heb in mijn inbox. Geef mij maar een e-mail als er iemand die 251ste PM heeft willen sturen.. Maar dat is een persoonlijk mening.
Oud 19-11-2003, 18:57
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Puntje 1 boeit me ook niet zoveel eigenlijk. Ik hoop dat puntje twee mogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 19:25
Verwijderd
ff een vraagje, hoeveel PM's kunnen er eigenlijk in je inbox?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 19:27
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Mushu schreef op 23-11-2003 @ 20:25:
ff een vraagje, hoeveel PM's kunnen er eigenlijk in je inbox?
250 (inbox + outbox (+evt andere mappen)
Oud 23-11-2003, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 23-11-2003 @ 20:27:
250 (inbox + outbox (+evt andere mappen)
ok, thnx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten