Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2003, 20:58
Verwijderd
Oi allemaal,

Ik was van het weekend op een lan-party (jawel) en daar speelde iedereen MOHAA. Dus ik vrolijk dat spel installeren... doet mn toetsenbord het niet. Hij doet het wel in windows, ook in het spel zelf maar als je écht begint te spelen doet ie niks. Heel vreemd.
Het toetsenbord en de muis zijn beide van logitech, beide draadloos, en hebben hetzelfde 'connectkastje' als je begrijpt wat ik bedoel. Tig keer op connect drukken werkt niet.

Verder (toen ik de rechtermuisknop voor lopen had ingesteld en de linker voor schieten) begon na een aantal keer spelen het beeld oranje of grijs te worden. Bijna alles werd oranje, behalve de lucht. Nu is mij verteld dat dat aan de videokaart lag (nl. een Intel 82815 Graphics controller, een slechte grafische kaart?) en dat kan ik me indenken, maar waarom deed MOHAA het eerst dan wel goed? (Qua beeld dan.)

Als iemand me dit zou kunnen uitleggen zou ik dat heel vriendelijk vinden, dan kan ik in ieder geval oefenen voor de volgende lan.

Krummeltje.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2003, 01:22
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Wat voor Windows-versie.

Onboard video is ook niet geschikt om (zware) spellen mee te spelen.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 10-11-2003 @ 02:22:
Wat voor Windows-versie.

Onboard video is ook niet geschikt om (zware) spellen mee te spelen.
Ik heb windows 98 SE.

Ja, ik snap wel dat onboard video daar inderdaad niet zo geschikt voor is, maar wat ik niet begrijp is dat het spel het eerst wel deed... qua beeld dan.

ik heb overigens ook de 'update' naar de Nederlandse versie, ofzo. Ik weet het niet precies, maar daar zou het toch niet aan moeten liggen?

Laatst gewijzigd op 10-11-2003 om 12:05.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 17:42
ice-dive
Avatar van ice-dive
ice-dive is offline
Ik heb MOHAA laatst ook op een 'oudere' pc geinstalleerd. Geen problemen, alleen dat ie extreem schokte (niet lag, maar als er opeens iemand echt voor je stond, en begon te schieten, en jij reageerde, schokte ie als een gek)
__________________
Een Nazi is een duitser, maar dan erger.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 17:43
ice-dive
Avatar van ice-dive
ice-dive is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 10-11-2003 @ 12:58:
Ik heb windows 98 SE.

Ja, ik snap wel dat onboard video daar inderdaad niet zo geschikt voor is, maar wat ik niet begrijp is dat het spel het eerst wel deed... qua beeld dan.

ik heb overigens ook de 'update' naar de Nederlandse versie, ofzo. Ik weet het niet precies, maar daar zou het toch niet aan moeten liggen?
Maar 'eerst goed beeld' had je toen al gespeeld? Want misschien 1 frame, en dat als je ging spelen, ie ging flippen.
__________________
Een Nazi is een duitser, maar dan erger.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 19:20
Hellracer
Avatar van Hellracer
Hellracer is offline
iets meer spec's mag wel.
Al geprobeert om drivers voor je muis en toetsenbord te downloaden en voor de videokaart
Anders een keer grondig verwijderen en er weer opzetten met de laatste patch:
http://www.avault.com/pcrl/patches_temp.asp?patch=mohaa
Hoop dat het lukt.
__________________
*Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken* Lid van de meest machtige club op het forum: De BBC-lid van Fietspomp_BV en van Nothing
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Hellracer schreef op 10-11-2003 @ 20:20:
iets meer spec's mag wel.
Al geprobeert om drivers voor je muis en toetsenbord te downloaden en voor de videokaart
Anders een keer grondig verwijderen en er weer opzetten met de laatste patch:
http://www.avault.com/pcrl/patches_temp.asp?patch=mohaa
Hoop dat het lukt.
Hmm.

Ik heb dus muis en toetsenbord van Logitech. Opnieuw installeren hielp niet. Toen MOHAA opnieuw geïnstalleerd... hielp ook voor geen meter.
Ligt het eraan dat mijn toetsenbord draadloos is? Dat kan het toch niet zijn? Mijn muis is ook draadloos namelijk.

Videokaart... ach... Volgens mij draait MOHAA helemaal niet op deze videokaart, maar waarom deed ie het eerst wel? Want ik heb m dus wél gespeeld! Alleen werkte dat niet met alleen de muis.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 18:02
Hellracer
Avatar van Hellracer
Hellracer is offline
Misschien dat je iets heb geinstalt dat moh niet zo leuk vond. Je kunt misschien windows er opnieuw opzetten en kijken of het dan werkt
*doen als heel erg hopeloos bent *
__________________
*Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken* Lid van de meest machtige club op het forum: De BBC-lid van Fietspomp_BV en van Nothing
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Hellracer schreef op 11-11-2003 @ 19:02:
Misschien dat je iets heb geinstalt dat moh niet zo leuk vond. Je kunt misschien windows er opnieuw opzetten en kijken of het dan werkt
*doen als heel erg hopeloos bent *
Tis mn vaders pc, dus ik denk niet dat die daar erg blij mee zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 18:26
Hellracer
Avatar van Hellracer
Hellracer is offline
Gewoon proberen
__________________
*Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken* Lid van de meest machtige club op het forum: De BBC-lid van Fietspomp_BV en van Nothing
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 19:57
Corleone
Corleone is offline
Je kan ook proberen om alles wat je de laatste tijd heb geinstalleerd te uninstallen dat kan ook nog werken.
__________________
Respect, Corleone
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 20:28
Korsakoff
Avatar van Korsakoff
Korsakoff is offline
dat probleem met de video-kaart is al langer bekent. moet je ff in de console (~) : vid_restart intoetsen (daarna wel ff op enter drukken) dan is t probleem gelijk verholpen
__________________
elke dag dronken is ook een regelmatig leven.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 20:49
Verwijderd
Citaat:
feessie schreef op 13-11-2003 @ 21:28:
dat probleem met de video-kaart is al langer bekent. moet je ff in de console (~) : vid_restart intoetsen (daarna wel ff op enter drukken) dan is t probleem gelijk verholpen
heel fijn... maar is dat in de game? want in de game heb ik dus geen toetsenbord
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 21:08
Hellracer
Avatar van Hellracer
Hellracer is offline
Als het goed is kun je dat ook op een andere manier doen. *al weet ik niet hoe* Anders moet je keer een van de .cfg files kijken. Als je opent met kladblok dan kun je er ook nog een helehoop in veranderen.
__________________
*Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken* Lid van de meest machtige club op het forum: De BBC-lid van Fietspomp_BV en van Nothing
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 17:19
Verwijderd
Alles opnieuw geinstallerd, maar nu doet ie nog raarder!
Wel braaf de patch en de no-cd crack er op gezet, maar
als ik nu een spel wil beginnen, en hij wil beginnen met laden... sluit ie ineens af!
Zomaar
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 17:47
Hellracer
Avatar van Hellracer
Hellracer is offline
Ik denk dat je het moet opgeven *spijtig genoeg* Ben bang dat het niet gaat werken op jou lapdoos. Als het gaat werken dan zal het zkers niet fijn spelen zijn.

sorry

*hint*

Je vader lief aankijken of ie een nieuwe wil gaan halen
__________________
*Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken* Lid van de meest machtige club op het forum: De BBC-lid van Fietspomp_BV en van Nothing
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Hellracer schreef op 18-11-2003 @ 18:47:
Ik denk dat je het moet opgeven *spijtig genoeg* Ben bang dat het niet gaat werken op jou lapdoos. Als het gaat werken dan zal het zkers niet fijn spelen zijn.

sorry

*hint*

Je vader lief aankijken of ie een nieuwe wil gaan halen
mjah, dat heb ik al voor elkaar... althans ze hebben een pc-privé project ofzo...

Lapdoos???
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 13:16
Hellracer
Avatar van Hellracer
Hellracer is offline
laat maar vout gelezen
__________________
*Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken* Lid van de meest machtige club op het forum: De BBC-lid van Fietspomp_BV en van Nothing
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.