Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2003, 19:40
devilcat
devilcat is offline
ik kan vind ik zelf best goed natekenen, zal straks ook wel wat tekeningen posten , moet eerst op de site gezet worden.

Alleen het stomme is dus, dat ik me dan bedenk" ja , dit is gewoon NAtekenen...Dat is dan geen fluit aan[ het is neit knap..?]
en doordat ik zo denk ben ik bang dat ik straks mijn potlood weer in de prullebak gooi en niet meer ga tekenen, wat wel jammer is .

wie kent dit?

of, kan iemand iets zeggen, waardoor ik weer denk " ja natekenen is eigenlijk wel leuk en knap en bijzonder?..."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2003, 19:57
\/ince
\/ince is offline
Natekenen is vet Gay, Succes
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 20:10
WinterQueen
WinterQueen is offline
natekenen kan iedereen
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 20:14
Nijpjes
Nijpjes is offline
Wat hierboven staat (1e reply dus) slaat nerges op...maar goed, ik ken het zelf nie zo...ik teken even matig na als dat ik zelf iets bedenk. Maar teken je om knap gevonden te worden? Het is wel een leuke bijkomstigheid als mensen je tekenkunsten knap vinden, maar uhm...áls ik al teken (doe het verdomme veel te weinig) doe ik het voor het eindresultaat. Ja, en ook wel om het te showen...hmmm
Maarrrrrr, natekenen vind ik soms best knap...tis misschien makkelijker dan zelf iets uit je hoofd tekenen...maar het verschil is niet zo groot volges mij...

[i]Tanx to Wishmaster zag ik in dat ik het een beetje verkeerd had opgeschreven. Laatste stukje heb ik aangepast ...

Laatst gewijzigd op 12-11-2003 om 09:27.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 20:33
David
David is offline
nou laat ik het zo zeggen ,, ik las laatst een stukje over een man die bekende schilderijen na"tekend" ( schilderd ) en die verdiend er goed z,n brood mee.

als je echt goed kan natekenen dan is dat ook een kunst.

vind ik.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 20:39
Verwijderd
ik zou zonder eigen creativiteit/fantasie ook onzeker worden ja
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 20:54
Captain N
Captain N is offline
Natekenen is de perfecte manier om te oefenen, ik heb zelf in het begin een hoop nagetekent van posters en shit, vooral Soul Reaver heb ik een hoop gedaan
Maar het helpt je om bepaalde dingen wat beter onder de knie te krijgen.
Uiteindelijk moet je toch verder gaan zonder voorbeeld maar als je net begint en je hebt moeite met het visualiseren van een plaatje is het echt niets ergs.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 21:13
JUH
JUH is offline
Overtekenen is geen kunst...
Natekenen wel...
als jij een tekening na kan tekenen en er een eigen draai aangeeft...
het is echt een prima manier om te oefenen...
Oud 11-11-2003, 21:41
Xanatos
Xanatos is offline
Citaat:
Captain N schreef op 11-11-2003 @ 21:54:
Natekenen is de perfecte manier om te oefenen, ik heb zelf in het begin een hoop nagetekent van posters en shit, vooral Soul Reaver heb ik een hoop gedaan
Maar het helpt je om bepaalde dingen wat beter onder de knie te krijgen.
Uiteindelijk moet je toch verder gaan zonder voorbeeld maar als je net begint en je hebt moeite met het visualiseren van een plaatje is het echt niets ergs.
daar gaat mijn zinnige reply.. maar die gast hier heeft wel gelijk...

natekenen is handing om bepaalde trekken onder de knie krijgen... als basis.. waar je later mee verder gaat werken
Oud 11-11-2003, 21:57
Verwijderd
sluit me aan bij capi N, de manier om te oefenen, veel mensen kunnen ook totaal nie natekenen dus je moet er zeker wel skills voor hebben, zelf dingen verzinnen en ook tekenen gaat ook een stapje verder mqaar ligt wel in het verlengde, ik ben vroege rook begonnen met natekenen en ik denk iedereen wel, uiteindelijk moet je ook je eigen ding gaan doen maar is allemaal een groot deel vooruitgang maken, dus veeeeel doen en probeer van alles na te tekenen, niet op een tekenaar of stijl focussen, maar veel breeder en dan krijg je uiteindelijk een eigen stijl met invloeden van al die stijlen...

successs
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 22:16
\/ince
\/ince is offline
Citaat:
Nijpjes schreef op 11-11-2003 @ 21:14:

Maarrrrrr, natekenen vind ik best knap...tis misschien moeilijker dan zelf iets uit je hoofd tekenen...maar het verschil is niet zo groot volges mij...
Dit gaat nergens over... Natekenen is handig zeker, natekenen kan je bepaalde dingen leren, maar knap is het niet, en komt niet in de buurt van naar je fantasie leren tekenen.. echt niet, ik tekende vroeger ook veel na, veel van geleerd, zeker, maar het moet alleen als oefening blijven, ik tekende bijvoorbeeld na om bepaalde houdingen te begrijpen, ik teken na van de realiteitomk mij heen om technische dingen te begrijpen zodat ik met m'n eigen fantasie de techniek begrijp en verwerk in onbestaande dingen...
Anywee, met mijn eerste corny post duidde ik alleen aan dat er niets knaps is aan natekenen, maar zinvol kan het zeker wel zijn.
Nogmaals succes.
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 22:25
Verwijderd
ik heb wel vaak dat als ik iets zie, dat ik dan iets in die stijl een keer probeer te tekenen om het resultaat vervolgens te bekijken, met echt natekenen kanje misschien leren beter je potlood vast te houden, maar niet veel meer, probeer anders es gewoon een beetje naar dingen te kijken en dan gewoon gaan tekenen met dat beeld nog op maar het niet helemaal natekenen maar gewoon een eigen onderwerp verzinnen en dan op die manier dat te tekenen dan kanje meteen de dingen eruit pikken die je er zelf leuk van vind.

<edit>
ik neem aan dat je tekenen leuk vind en daarom ook je potlood oppakt, alsje het leuk vind, vind ik het raar datje twijfelt om je potloop weer neer te leggen, ik bedoel, als je t leuk vind mag je tog altijd tekenen
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 23:05
p-chez
p-chez is offline
Natekenen is, als je uit jezelf geen geniaal natuurtalent bent, dé manier om te leren. Dus gewoon mee doorgaan.

Op een gegeven moment leer je steeds meer, en kun je zodra je zelf iets wilt tekenen bepaalde dingen veel beter op papier zetten. En er je eigen draai aan geven.
Oud 11-11-2003, 23:15
funest
funest is offline
mja sluit me aan bij aantal voorgangers

natekenen ik goede manier om aantal dingen te leren, maar je eigen ideeen tot verbeelding brengen is toch totaal iets anders.
Natekenen kan je hierbij goed op weg helpen omdat je hierdoor bijv het mensenlijk lichaam leert, de verhoudingen ect.
Probeer van 2d dingen natekenen ook eens naar 3d dingen na te tekenen...en probeer ook dingen uit jezelf te tekenen. Of dingen te maken uit verschillende bronnen.
iig doorgaan, kan nooit kwaad
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 16:15
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Hallo,

Ik zit al heel lang op tekenles, sinds kort bij een nieuwe leraar, en ik moet heel veel natekenen. Als ik dan met mijn fantasietekening aankom, zegt hij:'Ik zie dat die kleertjes bij de kindjes die je getekend hebt nog niet goed vallen'. En dan zet hij een bloempot neer met een theedoek eroverheen zodat ik kan oefenen. (Niet echt leuk werk btw.)

Ik vind natekenen moeilijk, dus ik vind het knap als iemand het goed kan.
Trouwens, bedoel je met natekenen, tekeningen van anderen namaken of bijvoorbeeld van een foto of stilleven?

Weet je wat ook leuk is om te doen (denk ik dan), dingen natekenen van verschillende foto's en dat samenvoegen in één tekening, zodat alle verhoudingen zoek zijn (een heel groot kopje met een piepklein theelepeltje of andersom). Nou ja, ik heb het nog nooit geprobeerd, maar het lijkt me wel grappig. (heb je niet echt veel aan, maar goed)
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 20:10
Ndimension
Ndimension is offline
Natekenen is niet bijzonder, maar je kunt er veel van leren. Je leert wat je fout doet en hoe het wel allemaal niet moet...Daarom is veel natekenen goed, maar zelf iets tekenen is ook belangrijk. Anders kun jij zelf niet tekenen, maar alleen maar natekenen.
Oud 12-11-2003, 21:47
devilcat
devilcat is offline
ik teken gezichten na met mooie schaduwen etc.
Ik teken geen theekopjes en dat soort dingen na, maar meer foto;s .

Er is hier wel is zo'b site gepost. Zindyzone.dk ofziets[ als je dat intypt bij google vind je haar site, kijk maar is .

Nou dat ik ook natekenen , maar dat vind ik best wel kunst toch?

en zo teken ik dus ook na.

Ik kan wel is een tekening posten van mij.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 22:03
Verwijderd
Ach ik teken ook na (En daarom post ik eigenlijk nooit hier) Maar daarom gooi ik mn potloden nog niet de prul in... ik ben vrij creatief (Projecten, mn kamer doen, cadeaus bedenken dingen in elkaar knuteselen plakboeken etc.etc.etc.)
maar als ik echt iets origineels moet bedenken en uit tekenen zodat het ook nog fatstoenlijk staat dan moet ik echt een tijdje er aan werken. Dingen natekenen, foto's objecten enzo is voor mij veel makkelijker...
Ik bedoel je kunt ook naar buiten gaan en iets van buiten tekenen... niet alles hoeft rechtstreeks uit je fantasie te komen hoor. (Ik ben ook geen held in van die dingen bedenken als wim kok of amer khoh... of wat zn naam nu ook weer was)
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 07:54
Vee
Vee is offline
Tja, ik vind het nogal in elkaars verlengde liggen moet ik zeggen... Als ik iets realistisch wil maken naar fantasie schroom ik niet om eerst een paar studies naar foto's te fabriceren... Wanneer je je eigen fantasie gebruikt en daarbij verschillende beelden gebruikt om je wat op weg te helpen, lijkt me daar niets verkeerds aan... Bijvoorbeeld als ik iets wil maken waar veel fluweelachtige textuur in zit, ja, dan pak ik er een foto of een stukje velours of fluweel bij, en dan gebruik ik dat om me een beetje op weg te helpen...

Ik denk dat je het direct precies natekenen van een al bestaande foto, zonder dingen toe te voegen vooral als een oefening voor dat soort dingen moet zien , want er zijn echt TEVEEL mensen die al foto's mooit na kunnen tekenen , dus het is niet zo heel speciaal... Maar ik zou zeggen... Ga er iets mee doen
Oud 14-11-2003, 19:49
MegaN
MegaN is offline
ik vindt dat er helemaal niks is mee met natekenen, een paar maanden geleden deed ik niet anders, nu kan ik zelf poppetjes opbouwen. Je neemt een hoofd, 2x de lengtye van het hoofd is de romp, en 3x het hoofd zijn de benen. Heb zo'n poppetje van de ikea gekocht, zo kan je zien of je in een reeele positie zit. Maar dat zijn mensen, mar het is een voorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 00:33
Avelon
Avelon is offline
ik vind idd dat het je heel veel kan helpen.
als ik een figuur in een bepaalde houding wil tekenen en het lukt me niet dat zomaar te doen, dan kijk ik even in de spiegel ofzo.
ik vind dat helemaal geen probleem als je je baseert op de werkelijkheid.
Oud 16-11-2003, 14:27
Fainne
Fainne is offline
Wat bedoel je met natekenen? teken je een al getekende figuur van iemand anders na? of teken je naar een bestaand voorwerp of model?met het eerste is niks mis mee zolang als je er maar bijzet van wie het oorspronkelijk is, als je het ergens post.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 17:32
artnael
artnael is offline
Ik herken het niet, maar waarom zou het stom zijn?? Natekenen moet je ook maar kunnen hoor! Niet iedereen kan het! Gooi nooit je potloden zomaar weg.. zonde.. dan kan ik ze wel gebruiken.haha. nee grapje.. maar keep up the good things...

En als je het leuk vindt, waarom zou je er dan mee stoppen? omdat het je niet lukt? dat zou jammer zijn...
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 18:20
Stoetel
Stoetel is offline
Ook ik sluit me aan bij een groot aantal voorgangers. Het is een goede manier om te oefenen. (de rest ga ik niet nog eens herhalen )

Ik wil hier gewoon nog even aan toevoegen dat ik de tekeningen in je ander topic bekeken heb. En ze mogen dan wel nagetekend zijn, maar toch is dat iets dat niet zomaar iedereen je nadoet hoor.

Ik zou er dus gewoon mee doorgaan als ik jou was. Zelfs al suckte je bigtime, waarom zou je er dan mee stoppen als je het plezierig vindt om te tekenen? Want je tekent nog altijd voor jouw plezier eh, niet voor dat van anderen
Oud 18-11-2003, 16:26
Qimm
Qimm is offline
Ik kan absoluut niet natekenen, het lijkt nooit. Maar uit mezelf tekenen kan ik wel aardig.
Reageren

Regels voor berichten