Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2003, 09:17
Lil'Girl
Lil'Girl is offline
Weet iemand of het Rockacademie (opleiding popmuzikant) een leuke school is. Moet je een havo diploma hebben om toegelatente worden. Ik doe nu de tweede fase maar zou het liefst wilen zingen! Verder, wordt daar ook R&B muziek gezongen of alleen rock en pop? Moet je toelatingsexamen doen?

www.rockacademie.nl
Advertentie
Oud 15-11-2003, 15:47
alpha
alpha is offline
Heel erg veel is op internet te vinden. De officiele website van de rockacademie is nog niet af en daar zijn idd geen toelatingseisen op te vinden. Wel is het, lijkt mij, duidelijk dat het een voltijd HBO-opleiding is wat betekend: 4 studiejaren en toelaatbaar met MBO/havo/vwo.

Er wordt veel van jou als student verwacht: inzet, een eigen geluid, discipline, initiatief, overtuiging en vooral zin om te spelen.

Klik hier voor de toelatingseisen. Je ziet hier in de kantlijn ook andere links over de Rockacademie, Fontys, en de stad Tilburg.

Om de sfeer te proeven zou ik iig naar een open dag gaan. Dan kom je er achter of het een leuke school is. Want wat ik leuk vind, hoef jij niet leuk te vinden en andersom.

Verkijk je iig niet op het niveau en op de inzet die je zult moeten tonen om toegelaten te worden en om er te blijven! Maar toelatingsexamen kun je altijd doen!
Oud 15-11-2003, 21:23
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
ik ken 2 mensen die op de rockacademie zijn toegelaten...wel na veel gedoe idd met audities enzo maar zw vinden t geweldig!!
eentje speelt nu ook in een bandje op veel (bekende) locaties en de ander zit nog in t eerste jaar (ken ik minder goed)
maar wie niet waagt wie niet wint he....gewoon DOEN!!!
Oud 15-11-2003, 21:32
anansi_de_spin
www.glamourama.nl

het (cover)bandje waar ik het over had met rockacademie meisjes
Oud 15-11-2003, 21:37
anansi_de_spin
oke...ik blijf bezig.....EN jongens natuurlijk
Oud 10-12-2003, 09:47
GroOovy Chick'n
GroOovy Chick'n is offline
Hej.. ik wilde ook graag naar de rockacademie, maar mijn muziekleraar zei, dat het helemaal niet zo'n heel goede opleiding was. ER zitten veel mensen die eerst naar het conservatorium zijn geweest (of op zijn minst eerst een vooropleiding voor het conservatorium hebben gedaaN).. Misschien moet je een keer naar een open dag of meeloop dag. Daarvoor krijg je vrij van school.. (iig bij ons voor meeloopdagen wel)
Oud 10-12-2003, 13:14
alpha
alpha is offline
Ik denk inderdaad dat je beter het Concervatorium kunt gaan doen, omdat je daar toch -waarschijnlijk- breder wordt opgeleid. Maar dat is ook maar een mening van mij..
Oud 14-12-2003, 16:25
Mjoez
Mjoez is offline
Ik ken iemand die nu in 5VWO zit en pas een toelatingstest heeft gedaan. Na nog geen 5 minuten zei de meneer van de test: "Ja stop maar, je bent toegelaten..." Hoe cool ben je dan?
Oud 14-12-2003, 18:57
alpha
alpha is offline
Citaat:
Mjoez schreef op 14-12-2003 @ 17:25:
Ik ken iemand die nu in 5VWO zit en pas een toelatingstest heeft gedaan. Na nog geen 5 minuten zei de meneer van de test: "Ja stop maar, je bent toegelaten..." Hoe cool ben je dan?
*geeft toe* helemaal omdat je eigenlijk een mbo-, havo- of vwo-diploma nodig hebt en iemand uit 5v dat geen van de drie heeft. Dus dan is ie idd goed.
Oud 15-12-2003, 20:51
grandmommy
grandmommy is offline
ik wil ook naar de rockacademie, maar ik ben bang dat ik niet toegelaten wordt...
Oud 15-12-2003, 21:05
probeer
probeer is offline
Citaat:
alpha schreef op 14-12-2003 @ 19:57:
*geeft toe* helemaal omdat je eigenlijk een mbo-, havo- of vwo-diploma nodig hebt en iemand uit 5v dat geen van de drie heeft. Dus dan is ie idd goed.
5vwo heeft toch mavo diplomatje al binnen?
Oud 17-12-2003, 15:22
grandmommy
grandmommy is offline
maar wat vinden zij eigenlijk goed genoeg om toe gelaten te worden als singer songwriter? een goede stem spreekt natuurlijk voor zich, en schrijftalent ook, maar wat verstaan zij onder schrijftalent? moet je echt hoogstaande geniale kunstwerkjes maken? of valt het allemaal wel mee?
Oud 18-12-2003, 15:34
alpha
alpha is offline
Citaat:
scrolllock schreef op 15-12-2003 @ 22:05:
5vwo heeft toch mavo diplomatje al binnen?
mavo is niet hetzelfde als mbo/havo/vwo naar mijn weten
Oud 21-12-2003, 20:50
Dreaglin
Dreaglin is offline
zware toelatingsexamen, ze kijken of je het in je hebt.. zo ja ben je gelijk door, zo nee, dan kan je naar huis.
Maar het is meer een pretopleiding ja, je bent daarna niets..je hebt alleen ervaring enz. Je kan dus beter als je er echt verder mee wil naar een conservatorium gaan ja.. Vriend van me heeft ook rockacademie gedaan en nu doet ie conservatorium.. Hij is wel onwijs goed trouwens! tjee..
Maar rockacademie is dus meer om er in te rollen, als je al een bandje hebt handig..om ervaring op te doen.
Je hoeft geen vooropleiding te hebben...gewoon talent is genoeg
Oud 21-12-2003, 20:52
Dreaglin
Dreaglin is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 15-12-2003 @ 21:51:
ik wil ook naar de rockacademie, maar ik ben bang dat ik niet toegelaten wordt...
er willen er dat meer...maarje moet echt ECHT goed zijn..niet omdat je 'muziek wel leuk vind'
dan heb je er dus nix aan..want je kan er daarna dus niets mee, alleen in een bandje spelen..want je word nergens voor opgeleid
Oud 24-01-2004, 14:22
Verwijderd
Citaat:
alpha schreef op 10-12-2003 @ 14:14:
Ik denk inderdaad dat je beter het Concervatorium kunt gaan doen, omdat je daar toch -waarschijnlijk- breder wordt opgeleid. Maar dat is ook maar een mening van mij..
De rock academie, in tilburg is geloof ik wel verbonden met het conservatorium, maar dat weet ik niet zeker.

Wat ik wel heel zeker weet is dat er in Amsterdam een pop afdeling is bijgekomen, aan het conservatorium, en die studenten krijgen een brede kennis en toelating is idd niet gemakkelijk, maar de studie zo mogelijk nog moeilijker.
Muziek is een deel van jezelf, en je moet sterk in je schoenen staan om daar vaak hele harde kritiek op aan te kunnen horen.
Advertentie

Regels voor berichten