![]() |
|
![]() |
Weet iemand of het Rockacademie (opleiding popmuzikant) een leuke school is. Moet je een havo diploma hebben om toegelatente worden. Ik doe nu de tweede fase maar zou het liefst wilen zingen! Verder, wordt daar ook R&B muziek gezongen of alleen rock en pop? Moet je toelatingsexamen doen?
www.rockacademie.nl |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Heel erg veel is op internet te vinden. De officiele website van de rockacademie is nog niet af en daar zijn idd geen toelatingseisen op te vinden. Wel is het, lijkt mij, duidelijk dat het een voltijd HBO-opleiding is wat betekend: 4 studiejaren en toelaatbaar met MBO/havo/vwo.
Er wordt veel van jou als student verwacht: inzet, een eigen geluid, discipline, initiatief, overtuiging en vooral zin om te spelen. Klik hier voor de toelatingseisen. Je ziet hier in de kantlijn ook andere links over de Rockacademie, Fontys, en de stad Tilburg. Om de sfeer te proeven zou ik iig naar een open dag gaan. Dan kom je er achter of het een leuke school is. Want wat ik leuk vind, hoef jij niet leuk te vinden en andersom. Verkijk je iig niet op het niveau en op de inzet die je zult moeten tonen om toegelaten te worden en om er te blijven! Maar toelatingsexamen kun je altijd doen!
|
maar wat vinden zij eigenlijk goed genoeg om toe gelaten te worden als singer songwriter? een goede stem spreekt natuurlijk voor zich, en schrijftalent ook, maar wat verstaan zij onder schrijftalent? moet je echt hoogstaande geniale kunstwerkjes maken? of valt het allemaal wel mee?
|
zware toelatingsexamen, ze kijken of je het in je hebt.. zo ja ben je gelijk door, zo nee, dan kan je naar huis.
Maar het is meer een pretopleiding ja, je bent daarna niets..je hebt alleen ervaring enz. Je kan dus beter als je er echt verder mee wil naar een conservatorium gaan ja.. Vriend van me heeft ook rockacademie gedaan en nu doet ie conservatorium.. Hij is wel onwijs goed trouwens! tjee.. Maar rockacademie is dus meer om er in te rollen, als je al een bandje hebt handig..om ervaring op te doen. Je hoeft geen vooropleiding te hebben...gewoon talent is genoeg
||
Citaat:
dan heb je er dus nix aan..want je kan er daarna dus niets mee, alleen in een bandje spelen..want je word nergens voor opgeleid
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik wel heel zeker weet is dat er in Amsterdam een pop afdeling is bijgekomen, aan het conservatorium, en die studenten krijgen een brede kennis en toelating is idd niet gemakkelijk, maar de studie zo mogelijk nog moeilijker. Muziek is een deel van jezelf, en je moet sterk in je schoenen staan om daar vaak hele harde kritiek op aan te kunnen horen. |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Rockacademie en Conservatorium Lychee | 6 | 22-01-2010 22:51 | |
Studeren |
Rockacademie? Opeth | 3 | 25-11-2009 08:30 | |
Muziek |